c1ick Публикувано 28 Юли 2009 Доклад Share Публикувано 28 Юли 2009 Колата ми (А3, 1.8 AGN) върви осезаемо по-добре, когато е студена. По-добър response, по-рязко дърпане, въобще - радост. След като позагрее, става доста по-мудна и развърта трудно. След диагностика при СУМИСТА (голям батко, ей!), се оказа, че ламбдата не трупа грешки, но е мудна в показанията. СУМИСТА беше категоричен - махай катализатора.Отивам при "Ауспуси Лазаров" да махне катализатора и да сложи катализаторно гърне. Обаче човекът гледа катализатора и вика "твоят е железен, не е задръстен, няма за какво да го махаме. Другаде е проблема." Аз -> шах. Поразчопли Лазаров още малко отдолу и откри, че изходящият ми колектор е заваряван и се е спукал отново по заварката. Според него оттам ми е проблема с мудната ламбда сонда, а катализаторът си бил наред. Разсъждавайки логично, не вярвам изпускането на газове (което ми се струва пренебрежимо малко, че да лъже ламбдата) да причинява такова невървене, и то само при загряла кола. Възможно ли е това поведение на колата да се дължи само на напукания колектор, или да търся другаде причината? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Shubert Публикувано 28 Юли 2009 Доклад Share Публикувано 28 Юли 2009 Ами на мен ми се вижда възможно. Все пак газовете там са под голямо налягане и дори да е малка пукнатината е възможно да оказва влияние. Щом ти е спукан колектора ако имаш възможност го смени, а не си играй да го заваряваш пак. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
c1ick Публикувано 29 Юли 2009 Автор Доклад Share Публикувано 29 Юли 2009 Ами на мен ми се вижда възможно. Все пак газовете там са под голямо налягане и дори да е малка пукнатината е възможно да оказва влияние. Щом ти е спукан колектора ако имаш възможност го смени, а не си играй да го заваряваш пак.To че ще се сменя, ще се сменя, няма да го заварявам. По-скоро ми беше чудно да махам ли катализатора, нищо че Лазаров е против. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Dully Публикувано 29 Юли 2009 Доклад Share Публикувано 29 Юли 2009 Колега катализатора като е добре не го пипай, а и няма смисъл да даваш излишни пари.Относно вътвенето - колата разчита на депитомер предимно при студен старт, когато газовете са с ника температура. След като загрее почва да гледа и показанията на ламдата. Оправи първо основния проблем с изпускателния колектор и след това мисли за каквото и да е. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
shpeksi Публикувано 29 Юли 2009 Доклад Share Публикувано 29 Юли 2009 Не махай катализатора като е наред, че после ще съжаляваш. Оправи си първо проблема и виж дали нещо ще се промени. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
didoya Публикувано 29 Юли 2009 Доклад Share Публикувано 29 Юли 2009 И аз те съветвам същото, моят го махнах така и още съжалявам - оказа се, че изобщо не е запушен и е можел много още да кара. Сега освен, че вече мирише на гадно от ауспуха и не минавам преглед друга разлика няма. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
shpeksi Публикувано 29 Юли 2009 Доклад Share Публикувано 29 Юли 2009 И аз те съветвам същото, моят го махнах така и още съжалявам - оказа се, че изобщо не е запушен и е можел много още да кара. Сега освен, че вече мирише на гадно от ауспуха и не минавам преглед друга разлика няма.При мен е и по шумно. Иначе е мен миналата година сумиста ме прати при Лазаров. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gogobogo Публикувано 29 Юли 2009 Доклад Share Публикувано 29 Юли 2009 (Редактирано) Добре де,Каква е връзката между запушен катализатор и мудна ламбда?Безспорно е, че запушен катализатор спира колата и вероятно предизвиква неточни реакции на сондата или да я зацапва, прегрява и т.н, но да я прави мудна (т.е. сондата реагира за по-дълго време от нормалното) тук логиката нещо ми се губи?Някой по-светнат може ли да обясни? Редактирано 29 Юли 2009 от gogobogo Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lazarov-90 Публикувано 14 Август 2009 Доклад Share Публикувано 14 Август 2009 Напълно е възможно колеги при пукнат колектор сондата да прави каквото си иска. Имал съм множество подобни случаи.Когато е студен двигателя съответно пукнатината е по-малка, когато загрее логично е заради разширението пукнатината да се увеличава. Поради тази причина сондата не може да работи коректно защото няма база-константа на газовият поток т.е. налягането и скоростта на отработените газове се променят постоянно и сондата не може да отчита правилно.Не съм сигурен дали проблема на колегата е точно там но така предполагам. Що се отнася до катализатора при прегледа нямаше никакви признаци на запушване или дефектация. Съветвам колегата да отстрани първо другите проблеми преди да се стигне до премахване на катализатора. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
g5bg Публикувано 14 Август 2009 Доклад Share Публикувано 14 Август 2009 ...Сега освен, че вече мирише на гадно от ауспуха и не минавам преглед друга разлика няма.Какъв е проблема да минеш преглед колега???А по темата залагам на смяна на ламбда. Колега направи едно кръгче с откачена сонда. Ще запише грешки ама може да ти хареса... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване