Jump to content

За клапаните и маслото на мотора


A4Fena

Recommended Posts

Здравейте колеги,

Четох много за това кое е моето масло и стигнах до извода - Мotul 8100 clean 5W40, но има и Motul 8100 cess 5W40.

Питане първо - каква е разликата между clean и cess?

20 000 km откакто я имам колата и досега съм карал с 10W40 Castrol. Според мен това не е било моето масло. Вярно не го гореше, но пък за 20 000 км успяха да ми се разтракат клапаните на ниски обороти и да си повиша шума на мотора.

Надявам се с това, че преминавам на пълна синтетика (както си ми е по разписание) да подобря шума към по мазен и тих и да реша веднъж за винаги това тракане на ниски обороти при горещ мотор.

Страхувам се, че заради полусинтетиката съм позпушил каналите на хидравличните клапани и сега имам проблем с налягането на ниски обороти и от там съответно тракането, като дизел. В тази връзак искам да попитам мога ли да ползвам добавка преди смяната на маслото. Четах за такава на лъки моли. Който я е ползвал да сподели.

Ще сменям агренажен ремък и комплекта ролки и масълцето и този път не смятам да се доверявам само на търговците и затова пускам тема по моята болежка :lol: Водната помпа я сменях преди 20 000 км. Та друго освен ролки и ремък има ли за смяна, така и так щеми разглабят предницата :respekt:

Утре ще ми кажат от ЕлитКар марки, които ми предлагат, като най-добри и ще споделя с вас, за да чуя вашето мение.

Поговорката гласи, не пиатй старило, питай патило :) Ценния опит който имаме тук с нашите коли и мнението на феновете е нещото което ме интересува и ще се радвам да чуя в тази тема.

Редактирано от A4Fena
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бях чел тема на колега за промивка на двигателя с някакво масло за промивки на приста. Потърси темата, в нея имаше и мнения за някои добавки.

Намерих я http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=54298&hl=

Дано ти е полезна

Редактирано от binev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз с тая добавка на лики моли си преебах маслената помпа :hilezh: Според мен промивното масло е по-добрия вариант отколкото да караш 300 км с боклуците в обръщение. Освен ангренажния комплект е добре да се сменят и другите ремъци особено този на хидравличната помпа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслената помпа се промива само с нафта - по обратен ред на засмукване на маслото, а ако има и малко налягане, нещата се успиват.

Колега, до колкото знам на АДРите, се налага на определен пробег да се сменява маслената помпа, така че щом ще сменяш ангренажен ремък, провери налягането на маслото преди да започнеш тази процедура и тогава ако е нужно ще смениш и помпата. Не се скосявай не е кой знае колко скъпа - 120-160 лева афтърмаркет, а що се отнася до частите, защо не се обърнеш към КОКО-100-С4?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, обърни внимание и на обтяжните ролки на пистовите ремъци. Аз моите не ги смених, и в събота едната обтяжна ролка се счупи и скъса ремъка. Хубавото е, че стана на 1км от сервиза, в който по принцип си правя колата, та успях да стигна на акумулатор до там. А точно миналата седмица си виках, че при следващата смяна ще ги сменя и тях. За маслото: карал съм и с 10W-40 сега съм с 5W-40 Кастрол от Владо(ACE). Не усещам някаква кой знае каква разлика. Може и да има, но аз не я усещам. И двете не ги харчи. За части един колега те е посъветвал да се обърнеш към KOKO 100 C4, пазарувал съм от него и супер точен, ACE също.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслената помпа се промива само с нафта - по обратен ред на засмукване на маслото, а ако има и малко налягане, нещата се успиват.

Колега, до колкото знам на АДРите, се налага на определен пробег да се сменява маслената помпа, така че щом ще сменяш ангренажен ремък, провери налягането на маслото преди да започнеш тази процедура и тогава ако е нужно ще смениш и помпата. Не се скосявай не е кой знае колко скъпа - 120-160 лева афтърмаркет, а що се отнася до частите, защо не се обърнеш към КОКО-100-С4?

А как да проверя налягането на помпата колега? По принцип не свети лампа, но пък ако се сменя с ремъка да взема да я сменя, че после не ми се дават 100 лв пак за разглабяне :2gunsfiring_v1:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Недей да сипваш добавки , особено ако имаш турбо ама ти нямаш май . Сложи си пълна синтетика тя ще ти измие мотора , ще видиш има ефект. После пак пълна синтетика и мотора ще утихне.

