Jump to content

1.9 TDI PD


mirdgo

Recommended Posts

Искам да науча нещо повече за този двигател и по специално за 116кс и 131 кс версиите монтирани на Голф 4.Градски разход , потдръжка ( в сравнение с 2.5 ТДИ).Какви са слабите му места и скъпи ли са ремонтите.

И относно динамика.

А и също така как мога да го позная .Какво трябва да пише на двигателя или някъде другаде.

Благодаря предварително.

Редактирано от mirdgo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега наи добре си вземи 90кс. че да плащаш малко данък, слагаш му едно чипче при Сумиста и става към 120кс.

Аз все още карам с 90кс. А4-ката разхода ми е 5/100 смесен, не върви кои знае какво но е задоволително. Мисли и за разходите след това не само за първоначалната покупка ;-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами щом е за разходи и сметка май най-добрия вариант е 90 коня. Другите данъка ше е над 100 лева/година. Иначе и ремонта на бомба дюза ако не дай-боже стане нешо си е цифра. За 2,5 тди става страшно - кефа е голям но си има цена. Незнам обаче дали на Голф 4 слагат 2,5тди.

Май наистина е танкана 90кс. - 1,9 тди - евтин данък - пък и гледам колегите казват че стават над 110 коня кат се чипнат :blackey: . Кво му плащаш .....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здр колега! Аз правих засечка на разхода днес-5.5/100 смесен, чипосана е при Сумиста и е 166кс. (доволен съм от този човек :hilezh: ) приятелче това е колата :blink: Недей да мислиш че подръжката на п.д. е по скъпа от другите дизелаци печката си е печка!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тия 166 коня с какво точно ги измери толкова точно??? :hilezh: На дино ли ходи?

90 коня е умрял от гъдел дизелов двигател, който милиони километра за него не е лоша идея! Създаден вечно да те вози безпроблемно от точка А до точка Б. Динамка обаче е последното нещо, което можеш да търсиш при него за сметка на разхода и грижите при него.

110 коня има динамика, но въпреки това няма НИЩО общо с което "модерен" PD двигател ти предлага. Нищо общо! Съжалявам, ако някой собственик се почувства засегнат, мога веднага да му дам ключовете от моята Бора-Бора и сам да се увери, че не преовеличавам.

PD двигателите на VAG ги водят едни от най-коравите въобще произвеждани. Поддръжката им е абсолютно прилична, няма скъпи части по тях, а и да има не съм чувал, защото не познавам хора, които да са влизали във филми с тях. Моята е 115 коня (или по каталог както я водят 116), 285Нм. Тръгва чудесно на 1200 оборота, а на 1500 се е изпънала вече почти напълно. До 2000 я караш спокойно на всички предавки, смяна на скорости при 2500 оборота си е направо агресивно каране/ръчкане. Разход в центъра на София по бруталните задръствания е 8.5 до 9л на сто. Средно ако минеш и по някой друг по-свободен булевард можеш спокойно да я смъкнеш и на 8 градско. Но кой ти брои стотинките разлика на бензиностанцията??? Извънградско до 120км/ч е 5 без малко - 4.8/4.9. Към 140км/ч отива към 5 и нещо символично, а на пълна ръчка със 190 харчи около 9. С две думи едвам и смогваш на разхода.

5л масло Мотул 5W40 Specific като за него е окло 120 кинта. Смяна ангренажен ремък + една обтяжна ролка с механизъм, дето е сто и нещо лева сямо тя, ти стъпва около 400лв ако не се лъжа. Това се прави всеки 60'000км, че една паразитна ролка им е болно място и не си заслужава да се рискува. Приятел с 1.9 TDI 150 коня и 320Нм тръгвайки от светофар на 1500 оборота му прескача ангренаж и главата му е фира. Имай предвид просто този въртящ момент и не го подценявай. Много е! Справка 4.2л V8 е 400Нм.....

Изключително динамичен двигател!!! Варианта 131 коня с 310Нм е просто едно бижу! Мързелив от всякъде - изпреварвания рядко се правят на 4та, демек 5та ти е пре достатъчна в повечето случаи. 80км/ч вкарваш 6та и си ти на 1500 оборота... даваш газ и тя потегля. Няма драма, няма замисляне какво точно да прави. Просто тръгва! Не вярваш? Мини да ти демонстрирам.

