Jump to content

Дизел срещу бензин


miki69

Recommended Posts

15лв за 1z, не че ме пита някой, ама да си кажа аз - бензин не мога да карам, 45ти номер нося, спокоен човек съм, мойта кола е с 500 лева по скъпа от бензиновите от същия вид, и съм ги избил, но много ми харесват газовите уредби, може ли да си сложа една за красота? :) :) :) :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 235
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Вярно е.

Австрия:

6.0 TDI - 2263 euro

Примерно за миналата година за 3.0tdi беше 711лв в София.

:rolleyes: не искам да повярвам

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

15лв за 1z, не че ме пита някой, ама да си кажа аз - бензин не мога да карам, 45ти номер нося, спокоен човек съм, мойта кола е с 500 лева по скъпа от бензиновите от същия вид, и съм ги избил, но много ми харесват газовите уредби, може ли да си сложа една за красота? :musik::multi::rolleyes::lol:

Що не си махнеш и турбото, ем ще имаш по плавно ускорение, ем по нисък разход.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

много ми харесват газовите уредби, може ли да си сложа една за красота? :bia::unsure::hilezh::unsure:

Сигурен съм, че извънграда моята кола е по икономична от твоята на газ, при 140 коня и quattro - скорост 130 км/ч и пуши цвят,всъщност изобщо не пуши,така че признайте си, че карате дизела поради икономичността,в тази криза всеки си прави сметката :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лично аз не карам дизел заради икономичността. Но не крия, че точно това ми направи голямо впечатление след бензиновите коли, които съм карал. Просто исках да пробвам и дизел, че да знам какво е. Едно е сигурно - никой не дава пари за гориво с кеф.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вертер твоя е нов дизел дето наистина може да се сравнява с бензина по всички показатели и да го бие по много от тях. Аз не разбирам тия с 1Z-ките и АФН-ите кво се пънат се едно карат последно поколение комън рейл а не предисторически печки-чадилници? Каквото и да си говорим дизела стана готин двигател за коли от второ поколение комън рейл. Сега остава да се разбере дали не се жертва дълговечността за да се постигне добрия вървеж.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Todir, точно AFN промени мнението ми за дизелите.

http://www.youtube.com/watch?v=nUxJLDZ4uyQ

http://www.youtube.com/watch?v=0AYjlk1yEv0

Редактирано от Cocteau
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми ако можеш отречи, че от тракащо-бучащо-вибриращия АФН до новата ти Б8 ТДИ разликата е балкан. На нов дизел се мятам с кеф а тия старите бих взел само за икономия и нищо друго.

Редактирано от Todir
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

остава да кажете, че вибрациите,които имат дизеловите автомобили, без по новите, е много приятно и не ми казвайте , че няма такива

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги и от мен :bia: Трябва да отбележа че в момента карам Бензин и преди години си казвах че на дизел няма да се кача никога че тва е печка че не може да изкара диманика и добро ускорение каквито бензина ще изкара , но сега съвсем не съм на това мнение , напоследък ми се налага да карам доста дизели и найстина съм много очарован , карал съм Помпа дюза и най-новите технологии Комън Рейл и съм дълбоко впечатлен и вървеж разход на гориво и огромен въртящ момент още от ниски обороти , и съм се зарекал че следващата ми кола ще е Дизел каквото ще да става. Другото нещо което много ми допада е че на която и предавка да си при натискане на педала на газта и дизела поема на каквито и обороти да е , а при бензина докато не зададеш една на долу не се получават така лесно нещата . :flipoff:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стигнах до извода откъде ни идват различията като говориме за вървеж. Гледайки статистики за времена на ускорения и разни клипчета за сравнения на драг или писта то винаги става въпрос за пълна газ и изцеждането на минимум 2-3 предавки или там колкото са необходими за дисциплината на засичане. В тези упражнения бензиновите двигатели обикновено бият. Там нютоните на дизела (истинската им сила) немогат да помогнат. Обаче говорейки за обикновено каране, стандартно пътуване (било то нормално, бавно или бързо) дизелите са по-мощни и бързи. Имам предвид междинни ускорения, изпреварвания, изтегляния по баири и т.н. Затова масово собствениците на нафтови мотори често споменават определението "по-приятен" Двигателят е адекванен по-всяко време и скорост, чувства се мощен и показва точно силата на мотора си (нютоните)

Личен извод: при 100% натоварване на двигателя бензинките са по-бързи, останалата процентна скала най-често е в полза на дизела. Незнам дали ще се съгласите, но за мен така стоят нещата.

