Jump to content

Смяна на гарнитура на главата на ABK мотор


nedelcho_iliev

Recommended Posts

Здравейте колеги,

имам главоболия с моето А6/C4. Според мен издуха гарнитурата на главата(дано да няма поражения по самата глава). Така и така ще се сваля главата смятам да сменя и гумичките на клапаните. Мотора е АВК. Има ли някаква последователност при смяната на гарнитурата и ще мога ли сам да се справя? Как се зацепват после валовете на въпросния мотор - в смисъл къде са белезите и къде трябва да застанат после? Как(къде) мога да проверя главата да не би да е спукана? Каква гарнитура и какви гумички да си търся - в смисъл марка(производител)?

Предварително благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много е важно как стягаш главата, ако не знаеш как се прави и никога не си гледал по-добре недей, не вярвам за тази процедура да ти вземат повече от 100 лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На три коли моторите са ми минали през ръцете, ама това като го гледам и малко ме плаши. То много датчици, много жици. Сега първо искам да разбера каква е последователността на свалянето на главата - кое как се откача и в какъв ред. Къде мога да срещна проблеми? Колкото за 100_те лв. - ами мисля, че ще станат доста повече, защото смятам да сменям гумичките на клапаните (близва ми по малко масълце), да се видят клапаните и водачите, да се провери главата да няма нещо криво. За реда на затягане на главата и за момента на затягане ще питам, като започна да събирам мотора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Че то на всяка нова гарнитура си има лист с ред на затягана и колко нютона се затяга задължително с динамометричен ключ

Сега като се замисля на VW_то на гарнитурата имаше такова листче. Ама на гарнитурите за руските коли няма, те дори не са опаковани а ти ги дават така "насипно".

Оставам с убеждението, че всички ходите по сервизите когато има нещо за ремонт. Някой прави ли си ремонтите сам?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си ремонтирам моята сам, но за гарнитура на главата бих ползвал специалист. Както казаха колегите по-горе много е важно с какво усилие и по какъв ред се стягат болтовете на главата. За разлика от руските двигатели, където е необходимо дозатягане след определен брой километри, на VAG двигателите (и не само, западните по принцип) не се налага. Затова при притягане освен с необходимото усилие се прилага и "ъглово" затягане на определен градус (това е указано в техническата документация). Смяна на гарнитурата на главата е доста прецизна работа и аз лично не бих рискувал за 100лв да си навлека ремонти за 1000лв от използване на китайски динамометричен ключ примерно. Още повече, че при свалянето на главата трябва да се провери дали не е крива, да се види състоянието на клапаните, евентуално да се сменят гумичките на клапаните и т.н. Според мен това трябва да го направи човек с опит :respekt:

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не си прав за руските коли според мен. Едно и също е. И там си има ред на затягане, момент и ъгъл. Не се притяга след определен пробег, а след половин един час без да си палил мотора дотогава. След 200-300 км. пак може да се провери(така викат специалистите), ама досега практиката ми е показала, че както я стегна така си остава - не охлабва. Мен не ме притеснява стягането на главата. Исках да разбера, има ли някакви тънкости при разглобяването на главата и после при събирането. Знам, че клапаните са с хидравлично регулиране и понеже не съм барал такова нещо досега та ми е интересно дали ще срещна някакви затруднения. Бензиновите дюзи - трябва ли да се свалят от главата? За ладата носих главата на майстор - за 30 лв. припасване на клапаните, смяна на гумички, смяна на четири водача и после майстора да ми закопчее клапаните(ей това е мъчна работа като нямаш инструмент). Ако и за аудито ми струва толкова бих ги дал(защото някой се правят на тарикати - щом е западно цените тройни, че и нагоре). Честно казано 100 лв. за смяна на гарнитура (имам предвид само за труд) ми се виждат много.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако имаш програмата ЕТКА, може да видиш кое как е направено за твоя двигател. Има доста добри чертежи, на които най-малко се виждат всички елементи. Клапаните са с пулове (повдигачи) и трябва много да внимаваш да не им размениш местата след сглобяването защото ще се разтракат клапаните. Все пак всеки от пуловете е износен различно. Ако ти тракат клапаните не е лошо да смениш пуловете (повдигачите). Ако сваляш клапаните за пришлайфане ще ти е необходима скоба, общо взето принципа е сходен. Основното е, че при стягане на главата трябва много точно да се спазва реда и усилието на стягане, което е посочено в техническата документация - иначе рискуваш да си докараш големи неприятности после. Просто нищо лошо не искам да казвам за Лада-та като авотомобил, но не е Ауди и е необходима прецизна работа за да няма изненади после. Също така се поинтересувай относно това каква точно гарнитура на главата да сложиш - има доста колеги във форума, които могат да ти препоръчат марка и модел. Сега е момента да провериш и семеринга на разпределителния вал, ангренажния ремък, ролка, ще ти трябва и нова гарнитура за капака на клапаните, евентуално за всмукателните и изпускателните колектори и т.н. Дюзите също трябва да се свалят ако караш главата на проверка (което е препоръчително). Мисълта ми е, че едно недоглеждане може да доведе до лоши последствия после. Поразгледай какви проблеми са имали колегите след смяна на гарнитурата на главата за да си подготвен - има доста теми във форума касаещи точно смяната на гарнитурата на главата.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,щом си правил такъв ремонт на други двигатели,сигурно ще се справиш и с този.Още повече,че основната работа по профилактиката на главата ще се прави от специалист,който знае какво да провери и как да го смени,ако се налага.Разбира се ,че си има и някои тънкости.Една,за която се сещам на "първо четене" е,че при сглобяването на двигателя задължително трябва принудително да се изпразнят хидравличните повдигачи от маслото в тях и да се монтират празни.Провери също така в Етка и момента на затягане и последователността на операцията при монтирането на разпределителния вал.Сменяй задължително и пластмасовите фланци/тройния и малкия отзад на главата/,с които се свързват маркучите на охлаждането с двигателя и само с оригинални. :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честно казано 100 лв. за смяна на гарнитура (имам предвид само за труд) ми се виждат много.

