Jump to content

А3 1.8Т AGU без чип, с чип и с K04-0402


Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Значи аз виждам два проблема така по снимките:

Първия е със докарването на спирачния диск да е строго успореден спрямо накладките...някой ще каже - слагаш шайба със същата дебелина на долния болт на супорта като на долните два болта на главината/оста и готово...да, ама не! Долния болт на супорта е по-надолу от долните болтове на главината...тоест за да се докара успоредно супорта спрямо диска, шайбата на супорта трябва да е по-дебела от на долните болтове...всъщност то и на снимката се вижда че двете шайби на болта, сумарно са по-дебели от пластината. Ще има играчка това успоредно нагласяне! Мисля си и че е добре да се направи цяла пластина с четирите отвора на фреза, започваща отгоре на 0 и завършваща долу на 1,5-2мм като ще трябва подобна пластина и за двата болта на супорта.

Другия проблем е със свалянето на лагерите...изобщо не искам да свалям лагерите, щото да не се окаже след свалянето, че трябва да сложа нови...

Мисля си дали не могат да се отвият болтовете на оста със звездогаечен ключ/лула малко по малко, последователно до момента в който главината се отдели от моста, и пак така последователно малко по малко след като се постави пластината да се завият болтовете...виждам че има място между пръстена на абс-а и главите на болтовете. Не виждам какъв специален инструмент ще е необходим, освен як ключ...предполагам ще са стегнати на около 6 кг.

Виж ако можеш да откриеш какъв е чалъма да се свали оста, без да се сваля лагера...че аз за друг начин не се сещам.

Редактирано от JoroM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зорлем искате да хвърляте по два комплекта гуми всяка година, а? :hilezh:


Не се занимавайте с такива глупости. Купих една от колите си с такава "екстра". Ебава майката на гумите за отрицателно време, особено зимните.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е то си зависи от ъгъла колко ще яде гумите отвътре, но ще ги яде малко или много, това е ясно. Аз не искам толкова голям отрицателен камбер като на голфа от снимките, предполагам 1 мм ще ми е достатъчен, ноо играчката няма да е малка и не ми изглежда оправдана да се занимавам...особено ако има риск да изпортя здрави лагери...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Мисля че ако са по-отворени задните гуми отдолу ще държат в завой по- добре отколкото ако сложа фланци. А сега са на око прави гумите - строго перпендикулярни, или с мноого малък отрицателен камбер. С фланци пак ще са прави.

С различна стъпка на двата моста (което се постига с фланци) също може да контролираш недозавиването. Разширявайки стъпката на задния мост ще получиш недозавиване, т.е. задния мост ще ти е по-стабилен. Което, доколкото разбирам, е търсения ефект.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

За какво да ми помогне атмосферен вал? Никога не съм се интересувал от поставяне на атмосферен вал на колата ми, тя няма никакъв проблем с вървежа!

Според мен фланци не са достатъчни, а си иска по-голям отрицателен камбер на задните гуми - да се запъват като тръгне настрани задницата...а тя е толкова по-склонна към тръгване, колкото са по-големи неравностите в завоя и скоростта разбира се....надявам се го обясних разбираемо. Тея фланци и да подобрят нещата, ще е с малко, на неравности по завоите задницата пак ще си бяга настрани, щото нямат никакъв камбер задните гуми.

Редактирано от JoroM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам за кво се силите по тез завои
Има толкова много изненади там, че не е истина
Правите са за настъпване, шот в завоя кеф ти неравности, пясък, кал, каращи срещу теб и кво ли не още...
С тройката съм взимал без грижи остри завои с около 130-140, но преди. Пътищата ни са толкова зле, че по прав участък е рисковано от попадане в дупка, трамплин или нещо подобно, а в завоите...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен фланци не са достатъчни, а си иска по-голям отрицателен камбер на задните гуми - да се запъват като тръгне настрани задницата...а тя е толкова по-склонна към тръгване, колкото са по-големи неравностите в завоя и скоростта разбира се....надявам се го обясних разбираемо.

 

Тея фланци и да подобрят нещата, ще е с малко, на неравности по завоите задницата пак ще си бяга настрани, щото нямат никакъв камбер задните гуми.

Аз с наклон не съм си играл (или поне не нарочно :)), но с фланци съм правил коренна промяна на колата.

Съмнявам се, че само с 1-2 градуса изобщо ще се доближиш до ефекта на 20-25мм фланец. Това в комбинация с по-изнесена джанта ще даде драстична промяна в поведението на колата.

Другото, което може да пробваш на късото купе на А3, е в другата посока - да разшириш следата на предния мост. Тогава с по-мощен мотор на предно и с повече газ би трябвало да измъква задницата колкото и да играе.

Това не съм го пробвал на моя кола, но съм карал направена по този начин ибиза (с 5см фланци отпред).

Редактирано от robobug
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Онази вечер се гонихме с некво опелче с къса база и адски изнесени джанти с широки гуми.
В един десен завой ме изпревари и след това се погонихме и останах с впечатление, че е доста устойчиво в завоите с тази конфигурация (само изнасяне с фланци и широки гуми без промяна в наклона)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок, мога да пробвам с фланци да видя как ще е. Колко мм фланец мога да сложа отзад, като се има предвид че не искам да опира гумата никъде, и карам с 215 мм гуми на стоковите 16-ки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Бързо каране по завоите и дрифтене не е едно и също..задното е за дрифтене. От преднячка до преднячка пък ако знаеш каква разлика има по завоите...гредата отзад не става, а не щото е преднячка аудито.