Вървеж и разход:

Тъй като в повечето случаи при избор на двигател човек го интересува двете стойности и тъй като тези два показателя са взаимно свързани, нещата се свеждат до баланс. Някакъв компромисен вариант. Малцинство са тези, които се интересуват само от едната крайност.

Силният вървеж е за състезатели и спортни натури, търсачи на адреналин. При тези хора и двигатели се изключва напълно думата разход. Тя съществува, но не е никакъв фактор определящ удоволстието от автомобила и шофирането.

Ниският разход прави същото с динамичните постижения - изключва го. Затова има слаби автомобили със скромно ниски динамични характеристики, но давайки екстремно ниски потребления на гориво. Атомобили като S3 и А3 1.6TDI ; RS4 и А4 1.9TDI, RS6 и А6 2.0tdi, ако щете и S2 и 80 1.9tdi (1Z).

Всички мечтаеме за мощни коли, но в крайна сметка ако потреблението на мощността е въпрос на желания, възможности или други съображения като пътната обстановка примерно, то разходът е постоянно присъстващ фактор от момента на запалване до изгасването на двигателя. Към това добавям и че, в каталозите се дават максимални стойности на ускорения, но не се дават такива на гориво. Тук дизела има голямо предимство. На пълна газ разликата в изразходваното гориво отива към дубъл! Ето затова винаги към запитване за вървежа ще има и отговори за разхода - защото сме масови потребители с ограничени възможности. Ако някой с RS6 говори за вървеж, то другите мълчат и приемат фактите. Ако пък собственик на 1Z говори за разход, другите го слушат, защото този мотор прави 6-7литра градско нищо, че е от миналия век мотор, да не говориме колко е здрав и евтин за поддържане.

Само да кажа, че не всеки си купува дизел заради разхода и не всеки бензин заради вървежа - нали?

Масовите потребители не са нито спортисти, нито крайни спестовници. Точно поради тази причина се купуват все повече дизели ,а в някои страни като Германия (най-големият европейски автомобилен пазар) виждате , че в избора на вида гориво и двигател има вече паритет. Освен всичко това има още сто причини за конкретен избор (марка,модел,година,данъци,оборудване,цена,обслужване,пробег и др.) така че и това влиза в сметките.

Не крия симпатиите си към динамиката. Харесва ми и ме вълнува, но предимно пътувам със скорост и начин на каране далеч от максималните възможности на двигателя и затова избирам дизела и предполагам следващата ми кола пак ще е дизел.

Ето затова твърдя, че дизелът е настигнал бензина - масовото потребление. Иначе ние може да спориме ама няма да ни стигне един живот.

Редактирано от verter
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вертер , Божествено си прав бате !!! Съгласен съм със теб и със това което твърдиш на 100%, до тум нямаше по точно и правилно изказване по този въпрос , от това което ти написа :):bia:

Редактирано от Wizi
Дай да не цитираме последните мнения по темите!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Само малко необективно. Пак се опира на кой дизел срещу коя бензинка. 2.0тфси е с 350 нм, 2.0тди и то е с 350 нм. На бензинката конете са повече. Кое ще е по приятно за каране за ежедневна, като тия 350 нм на бензинката са в много по голям работен диапазон. Щом не си го купил заради икономията тоя дизел заради какво си го купил?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само малко необективно. Пак се опира на кой дизел срещу коя бензинка. 2.0тфси е с 350 нм, 2.0тди и то е с 350 нм. На бензинката конете са повече. Кое ще е по приятно за каране за ежедневна, като тия 350 нм на бензинката са в много по голям работен диапазон. Щом не си го купил заради икономията тоя дизел заради какво си го купил?

затова се отнася като масовост, винаги има изключения

дизела на А6 върви с добро оборудване, има голям избор втора ръка и няма добра бензинова алтернатива. Освен всичко аз съм от изключенията. С 15-20хил. на година и тия данъци и налози, едва ли разчитам на ниския разход.Може би след 5 години ще има някаква сметка :bia:

Редактирано от verter
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само малко необективно. Пак се опира на кой дизел срещу коя бензинка. 2.0тфси е с 350 нм, 2.0тди и то е с 350 нм. На бензинката конете са повече. Кое ще е по приятно за каране за ежедневна, като тия 350 нм на бензинката са в много по голям работен диапазон. Щом не си го купил заради икономията тоя дизел заради какво си го купил?

Е как защо...заради евтината поддръжка :hilezh:

Какъв кеф било да се изпреварва с дизелл...сравнено с атмосферен бензин обаче...турбо-бензините много ги забравяте нещо :hilezh: ...и аз си изпреварвам само на 5-та и то на газ. със скорост 120 ми гори 10/100 къде е далаверата в тракторите?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми така е, тука се сравняват турбо дизели с атмосферни бензинки.

Дизелджиите да ви питам някой от вас карал ли е атмосферен дизел? Примерно Ауди 80 1.6Д, Кадет 1.6Д или даже некое ново SDI? Последно карах на един приятел таксито Фабия SDI и положението беше :hilezh: С колелото на 100 метра ше му направя 2 тира :hilezh: Верно обаче в града харчи 4 преко сили.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет колеги.В условията, които живеем моето мнение е:за удоволствие-бензин.за практичност-дизел.Все още е така.Но,ако цената на дизела бъде вдигната още малко за сметка на бензина,то тогава в България ще се карат коли като в Америка.А именно на БЕНЗИН....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет колеги.В условията, които живеем моето мнение е:за удоволствие-бензин.за практичност-дизел.Все още е така.Но,ако цената на дизела бъде вдигната още малко за сметка на бензина,то тогава в България ще се карат коли като в Америка.А именно на БЕНЗИН....

Бъркаш леко, ако още малко се вдигнат цените всикчи ще карат на газ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вертер твоя е нов дизел дето наистина може да се сравнява с бензина по всички показатели и да го бие по много от тях. Аз не разбирам тия с 1Z-ките и АФН-ите кво се пънат се едно карат последно поколение комън рейл а не предисторически печки-чадилници? Каквото и да си говорим дизела стана готин двигател за коли от второ поколение комън рейл. Сега остава да се разбере дали не се жертва дълговечността за да се постигне добрия вървеж.

само дет има едно маторче АЕЛ дет има ебати вървежа придружен с ебати разхода кат за дизел от миналия век :blink:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

п.п. Не обръщайте внимание на адаша /Корсо/, той си демагогства по навик, не че ги мисли тези неща. Не е толко глупав той, прави се... :blink:

И въпреки че карам дизел в момента и съм много доволен, веднага бих сменил 3,0тди с 3,0Т или 4,2фси...

А тва 4.2ФСИ за миг би го сменил, за не толкова мощния, ма вървящ повече и доставящ повече удоволствие 4.2ТДИ :stupid:

Не обръщайте внимание на адаша /ауди А3, А4 1.8Т, А6 3.0ТДИ, върл-бензинджия-ма-яко-кик-на-дизела/...

Цитат от аутобилд при сравнението на A8 3.2 FSI quattro / 3.0 TDI quattro:

"Anyone who wants to enjoy, go diesel."

Todir, точно AFN промени мнението ми за дизелите.

:(
Еми ако можеш отречи, че от тракащо-бучащо-вибриращия АФН до новата ти Б8 ТДИ разликата е балкан. На нов дизел се мятам с кеф а тия старите бих взел само за икономия и нищо друго.

АФНе е шумен- да. Но например служебните ни голфове 5ци помпа дюзите тракат много повече! Дали така ми се струва, защото нивото на шумоизолацията им не е като на аудито...не знам.

Редактирано от corso
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какъв кеф било да се изпреварва с дизелл...сравнено с атмосферен бензин обаче...турбо-бензините много ги забравяте нещо :( ...и аз си изпреварвам само на 5-та и то на газ. със скорост 120 ми гори 10/100 къде е далаверата в тракторите?

Ако караш А3 далавера от дизела може и да няма. Купи си нещо голямо А6 или А8 или каквато там марка искаш и ще си отговориш къде е далаверата от дизела. Щото за 3.0т за газова ще дадеш 5 бона примерно. Имаш и чип, нали?

Без чипа на 5-та как си? :blink:

Редактирано от verter
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

само дет има едно маторче АЕЛ дет има ебати вървежа придружен с ебати разхода кат за дизел от миналия век :blink:

Има ебати вървежа сравнен с какво ?

.. Щото за 3.0т за газова ще дадеш 5 бона примерно..

Не се бутай в територии деТ не са ти ясни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щото за 3.0т за газова ще дадеш 5 бона примерно.

Каква е тази газова? :blink:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какъв кеф било да се изпреварва с дизелл...сравнено с атмосферен бензин обаче...турбо-бензините много ги забравяте нещо :hilezh: ...и аз си изпреварвам само на 5-та и то на газ. със скорост 120 ми гори 10/100 къде е далаверата в тракторите?

Че 10/100 моя не харчи и при 210км/ч :hilezh:

На 5та 100км/ч е на 2000 об., 150 е на 3000об., 200 е на 4000об.

Са сметни дали се налага да се включва 4та некъде по магистралата за да изпреваря.

Редактирано от corso
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...