Jump to content

масло ТДИ


krlozanov

Recommended Posts

Добре де щом 10W40 не става за AHF мотора защо на много масла пише 505.00 както на капачката на двигателя.

Щом си пише че покрива стандарта 505.00 значи става иначе хората нямаше да го одобрят.

Все едно да ми кажете че 5W40 не става защото го дават отначало да е с 0W40 като и двете покриват 505.00,просто не може да карате до 300х.км с 0W40 защото с такова излиза от завода,все пак двигателя не е вечно нов :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само не мога да разбера що се правите на луди....кат искате карайте си колите и с олио от по лев и двайсе....ще постна пак линка от страницата на АУДИ...белким някой му направи впечатление следното....става въпрос за ВСИЧКИ АУДИТА от 1997 година до наши дни.

http://www.audiusa.com/etc/medialib/cms4im...r.0023.File.pdf

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де щом 10W40 не става за AHF мотора защо на много масла пише 505.00 както на капачката на двигателя.

Щом си пише че покрива стандарта 505.00 значи става иначе хората нямаше да го одобрят.

Караш ме да копирам изречения отгоре:

Има всякакви съчетания на вискозитет със спецификации и одобрения.

То по принцип секво става. Въпроса е кое е най-добре. И от тук нататък всеки си преценява.

Разликата между 5W40 и 10W40 (при положение, че и двете са с 505.00) е в това, че първото е по-течливо при студен старт. Аа- и в цената, заради което всеки умува, как е безполезно да се слага 5W40. Ако за теб студения старт е някакъв важен фактор- купуваш 5W40. Ако не е -другото. От тва по-елементарно обяснение няма.

Все едно да ми кажете че 5W40 не става защото го дават отначало да е с 0W40 като и двете покриват 505.00,просто не може да карате до 300х.км с 0W40 защото с такова излиза от завода,все пак двигателя не е вечно нов :hilezh:

Къде прочете че "го дават" от начало с 0W40, после с 5W40. Демек, като остарее, вече няма да има студен старт. Бъркаш понятията.

Немеца го е измислил да работи с масло, което не си променя вискозитета (или много малко) при разлика в температурата, ама вие не му вярвате на немеца. В линка на Neotrace се вижда и никъде не пише- до еди кви си километри, после греста.

Абе цялата работа е в цената.

Редактирано от bokouser
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хъм, всеки си е прав за него си, поства неговите си линкове и препоръчва неговите си майстори, но..... вкрайна сметка всеки да си ги тълкува нещата както сметне за добре, VAG-аджиите са го обяснили.

Ако приемем, че през далечната 1999год. трима различни човека, живеещи в три различни края на света, решават да си купят три AHF-и, какво ще ги посъветвате?

Единия живее в Северна Канада, другия живее в средна Германия, а третия живее в южна Турция. Дали 505.00 5W40 ще е подходящо за канадеца и дали 0W40 ще е подходящо за турчина? Немеца е ясен, понеже на което и от трите да заложи няма да има проблеми, те всички покриват изискванията за неговия мотор, а и зимата е прилично студено, а лятото прилично топло, а и все пак мотора е нов. За експоатация на мотара въобще няма да говоря, дали се използва на къси разстояния в града или на дълги магистрални отсечки набримчен с газ до дупка.

Вземате ли предвид и това, че каквото и да си говорим с времето се получават хлабини в мотора? Те за това е и факта, че масло покриващо дадена спецификация, се предлага в три различни вискозитета, които до накъде се съобразяват с пробега на мотора и климатичните условия в които се използва.

Нещата при по-съвремените моторетки стоят по друг начин, поради простата причина, че двигателите са доста по-различни като начин на работа, ако мога така да се изразя. Да ми твърдите, че ще се скапе мотора с 505.00 10W40, който производителя предписва, .....в умерен климат, даже топъл какъвто е в България, мотор на 300000+ е несериозно според мен. Също така да ми твърдите, че 10W40 било боза....... аз съм карал достатъчно дълго време с такова масло, сега карам с 5W40 и ви казвам, че не сте прави.

Така че избора на вискозитет е много индивидуален за 505.00, поне за мен.

