Jump to content

Дизел - Кога да палим?


К.С.

Recommended Posts

Здравейте, имам един малко тъп въпрос: Кога е най-добре да палим дизела? В упътването пише - завърташ, като угасне лампата за подгряване - палиш. Аз обаче чакам да цъкне релето, а то цъква 5-6 секунди, след като угасне лампата, и даже по два пъти го правя това за по-сигурно. Дайте инженерно мнение, как е по-правилно?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е много студено, 2 подгрявания няма да и навредят. Колкото по топла нафта, толкова по лесен старт :flipoff: . Факт е че свещите не спират да работят веднага след като изгасне лампата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сутрин, първото палене аз паля съобразно релето - много хора го правят тоз номер и аз не знам защо, обаче съм чувал, че било по-добре за колата :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В големите студове паля чак след релето, което от своя страна цъква 5-6 секунди след като е изгаснала лампата. Ако имате волтметър на таблото можете и по него да се ориентирате кога е приключило греенето на свещите :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

според мен си зависи и от колата. Примерно аз при студено време или когато не е палена дълго време я паля когато ми изгасне ''ОК'' на бордовия(последователността на индикаторите е първо свещите, после Аirbag-а и после ''ОК''), а когато е загрята чаквам да изгасне Airbag-а и тогава паля.

и аз незнам защо е така, но съм чувал някъде че трябва да се чака Аirbag-a :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е много студено, 2 подгрявания няма да и навредят. Колкото по топла нафта, толкова по лесен старт :steinigung: . Факт е че свещите не спират да работят веднага след като изгасне лампата.

кат е -10 + винаги я подгрявам 2 пъти,но и от 1 подгряване пали.Състояние на свещите неясно.Преди другата зима ще ги сменим всичките

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хммм, никога не съм подгрявал повече от един път - състояние на свещите - същото - неясно, планове - същите - преди другата зима 5 броя :bia:

Само съм чувал, че не било добре да се грее два пъти.

Иначе съм лаик, честно казано ... просто така съм чел и чувал. До ся не ми се случвало да не запали на първо греене, вероятно като се случи, ще опитам :hilezh:

Това с релето, трябва да го пробвам да видя дали има разлика - 100% ще разбера, предвид как паля сега - след като спре лампата - и ще пиша.

Редактирано от Милослав
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз правя опити по този въпрос няколко пъти вече и сега след смяната на свещите мога да кажа следното.

1. две подгрявания не съм правил

2. Установих, че ако се върти стартера веднага след като угасне лампата пали по-добре. Ако изчакам да цъкне релето малко повече върти. Обяснявам си го с това, че ако въртиш веднага след угасване на лампата свещите продължават да греят и докато въртиш стартера, което със сигурност помага. И това всичко има значение при температури -10 и надолу.

Който има лошо палене да си смени свещите даже и да работят, освен, ако не ги е сменял скоро де. Аз ги смених, въпреки че ми работеха и 5-те. И определено много по-добре пали. Няма и такива пушеци. Изпушва само при самото палене.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз правя опити по този въпрос няколко пъти вече и сега след смяната на свещите мога да кажа следното.

1. две подгрявания не съм правил

2. Установих, че ако се върти стартера веднага след като угасне лампата пали по-добре. Ако изчакам да цъкне релето малко повече върти. Обяснявам си го с това, че ако въртиш веднага след угасване на лампата свещите продължават да греят и докато въртиш стартера, което със сигурност помага. И това всичко има значение при температури -10 и надолу.

Който има лошо палене да си смени свещите даже и да работят, освен, ако не ги е сменял скоро де. Аз ги смених, въпреки че ми работеха и 5-те. И определено много по-добре пали. Няма и такива пушеци. Изпушва само при самото палене.

Ето това е истината, констатирал съм я при десетки мотори на Ваг групата... Опитайте я и ще се уверите...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аха, ясно, утре ще пробвам така, благодаря на всички за мненията и съветите! Пък нови свещи - живот и здраве догодина..

Редактирано от К.С.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наблюдения от тази сутрин: с едно подгряване и палене веднага след гаснене на лампата: повече върти отколкото с две подгрявания.

Персонален извод за дърта кола със старите свещи: Ще паля по следния начин - едно подгряване до цъкане на релето, второ подгряване и палене веднага след гаснене на лампата.

:hilezh::)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пич има и евтини свещи ако нямаш пари за скъпи.

Защо ще мъчиш колата.Сигурно с тия изгорели свещи като я палиш сутрин буталата блъскат здраво

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко разсъждения по темата. Не знам колко са правилни, затова ако говоря глупости, моля някой да ме поправи.

Аз си обяснявам нещата по следния начин:

При светване на лампата за подгрева се започва създаване на оптимална среда за възпламеняване на горивото. След изгасването на лампата вече условията са налице и можем да запалим колата. Палим. След това си имаме последващо топлене на свещите до достигане на някаква работна температура или преминаването на 2500 оборота.

Да не се окаже, че известно време след даване на контакт ако колата не бъде запалена - релето цъка и се спира подаването на ток до свещите и те не топлят. Или казано друго яче- при палене след цъкане на релето да запалим по-лесно, но след това да нямаме последващо топлене заради изключилото реле и съответно по-кофти условия за работа на двигателя.

За първа зима карам дизел и го карам така. Преди зимата смених свещите с 4 нови, че 3 от тях бяха тотална фира. Ако е много студено правя два подгрева и паля. След това не вдигам повече от 2К оборота докато двигателя не позагрее.