тогава се хвани сам да я правиш, да видиш за какво става въпрос :hilezh: после пак кажи дали ти се виждат много :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тогава се хвани сам да я правиш, да видиш за какво става въпрос :bia: после пак кажи дали ти се виждат много :bia:
Ами аз ходя за 270 лв. цял месец на работа. Честно, ама наистина ми се виждат множко. А така и така ще се сваля главата смятам да и се направи една ревизия, и ако за всичко ползвам услугите на "майстори" и "специалисти" ще стане дебела. Да не говорим, че когато някой ми бара по колата искам да го гледам какво пипа, че аман от "майстори". А ако ти наистина знаеш за какво става въпрос, ще съм ти благодарен да споделиш.
Колега, би ли споделил за колко си взе колата, спомням си, че доста време търси?
6150 лв. на ръка, иначе дотука ме е стигнала 6800 лв. с автокаско(500 лв.), прехвърляне, масло и филтри(въздушен и маслен). Аз даже си мисля, че май още трябваше да търся. Но практиката ми показва, че колкото и да гледаш, някой неща винаги остават скрити.
Колега,щом си правил такъв ремонт на други двигатели,сигурно ще се справиш и с този.Още повече,че основната работа по профилактиката на главата ще се прави от специалист,който знае какво да провери и как да го смени,ако се налага.Разбира се ,че си има и някои тънкости.Една,за която се сещам на "първо четене" е,че при сглобяването на двигателя задължително трябва принудително да се изпразнят хидравличните повдигачи от маслото в тях и да се монтират празни.Провери също така в Етка и момента на затягане и последователността на операцията при монтирането на разпределителния вал.Сменяй задължително и пластмасовите фланци/тройния и малкия отзад на главата/,с които се свързват маркучите на охлаждането с двигателя и само с оригинални. ;)
Основните неща са ми ясни. Губят ми се тънките моменти, като например това за повдигачите. Ако се сетиш за още нещо сподели. Защо да сменям пластмасовите фланци, при положение, че нямам проблем стях?

Някой знае ли как може да се провери главата за "скрити" пукнатини?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой знае ли как може да се провери главата за "скрити" пукнатини?

ми в София има поне 5 места дето правят проби на глави :rolleyes: Ако си от София пиши от кой квартал си и ще те упътя :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ми в София има поне 5 места дето правят проби на глави :hilezh: Ако си от София пиши от кой квартал си и ще те упътя :icon_arrow:

