Jump to content

Кой ми взе поленовия филтър?


SpaceBo

Recommended Posts

Другари,

Няма ми го поленовия филтър!!!!

Днес отварям да го проверя какво му е състоянието и него го няма!

На В8 би трябвало да е под кората между двигателя и предното стъкло, а там само празно място и в дъното на отвора се вижда перката за въздоховодите.

Колата е купена чисто нова от Германия и е на 8000 км. Никой не я е пипал, не е ходила в сервиз.

Може ли немеца да е забравил да го сложи? Доколкото знам това не е екстра а си е серийно.

Ако някой знае защо го нема тоя филтър - да каже. Да не е на друго място? Залягах под жабката - нищо не дава вид да е там, нищо не се разглабя както е на А3 примерно.

И разбира се дежурния въпрос - колко струва въпросния филтър в Порше БГ и в нормалните магазини, да утърчим да си го купим?

Мерси Колеги

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,за немците точно този филтър си е екстра,поне при по-старите модели.Даже на колите с фабрично монтирани климатици не винаги го слагат.Имаш ли поне монтирана кутия за такъв филтър или просто има дупка и се виждат перките на вентилатора на купето?То бива да ти е базов модела,ама ако и това са ти спестили,са егати мизерниците! :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Кутия според мен има. Даже на върха й има един мрежест капак, който се откача. Предполагам, че някак си навътре се пъха в тази кутия.

Ама може ли да са верно такива мизерници. А толко да я обичам тая марка и да съм се клел у нея.

Иначе колата е произведена ноември 2008 г. и е с фабричен еднозонов климатроник. Да е стара, да е стара - колко да е стара?

На Шкодата ми 2003 г. имаше серийно филтър, ебаси!!!

Колко да си приготвя значи за тоз филтър?

Редактирано от SpaceBo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо не мога да ти кажа,като цена на филтъра,защото колата ти е много нов модел.Ако го вземеш от Порше,обаче,ще те одерат яко.Потърси си го в магазините за филтри,все пак си е една хартия и не е нужно да го взимаш от тях.Най-добре ще направиш,ако си вземеш поленов филтър с активен въглен-малко е по-скъп,но филтрира всички миризми отвън.Разгледай пак много добре дали имаш кутия за такъв филтър,защото при по-старите модели,когато не е предвидена такава,слагат само една пластмасова мрежичка да пази вентилатора на купето от по-едри боклуци. :nixweiss:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:nixweiss: И аз така питах първите дни, ама за пръчката за маслото...бях готов скандал да вдигам в Порше...оказа се, че просто си няма. :angry:

Бягай купувай направо от Порше, мога да уредя 10% отстъпка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Хахаха

И аз търсих пръчката за маслото и се чудих дълго, дакато в крайна сметка реших, че е толко модерна колата, че само по компа гледаш какво ти е нивото на маслото. На мястото на щеката има една тапичка и това е. Па да беха сложили и една щека, пък нека си показва нивото на компа. Другo си е да се увъртиш целия в масло от щеката...

Ще проверя значи в Порще БГ колко е тоя филтър и ако мога ще видя и на други места. и преди да го платя ще видим дали влиза в това дето аз му викам кутия с капак или не влиза.

Разбира се само активен. Аз и на Шкодата бях с такъв.

Daks, мерси за предложението за намаление. Ако ми дойде шоково цената може и да те потърся.

Голям кяр са реализирали немците от тоя филтър нема що.

Хахах, а дали да отварям да гледам има ли въздушен или и това са спестили...

Редактирано от SpaceBo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едва ли ще те "обърне" цената на този филтър в "Порше",но ако го намериш на друго място по-евтин нищо не ти пречи да си го купиш.Аз скоро пазарувах от тях една резервна част,която за да има гаранция,ме връзваше с 2 смени на въздушен филтър при тях.Какво да ти кажа-47.00 лева филтъра,а другото до 75.00 лева беше,за да свалят и монтират един капак на 4 щипки.Викам си,сигурно е нормално,все пак ми слагат оригинален консуматив.В къщи си отварям багажника и виждам кутията на новия филтър/сложили бяха в нея стария ми/,решавам да я разгледам и какво да видя-"оригиналния" въздушен филтър произведен от "реномирания" производител на консумативи за Ауди-Босна и Херцеговина :nixweiss: Направо щях да падна,та аз същия филтър навсякъде си го купувам за 15.00 лева и то с щампи на "Бош" и страна производител Германия.Та това е моя опит с техните "оригинални" консумативи. ;)