Поздарви

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази сутрин завъртях веднага след угасване на лампата и запали много по-бързо и лесно в сравнение с преди като изчаквах релето... извода е, че повече няма да го чакам това реле :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изглежда релето е направено да изключва, ако си завъртял ключа и си забравил да запалиш, за да не изгорят свещите.

На ставите дизели релето изключваше като завъртиш стартера и имаше някакъв смисъл да чакаш след лампата, но тук ако изчакаш релето губиш греенето по време на въртенето.

Аз го устаноавих няколко пъти.

Вече, ако подгрееш 2 пъти и на втория завъртиш след лампата, предполагам, че получаваш по-дълго греене без губене на греенето при въртене на стартера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги 3-5 или 10 подгрявания да направите освен психологически ефект друг почти няма ,при нормално работещи свещи първото подгряване е достатъчно да

подготви камерата,колкото до релето това което чувате е силово реле което дава огромно напрежение за да подгрее свеща за кратко и до макс.темп.след което цъква

и волтажа пада но това не значи че свещите са спрели да греят те може да продължат да подгряват и минута след като сте запалили....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно е сигурно - като цъкне релето прекъсва веригата до свещите и спират да греят. 1 път изчаках при мен да цъкне и волтметъра вдигна стрелката. И запали лошо след това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На студено винаги съм чакал да цъкне релето. Така са ми казали батките, а аз като млада дизелова шушумига съм ги слушал. Палил съм и като изгасне лампата и след релето. Определено след релето пали по-добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно е сигурно - като цъкне релето прекъсва веригата до свещите и спират да греят. 1 път изчаках при мен да цъкне и волтметъра вдигна стрелката. И запали лошо след това.

Приятелю малко си далеч от истината-не се заяждам само уточняавам-Подгряаването е разделено на 2 част Предварително и Съпътстващо подгряаване,това предварително подгряване е по осезаемо-на по прост език да се изразя-при темп.по ниски от + 10 +9 и надолу,след запалването следва така нареченото съпътстващо подгряаване което допринася за по тихата работа на двиг.подобрява качеството на празния ход...Тук вече е спорно кога точно спира това съпътстващо подгряаване някой казват че към 2000-2500обр.др.че при достигането на някаква темп.Само знам че затова е иззмислен този Електронен Блок за Управление за да си следи и ние само да си въртим воланите....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май ти си по-далеч от мен.

Т.нар. "съпътстващо" подгряване е същото като другото. Тия свещи или работят или не при 12в захранване. А релето прави 1 просто нещо - пуска и спира захранването. Нито имат степени, нито има вариант за по-ниско напрежение.

Просто като запалиш не спира захранването към свещите. Ако не запалиш до определено време го спира. Това може да се провери много лесно като се мери напрежението на кабела на свещите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пали се непосредствено след изгасяне на лампата. Колкото до това дали ходи 12В до тях, невинаги е така. Има едни лулички които се щракат върху свещите. Да ама само щракване го прави керамичната отливка на луличката, която пък от своя страна от староста и температурите там се чупи много лесно. Вътре обаче в нея има една цилиндрична пластина която прави контакта със свеща. Тази пластина с времето омеква и не се притиска толкова добре към свеща, а там има голяма консумация на ток и е много важно да е здрава ел. връзка между двете, защото иначе се получава загуба. Лично моите лулички бяха начупени, аз ги дочупих до тази пластина, която я притегнах много добре, така че когато я нанизвам в свеща ставаше много трудно и здраво. Сега си паля с едно подгряване. Другото което е една свещ харчи над 10 А... колкото по дълго работят , толкова по малък шанс има акумулатора да ви отдаде достатъчно ток за стартера при -20 Градуса! При мен съм го забелязвал това, когато подгревя два пъти после , едвам върти. А подгрея ли си само един път, върти и си пали без никакви ядове. Е вярно че и акумулатора ми е вече на издъхване, но и с чисто нов акумулатор, 4 месеца каране на фарове,парно и само градско няма да издържи и най-добрия акумулатор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно съм съгласен!

И аз имам същите наблюдения.

Колеги ,

Сгъстявянето в Горна Мъртва Точка ДВГ води до повишаване на вътрешната енергия и при впръскването на горивото \ впръскано от дюзата с идеална дисперсия , във вид на мъгла \ в ГМТ са на лице условия за самовъзпламеняване на горивото \ дизела \ .

Та за добрия ДВГ - идеална Бутало-цилиндрова и клапани , при нормални условия Подгревателните Свещи въобще не се използват . И точно за това при положителни Температури и не се и включват .

При ниски температури - ролята на свеща е да доизпари недоразпръснатото гориво от дюзата \ сами се сещата че при ниски Темп вискозитета на дизела е по-висок , т.е. имаме по лошо разпръскване \ , а и нека не се забравя че компресиятя е по-лоша - поради по-лошото уплътнение в бутало-цилиндровата група !!!

Та ако повтаряте многократно използването на подгревателните свещи единствено рискувате да ги изгорити , чрез прегряване !!!

Ами ако искате да проверите един Дизелов ДВГ без никакво оборудване - пробвайте го зимата - палене студен , без подгревателни свещи , в кучешкия студ - запали ли - той е !!!

На най-новите Audi - има дори и маслоподкачваща помпа , за предварително намазване на двигателя и е хубаво на първия старт да се изчака и тогава да се пали !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А някой може ли да ми обясни защо на новите коли, примерно Q7 3.0TDI в момента на старт, мотора прави поне 3-4 оборота,че може и повече и тогава запалва. Това го виждам и при други автомобили (Х5, А8, пежо 407) Обеден съм че това е направено умишлено, но едиственото за което се сещам като причина е да подкачва масло горе за да не прави така наречения "студен старт" Дали съм в правилна насока ??

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...