1zegwaq.jpg

Редактирано от morfei1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-накрая да вида един смислен и парктичен пост за маслото :lol: Кво ги дъвчете тия вискозитети и полу ,четвърт и осимна синтетики.Най-важно е стадрата да покрива.Също е добре ако колата е турбо и маслото да е за турбо мотор - това уж гарантира ,че си запазва качествата при висока температура и обороти.Само така и не разбрах дали е вярен митът ,че 5В40 се сменя на 15к километри ,10В40 на 10 и 15В40 на 7-8к километри.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи то не е точно мит. Когата си взех Голфа, който е с ПД мотор, бях много втресен на тема масло. То ясно че 505.01, това го открих на първото търсене с Google, коя марка и на какъв пробег да се сменя ми беше мътилка.

След многобройни търсения, мнения на потребители - главно в чужди автофоруми (tdiclub.com) и то не само мнения, а и тестове на дадено масло, след определен пробег на километри, защото там хората така преценят до колко е хубаво едно масло, съм на 100% убеден, че специално за 5W40 505.01 което го водят пълна сиснтетика няма причина да се сменя преди пробег от 15000км. Защото след въпросния пробег и тест в лаборатории, маслото все още има смазочните си свойства, които са достатъчни за да осигурят на двигателя минимално триене.

Колкото и да е странно на някои, въпросното масло на 1000км. и такова на 14000км., маслото с по-голям пробег осигурява по-добра защита на матора.

Гурутата на масла в tdiclub.com, обясняват нещата по следния начин:

STOP STOP STOP!

The ORIGINAL factory APPROVED oil change interval is 30,000 miles! YES 30,000 MILES!!

Did you comprehend that?

THE ORGINAL OIL CHANGE INTERVAL APPROVAL IS 30,000 MILES!!!

Now that I have that off my chest,

VW reduced the interval from 30,000 miles to 10,000 miles in the US market...any guesses why?

Because people like you either:

1) Can't read the owners manual

2) Don't trust the car makers

3) Can't follow directions

4) Fail to adhere to the service indicator in the car

VW does NOT want oil change intervals of less than 10,000 miles due to how the oils function in the engine, shorter intervals INCREASE WEAR, Don't argue with me about it, if you take the time to track wear rates during an oil change at 250 mile intervals you can plot the reduction and stabilization of the wear rates out beyond 25,000 miles!

Think of oil as having 2 types of wear reducing additives, the first provides protection by/thru detergancy (cleansing of internal surfaces), dispersing soot, neutralizing acids (not an issue now with ULSD), and several other types as well. These additives are generally very specific to diesel engines and must pass specific tests in VW Diesel engines.

The next type of additive is a wear additive. These protect the engine where the thickness of oil may be too thin to prevent metal to metal contact. Other additves in this type range also provide protection to the cam and lifters, engine bearings, piston wrist pins etc.

Now pay attention, the 2nd group of additives account for less than 3% of the total volume of the oil. These additives also account for 90% of the engines oil protection! These additives require heat and pressure to bond with the critical wear surfaces, but due to the low percentage of additive in the oil they require time to fully place on those surfaces by the pressures of the component they are protecting. Example, an engine at operating temperature at the point where the cam presses on the lifter generates in excess of 90,000 psi, that pressure and the heat of the engine causes the 3% portion of the 1 micron thick oil film to form a crust or sacrifical layer at the point of contact. Since only 3% of the oil contains the wear additives, it requires hundreds of thousands of passes to generate a sufficient film to stop the wear at this specific point in the engine.

Everybody is quick to make the arguement that the old oil had these additives so they are already in place, right? not quite!

Remember the first type of additive? In that 1st group you had "detergents" that cleanse the inside of the motor. These cleansers are used up very rapidly after an oil change since they attack the remaining oil that was left after the oil change. These cleansers if you will also reduce the effectiveness of the high pressure wear additives...See where this is going?

Before explaining further, after that initial period the dispersants in the oil work to prevent the adhering of the particles in the oil to any of the internal surfaces. These additives are often unique to diesel engines are also the reason why the oil looks so black so quickly, they are doing their job by preventing the soot from building up in any one place instead they are dispersed in the oil evenly throughout the oil sump which prevents sludging and other contamination related issues.

Back to the detergents and the high pressure additives, the layers of high pressure additives leftover are not being replenished after the oil change due to the cleaning process that is going on with the new oil to neutralize the remaining acids, and other contaminants in the engine. As the cleaners in the oil are used up in the first 500-1000 miles, the wear additives are able to re-generate a protective layer in the engine that stops the wear at that location.

You break down the oils life cycle like this:

Phase 1: Detergants attack the internals removing accumlated contaminants, neutralize acids and force those into suspenstion in the oil. This period of time lasts between 500-1000 miles

Phase 2: During the first 1000 miles the oils viscosity provides the majority of the wear protection by virtue of the film it creates on the surfaces. This phase generates relatively high wear rates but due to the short duration this is accepted due to the removal of contaminants that could result in long term damage to the motor. Wear rates in the period of time are generally speaking 5-10ppm per 1000 miles.

