Jump to content

Луфт между кардана и диференциала на quattro


Yordan Ichev

Recommended Posts

Става въпрос за А4 Б5 11.96 1,9 АФН. Преди около година диференциала отзад изглеждаше така

post-19393-1287990842.jpg , затова аз реших да сменя семерингите и лагерите към полуоските post-19393-1287990949.jpg . След година каране обаче усетих странно тропане отзад, когато подавам рязко газ и има усилия към диференциала. Също така се чува дрънчене като карам по павета и няма усилие към диференциала. Всичкия този шум идва от този луфт post-19393-1287991063.jpg post-19393-1287991112.jpg . Няма никакво виене или странични шумове при каквато и да е скорост. Въпроса е дали този луфт (около 1см) е допустим и колко трябва да бъде по принцип луфта при тези диференциали. Слушах всякакви предложения на псевдо майстори, но не съм запознат дали са истина. Едно от тях, е че има пластини, които обирали този луфт (като на москвичите), второто е предложение за каре, а третото е за нов диференциал :hilezh:. Сега питам по-запознатите, дайте предложение какъв може да бъде проблема и кои може да го реши. Ако не да махам диференциала и да слагам един заден мост :steinigung: .

Благодаря ви предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж дали добре ти е закрепен диференциала към купето.Имам съмнения че ти е заминало задното каре.За да си по сигурен,трябва да откачиш кардана и да видиш карето лесно ли се движи или е блокирало,при мен сепаратора беше счупен на две и дори ми липсваше една съчма

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Луфт в диференциала (м/у пиньона и короната) трябва да има, но при теб определено е повече. Както е казал Интеграле45 провери да нямаш заминало каре, защото подозирам, че ако този луфт е само в зъбната предавака, то до сега да се е окотил дифа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Луфт в диференциала (м/у пиньона и короната) трябва да има, но при теб определено е повече.

Ако там има голям луфт,ще има виене,щом няма такова,значи причината не е в разстоянието м/у зъбите на пиньона и короната

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпроса е дали този луфт (около 1см) е допустим и колко трябва да бъде по принцип луфта при тези диференциали. Слушах всякакви предложения на псевдо майстори, но не съм запознат дали са истина. Едно от тях, е че има пластини, които обирали този луфт (като на москвичите), второто е предложение за каре, а третото е за нов диференциал :lol:

Луфта от 1 см е нормален и при мен е толкова, а може би и повече,карал съм и съм ремонтирал коли със задни диференциали.Пробвай следното:Засили колата с около 40-50 км/ч и я пусни на свободна скорост,ако имаш леко тресене отзадната страна, значи ти е заминало карето.Ако там е проблема, пиши да ти кажем с колегите какво да правиш,защото не се продават като резервна част ,но има решение на проблема.

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Засили колата с около 40-50 км/ч и я пусни на свободна скорост,ако имаш леко тресене отзадната страна, значи ти е заминало карето.Ако там е проблема, пиши да ти кажем с колегите какво да правиш,защото не се продават като резервна част ,но има решение на проблема.

В момента съм на бачкане, но следобяд ще тествам и ще пиша. А ако е карето предполагам някъде втора употреба се намира :) то и диференциала го има тук във форума.. :lol:

Благодаря за отговорите колеги.. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А ако е карето предполагам някъде втора употреба се намира :) то и диференциала го има тук във форума.. :respekt:

Благодаря за отговорите колеги.. :)

нищо ти няма на диференциала,той не се троши лесно,каре се слага от Ланчия Делта 1,6 GTI,после ще ти обясня

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aз мисля, че в дифа е проблема. Колега хвърли око и на моята тема за диференциалите. Смятам, че и моя луфт е голям, но нямам никакво виене и абсолютно всичко друго - табпони, карета и т.н. ми е перфектно. Най-лесно се усеща луфта при връщане на предавка на повечко обороти или при по-рязко потегляне от място.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смятам, че и моя луфт е голям, но нямам никакво виене и абсолютно всичко друго - табпони, карета и т.н. ми е перфектно.

Не намирам темата ти дай едно линкче. Иначе луфта си го имах и преди чуваше се, когато сменям скорости с по-рязко отпускане на съединитела. Въпроса, е че сега дрънчи и дразни много, все едно карам разхлопан опел..

Колега integrale45 ако си сигурен, че Ланчията ще е съвместим донор бих се пробвал .. ако намеря такава :respekt: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aз мисля, че в дифа е проблема. Колега хвърли око и на моята тема за диференциалите.