Пиши на Владо да ти лузне една туба и не се занимавай с добавки за чистене!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок братле :banned: Аз вече си поръчах на ACE Мотул 8100 clean 5w40 :flipoff: Нямам търпение да дойде и да сменям полусинтетиката която пак от него си взех де :banned:

Искам да ви попитам още нещо. Сменях гарнитура на капака на клапаните - купих си на Topran. Спазих стъпките, както си трябва и сега пак протече - отпред в ляво. Дали българския силикон който ползвах е гаден или стягането на капака не правя правилно :banned: ??? 2-пъти вече опитвам, При първия път не сложих силикон на завоите отпред и отзад и протече. Втория път сложих и пак протече :banned:

Явно нещо не правя както трябва. Сега веекенда ще правя пак :banned:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Danny да не ходиш при Виктор в ММ сервиз? :respekt:

Не, случката се разигра във Видин. В петък се прибрах, в събота сутринта стана инцидента докато баща ми отиваше с моята кола на работа. Късмет, че не ме остави някъде по пътя между Видин и София.

Сменях гарнитура на капака на клапаните - купих си на Topran....

Колега и аз сменях моята. Взех от KOKO 100 C4 гарнитура GOETZE(не съм сигурен дали се пише правилно). Направо я сложих, не съм я мазал с нищо. Вече 5000 км и няма проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти си се сетил кога да минеш на синтетика :hilezh:

X-clean има по-добри качества от към миене и се води по-висок клас, за по-нови мотори. За твоята обаче и двете стават.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

спокойно можем да караме нашите автомобили които не са в първа младост в болшинството си и с 10W40,полусинтетика-прекрасни качества има и това масло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)
спокойно можем да караме нашите автомобили които не са в първа младост в болшинството си и с 10W40,полусинтетика-прекрасни качества има и това масло.

Ами да кажем, че става :rolleyes:

Вчера ми пристигна MOTUL 8100 clean C3 5w40 от колегата ACE :flipoff: Веекенда пак ще се мазнотя с капака на клапаните (дано този път успея да спра лейката) и другата седмица ще сменяме масълцето. Нямам търпение да разкарам полусинтетиката :hilezh:

Редактирано от A4Fena
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, обърни внимание и на обтяжните ролки на пистовите ремъци. Аз моите не ги смених, и в събота едната обтяжна ролка се счупи и скъса ремъка.

А тези обтяжни ролки на пистовите ремъци колко са на брой? За тях също ли се разглабя предницата в случай на счупване? Ако е така е хубаво и тях да сменя, че 120 лв. ми искат само за труда :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А тези обтяжни ролки на пистовите ремъци колко са на брой? За тях също ли се разглабя предницата..

Две са обтяжните ролки. Една на ремъка за климатика, другата за ремъка на хидравликата. Едната е към 60 лева, другата е към 100. На втория въпрос: да, разкача се предницата. За съжаление. На мен за двата пистови ремъка, двете обтяжни ролки + труда ми взеха 250 лева.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Две са обтяжните ролки. Една на ремъка за климатика, другата за ремъка на хидравликата. Едната е към 60 лева, другата е към 100. На втория въпрос: да, разкача се предницата. За съжаление. На мен за двата пистови ремъка, двете обтяжни ролки + труда ми взеха 250 лева.

Ами ако съдя по това, че двата пистови ремъка съм към 50 лв. да кажем те за труд почти нищо не са ти взели.

Аз да не казвам, че на едно място ми казах 200 лв. само за труд за агренага и 3-те ролки

Незнам, но как са тарифите? Айде да кажем 120 по бива :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Незнам дали ще се окажа прав, но ми се струва, че тракането е от заданта част на мотора горе. Смятам, че не са клапаните, а обтегача на веригата на клапаните, която така и не разбрах дали съм с електрически или хидравличен :gmorning: Като махах капака на калапаните и я видях, че се трие и опира. И така си мисля, че на обороти не се регулира добре и самата верига трака.

Някой имал ли го е проблема?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда....верига + обтегач бяха 300 и нещо лева - това за варианта с масления обтегач.

За труд още малко и си готов. Ако се е разтракало доста - сменяй.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда....верига + обтегач бяха 300 и нещо лева - това за варианта с масления обтегач.

За труд още малко и си готов. Ако се е разтракало доста - сменяй.

С теб сме 2 на 0, някой друг ще ни упровергае ли или напротив :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега последно на адр-а пълна синтетика или полу синтетика да се слага,че и аз ще сменям скоро?

P.P Motul имат сайт и там пише за коя кола какво масло се препоръчва ето какво пише там:

Motor

Цlsorte Liter Bemerkungen

8100 X-clean 5W-40

8100 X-cess 5W-40

6100 Synergie+ 10W-40

Защо са 3 масла си нямам на идея.Иначе сайта е http://www.motul.de/oelberater/auto/detail...id_hersteller=4 .

Редактирано от qckk
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво да ви опровергае? :bia:
Мда....верига + обтегач бяха 300 и нещо лева - това за варианта с масления обтегач.

За труд още малко и си готов. Ако се е разтракало доста - сменяй.

Ей това мнение, дали е верно за тракането :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...