Phase 3: Detergents are now used up and the oil additives are forming their protective layers in the "extreme pressure" regions of the motor. Now the oil additives are working in conjunction with the oil film and the wear rates drop from 10ppm per 1000 miles to around 1-2ppm per 1000 miles.

Phase 4: Longterm peace! The oil is operating in a period of equilibrium, the wear additives are placed, Oil viscosity is in perfect range for the engine, Dispersants are continually working to prevent soot and other contaminants from accumulating on the surfaces and wear rates remain between 1-3ppm per 1000 miles.

Phase 5: Oil run out, the oil during this phase begins to increase in viscosity (or thin in some cases), Extreme pressure additives begin to lose effectiveness due to increased concentrations of wear particles (VW tests out to 8%, most oil changes never see in excess of 2% after 30,000 miles). This is when you begin to see a rise in the wear metal formation in the engine. Often wear metals during this phase rise to the 3-8ppm per 1000 mile range. Notice that the wear metals being generated are still LOWER than they were in the first 1000 miles?

--------------------------------------------------------------

When somebody says they are going to change the oil every 5000 miles or twice as often they are DOUBLING the number of detergent cycles and DOUBLING the number of cycles where the engine is running at it's highest wear rates!

PPM/Fe (generation of Fe in 1000 mile increments)

Short drain intervals

1K oil change

10ppm = 10ppm in 1000 miles = 10ppm/1000 miles

3K oil change

10+2+2 = 14ppm in 3000 miles = 4.6ppm/1000 miles

5K oil change

10+2+2+2+2: Change oil = 18ppm in 5000 miles = 3.6ppm/1000 miles

Long drain intervals

10K oil change

10+2+2+2+2+2+2+2+2+3 = 29 ppm in 10,000 miles = 2.9ppm/1000 miles

15K oil change

10+2+2+2+2+2+2+2+2+3+3+3+3+3+3 = 44ppm in 15,000 miles = 2.9 ppm/1000 miles

20K oil change

10+2+2+2+2+2+2+2+2+3+3+3+3+3+3+3+3+3+4+4 = 61ppm in 20,000 miles = 3.3ppm/1000 miles

When ppm of Fe per 1000 miles reaches 5-7ppm per 1000 miles you can consider the oil ready for a change...

The above is based on real world TDI oil samples.

I have personally used up to 25,000 mile oil drain intervals on my TDI and still never reached the 5-7ppm range! I changed it at that time due to soot and TBN depletion (high sulfur fuel at the time).

Anybody that tells you that short oil drain intervals are good for your motor don't know what they are talking about!

DB

Ето линк към мнението КЛИК , а ето и към темата КЛИК

Всичко беше продиктувано от това, че от половин година (откакто се зарибих на тема Golf PD), започнах да се интересувам какво масло е най-добро за двигателя ми. Всеки знае, че PD моторите си искат 505.01 стандарта. Другото което ме вълнуваше, беше на какъв пробег трябва да се сменя маслото на тези мотор, защото някакси ми звучи нелогично на старият ми бензинов Голф 2 90год., каран с минерално масло 15W40, смяната му на масло да е през 10000км. На старото ми 190 2.5D 87год. (без турбо) каран с масло минерално 20W40 ~ 15W40 смяната на масло да е на 10000км. На старото ми C4 2.5 TDI 97год. каран с масло полусинтетика 10W40, също на 10000км. и на "новия" Golf 4 02год. по предписание с масло пълна синтетика 5W40 и той да се сменя на 10000км., като се има предвид, че единственото общо между всички тези масла и двигатели е, че се наричат масла и двигатели. И така след дълго търсене, ровене, четене на мнения съпоставяне, анализиране и пак търсене, попаднах на това мнение на този човек.

Съвсем случайно се натъкнах и на тези сервизни интервали за моторите на VW от 1998 до 2009 - Сервизни интервали за мотори на VW - 1998-2009

..а също и на тази сравнителна таблица на моторни масла за леки автомобили - http://www.lubrizol.com/acea2008/rptoolove...P/PC/index.html

Може би на голяма част от вас, тази информация ще им се стори странна, след като видят упътването, че ангренажен ремък на примерно TDI мотор 2002год се сменя на 128000км или пък, че с едно масло може да се кара спокойно 16000км, дори повече, без това да има негативен ефект върху мотора, даже напротив, ще го съхраните за по-дълго време.

