Jump to content

Проблем с ламбда сонда, катализатор или колектор


c1ick

Recommended Posts

Колата ми (А3, 1.8 AGN) върви осезаемо по-добре, когато е студена. По-добър response, по-рязко дърпане, въобще - радост. След като позагрее, става доста по-мудна и развърта трудно. След диагностика при СУМИСТА (голям батко, ей!), се оказа, че ламбдата не трупа грешки, но е мудна в показанията. СУМИСТА беше категоричен - махай катализатора.

Отивам при "Ауспуси Лазаров" да махне катализатора и да сложи катализаторно гърне. Обаче човекът гледа катализатора и вика "твоят е железен, не е задръстен, няма за какво да го махаме. Другаде е проблема." Аз -> шах. Поразчопли Лазаров още малко отдолу и откри, че изходящият ми колектор е заваряван и се е спукал отново по заварката. Според него оттам ми е проблема с мудната ламбда сонда, а катализаторът си бил наред.

Разсъждавайки логично, не вярвам изпускането на газове (което ми се струва пренебрежимо малко, че да лъже ламбдата) да причинява такова невървене, и то само при загряла кола. Възможно ли е това поведение на колата да се дължи само на напукания колектор, или да търся другаде причината?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами на мен ми се вижда възможно. Все пак газовете там са под голямо налягане и дори да е малка пукнатината е възможно да оказва влияние. Щом ти е спукан колектора ако имаш възможност го смени, а не си играй да го заваряваш пак.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами на мен ми се вижда възможно. Все пак газовете там са под голямо налягане и дори да е малка пукнатината е възможно да оказва влияние. Щом ти е спукан колектора ако имаш възможност го смени, а не си играй да го заваряваш пак.

To че ще се сменя, ще се сменя, няма да го заварявам. По-скоро ми беше чудно да махам ли катализатора, нищо че Лазаров е против.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега катализатора като е добре не го пипай, а и няма смисъл да даваш излишни пари.

Относно вътвенето - колата разчита на депитомер предимно при студен старт, когато газовете са с ника температура. След като загрее почва да гледа и показанията на ламдата.

Оправи първо основния проблем с изпускателния колектор и след това мисли за каквото и да е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз те съветвам същото, моят го махнах така и още съжалявам - оказа се, че изобщо не е запушен и е можел много още да кара. Сега освен, че вече мирише на гадно от ауспуха и не минавам преглед друга разлика няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз те съветвам същото, моят го махнах така и още съжалявам - оказа се, че изобщо не е запушен и е можел много още да кара. Сега освен, че вече мирише на гадно от ауспуха и не минавам преглед друга разлика няма.

При мен е и по шумно. Иначе е мен миналата година сумиста ме прати при Лазаров.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де,

Каква е връзката между запушен катализатор и мудна ламбда?

Безспорно е, че запушен катализатор спира колата и вероятно предизвиква неточни реакции на сондата или да я зацапва, прегрява и т.н, но да я прави мудна (т.е. сондата реагира за по-дълго време от нормалното) тук логиката нещо ми се губи?

Някой по-светнат може ли да обясни?

Редактирано от gogobogo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Напълно е възможно колеги при пукнат колектор сондата да прави каквото си иска. Имал съм множество подобни случаи.

Когато е студен двигателя съответно пукнатината е по-малка, когато загрее логично е заради разширението пукнатината да се увеличава. Поради тази причина сондата не може да работи коректно защото няма база-константа на газовият поток т.е. налягането и скоростта на отработените газове се променят постоянно и сондата не може да отчита правилно.

Не съм сигурен дали проблема на колегата е точно там но така предполагам. Що се отнася до катализатора при прегледа нямаше никакви признаци на запушване или дефектация. Съветвам колегата да отстрани първо другите проблеми преди да се стигне до премахване на катализатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Сега освен, че вече мирише на гадно от ауспуха и не минавам преглед друга разлика няма.

Какъв е проблема да минеш преглед колега???

А по темата залагам на смяна на ламбда. Колега направи едно кръгче с откачена сонда. Ще запише грешки ама може да ти хареса...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...