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Естествено, ще проверя на друго място за филтъра.В Порше БГ е като във всеки фирмен сервиз - труда е често по-скъп от частта, която сменяш. Това е и заради факта, че му слагат ДДС.Аз не смятам, че труда за смяна на въздушен филтър изобщо трябва да се смята, при положение, че на улицата ще го сменя за под 10 минути и няма да ми струва нищо. Как седи въпроса обаче с гаранцията, ако започна сам да си го сменям. Все ще разберат и ще се заядат.Между другото, прочетох внимателно серийното оборудване, което дават от Порше БГ за В8 - не видях да пише поленов филтър. Ама дет се вика, то е толкова очевидно, че не очакваш и да го пише.jordanik, може да споделиш от къде пазаруваш, ако не е тайна.

Редактирано от SpaceBo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

КОКО,

Малко съм объркан.

На схемата, на фиг. 1 филтърът е показан там където аз го търсех днес. А на останалите фигури е показан там където се отказах да ровя (под жабката), защото реших, че там няма нищо за разглабяне. Всичко изглежда много стегнато и компактно.

Значи можем да преустановим темата, докато отида утре да видя пак под жабката и да врътна тия винтчета, па да вземе да се окаже, че имам все пак поленов филтър?!?!

При това положение обаче, преди перката слага ли се нещо или цялата прах се оставя да се залепя по перките и да влиза в роторчето???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

КОКО,

Малко съм объркан.

На схемата, на фиг. 1 филтърът е показан там където аз го търсех днес. А на останалите фигури е показан там където се отказах да ровя (под жабката), защото реших, че там няма нищо за разглабяне. Всичко изглежда много стегнато и компактно.

Значи можем да преустановим темата, докато отида утре да видя пак под жабката и да врътна тия винтчета, па да вземе да се окаже, че имам все пак поленов филтър?!?!

При това положение обаче, преди перката слага ли се нещо или цялата прах се оставя да се залепя по перките и да влиза в роторчето???

Схемата на MANN е отвратителна, но на Hengst достатъчно подробна. Вече почти 10 години "модата" е поленовите филтри да са под жабката при много марки автомобили.

При Меровете даже има двойна система на филтриране, но това е друга тема. ;)

А, виж как се сменят филтрите на а6-4F. Това не е двойна система, а система с 2 филтъра. Цялата жабка се разглобява! ;)

Редактирано от KOKO 100 C4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Схемата на MANN е отвратителна, но на Hengst достатъчно подробна. Вече почти 10 години "модата" е поленовите филтри да са под жабката при много марки автомобили.

При Меровете даже има двойна система на филтриране, но това е друга тема. ;)

Ясно де. Очевидно, че е под жабката. Аз първо там го търсих, но не съм видял тия "врътки", които откачат малката кората.

На една А3-ка и на старата ми шкода беше там, ама не беше толкова скрит. От друга страна на В7-цата са ми казвали, че е при двигателя пред стъклото от страната на пътника.

Оттам и объркването.

Утре ще го нацъкам да видим.

А дали имаш представа все пак в кутията под предния капак слага ли се допълнителен филтър или си е така, защото според мен доста мръсотия се набива в перките и ротора?

Благодаря ти още веднъж за схемите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега филтара ти е под жапката.Отпред при чистачките няма ништо само една едра пластмасова мрежичка на моторчето кято според мен е да не влизат листа и подобни глупости.ЦЕЛИЯТ ПРАХ за голямо съжаление минава точно прес моторчето на парното.А самият филтар е еднакав с този на СКОДА ОКТАВИЯ 2.сменяиго през 10000км. и няма да имаш проблеми с дебита на въздуха.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти Hristo mat,

Проверено е - под жабката е, има го, с активен въглен е и се монтира серийно очевидно. Производство на MANN.

За съжаление си прав за прахта в моторчето, очевидно ще е така.