Редактирано от morfei1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста интересни неща си изровил ,но на мен чуденката ми беше друга.Карам 2.5 ТДИ с АКН мотор който е с роторна помпа и съответно би трябвало да движи с масло 505.00.На Аутодата пише масло на 15 000 км.Досега е каран с 5В40 синтетика и на 15к смени.Мисълта ми е ако реша да мина на 10В40 или даже на 15В40/съвсем минерално :) / ,но пак за турбодизел и стандрат 505 .00 на колко би трябвало да го сменям?

Иначе колегата ми разправяше ,че в Герамния големи дискусий имало по маслата - даже АДАК обвинили пройзводителите ,че зорлем вкарват хората в сервиза да сменят скъпи масла .Направили тест копуват Ауди А3 2.0ТДИ чисто ново с масло лонг лайф и до 100 000 км. само доливат и сменят маселния филтър - на каря колата нямала никви отколнения от нормите/изводите секи сам за себе си/!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, първо 15W40 505.00 няма. Второ, след като досега колата е карана с 5W40 505.00 (предполагам) и нямаш оплаквания от горене, невиждам смисъл да минаваш на 10W40. Разбира се аз бих карал маслото 5W40 15000км.

За V-образните TDI-ки не мисля, че 10W40 е добър избор. 4-ри цилиндровите са друга бира.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, първо 15W40 505.00 няма. Второ, след като досега колата е карана с 5W40 505.00 (предполагам) и нямаш оплаквания от горене, невиждам смисъл да минаваш на 10W40. Разбира се аз бих карал маслото 5W40 15000км.

За V-образните TDI-ки не мисля, че 10W40 е добър избор. 4-ри цилиндровите са друга бира.

Все един щастлив ден ще почне да го гори повече от колкото трябва.Виждал съм и 15В40 505.00 /май на ТОТАЛ беше/.С какво са по-различни В6?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти Тотал си виждал, ма в спецификацята на VW виждал ли си масло с такъв вискозитет..... мисля че не. Какво значи ще почне да го гори.... аз като карам със 120 колата ми не гори масло, обаче като я напъвам с 200 - доливам.

Каква точно е разликата между двато немога да ти кажа, най-общо казано всичко му е x2., но на този мотор 10W40 няма да сложа (даже бих го карал с масло 5W40 505.01, което също покрива 505.00), както няма да сложа 5W40 на AHF, AFN, 1Z и 5-цилиндровия AEL.

Редактирано от morfei1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

както няма да сложа 5W40 на AHF, AFN, 1Z и 5-цилиндровия AEL.

Eеее, тъкмо след 2 страници разяснения и спорове с колегите за вискозитета се бах надъхал за 5W40 :hilezh::hilezh:

Моя AHF 2 пъти му слагам 10W40 и си мърка и не доливам нищо от смяна до смяна,но се чудя за това 5W40 дали ще трябва да доливам и има ли смисъл да се вкарвам в някакви филми с кола на 11г. :hilezh:

Не ми е за парите,защото и 5W40 и 10W40 на Кастрол ми идват на една и съща цена просто се чудя дали има смисъл от първото,а и нали уж е специално за TDI PD,но моята като нее ПД на дали ще е нещо по различна за маслото :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе стига глупости бе....слагай си 5W40 и си свиркай....колкото разликата между двете цифри е по-голяма, толкова по-качествено е маслото и е устойчиво в по-широк температурен диапазон. Относно климатичните условия....тия по скандинавските страни ще си сложат 0W40, тия с умерените климати като България ще карат с 5W40, a по топлите страни могат да сложат 5W50 или 10W60. 10W40 в голямия брой случаи е полусинтетика....което както казах по-горе е "минерално масло със синтетични добавки".....рядко има 10W40 напълно синтетично масло. Колкото до това след какъв пробег е добре да се сменя маслото.....на запад може 15к км да е ОК, ма в Булгаристан едва ли....нужно ли е да споменавам за качествата на горивата и кви лайна бутат вътре???? И в линка дето съм го дал от страницата на Ауди направихте ли си труда да преброите колко масла са 10W40 и какви са всички останали?

