Jump to content

Lambda Sonda


A80

Recommended Posts

Здравейте Колеги, извинявайте че ви пиша на тая противна латиница, ама по някаква причина не мога да използвам вградения във форума кирилизатор. Интересуваме дали някои има опит със следния проблем - трябва да си сменя Ламбда сондата и сам се спрял на Бош или НГК, втората е по - евтина с 22лв, ама те разбира се не са критерии, интересува ме по - доброто качество. Ако някои има някакви впечатления, ще сам му благодарен ако ги сподели. Автомобилът е Ауди 80, 1.8моно, 91г.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

NGK ако е оригинално е върхът, а това по принцип няма по какво да се разбере освен по цената. Преди две години години сменях ламбда и взех Денсу - японска 125 лв. Много съм доволен. Преди 1 г. изтърбуших катализатора и не съм слагал резонаторно гърне, ходил съм на диагностика и ламбдата работи перфектно. Така че ако NGK-то се върти около тази цена не се притеснявай а я взимай.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък съм с Bosch, вече две години не създава проблеми, мисля няма значение дали ще е Бош или NGK, и двете марки са върха и двете могат да имат ментета, взимай някоя и това е, аз такива неща сменям в сервиза и им казвам те да изберат кое е по доброто, но после да нямам проблеми, така малко или много ми гарантират качеството, естествено посещавам този сервиз от години и те ме познават. Хората от сервиза отлично знаят какво продават и откъде го копуват

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда-а-а, това е вечния проблем - ментета ли ни продават или да :hilezh: Значи цената за NGK е 77 лева в AutoHelp, a за BOSCH 99 лева пак в AutoHelp и в AutoPlus. Принципно и двата магазина ги водят за лицезирани на BOSCH, ама лични впечатления нямам. Мойта сонда била евтина, щото е по-проста, само с един кабел. Ами да питам каква е точно връзката между катализатор и резонасно гърне ? Един колега беше написал следното: "... да си сложиш резонаторно гърне около 35лв то е забавител на газовете дефакто за да не ти думнат ламбда сондите и да не предават грешно инфо на компа" Вярно ли е това ? Аз честно казано незнам имам ли изобщо катализатор (глупаво - ама как да проверя :) , где точно се намира тая гад)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз като сменях ламбдата въобще не знаех за тези резонаторни гърнета, после избих катализатора и нямаше проблеми, но това което чета във форума от колеги по въпроса ми звучи доста логично и разумно затова мисля че има значение. Относно цената това е така моята ламбда е с три кабела и затова е 125 лв. Аз лично досега съм пазарувал само от Ауто+ и съм много доволен, която и да избереш няма да се набуташ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята ламбда струва 160лв, защото е с подгряване, а аз имам две :hilezh:

На 80-ките ламбдата им е закачена на самия катализатор, затова трябва като свалиш катал. да сложиш резонансно гърне със същата форма , разположение и място за ламбда сондата. Има логика гърнето да влияе по някакъв начин на работата на сензора (сондата) и по точно скоростта с която минават газовете през него. Но това е само ако катализатора ти е за смяна, иначе си сменяй само ламбдата и готово :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако двигателят е моно-инжекция , най вероятно е РМ като моя. При тези двигатели ламбдата не е на катализатора , а е закачена на изпускателния колектор , затова не се влияе от него. Аз карам без катализатор и засега няма проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с 80 В4-ка и наистина ламбдата е на изходящия колектор, а не на катализатора. Махането му не влияе директно на содната, но скоростта на газовете със сигурност е много по-висока и определено това пречи на датчика да отчита съвсем правилно газовете.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе хора, някой може ли със сигурност да ми каже тази ламбда сонда( при А4 1,8i 5V 125к.с. 95г ADR мотор ) къде е закачена/се намира?Аз също имам проблем с катализатора и погледнах под колата какво е положението(понеже един колега ми беше писал какво следва,ако се развали катализатора)но не видях никакви кабели и подобни около катализатора :hilezh::)B)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, двигателят ми е РМ и сондата е на изходящия колектор т.е ако има катализатор той със сигурност е след нея, в такъв случай дали катализатора (или съответно липсата му) влиае на скороста на газовете при ламбдата :hilezh:

А при В3-те има ли някакви външни белези за наличието на катализатор, щото като съм оглеждал гърнетата нищо не си личи

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако има катализатор той със сигурност е след нея, в такъв случай дали катализатора (или съответно липсата му) влиае на скороста на газовете при ламбдата  :hilezh:

Без да претендирам да съм абсолютно прав, но липсата на катализатор и неговото заместване с компенсаторно гърне води почти винаги до ускорение на газовете. Според теб, дали има разлика в това с каква скорост преминават те (газовете) покрай измервателен уред (ламбда сонда) :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам представа дали скороста на газовете влияе по някакъв начин на сондата - нека колегите които твърдят това се обосноват

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Ламбда сондата е датчик влияещ на смсообразуването при бензинови двигатели с електронно управление.Тя винаги се намира преди катализатора.При по-съвременните двигатели има и втора , която е след катализатора.Ламбда сондата следи за моментното състояние на горивната смес и подава информцията на електронния блок(ЕБ) , който коригира подаването на гориво.Тя работи в диапазона (при повечето двигатели) от 0 до 1.2V.При показание под 0.3-0.4V сместа е бедна , а при показание над 0.5-0.6V-богта.Когато двигателят е загрят до работна температура , ламбда сондата и ламбда регулирането работят нормално , изменението от около 0.2 до около 0.9 V и обратно трябва да става на всяка секунда.В противен случаи нещо не е наред (налягане на горивото,ламбда сонда,ЕБ и т.н).За да работи нормално ламбда сондата не трябва да има изпускане на изгорели газове преди нея.Премахването на катализатора не би трябвало да влияе на ламбда регулирането.Според мен при по-лесното изпускане на газовете ламбда сондата ще подава по точна информация за състоянието на сместа в даден момент от горенето , тъй като по-малко частици от предишен момент на горенето ще са останали около нея.Надявам се , да сте разбрали какво имам в предвид.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе резонатор трябва да има, заради едни други работи, не шум и л/сонда. Иначе на сондата и трябва ТЕМПЕРАТУРА за да работи правилно /и въобще да работи/, скоростта на газовете не я интересуват много. :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двигателя ти е из4ислен за някакво съпротивление на испускателната система. Намаляйки това съпротивление му скъсяваш живота -поне на теория.

Резонансното гърне е хубава идея. Неговата работа е да извежда по-бързо газовете. При определени обороти трябва да се получава някакъв резонанс, нещо в гърнето, което да изсмуква газовете.

Това са основните идеи. Нека някой по-компетентен и запознат с конструкцията на разонансното гърне го разясни веднъж за винаги.

Редактирано от Cocteau
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

А какъв беше точно проблема, за да се наложи смяната на ламбда -сондата - промяна на оборотите, придръпване при подаване на газ, нещо друго... :blink:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Да понякога оборотите играеха леко, но най-кофти е когато придърпа на някое кръстовище - аз и подам газ, колата забие нос, също така бавно развърташе обороти и от там вървеше доста мудно. Засега не съм слагал още нова, а само изключих старата и нещата се оправиха

Редактирано от A80
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

МОМЦИ.който не е брал ядове с л. сонда не знае какжа гадост е.

СОНДАТА,отчита наличието на кислород в изгорелите газове,от там колкото е по бързо движението на газовете,толкова по неверна инфо.получава компа.Аз имам 2 сонди,след поставянето на резонаторни гърнета,мотора се успа.Не че не можеш да караш без л.сонда,истината е че няма нищо общо с музиката!!!!!СЛАГАЙТЕ резонатори и работещи сонди и се радвайте на вярна и икономична работа на мотора! :huh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смених си сондата с Bosch универсална и оборотите на празен ход от 900 станаха 1100.Това на сондата ли се дължи или на нещо друго.

Колата е AUDI 80 2.0Е с АВК двигател.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...