Jump to content

последици от лош бензин


VBI

Recommended Posts

Ето какво ми се случи: преди да замина на море ми беше намалял бензина в резервоара и на връщане от "Кауфланд" спрях на OMV "Орион" да заредя 10л. Когато се прибрах превключих на бензин както обикновено и загасих двигателя. Като се върнах от море, колата запали нормално на бензин, оставих я да поработи 2-3 минути както обикновено, минах на газ и тръгнах. Вечерта като се прибрах (през деня паля и карам само на газ) двигателя мина много трудно на бензин. На другия ден като запалих сутринта на бензин започна да работи като трактор :hilezh: на ниски обороти и се форсираше трудно - само до около 2500 оборота на бензин. Купих веднага горивен филтър и го смених. Стария беше толкова запушен, че при надуване с уста въобще не минаваше въздух през него - за сравнение само сменян е преди 2 години, но от тогава съм изгорял около 3 резервоара на бензин - карам предимно на газ. Както и да е след смяната на горивния филтър никаква промяна не усетих - продължаваше да работи като трактор на бензин, а на газ перфектно. Усъмних се в дюзите и докато двигателя работеше някак на ниски обороти на бензин започнах да отвивам един по един щуцерите на дюзите от главата на инжекциона (моя е механичен инжекцион) за да проверя дали има запушени. Голямо беше учудването ми когато установих, че на 1-ви и 2-ри цилиндър дюзите не работят изобщо - при отвиването от щуцера бензин излиза, но не се променя работата на двигателя. С една дума двигателя на бензин работеше само на 3-ти и 4-ти цилиндър :lol: . Отидох до Шел, купих една добавка за почистване на дюзи (черно STP) сипах я в резервоара и долях 25л shell V-Power Racing. Първоначално се налагаше да ускорявам до около 60км/ч на газ и да превключвам на бензин, иначе просто колата не можеше да тръгне от място. След първите 30-тина км. започна да се усеща леко подобрение, днес минах около 40км на бензин и вече на ниски обороти работи нормално и на място се форсира до около 6500 оборота, но все още няма мощност на бензин както преди, но поне може да се кара нормално. Планирам да изразходя целия бензин и да повторя процедурата - дано се изчистят напълно дюзите. С една дума не съм очаквал, че това може да се случи на бензиностанция на OMV :lol: . Тъй като колата не я бях карал около 10-на дни докато бях на море, вече не мога да се върна в бензиностанцията и да предявя някакви претенции за лошото гориво - не че щях да постигна нещо :hilezh: . Такива работи стават в милата ни Родина, дори и в големите вериги бензиностанции :flipoff:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Заредих Туингото в... не й помня името, една шибана бензиностанция срещу гара Подуяне, и малко след тунела Троянови врата колата просто спря. По мръкнало... След 2-3 часа напразни опити да я подкарам, бомбих един репатрак и след един час и 120лв. бях пред един сервиз в София. Изсипах една добавка, на другия ден просто запалих, подминах сервиза и си се прибрах.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

През лятото се движа из София с една мотопедка Пиаджо (от най-най-малките) и защото съм с трийсетина кила над максималната и товароподемност :hilezh::hilezh: абсолютно всяко нещо, което не е в ред се усеща. Дори малко да спадне налягането в гумите и спира да върви. Така и към бензините е исключително чувствителна малко по-лош бензин и веднага макс. скорост пада с 5-10 км. Един ден сипах бензин от Темпо на южния парк - ами направо си загасна едва - едва работеше само при пълна газ. Два пъти отварях карбуратора, чистих жигльорите, за малко се подобрява и пак същото.... та изхвърлих бензина на Темпо, сипах от Лукойл и мотопедката хвръкна..... Та с нея си направих нещо като ранглиста на бензините... Естествено не претендирам за някаква абсолютна истина, но за мен си е показателно.

1. Лукойл и Лукойл Петрол (не мога да хвана някаква разлика)

2. Шел В-пауър

3. ОМВ Карера

4. ЕКО кинитрон....