PS: И понеже мине се не мине и се започва темата за маслата та пак ще цитирам колегата grizzly:

http://audibg.com/forum/index.php?s=&showtop...st&p=528386

И относно вискозитетите:

http://audibg.com/forum/index.php?s=&showtop...st&p=780366

Редактирано от Neotrace
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Специално в USA дизела се смята за един от най-лошите, тоест с доста високо съдържание на сяра, защото там нямат Евро стандарт който трябва да спазват (поне аз така си обяснявам нещата). Това от същия този форум съм го чел, понеже повечето членове са Американци :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам леки съмнения, че нашия дизел може да се окаже по-лош от американския....та аз маслото го бракувам на 10к....няма да забогатея особено ако карам още 5к с него. При филтрите същата работа...тоя климатичния като го махна на 5к километра и прилича на парцал....или на много ползвана торбичка за прахосмукачка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хъм, всеки си е прав за него си, поства неговите си линкове и препоръчва неговите си майстори, но..... вкрайна сметка всеки да си ги тълкува нещата както сметне за добре...

Всеки си препоръчва мнения на негови си майстори, добре, но аз цитирам имена на майстори доказали се в бранша и добре познати в тоя форум, като Мишо, Жоро и тн.

Казваш различни краища на света, е тогава каква е логиката за ПД да е добре 5W40 с 505.01, а за AHF и AFN да не сложим 5W40 с 505.00, при положение, че и двете коли са в БГ ??? И двата имат турбина, която иска смазване винаги (в топло и в студено), идвата имат студен старт.

Също така, ако си направиш труда малко да помислиш, ще прецениш и сам (без да ти казват майстори), че просто 5W40 е по-висок клас масло от 10W40. Вискозитетът им е ЕДИН И СЪЩ, просто с промяната на температурата, едното си променя въпростния вискозитет по-малко от другото. За това е и по-скъпо, просто е по-качествен продукт. Егати колко пъти го написах.

Редактирано от bokouser
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.... Егати колко пъти го написах.

Колега...напиши още един път за студения старт, за турбините, маслените магистрали, по-високата температурна устойчивост и за по-качествения продукт белким схванат смисъла някои хора ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако мислиш да го караш по 15000км. съм съгласен. Ако ще го сменяш на 10000км. смисъл никакъв.

Колега тва е ясно на всички/или поне на тия дето пишат в тая тема/.Въпроса е ,че щом покрива даден стандарт не би трябвало да има проблеми с гореизброените неща.Иначе да анпиша и аз какво правя с колите който карам - ако не горят 5В40 си зимам от него щото 15 000 км. си оправдават 10-20 лева по-високата цена.Горят ли обаче си минавам на 10В40 щото е икономически неизгодно.Иначе верно 15В40 май почти на никой не поддържа 505.00 - което ще занчи гори ли и 10В40 - на ремонт ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 years later...

Колеги, пиша и питам, разбрах това което сте написали по-нагоре.

В момента си карам 1Z мотор от 93 година Б4 авант. вече направих три смени на масло. И все слагам 10/40 магнетик дизел, и то все по препоръка на майсторите. Колата ми е на 240000 км. В километрите съм сигурен, до толкова, че си купих колата от магазин на фолцваген в германия с всички документи. И до ден днешен не ми гори видимо масло, т.е. не доливам от смяна на смяна.

И сега ме надъхахте да пробвам с 5/40 магнетик. та питането ми е може ли да прецакам нещо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, пиша и питам, разбрах това което сте написали по-нагоре.

В момента си карам 1Z мотор от 93 година Б4 авант. вече направих три смени на масло. И все слагам 10/40 магнетик дизел, и то все по препоръка на майсторите. Колата ми е на 240000 км. В километрите съм сигурен, до толкова, че си купих колата от магазин на фолцваген в германия с всички документи. И до ден днешен не ми гори видимо масло, т.е. не доливам от смяна на смяна.

И сега ме надъхахте да пробвам с 5/40 магнетик. та питането ми е може ли да прецакам нещо.

нищо няма да и стане на колата, сипвай и карай

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Колеги имам ауди а4 1.9tdi/ahu/-90коня,97г.,дали мога да му сложа Carlube 10w40 за турбо дизелови двигатели, спецификация API CF/SL ACEA B3,B4,A3

:flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги днес прочетах темата за маслата на дизел и научих доста неща затова!:)

В спора както са казали хората се раждала истината!:D

На мен ми трябва около 50 грама да долея,минал съм 3000 километра,турбото,или тавичката под турбото се е оцапала малко,ама ако ми дадът зор и аз ще се оцапам!:nixweiss:

Карам 1Z мотор на B4 1.9TDI

Колегите във форума ме гордеят!:blink:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...