Jump to content

Пружини за 80/90/Авант


nicoldy

Recommended Posts

Здравейте,

Тези дни ми се наложи да попрочета за пружините вграждани за различните двигатели.

Гледах предимно във vagcat.com. Опитах да систематизирам нещата в следните файлове predni_pruzini_prevedeno.txt/източник/ и zadni_pruzini_prevedeno.TXT/източник/ .Гледам, че в предните пружини няма разлика при авант и седан. Доколкото разбрах няма и разлика във външния вид на пружините. Имало разлика в твърдостта на различните пружини.

Тук идват няколко питания:

Колата ми е Б4 Авант ТДИ (1Z) 94'. Какъв ефект би се получил при:

- монтиране на стандартни амортисьори на по-ниски пружини (преди -6 намотки и задни 8 намотки, при стандартни такива 7 и 10, ако съм броил правилно :bia:);

- монтиране на стандартни амортисьори на стандартни пружини от по-тежка кола;

- монтиране на стандартни амортисьори на стандартни пружини от по-лека кола;

Благодаря предварително на отзовалите се!

Поздрави!

Редактирано от nicoldy
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм седан и съм си купил пружини отзад за Авант, но още е студено и не ми се занимава да ги сменям. Идеята ми е да се изправи малко колата отзад, че имам 50 л. газова бутилка, като сложа и малко багаж и един пасажер отзад и тя е клекнала горката :bia: . Отпред съм с носачи и пружини от 2.8, ако мислиш да слагаш такива и селенови втулки ще ти трябват, но такива носачи са си цифра. Тук идеята ми беше че 2.8 е по-тежък от АБК и може да имам по-малко проблеми. Шарнира си пасва идеално. Незнам дали ти помагам, нека и другите колеги да изкажат мнение :flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:flehan: 10x!

Иначе да внеса малко яснота относно питането си, че като гледам май съм пропуснал същината.

При описаните варианти се чудя какво ще бъде:

- стойката на колата;

- каква ще бъде промяната във возията като цяло и поведението на колата в завои;

- живота на амортисьора.

Всъщност има ли значение при газовите амортисьори дали се монтират на по-дълги или по-къси пружини? По приложените таблици гледам, че ACE двигателите ги споменават само със спортно окачване. В един каталог на боге гледам, че едни и същи амортисьори стават за 1Z и за ACE.

Ако съм разбрал правилно, то значи няма да имам проблем с монтажа на такива и на по-къси пружини и стандартни и всъщност дали ще го направя зависи от търсения ефект?

И обобщено - ако искам по-висока кола, по-мека возия и по-голяма неустойчивост при завои слагам пружини от по-тежки коли и обратното?

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

- монтиране на стандартни амортисьори на по-ниски пружини (преди -6 намотки и задни 8 намотки, при стандартни такива 7 и 10, ако съм броил правилно :lol:);

- монтиране на стандартни амортисьори на стандартни пружини от по-тежка кола;

- монтиране на стандартни амортисьори на стандартни пружини от по-лека кола;

Благодаря предварително на отзовалите се!

Поздрави!

без да претендирам за разбирач,

според мен на по-ниски пружини амортисьорите ще се натоварват повече = по-къс живот :lol:

ако пък сложиш пружини от по-лека кола ще ти тежи купето и ще разбиеш и амортисьорите и окачването :flipoff:

затова най-добре слагай пружини от по-тежка кола

аз сложих на мойто АЦЕ пружини от S2 и се вдигна с 2-3 см - но пък вози още по-твърдо... предполагам заради по-яките пружини :flipoff:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

без да претендирам за разбирач,

според мен на по-ниски пружини амортисьорите ще се натоварват повече = по-къс живот :lol:

ако пък сложиш пружини от по-лека кола ще ти тежи купето и ще разбиеш и амортисьорите и окачването :flipoff:

затова най-добре слагай пружини от по-тежка кола

аз сложих на мойто АЦЕ пружини от S2 и се вдигна с 2-3 см - но пък вози още по-твърдо... предполагам заради по-яките пружини :lol:

Благодаря, колега ! :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Здравейте,

Тези дни ми се наложи да попрочета за пружините вграждани за различните двигатели.

Гледах предимно във vagcat.com. Опитах да систематизирам нещата в следните файлове predni_pruzini_prevedeno.txt/източник/ и zadni_pruzini_prevedeno.TXT/източник/ .Гледам, че в предните пружини няма разлика при авант и седан. Доколкото разбрах няма и разлика във външния вид на пружините. Имало разлика в твърдостта на различните пружини.

Тук идват няколко питания:

Колата ми е Б4 Авант ТДИ (1Z) 94'. Какъв ефект би се получил при:

- монтиране на стандартни амортисьори на по-ниски пружини (преди -6 намотки и задни 8 намотки, при стандартни такива 7 и 10, ако съм броил правилно :));

- монтиране на стандартни амортисьори на стандартни пружини от по-тежка кола;

- монтиране на стандартни амортисьори на стандартни пружини от по-лека кола;

Благодаря предварително на отзовалите се!