За съжаление не съм от София - от едно сливенско село съм. Затова може би ми се виждат много 100 лв. труд за смяна на една гарнитура :bia: . А знаеш ли в какво се състои самата проверка за "скритите пукнатини" и какъв специалист може да ми я направи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ТАКА ПОНЕЖЕ ТОЗИ РЕМОНТ ГО НАПРАВИХ С МНОГО ОПИТЕН МАИСТОР 50 НА 50 първо наистина си заслужава 100 лв защото е много трудоемко и отговорно маркучите не можеш да ги збъркаш при ауди са си различни размери и тн клемите на датчиците са си по цветове а за газовете просто няма никаква друга конфигурация която да се получи че да ги объркаш проблемите идват от самото разглабяне трябва да я освободиш от всичко което е навързано по нея като преди да мъчиш разпределителния вал си отбележи мястото на нулата на ролките по ангренажа щото разместиш ли палеца на делкото става лошо втори момент вала се държи от номерирани клинци които се вадят много трудно и много внимателно надереш ли нещо по главата краи болтовете които я дърйат си се развиат стандартно на кръст като започнеш от средните 4 трябва да разкачиш и ауспуха от генерацията му иначе няма да излезе главата самата тя се сваля много внимателно заедно с инжекциона и на място се сваля вала главата се води наи-добре в международния сервиз където се надува с въздух и се гледа дали изпуска НБ. ТОВА НЕ ГАРАНТИРА ЧЕ АКО ИЗПУСНЕ НЕ Е СПУКАНА ИМА МЯСТО В СФ ОБАЧЕ КЪДЕТО И СЕ ПРАВИ СНИМКА 140 ЛВ УДОВОЛСТВИЕТО ЗА ВЪТРЕШНИ ОТСЛАБВАНИЯ НА ОТЛИВКАТА сам не можеш да я шлаифаш не се и опитваи 40 лв на повечето места гумичките можеш и сам предполагам но трябва да почистиш добре клапаните и да си ги подредиш по правилния ред след като си готов да върнеш главата си взимаш черен силикон по възможност на виктор реинц и си мажеш главицата слагаш гарнитурата след 10-15 минути и нея я намазваш и слагаш главата като трябва предварително да си изчистил с парцалче леглата на болтовете от масло защото ако остане се случват едни много лоши неща затягането става след поставянето на вала като се използва динамометричен клиуч оригиналните болтове носят до 20 кг на квадратен см но не ти препоръчвам повече от 15 затягат се пак на кръст започваики от средата към краищата преди да сложиш вала се препоръчва задължителна смяна на семеринга които е зад ролката му затваряш капака и от там предполагам знаеш какво те очаква запалване и обезвъздушаване надявам се в общи линии да съм ти помогнал

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колега! Всяка информация ми е от полза. Не ми стана ясно само за палците на разпределителния вал - къде са тези палци и какво държат? За зацепването на ангренажното колело към вала ли става въпрос или палците фиксират вала към главата? В събота се надявам да ми се изясни въпроса. Колкото за силикона - лично аз се въздържам от употребата му на това място. Тя гарнитурата си има силиконови "контурчета" и според мен това е достатъчно. Аз досега съм мазал гарнитурите с графитна смазка.

Намерих една гарнитура с марка "Glasar" (или нещо подобно беше). Някой ползвал ли е тази марка и какви са впечатленията. Цената им е 26 лв. и изглежда добре. Съдейки по опаковката трябва да е испанска. За сравнение имаше и гарнитура "Виктор ренц" на цена 17 лв., но продавача сподели с мен, че от тази марка(а аз бях останал с впечатлението, че това е реномирана марка) им се случили дефектни бройки и затова минали на въпросния "Glasar".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гарнитурата е GLАSER добри са слагай спокойно но според мен задължително трябва шлайф на главата/струва около 25лв/и пробване за спукване /което е малко вероятно/ ако не искаш след 10хил километра пак да сменяш гарнитура :blackey:

Редактирано от vladim
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Glaser леко са минали покрай добрите гарнитури ма найсе! Elring, Reinz, Goetze! Тва е на главата гарнитурата все пак, не на капака на клапаните та да е все тая какво ще сложиш!

Питам се и защо никой не каза на колегата че болтовете на главата ЗАДЪЛЖИТЕЛНО се сменят с нови! Щото скъса ли се при стягане - е тогава ще се видиш във филми!

Що се отнася до зацепването - няма двигател, който да няма отметки по зъбните колела и на други места, за правилно зацепване! Не ти трябват боички - а знания - кой белег къде да сочи при монтажа на ангренажа!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, за марката на гарнитурата ме убедихте - Elring или Goetze. Сещам се че преди на VW_то вземах Goetze и излязоха стока - повече от 70 000 км. нямаше проблем. Колкото за болтовете - това, че производителя казва, че трябва да се сменят с нови го знам. Дори на ладата съветват смяна на болтовете. Досега никога не съм сменял болтовете и не мислях да ги сменям, ама колегата ме хвърли в едни размисли... С какъв диаметър са болтовете на АВК_то. На ладата са 12 мм. и си мисля, че това нещо не може да се скъса при 12 кг.с./кв.см.

Въобще колегите които сте сменяли досега гарнитури сменяли ли сте и болтовете или си карате със старите?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така, главата вече е свалена. Играчка си е, ама не е толкова страшно. Вторият цилиндър беше измит(там е влизала водата). На пръв поглед проблема трябва да е от гарнитурата. Дали е крива главата незнам - ще я нося на майстор и ще видим. Интересува ме може ли някой да ми каже какви са моментите на затягане на:

1. Болтовете на главата и реда на затягане

2. Гайките на разпределителния вал и реда на затягане

3. Болтовете на шайбите на коляновия вал

4. Болтовете, които държат ангренажните колела на разпределителния вал и на този за делкото

5. Болта, който фиксира ролката на обтегача на ангренажния ремък

Как трябва да застанат белезите на валовете? Гледах в Аутодатата и мисля, че ги уцелих, ама ако някой може да ми разясни кое точно къде трябва да гледа ще съм много благодарен. Как се обтяга ангренажния ремък?