Смяната задължително е на максимум 10К км., заради условията в София. Просто не издържат повече тия филтри в БГ - много е прашно и мръсно.

Благодаря на всички за съпорта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти Hristo mat,

на едно приятелче сложихме на тази горната пластмасовата решетка парче вата за ширмове (кухненските абсорбатори),изрязахме го по размера и го прикрепихме с няколко малки свински опашки,и той се съмняваше в конструктивното решение на немеца и прахоляка върху моторчето.

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)
на едно приятелче сложихме на тази горната пластмасовата решетка парче вата за ширмове (кухненските абсорбатори),изрязахме го по размера и го прикрепихме с няколко малки свински опашки,и той се съмняваше в конструктивното решение на немеца и прахоляка върху моторчето.

И аз обмислях нещо такова, но от една страна може да стане фал и да го засмуче перката и тогава става верно свинско, а от друга не знам доколко плътно може да се направи и дали няма да пропуска и да е безсмислено?

А и ако не е разчетено за още един филтър ще тормози моторчето.

Чудя се дали няма фабрично предвиден филтър за това място и как да разбера/да си купя?

Редактирано от SpaceBo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз обмислях нещо такова, но от една страна може да стане фал и да го засмуче перката и тогава става верно свинско, а от друга не знам доколко плътно може да се направи и дали няма да пропуска и да е безсмислено?

А и ако не е разчетено за още един филтър ще тормози моторчето.

ами тя ватата е доста рехава,а иначе използвахме четири оголени от обмазката електрода от неръждавейка на 1.5 мм.,прикрепят се в ъглите на правоъгълника като защипват ватата и тогава чак се стягат с опашките,става повече от монолитно и много добре уплътнено.Засега е доволен човека,а и има за още няколко пъти вата останала от парчето.

А за фабричен филтър изобщо не говорихме тогава,защото той бил питал и му казали,че не се предлага,но после се оказа,че с точните размери на мястото може да се потърси нещо по каталозите,ама вече бяхме сложили ватата и се отказа пича.

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес един колега който е чел тая тема (ще спестя ника му по негова молба) дойде в сервиза да видим има ли поленов филтър ;)

е имаше на 4 години :bia:;)

след като го сменихме 1 час след това ми се обади да ми каже че му изчезнал проблема с потящите се стъкла -_-;)

117589944482645460.JPG

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес един колега който е чел тая тема (ще спестя ника му по негова молба) дойде в сервиза да видим има ли поленов филтър :bia:

е имаше на 4 години ;):lol:

след като го сменихме 1 час след това ми се обади да ми каже че му изчезнал проблема с потящите се стъкла -_-;)

сега ако излезе че е италианка колата..... -_-:D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Малиииии

Sumista,

Мога ли да те помоля да погледнеш тази тема и да кажеш какво мислиш: http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=59433

Редактирано от SpaceBo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все пак реших да Ви покажа как е при Е-classe W210.

Смяна на единия поленов филтър.

Смяна на втория поленов филтър(те всъщност са 2).

Успокоителното е, че ако не се лъжа първия се сменя доста по-рядко ако втория се сменя по предписание.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малиииии
Имал съм и по тежки случаи но не съм имал апарат под ръка :bia: а за другото съм ти писал лично
Все пак реших да Ви покажа как е при Е-classe W210.
Общо взето двата малките се сменяват на две смени на големият процедурата по смяната на 3-те филтъра отнема не повече от 10 минути само изглежда трудно иначе е адски елементарно
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А самият филтар е еднакав с този на СКОДА ОКТАВИЯ 2.сменяиго през 10000км.
-_-:bia:;) Колега, отварял ли си каталози за да твърдиш подобна глупост? Хич не са еднакви двата филтъра. Дори и на Супърб 2 филтъра е, като на Октавия 2, но не и на Ауди.
смяната на 3-те филтъра отнема не повече от 10 минути само изглежда трудно иначе е адски елементарно
Аз Стефчо не съм правил тази операция и затова не знам трудна ли е. На мене даже ми казаха, че големия се сменял чак след поне 5 кратна смяна на малките, но може и да не е вярно. Той иначе си е цифричка. :lol:
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...