Здравейте!

Колата си я получих миналото лято от Германия със спортно окачване(преправено там) за мое най голямо съжаление! Сменяни са пружините, сега са зелени на Waitec, дори гаранционните карти бяха в колата!

Дали са сменяни амортисьорите обаче си няма понятие. Между другото единия преден вече потече и трябва да го сменям( комплект естествено) и не съм наясно, дали амортисьорите са различни при стандартни и спортни пружини. Доколкото съдя от външния вид на окачването, пружините очевадно са нови, но амортисьорите нямат вид на сменяни. Колата е b4 avant, 1.9 tdi с климатик.

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, внимавай с цитатите и използването на бутона "ОТГОВОР". Докат разбера къде почва твоят пост се озорих.

Та на въпроса. При мен нещата стояха по следния начин: предните амортисьори си бяха оригиналните. Задните мисля - също. Може и това да е била причина за скапването им. А може и да не е. Докато се чудех какво да правя с моите амортисьори пападнах на следните мнения:

- предните амортисьори са еднакви при стандартното и спортното окачване, задните - не;

- нямало проблем ако се вземат двойнодействащи газови амортисьори и се сложат на спортно окачване;

- има си спортни амортисьори за спортните пружини и те трябва да се ползват...

Не знам дали има неверни твърдения в гореизброените. В крайна сметка реших да си върна височината на колата и сложих стандартните пружини със стандартни амортисьори.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Аз съм седан и съм си купил пружини отзад за Авант, но още е студено и не ми се занимава да ги сменям. Идеята ми е да се изправи малко колата отзад, че имам 50 л. газова бутилка, като сложа и малко багаж и един пасажер отзад и тя е клекнала горката :bia: . Отпред съм с носачи и пружини от 2.8, ако мислиш да слагаш такива и селенови втулки ще ти трябват, но такива носачи са си цифра. Тук идеята ми беше че 2.8 е по-тежък от АБК и може да имам по-малко проблеми. Шарнира си пасва идеално. Незнам дали ти помагам, нека и другите колеги да изкажат мнение :flehan:

Да кажем, че заводски си излизат по-здрави носачите на 2.8 , спрямо 2.0....ама като им смениш втулките после с БГ ментакос....къде е файдата от упражнението с цел повече живот на детайла :gruebel:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста полезна тема ,но пак ми остана нещо неясно .На АБТ-то съм с предни от ТДИ и следователно имам 5 пръста разстояние между гумата и калника ,отзад съм също с такива каквито ги дават за ТДИ но поради разликата в двигателя отпред е много висока а отзад е 3-4 см по ниска какви пружини биха ми повдигнали колата отзад ,от авант със сигурност но каква разцветка ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://www.neoriginal.ru/cat/audi/part/u/0/mod/54/kat/114/year/1993/grp/5/idcnt/2/subgrp/9103 А защо не смениш предните.Колкото е по високо окачването толкова е по нестабилна.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://www.neoriginal.ru/cat/audi/part/u/0/mod/54/kat/114/year/1993/grp/5/idcnt/2/subgrp/9103 А защо не смениш предните.Колкото е по високо окачването толкова е по нестабилна.

не стабилността не ме притеснява аз карам предимно градско и съм в квартал в който всяко излизане от вкъщи ми коства 3-4 км. гадни павета . Та искам да я направя като голфовете Крос Кънтри :hilezh: :hilezh: Искам да е по-височка и да ми вози по-хубаво .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подложи нещо на пружините .На джетата едно време подложих лагери № 307 от долу на пружините и се дигна доста и не пречеше на возията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес купих 2 тампона от тези които се слагат между намотките да пробвам с идеята да стане без сваляне на пружините ,но явно не става номера .Та като ще свалям кой вариант е добрия да подложа отдолу или между намотките да пъхам ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Имам питане относно задните пружини ,видях че в ибей има пружини каквито търся ,но въпроса ми е от авант 2,6/2,8 ще станат ли на моето седанче абт ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Здравейте, разбрах че ауди 80 Авант има с 90кг по голям максимален товар от седана. Въпроса ми има ли друга разлика в окачването освен по силните задни прожини? И ако сменя задните прожини на седан със задни от авант, това означава ли че максимално допустимия товар на колата ще бъде като на Авант модела?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 years later...

аве налагами се да пренеса 500 килограма царевица с б4 авант ще е проблем ли да я кача на един път +3 ма човека по 100 кила ?или да не се пробвам ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здравейте  някой слагал ли е предни амортисьори с пружините комплект от В3 на В4  стават ли  на болтовете на главините. питам защото имам останал от В3-та  комплект  амортисьори с жълти пружини, да не ги махам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...