Откъде се източва охладителната система на този двигател? Как се обезвъздушава? С какво мога да направя една промивка?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

някой знае ли все пак какъв е редът на затягане(предполагам от средата към двата края) на гайките на разпредилителния вал и с какъв момент се затягат? Колко трябва да се натегне ангренажния ремък - какво дава производителя като хлабина? С какво мога да промия охладителната система?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,щом си правил такъв ремонт на други двигатели,сигурно ще се справиш и с този.Още повече,че основната работа по профилактиката на главата ще се прави от специалист,който знае какво да провери и как да го смени,ако се налага.Разбира се ,че си има и някои тънкости.Една,за която се сещам на "първо четене" е,че при сглобяването на двигателя задължително трябва принудително да се изпразнят хидравличните повдигачи от маслото в тях и да се монтират празни.Провери също така в Етка и момента на затягане и последователността на операцията при монтирането на разпределителния вал.Сменяй задължително и пластмасовите фланци/тройния и малкия отзад на главата/,с които се свързват маркучите на охлаждането с двигателя и само с оригинални. :hilezh:

Това изчерпва всичко. Единствения различен момент с Ладата е наличието на хидравлични повдигачи. Като по-труден момент бих определил свалянето на генерацията, но като цяло не е нещо специално. Пластмасовите фланци не е задължително да се сменят, но ако се сменят наистина трябва само с оригинални (около 40лв). Дюзите се свалят с дръпване, като преди това се пръснат с нещо от типа ВД40.

Аз бих използвал момента да си изчистя картера и маслената помпа и евентуално да си погледна сегментите. На свалена глава, това отнема още 30-40мин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако имаш доверие на динамометрични си ключ е добре при нормална дебелина на гарнитурата да затегнеш поне на 12кг на кв.см и се започва от средата към краищата на кръст и при второто затягане ако се наложи да покачиш на 15кг. на кв.см

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да кажа какво съм свършил досега. Главата е ремонтирана(от майстор). Сменени са 5 водача и гумичките на клапаните. Клапаните са припаснати. Главата е пробвана за пукнатини - не е пукната. Не беше и крива, но все пак майстора каза, че ще им пусне една "стружка" за да се лъсне. За стягането на главата няма проблеми. Стяга се на пет пъти, като третия път пише, че трябва да се охлаби на 90 градуса и после пак до 6 кг./кв.см. Лично аз мисля тази стъпка да я пропусна. Смятам, че разхлабването може да ми изиграе лош номер. След 6 килограма се притяга още два пъти на по 90 градуса. Ще видим колко кг. ще се получат, ама смятам че е хубаво поне на 12 кг. да бъдат(на ладата ги стягам толкова). 15 кг. ми се виждат много - все пак това е един класиков бензинов мотор. Не можах да намеря инфо за затягането на разпределителния вал, ама ще го правя като на ладата. Хидравличните повдигачи съм ги разглобил. Предстои им измиване с бензин и сглобяване. Нищо сложно. Генерацията я свалих, когато главата беше на земята и смятам пак там да я слагам. С пластмасовите фланци не съм имал проблем, но им купих нови "О" пръстенчета. Дюзите не мисля да ги свалям, защото колата върви основно на газ(бензин само по празниците :hilezh: ).

Картера и сегментите. Ами на ладата трябваше да се откачи мотора от тампоните и да се повдигне нагоре, за да може да се извади картера. На Аудито не съм поглеждал как е, ама не мисля да го пипам засега. Сегментите - ами компресията ми беше (преди да духне гарнитурата) 12-12.5 атм. Цилиндрите нямат ръб, няма следи от задирания. Мотора работеше много тихо и равномерно (пак преди да духне гарнитурата). А и няма смисъл да разглобявам, защото каквото и да видя няма кинти за ремонт. Сглобявам така. Картера - ами нямаше никакви боклуци, когато сменях маслото(бърках през пробката).

Интересува ме само как(колко) се натяга ангренажния ремък, защото при ладата ролката на обтегача е с пружина и там завърташ два оборота мотора и застопоряваш обтегача, а на аудито трябва на ръка да се опъне. Каква "ЕТКА" ползвате и от къде мога да си я дръпна? Дръпнах една, ама в нея няма почти нищо. Всичко което съм видял беше от "Аутодатата". Събота и неделя предстои сглобяване на мотора. Има ли някаква тънкост при обезвъздушаването на охладителната система?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...