Други не сипвам (освен грешката дет направих с Темпо)

Може да се стори странно, но при мотопедката Лукойла се държи по добре от Шела и ОМВто - възможно е, защото е с карбуратор... тук някъде някой беше писал, че има бензини които се държат различно при карбураторни и инжекторни двигатели....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такива работи стават в милата ни Родина, дори и в големите вериги бензиностанции :hilezh:
Делаверите засега не подминават даже големите бензиностанции.
1. Лукойл и Лукойл Петрол (не мога да хвана някаква разлика)2. Шел В-пауър3. ОМВ Карера4. ЕКО кинитрон....Други не сипвам (освен грешката дет направих с Темпо)
Горе -долу такава е и моита класация , само дето шела го слагам н последно място .
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Общо взето моята класация за бензин беше така:

1. Shell

2. OMV

3. Eko Kinitron

4. Lukoil

а за газ така:

1. Eko Kinitron

2. Shell

3. OMV

4. Lukoil

След тази случка просто зачерквам OMV за бензин и продължавам да зареждам на другите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В крайна сметка се отпушиха дюзите след използването на добавката (това черното STP е голяма работа :) ) за около 200км и вече съм отново на газ :) . За всеки случай вчера преди да сипя 20л бензин сложих още едно черно STP, но останах изненадан от цената - първия път я купих за 15лв от Шел-а на "Ломско шосе", а на Шел-а на бул. "България" ми я продадоха за 21лв. :bia: . Не съм очаквал, че може в една и съща търговска верига да има разлика в цените на аксесоарите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има огромни разлики - от Трявна бензиностанция на Петрол си купих добавка Хелиос за 1.70 лв, а в София е 3.20 лв минимум.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В крайна сметка се отпушиха дюзите след използването на добавката (това черното STP е голяма работа :) ) за около 200км и вече съм отново на газ :) . За всеки случай вчера преди да сипя 20л бензин сложих още едно черно STP, но останах изненадан от цената - първия път я купих за 15лв от Шел-а на "Ломско шосе", а на Шел-а на бул. "България" ми я продадоха за 21лв. :) . Не съм очаквал, че може в една и съща търговска верига да има разлика в цените на аксесоарите.

Тази добавка точно няма ли опасност да ти повреди помпата,поради разграждането на боклуците в резервоара и транспортирането им до помпата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е добавка за почистване на дюзи, а не за почистване на резервоара. Тя просто разтваря налепите и мръсотията по самите дюзи. Не бих сипал добавка за почистване на резервоара защото ще изчисти резервоара, но ще запуши всичко останало :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
Това е добавка за почистване на дюзи, а не за почистване на резервоара. Тя просто разтваря налепите и мръсотията по самите дюзи. Не бих сипал добавка за почистване на резервоара защото ще изчисти резервоара, но ще запуши всичко останало :2gunsfiring_v1:

Да но тя все пак се сипва в резервоара и както може да разтвори годостите по дюзите така може да и ги разтвори в самия резервоар.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

в резервоара нагар няма как да се получи :2gunsfiring_v1:

Точно :) - нагара по дюзите е от съвсем друг тип - по-скоро е като смола, която с времето се втърдява и пречи на правилното функциониране на дюзата - вместо да прави бензина на "мъгла" почва да го "пикае" или дори съвсем се запушва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:rolleyes: -това е правилния начин.

[/quot колега VBI извинявай че в темата ти.. заредих На ОМV 50 литра А 95 и от ауспуха като загрее колата се чуваше леко припукване обротите не играят и колата пали ведната ,няма газова ,това леко припукване се чуваше само при темп. на двиг. 90 градуса не и докото е студена сега сложих Шел В паур и това припукване спря.............

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако са ти в ред свещи/кабели и аз мисля, че проблема или е в нискооктанов бензин или в центровката на запалването. За всеки случай изчакай да изгориш този бензин и ако при следващо зареждане (с 95) пак така се държи ще трябва да ги провериш тези неща.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако са ти в ред свещи/кабели и аз мисля, че проблема или е в нискооктанов бензин или в центровката на запалването. За всеки случай изчакай да изгориш този бензин и ако при следващо зареждане (с 95) пак така се държи ще трябва да ги провериш тези неща.

:icon_arrow:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, аз сипвам Carrera 100, какво ви е мнението за него? Не съм усетил нещо много по-различно, разхода падна с около литър..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично никога не съм карал с такъв бензин :hilezh: . Сипвал съм само Shell V-Power Racing и бях доволен навремето - определено имаше разлика с обикновения безоловен 95. Сега вече нямам впечатления защото карам основно на газ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм вече само на Shell V-Power Racing . И разхода ми падна и колата си работи перфектно. А OMV на ул. 202 срещу Централни Гробища - много ме разочароваха. 3 дни се борих да им изгоря бензина. Сутрин докато е студена, като потеглях, заглъхваше колата, предърпваше, оборотите леко играеха а и палеше по трудно. Накрая като понамаля бензинеца, отидох и си напълних рейсинг та да ми е мирна главата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...