Редактирано от JoroM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

1.8Т има едно много слабо място - рециркулиращия клапан( оригиналния скапан пластмасов боклук на Бош). Ако някой си спомня, навремето аз купих аудито без блоу офф( имаше тапи на маркучите) тук масово ме посъветваха да си взема оригинален( но за С3) уж по- корав бил...не си спомням дали видях мнение, да не взимам оригиналния пластмасов боклук, а да си взема афтърмаркет метален клапан.Поръчах оригинален клапан от представителя на Audi в Бс, оставих капаро...междувременно се засякох с един бургаски рейсър, който работеше в Елит Кар, който явно беше наясно що за боклуци са оригиналните клапани Бош( все пак продават Бош)....та, той горещо ме посъветва да си взема метален рециркулиращ!!! Междувременно пластмасовия бош пристигна и аз отидох да го видя...и понеже съм на ти с механиката, веднага ми направи впечатление след като натиснах с пръст мембраната, че има много голям страничен луфт, и е много вероятно при затварянето и да не легне както трябва, и съответно да има загуба на бууст оттам!!! Зарязах капарото и си поръчах някакъв метален рециркулиращ клапан от онлайн магазин...при него отсъства физическата възможност мембраната да се затвори накриво! Освен това чрез подлагането на шайби под пружината може да се докара клапана до положение, че на празен ход клапана да не стои с отворена мембрана и в момента в който се подаде газ, да се затваря - както работят оригиналните пластмасарии. Няколко модела оригинални клапани са ми минали през ръцете( слагах ги на форда) и само един модел Бош имаше водачи( три) под мембраната, които да обезпечават правилното затваряне на мембраната и съответно да няма загуба на бууст. Но доколко са по-надеждни Бош клапаните с водачи..не бих разчитал на това.При всички случаи не могат да се сравняват с металния ми клапан...при него всичко е плътно, без излишни луфтове! Бошовете макар че на вид са еднакви, се различават по хода на мембраната и по силата на пружината, освен че има и модел с водачи, но кои са им номерата по Бош, не мога да кажа. Виждал съм Бош, който дори при подаване на газ ми духаше в ръката от изхода му! Три години ползвах пластмасовите клапани на форда, щото не ми се даваха пари за метален рециркулиращ...обаче скоро установих че на пластмасовия, който е на колата му се е пробила мембраната и не разтоварва. Взех металния клапан от аудито, и го сложих него...абе друго нещо си е. Дори се чува през спортния конус, независимо че е рециркулационен и не фъска в атмосферата. Сега умувам какъв клапан да взема за аудито - само рециркулиращ, или хибриден( рециркулиращ+част от въздуха се изпуска в атмосферата) , целта е да се чува, щото аудито e с филтърната кутия+ интейк и се чува мноого слабо.

Така че ако някой има наблюдения върху т.н. хибридни клапани да драсне някой ред.

 

Редактирано от JoroM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На моето АЕБ мембранката на клапана беше заминала.

032571578-thumb.jpg?r=0

След известно чудене, и събиране на информация, реших да си направя бутален клапан. Първоначално беше напълно разтоварващ в атмосферата, но в последствие го доработих и стана рециркулационен.

разтоварващ на вън:

032571641-thumb.jpg?r=0

 

рециркулационен:

032571587-thumb.jpg?r=0

 

вътре:

032571635-thumb.jpg?r=0

 

Няма мембрани за късане, регулира се натяга на пружината от винта на щуцера за вакуум. Кара вече повече от година без да ми е правил проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя металния държи вече седма година, откакто съм купил колата....само го смазвам със тефлонов спрей един път в годината. не ми се мисли колко пластмасови Боша щях да съм сменил досега, при бууст 1,4 бара.

Моя е почти същия като на снимката, всичко е метално, вкл. буталото. тайванска или китайска реплика на този предполагам...щуцера при мен е друг, и нямаше надписи.

При твоя, все пак остава възможността да се движи накриво буталото. при моя такава възможност не съществува! Буталото е около 30 мм външно, дълго е около 70-80 мм и се движи много плътно в отвора, заради дължината му, няма нужда от водачи.

http://www.himni-racing.com/images/25_bov.jpg

Редактирано от JoroM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://dox.bg/files/dw?a=50bd59128c

Ето това е оригинала (на стр.2) по чиито размери съм правил клапана. Честно казано не съм се замислял че може да има опастност да се кривне буталото. От как съм го направил и съм го монтирал, не съм го свалял да гледам какво е положението. Като го сваля ще го огледам обстойно.

А това, че буталото е с малък диаметър, според мен доста увеличава времето за реакция на клапана при разтоварване заради много по-малката площ, по която ще дърпа вакуума. Но пък там сигурно пружината е с по-малка сила. Както и да е, важното е да работи безпроблемно, което си е трудна задача за стоковия клапан.

Редактирано от Митака
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При моя, буталото е с малък диаметър, но е с дълъг ход. При твоя е обратното. За мен важното е, винаги да затваря плътно, буталото да няма никаква възможност да се криви при работата си, по този критерии съм го избрал.Като съм сравнявал моя металния със здрав пластмасов, металния пуска повече въздух от пластмасовия бош заради дългия ход на буталото(двоен). Клапана ми работи идеално и с К03 на 0,7 бара и с К04 на 1,4 бара. И да има някакво забавяне в реакцията, явно не е фатално..седма година карам с него.

Редактирано от JoroM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 6 months later...
  • 1 month later...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...