Jump to content

Термостат на АВС мотор


Ivo_Dinkov

Recommended Posts

Накратко- при движение по магистралата стрелката на антифирза ми падна рязко от 90 на 65 градуса.

Отбих, всичко беше наред по мотора, всички маркучи бяха топли. На място вдигна 70 градуса, но като тръгнах пак падна на около 60 градуса температурата. 100 км каране със средна скорост 90- 100 не промениха температурата, парното почна леко да ми изчезва. В градско движение вдига до 70 градуса, но стъпя ли на прав път и вдигна ли над 70- 80 и пак пада на 60 градуса.

Блокирал термостат предполагам аз, но ако някой има други идеи, да казва :)

П.С. не е проблем да я карам така още 200- 300 км, нали (освен разхода от 15/ 100 :hilezh: )

ЕДИТ: антифирза си ми е на максимум, радиаторчето на парното е чисто ново, системата е обезвъздушена и грешки нямам записани.

Редактирано от Ivo_Dinkov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 55
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Колега и аз имах същия проблем и го реших със нов термостат сега положението е супер.ВЕСЕЛИ ПРАЗНИЦИ НА ВСИЧКИ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Динкоооов, домързЕло го е термостатчето предколедно нещо! Реве за нов! Аре и да го наснимаш яко! :):hilezh:

Редактирано от vladi_di
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Динкоооов, домързЕло го е термостатчето предколедно нещо! Реве за нов! Аре и да го наснимаш яко! :hilezh::hilezh:

:hilezh:

Ако оцелея до София, че жената ще ми надуе главата като разбере, че ще се прибираме без парно :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 weeks later...

Много навреме ми дойдоха тези снимки братле ;) Аз утре ще сменям моя,че в това време с 20л минавам по-малко от 50 км , а на борда ми изписва 27.7 на сто. Верно, че бая го отлагах и никой не ми е виновен, ама вече ми е много тоя разход. До работа и обратно, да взема жената от работа и за два дена пак на колонката.Ще изчакам комшията да се прибере от работа утре, тъкмо и аз съм компенсация и право в гаража му, че има всякакъв инструмент и почвам. Дано само не смъкна ангренажа, че ще падне псуване :respekt:, ама в сервиз ми казаха 75-80 лева за смяна и направо наколенчих, аз за смяна ангренаж, ролки, водна помпа, съединител, д. маховик, дем шайба и ремъка на динамото дадох 120лв.

Ще изчакам до утре и дано да стане, щото иначе я заебавам за зимата пред блока :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето още една полезна снимка- така изглежда мотора със свален и ангренажен ремък.

Термостата е под алуминиевия капак в лявата част, над алтернатора- ЦЪК.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изпуснах да ви покажа как изглеждаше термостата- точно като този хАмерикански:

Moя беше по-зле дори. В сервиза като свалихме водната помпа на новото А6 и направо останах втрещен...Аз не бях виждал до сега такова нещо. Бяха останали само две парчета от него. Понеже беше топло още не бях забелязал че е заминал, но при обслужването си бях приготвил водна помпа и нов термостат. Сега е супер.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изглежда като отдушник за картерните газове. Самия мотор, въпреки, че е в коша на Ц4, ми прилича на 30- клапановия шестак, но колегата просто беше приложил снимка в темата за смяна на термостата при 2.8, без д аспоменава повече каква е колата точно :gruebel:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 months later...

Здрасти приятели. Имам въпрос - за какво е стрелката на термостата, предполагам че е за позицията ??? На къде трябва да сочи ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма как да объркаш посоката- термостата, ако не греша, се захваща с винтче към блока :rolleyes:

Извинявам се. Забравих да кажа че мотора ми е NE. Термостата е под помпата и се сваля лесно. Просто на едното ребро на корпуса има стрелка и мисля че трябва да сочи на някъде. А иначе постоянно ми хвърля водата и като стане така маркуча на термостата е студен, а термостата е нов. Сега всички ще кажат че не съм случил на термостат. Сегурно е така. Може ли да духа газове в охладителната система, и да се получава въздушна възглавница заради която термостата да не отваря ???? :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 months later...

Този уикенд попътувах малко и ми направи впечатление, че дори и с новия ориджинъл термостат пущината стои малко по- студена като я сръчкам- в Петък вечерта при -8 -10 и скорост около 100- 120 се беше ковнала стрлката на 75 градуса по мои сметки и не мърдаше от там. В града си застана на 90 и всичко си е както пише по книгите.