Навъртял съм на моята 75000км и не съм пипнал нищо съществено. Всичко е било в реда на нещата. Колкото масло сипя, точно толкова източват през пробката след 8-9 хиляди километра. Не близва!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Несъм ги мерил с няква си точност но по даните които показа на компа е толкова, а че колата се промени корено след чипосването е факт!!!! Ако смятяш че поведението на пд 131 е агресивно, обади се за да пробваш как е след чипчето :hilezh: Незнам дали тези 35кс отгоре са мит но промяната на колата си е факт, а когато фактите говорят...... :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

абсолютно съм съгласен с колегата по-горе,имам 15к км за 1 г,и нищо лошо не мога да кажа за 131ПД.,важно е да се обележи необходимоста от добра нафта,защото експерименти там струват скъпо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От няма и месец карам 1.9 131 к.с. ПД с 6 скорости.За този период съм и направил 3500км.Не са много,но смятам че вече имам нужните наблюдения за да изкажа мнението си по темата.При този мотор много ме впечатли,че човек няма дизелово усещане,тоест не трака така както всички сме свикнали да тракат дизелите,сравнително тих е и върви до доста високи обороти.Въртящия момент както по-горе каза Wizi е 310нм.,което придава на автомобила много добра динамика и еластичност.За градско шофиране е крайно удобен и пъргав.Нещата на дълъг път са още по-впечатляващи.Наложи ми се да пропътувам 2300км за почти една седмица и през цялото това шофиране не спярх да се радвам на ускорението,доускорението,нивото на шум и разбира се не на последно място разхода.На 80-90км/ч спокойно си превключваш на 6та и си караш.При скорост след 110км/ч. на 6та всяко едно чукване на педала на газта буквално те изтрелва,неусетно се правят 140-160-180-200км/ч,изпреварванията са си удоволствие.

Разхода градско е от 7.5 до 9.5,но има ли някъде празен участък или ако хванете няколко светофара на зелено разхода бързо и драстично пада.Извънграско по магистрала със 150км/ч на автопилот и понякога ускорения до 170-180 ми даде 5.8л/1000км. За сравнение предишната ми Б6ца с 2.0 130к.с. при такъв стил на каране даваше 8.5,та до 9,а вървежа беше пъти под този.

Като разходи за поддръжка не мога да говоря,да чукна на дърво :lol:.Смених маслото и всички филтри.Сложих 5W40 Special + от Порше БГ,спецификация 505 01.Цената му е 177лв. за 5 литра.Въздушен филтър оригинален 48лв.,маслен 20тина,горивния е 79лв. пак оригинален.

Наложи ми се за един колега от форума да проверявам колко струва турбото за този мотор и с всички отстъпки оригинално му го взехме на 1500лв.

За тези 3500км. съм долял 100гр. масло и смятам че е нормално с оглед на по-високоскоростното шофиране и каране на къси разстояния със студен мотор.

Автомобила е на реални 110 000км. и се кара с ОМВ Алпин дизел

Редактирано от Raino
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно потвърждавам всичко казано от колегата "Raino" Карам А3 със съштия мотор от около месец и съм минал 4000км и все още неспирам да се наслаждавам на ускорението и пъргавината. Междо другото турбото беше за мен, моето гръмна и се пръсна на парчета. Причината беше че колата е стояля достя дълго без да се кара и имаше сериозен проблем проклетото турбенце.... :huh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно потвърждавам всичко казано от колегата "Raino" Карам А3 със съштия мотор от около месец и съм минал 4000км и все още неспирам да се наслаждавам на ускорението и пъргавината. Междо другото турбото беше за мен, моето гръмна и се пръсна на парчета. Причината беше че колата е стояля достя дълго без да се кара и имаше сериозен проблем проклетото турбенце.... :huh:

еее радвам се че помогнахме и машината отново може да те радва :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

еее радвам се че помогнахме и машината отново може да те радва :huh:

Да Стефчо е много точен човек!! Дано само карам вечер а с новото турбо минах 1000км. вече-няма проблем :bia: А и Стефан я чипоса моята и сега ако знаеш как е........ трябва да се пробва иначе няма описване :)

Редактирано от diabolic
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май съм един от малкото с 1.9 ПД 101 к.с. на А4 , но ще споделя впечатления.Вече съм минал ~25 хил.км като досега съм дал единствено пари за стандартната поддръжка на този двигател.Е,съвсем не е от най-евтините,но кефа цена няма :) Мога да кажа,че и със скромните 250Нм,динамика не липсва,даже напротив.Разхода е м/у 5,5 и 6 при нормално каране.

Ще ми е интересно някой,който е карал двата(101 и 131 к.с) двигателя, да сподели мнение за разликите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Автомобила е на реални 110 000км. и се кара с ОМВ Алпин дизел

Kолега, провери си ремъка. На този двигател се сменя на 120 000 км.

Wizi, направих запитване при един немски сервиз на VW/Audi. Казаха 600-700 Евро е смяната на ремъка (прави се на 120к км, както писах по горе). Като мисля че ремъка е само над 300 евро.

Та се чудя какво слагат в бг. сервизите за 400лв. Като ме съмнява разликата от 1000 лв. да е само в труда.

Става въпрос за 131к.с. AVF

п.п. Ако някой знае добър сервиз в русе където сменят ремъци, моля да пише

Редактирано от gkirilov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Kолега, провери си ремъка. На този двигател се сменя на 120 000 км.

Wizi, направих запитване при един немски сервиз на VW/Audi. Казаха 600-700 Евро е смяната на ремъка (прави се на 120к км, както писах по горе). Като мисля че ремъка е само над 300 евро.

Та се чудя какво слагат в бг. сервизите за 400лв. Като ме съмнява разликата от 1000 лв. да е само в труда.

Става въпрос за 131к.с. AVF

п.п. Ако някой знае добър сервиз в русе където сменят ремъци, моля да пише

Мерси колега за предупреждението,но ремъците са сменени на 90 000км.:hilezh:

Навсякъде пише,че тези мотори имат проблеми с ремъците,тоест ги късат преди посочения сервизен интервал,така че да се чака до 120 000км не е хубаво.

Отностно сервиза,ако имаш път към София мога да ти съдействам със смяната и оригинални части,но за Русе и идея си нямам. :huh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Wizi, направих запитване при един немски сервиз на VW/Audi. Казаха 600-700 Евро е смяната на ремъка (прави се на 120к км, както писах по горе). Като мисля че ремъка е само над 300 евро.

Та се чудя какво слагат в бг. сервизите за 400лв. Като ме съмнява разликата от 1000 лв. да е само в труда.

Става въпрос за 131к.с. AVF

Колега, на мен в единственият голям оторизиран VW/Audi сервиз в Инголщад, Германия, ми свалиха главата на двигателя, ремонтираха сумати неща, смених един човал с части и платих на касата 850 Евро, а ти искаш да ме убедиш, че само смяната на ремъка е почти толкова. Ако искаш ще ти сканирам фактурата, там пише точно какво са направили....

Да смениш ангренажен на 120к е лудост. VW казват 90, аз сменям на 70 заради дефектите, които имали паразитната ролка и от там вероятността да стане гаф.

Моите 400лв са с приспаднати доста процента отстъпка от където пазарувам, та не са точен пример. Сумата за труд вече е съвсем отделна величина и надявам на всеки му е ясно колко може да варира.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Wizi, лудост или не :bia: aз лично смених ремък на 181 000 км (колкото са предписани от Ауди 180 000), само че на 1.8Т бензин. Та тази смяна ми струва 650 - 700 евро (материали + труд). Довечера ще погледна фактурата за по-точна сума.

Според ауди, ремъка на AVF (310 НМ) се сменя на 120 000, а на AWX (285 NM) на 90 000 км. Иначе това с предварителната смяна напълно го разбирам и така и ще направим.

п.п. Как може в Инголщад да има 1 audi сервиз. В радиус от 30км от където живея (едно село) има поне 3-4 ауди центъра със сервизи (не VW/Ауди, а само ауди).

Редактирано от gkirilov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ingolstadt е стотина и нещо хиляди население. Има доста дилъри, но сервизи като сервизи не толкова. Този беше най-големия, ако не се лъжа, който обслужва VAG групата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

110 коня има динамика, но въпреки това няма НИЩО общо с което "модерен" PD двигател ти предлага. Нищо общо! Съжалявам, ако някой собственик се почувства засегнат, мога веднага да му дам ключовете от моята Бора-Бора и сам да се увери, че не преовеличавам.

PD двигателите на VAG ги водят едни от най-коравите въобще произвеждани. .

Само да изясня, че не съм "обиден" :):hilezh:

Искам само да поясня:

1. Ако можем да кажем, че 1.9 ПД е корав мотор, то АФН 110 коня е карбонов! Все пак да си имаме коректната градация, която историята доказва.

2. Можем да кажем, че само "чипосан" ПД, няма НИЩО общо с нечипосан АФН! Иначе си имат общо във вървенето и то доста.

3. Чипосан АФН върви баш, колкото 2.0ТДИ 140к.с. Тествано не веднъж.

ИзРод:

"Въпрос на вкус", казало кучето и си облизало ГЗ! :hilezh:

Редактирано от corso
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бате, кога ще се видим на една права отсечка, че умирам от любопитство с колко точно ще ме разпънеш при положение, че си с рядко стрещана чиспосана AFN-ка!? :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бате, кога ще се видим на една права отсечка, че умирам от любопитство с колко точно ще ме разпънеш при положение, че си с рядко стрещана чиспосана AFN-ка!? :hilezh:

Когато кажеш! :icon_arrow:

Стига да не си с радко срещана чипосана бора ПД!:hilezh:))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кога ше е титаничния сблъсък да дойдем да се посмеем. :ph34r:

Да зема да викна да дое и една колежка с дизеловата си Купра, да ви пуснем, да се смеем и ние дълго и продължително :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...