Jump to content

Климатроник А6 С4


mshbul

Recommended Posts

Здравейте,

гледам, че на климатроника имам грешка 87 - непостоянно блокирала клапа за регулиране на температурата. Днес пусках на 22гр и духаше топло, но не много топло. Реших, че достига тия 22гр и затова не духа горещо. Ще го пробвам на HI как ще бъде.

Някой може ли да ми каже тази клапа дали е вакуумната, която спира антифриза.

Също ми се губи вакуума като загася и ми е твърдичък педала на запален двигател, но търпимо. Може ли да има връзка?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е тази клапа. Тази за която пишеш е само вакуумна и няма как да ти отчете грешка за нея климатроника. Иначе това с вакуума не е добре, но не може да окаже такова влияние, че да не отваря въобще и да не минава антифриз през радиаторчето :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубавото е, че като го сложа на Hi духа горещо, както трябва. На 22 нямах време да проверя какво прави. Или се е оправило или като е на 22 не пуска толкова горещ въздух.

Стана и друго интересно нещо. Беше стигнало 90гр. Като пуснах парното яко спадна температурата на мотора при работа на място.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стана и друго интересно нещо. Беше стигнало 90гр. Като пуснах парното яко спадна температурата на мотора при работа на място.

И при мен на място като пусна на HI тепературата пада но в движение няма проблем

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нормално е да падне температурата - завъртат се още около 2 литра антифриз, който се намира в радиаторчето на парното. Незнам само дали това се отразява благоприятно на вече загрелия мотор - май не. Аз предварително съм си задал градусите и още при при запалването на мотора се завърта и антифриза в парното. Малко по-бавно загрява мотора, но пък го няма момента с рязката промяна на температурата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забравям за този клапан, кпйто спира антифриза как влияе. Не знам защо са го направили. Така по цяло лято не мърда антифриза в кръга за парното и може да се запуши.

А за навлизането на студен антифриз си прав, че е кофти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те добре, че са го направили :tear:. Нали знаеш какво може да се случи като леден въздух мине през вряло радиаторче на парното :tear: . Този клапан работи само докато е включен компресора на климатика, така че дори и лятото си минава антифриза през него - за останалото се грижи централната клапа. Няма как да се запуши радиаторчето на парното от това или отведнъж да мине "студен" антифриз - все пак радиаторчето събира не повече от 0.5л антифриз.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз мислех, че е достатъчно да се смени пътя на въздуха, но явно минава винаги през радиатора на парното и изпарителя.

Но мисля, че не си прав, че само на компресор затваря.

1. Ако е така ще топли и когато си пуснал да духа без компресор, а не го прави.

2. Като пусна отоплението и гледам веднага температурата по климатроник в началото е ниска и се вдига за 1 минута, което значи, че не се е движил антифриза до момента на пускането.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за компресора го казах "образно" :D . Имам в предвид, че този клапан затваря винаги, когато климатика е на студено - така може би е по-ясно. Това, че се вдига температурата за 1 минута е ефект от изкуственото (аварийно) показания за т-датчика на самия блок на климатроника в случай на повреда на самия датчик примерно. Т.е. ако се повреди т-датчик на климатроника и показва винаги студено - никога няма да почне да върти на високи обороти вентилатора - климатроника ще "смята", че температурата на двигателя е твърде ниска. По тази причина е направен този авариен режим (да не говорим, че се оказва ,че при някои двигатели ABC примерно, въобще няма такъв датчик) . Ако си направиш експеримент на студен двигател и си откачиш т-датчик за климатроника и дадеш на контакт, БЕЗ да запалваш двигателя ще видиш, че след около 1 минута климатроника ще показва температура на двигателя 90С :D . Затова показанията за температурата на двигателя на базата на т-датчик на климатроника не са меродавни и не трябва да се смятат за 100% верни. За тази цел се ползва т-датчик на ЕКУ-то, като неговите показания могат да се видят с VAG-COM.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да разбирам, че като е бил на отопление вчера, спрял съм климатроника и после съм загасил колата, този клапан не се е затворил и сега в момента също е отворен и няма да се затвори, докато не му се наложи да охлажда.

Аз съм си мислел, че този клапан е с пружина, в едната посока го отваря вакуума, а пък в другата - пружина и затова смятах, че се отваря само, когато получи вакуум.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реално клапана винаги е отворил (като пружина действа самата мембрана отгоре) и при подаване на вакуум (включен климатик на "студено") се вдига стержена нагоре и затваря изходящата тръба на радиаторчето на парното. Ако при теб не се връща сам надолу стержена значи не ти е в ред клапана :top: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам дали нещо не е в ред. На топло работи.

Иначе има грешка 8.7 - за клапата за темп. Имаше един колега беше писал, че на някакви 10 цикъла се нулират грешките. И така стана при мен - изчезна, но после пак се появи. Сега някой ако знае да каже - ако проблемът е бил налице при 10-я цикъл дали щеше да се нулира грешката.

Дали да правя нещо при положение, че работи нормално и нямам оплаквания?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен излиза тази грешка 8.7, изчиства се, после пак се появява и така от доста време, иначе клапата си сменя топло/ студено без проблем, аз лично не смятам да се занимавам докато работи. Представете си колко хора въобще не знаят за диагностичния режим на климатроника, чак като спре да работи нещо ,тогава разбират ,че имат проблем. Плюс това моторчето на тази клапа е отвън под кората на чистачките и се вади сравнително лесно в сравнение с моторчетата на останалите клапи, за които трябва да се извади цялата кутия на парното (все едно за смяна на радиаторчето).