Днес на 8- 15 градуса и скорост 100- 160- същите магарии. На едно място я сгазих повече и слезе на 70 градуса. Върнах газта и вдигна на 75- 80 пак. Градско си вдига и си стои на 90 градуса.

Не знам, аз ли съм параноик, страхова невроза ли ми е докарала тази изключително ненадежна охладителна система на всичките ми Аудита :dance:

При смяната на маслото сигурно пак ще сложа нов термостат, но не вярвам да има промяна. Преди смяната на радиаторите на парното и големия, съм почти убеден, че зимата си стоеше на около 85 градуса извънградско, а лятото си беше същото магаре като сегашното поведение. Разхода си ми е същия- 9- 10 извънградско и 13- 15 градско.

Възможно ли е задари новите радиатори да се охлажда по- бързо при висока скорост?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ивчо, и при мен е така, и аз се вътрих за оригинален от Порше, и стойностите ми са точно като твойте.Ти спомена нещо за обезвъздушаване, има ли някакъв пиниз или сама си го прави?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иво, можеш да почнеш отначало, брат - датчици, термостати, радиатори и пак ще си е същото. Няма смисъл. Как на моите 2 коли нямам такъв проблем, като нищо не е оригинал - Велер термосатаи слагам, радиаторите са Бер - кове си на 90 градуса и не се променя при движение даже при -14 - 15 градуса. Не съм карал със повече от 120 де. Само и единствено при спускане на скорост по дълъг наклон пада до 80 гр, но не повече. И то при много ниски температури - под -10 гр.

Според мен си гледай 51 канал на климатроника - там пък изобщо не ми мърда ни нагоре, ни надоле. Нямам и чувство да се променя температурата на топлия въздух от парното.

С тия оригинални термостати само се вътрите с парите, нищо не печелите!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този уикенд попътувах малко и ми направи впечатление, че дори и с новия ориджинъл термостат пущината стои малко по- студена като я сръчкам- в Петък вечерта при -8 -10 и скорост около 100- 120 се беше ковнала стрлката на 75 градуса по мои сметки и не мърдаше от там. В града си застана на 90 и всичко си е както пише по книгите.Днес на 8- 15 градуса и скорост 100- 160- същите магарии. На едно място я сгазих повече и слезе на 70 градуса.

И аз имам същия "проблем" , а като проверя на 51ви канал температурата е 90...Като загрява се пок,ачва стига до 90 и после дори стрелката да пада, на климатроника си стои...Странна работа...Моя термостат е Валер и е на година някъде. На предното 2.6 го правеше същото, дори след смяна на термостата...

Да няма някакъв зимен и левтен режим ?

Редактирано от mitsubishi galant
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знам ли, а на тъпия 51- ви канал стига до 90 и не мърда докато не изстине колата под 70 градуса. И двата ми датчика са сменяни- двупиновия с ОЕМ- ски, а другия, 'златния' 4- пинов с Топран- ски. Замервахме го на студен мотор, на 70 и на 90 градуса на антифриза и си показваш съпротивленията, които бях извадил от един руски сайт (и които сега търся къде съм забутал, за да меря пак :) )

Утре съм на цялостна диагностика и без това, ще видим какво ще кажат в БОШ, след това и с колегата buzzi :bia: ще е ровим като се постопли времето :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Температурата на двигателя най-точно се следи с VAG-COM от т-датчик на ЕКУ-то стига да е изправен.

На климатроника показанията не са верни защото датчика е закачен преди радиаторчето на парното (зависи какво минава през него). Отделно самия климатроник има специална "програма", когато не намира т-датчика след известно време да отчете показания 90С за да може да се включи вентилатора на парното до необходима скорост. Отделно при 2.6 двигателите изобщо няма т-датчик и директно климатроника след известно време си отива на 90С и там остава. Това лесно може да се пробва като се даде на "контакт" без да се пали двигателя (на студен двигател) и на 51С се следи температурата. При двигателите без т-датчик показанията почват да се качват нагоре автоматично без значение каква е температурата а двигателя и на 90С спират.

@Иво да не би да не сте сложили гумения О-пръстен на термостата и да не затваря напълно от това - минава антифриз покрай него :)?

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен е сложен, дори е намазан със силикон... Не че ми пречи да си поиграя пак да сменя термостата, но съм почти сигурен, че положението ще е същото...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес бях на диагностика в Бош и според тях охладителната система функционира отлично.

Според тях градусите на таблото са ориентировъчни и в системата са +5/6 отгоре на практика и при висока скорост и нови радиатори е нормално да падне малко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...