Редактирано от LiuboG
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, като заговорихте за грешки да питам и аз. На мен ми излиза грешка 15.7 - "Клапата за въздушния дебит – непостоянно блокирала". Коя е тази клапа и къде се намира - в смисъл лесно ли се стига до нея? Когато карам на режим "Low" или "High" грешката сама изчезва след известно време(предполагам тези 10 цикъла за които говорите). Пусна ли обаче на някакви градуси и се появява отново. За момент ми се появи и грешка 15.5 - Клапата за въздушния дебит – постоянно блокирала, но изчезна и сега съм само с 15.7. Иначе си духа и топло и студено. Каква е раолята на тази клапа, в смисъл какво регулира?

Предварително благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата VBI е най-наясно с тия неща, защото го е разглобявал цялото. Ако си с С4 де.

Предполагам, че ще ти отговори тук. Винаги помага.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички 4 моторчета на климатроника могат да се свалят без да се разглобява цялото парно! Най-много се разглобява за да се достигне до двете вътрешни моторчета но не е болка за умиране даже е приятно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, като заговорихте за грешки да питам и аз. На мен ми излиза грешка 15.7 - "Клапата за въздушния дебит – непостоянно блокирала".

Това е клапата м/у изпарителя на климатроника и самото тяло на парното (преди вентилатора). Самата клапа е монтирана отгоре преди гумения маншон, който свързва 2-те тела. Ще я видиш под пластмасовата кора пред предния прозорец. Като махнеш кората се пада отляво като застанеш пред колата - отгоре има червен надпис. Много лесно се сваля - като и махнеш капачето, самия приводен механизъм се държи на 3 рапидки. Почисти я и сигурно няма да имаш проблеми. Като свалиш приводния механизъм виж на ръка като въртиш зъбното колело отдолу дали се върти лесно без да запира никъде (то е с вътрешни зъби и може да се куплира към приводния механизъм само в едно положение, т.е. не може да я объркаш като я поставяш обратно).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.....
Много благодаря за обяснението колега! Оказа се, че клапата е на лесно място и когато ми остане малко свободно време ще и обърна внимание.

Направи ми впечатление, че когато дам на контакт се чува как клапата започва да се движи(може и някоя от другите клапи да чувам). В един момент спира и започва да стърже(може би не е най-точната дума, ама незнам как да го опиша). Стъргането го прави 2-3 пъти на интервали от по 2-3 секунди и след това спира.

Преди време ми беше споменал нещо за адаптация на клапите. Какво всъщност представлява адаптацията и кога се налага да се прави?

Още веднъж, благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прави се с VAG-COM, когато са сваляни приводните механизми и по някаква причина са разместени показанията на потенциометрите вътре - примерно неправилно зацепване на потенциометъра към текущото положение на клапата. Реално за положението в което се намира клапата климатроника съди по стойностите на потенциометъра. Когато не е добре зацепен или сменян самия потенциометър се получава като ефект непълно отваряне на някоя клапа или по-ранно затваряне - блокиране. В този момент климатроника записва грешка за съответната клапа. Коагато се пусне адаптация климатроника съди за крайните положения на клапата по тока, който черпи приводния механизъм - т.е. в крайните положения клапата спира/блокира и съответно тока нараства зашото моторчето не се върти. В тези положения климатроника записва текущите стойности на потенциометъра и съответно почва правилно да управлява приводния механизъм на клапата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много благодаря за обяснението колега! Оказа се, че клапата е на лесно място и когато ми остане малко свободно време ще и обърна внимание.

Направи ми впечатление, че когато дам на контакт се чува как клапата започва да се движи(може и някоя от другите клапи да чувам). В един момент спира и започва да стърже(може би не е най-точната дума, ама незнам как да го опиша). Стъргането го прави 2-3 пъти на интервали от по 2-3 секунди и след това спира.

Преди време ми беше споменал нещо за адаптация на клапите. Какво всъщност представлява адаптацията и кога се налага да се прави?

Още веднъж, благодаря!

Това не е стъргане колега а в крайните положения клапата се придвижва на импулси и при мене е така и при други климатроници също обръщал съм внимание.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Като, че ли няма да е лошо да се направи една по-подробна тема със снимки за тези клапи и моторчета.

Да се систематизира един вид познанието и опита.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като, че ли няма да е лошо да се направи една по-подробна тема със снимки за тези клапи и моторчета.

Да се систематизира един вид познанието и опита.

То е добре за цялата охладителна система, че е една мъка всеки един детайл по нея :respekt:

Почваме:

1. Ремонт на моторчетата на клапите, водещи до грешки 15.Х и 8.Х- ЦЪК

2. Схема на вакумите по по управлението на клапите на парното и климатика- ЦЪК

3. Датчик, даващ информация на ЕКУ- то за температурата на антифирза- ЦЪК

4. Смяна радиаторче на парното на Ц4- ЦЪК

5. Смяна на термостата на 6- цилиндровите бензинови мотори на Ц4/Ц5 без да разглобите половината кола- ЦЪК

6. Обезвъздушаване на охладителната система при Ц4- ЦЪК

7. Смяна на радиатора на Ц4- ЦЪК

8. Как изглежда изпарителя на климатика, намиращ се зад жабката- ЦЪК

9. Смяна на салонния филтър на А6 Ц4 (при 100- ците с климатик няма филтър!)- ЦЪК

Редактирано от Ivo_Dinkov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравеите,извинявам се че се включвам в тази тема но искам да запитам какъв може да ми е проблема.При загряла кола когато тръгна парното ми духа горещо,след около 2мин започва да отслабва до хладко.Имам грешка 06.3 ,сменил съм датчика проблема си остана.Благодаря,предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...