Дай линк към твоята тема.Ако имаше проблем в дифа,щеше да вие и да ромоли,докато каже прас тряс и тн.Строшил съм 3 дифа на соц кола и съм ги правил,трябва да има луфт и 1 сантиметър минималния

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето - цък

Може да се ремонтира, но на доста малко места става това. Аз не разбирам как може да има толкова голям луфт, което явно значи проблем и въпреки това дифа да държи на всякакви натоварвания?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Важен е диаметърът и броя на шлиците.При мен виж какво каре трябваше да сложа

Ланчиа Делта ГТ, така най-лесно ше го намериш, карето е 100мм външен размер и с 25 вътрешни шлица, дефакто тва при Ланчията е вътрешното каре на полуоската.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Луфта как се усеща ... понеже и аз като набия газта на моменти и натисна съединителя за смяна на предавките на моменти се чува тък всякаш нещо подбутне колата и така ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че вече веднъж съм писал в подобна тема, но не мога да го намеря.

Луфтът в диференциала си е напълно нормален. Относно ударът или прилашкването отзад. Всяко едно Quattro на тези години, го има в различна степен. При някой коли е по-слабо изразено, при други по-силно. Някой колеги изразяват мнението, че е абсурд колата да е излязла от завода така, съгласен съм напълно и с тях. Но цялата задвижваща система е окачена към купето с една дузина тампони. С времето тези тампони неминуемо започват да омекват и инерционните сили си казват тежката дума.

Всичко това ти го пиша от опит, защото и аз не вярвах на многото майстори, които се мъчеха да ме убедят, че всичко си е в реда на нещата. Колата я купих със сравнително ясно изразен "удар" отзад при рязко подаване на газ. Последователно подмених тампона, който държи диференциала, тампоните на двигателя, на скоростната кутия, на висящия лагер на кардана. След всеки един сменен тампон, силата на "удара" осезаемо намаляваше. В момента е почти недоловим, но ако се мъчиш да го хванеш, ще успееш. Всички тампони, които съм свалил от колата са здрави, но и видимо по-меки от новите. Годините за съжаление на прощават и на най-добре конструираната система.

Моят съвет е ако не е прекалено дразнещ удара отзад, при положение, че нямаш виене, да не го закачаш.

А за дрънченето при върната газ, по скоро залагам на някоя разхлабена ламарина, която вибрира. Не мога да си представя откъде би дошъл подобен звук от диференциала.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко е така относно тампони и т.н., но аз съм посетил сервиз който работи само по автомати и диференциали и след преглед беше диагностицирано, че дифа има проблем и съответно може да се оправи. И още нещо - звука, който се чува поне при мен опеределено е този, който се чува като завъртя диференциала на ръка при свалена полуоска.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че вече веднъж съм писал в подобна тема, но не мога да го намеря.

Тази ли? Коментар 32 и 34

http://audibg.com/forum/index.php?showtopi...%20ди&st=20

Не намирам темата ти дай едно линкче. Иначе луфта си го имах и преди чуваше се, когато сменям скорости с по-рязко отпускане на съединитела. Въпроса, е че сега дрънчи и дразни много, все едно карам разхлопан опел..

Колега integrale45 ако си сигурен, че Ланчията ще е съвместим донор бих се пробвал .. ако намеря такава :steinigung: .

Аз съм с В4-ка куатро,незнам при В5 какви са шлиците и диаметъра

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи днеска карах, има леко тресене на 50км/ч отзад но не разбрах дали е от пътя или от карето. Колата я качих на подемник и завъртях кардана, а хлопането е в самото каре. Бях при еидн майстор (които се занимаваше само със скъпи коли и не ми обърна особено внимание), които каза, че луфта от 1см е много голям и че тоя диференциал за нищо не става да съм го хвърлял. Утре ще ходя при друг да се пробвам... Виене няма има само гаден шум все 1 наистина е някаква ламарина но идва от карето на кардана. Аз ще сменя и двете карета на кардана, но не знам дали няма да е добре да сменя и тампона които държи диференциала. Всъщтност като качиха колата на подемника и един вътре натискаше съединителя с малко газ чух, че има и малко тупане в самия диференциал или тампона над него, което ме притесни.. Ако може колегата, които е сменял тампони да каже каква му е центата, щом ще го свалям и това да свърша поне... Колега DSL кои е този сервиз.. дай някаква връзка с него..?

Редактирано от Yordan Ichev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази ли? Коментар 32 и 34

http://audibg.com/forum/index.php?showtopi...%20ди&st=20

Да, точно за тази тема става въпрос. Благодаря.

като качиха колата на подемника и един вътре натискаше съединителя с малко газ чух, че има и малко тупане в самия диференциал или тампона над него, което ме притесни.. Ако може колегата, които е сменял тампони да каже каква му е центата, щом ще го свалям и това да свърша поне...

Този тампон е с доста неприятна цена. По спомени е между 300 и 400 лева.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кой точно тампон е това? Някъде по задната част на дифа ли седи? Предполагам не става въпрос за този, върху който лежи в нормално положение частта откъм кардана?

Относно сервиза - в Пловдив е, ще изпратя лично с номер или обяснение къде се намира ако желаеш. Имам и визитка на човека по диагностиката, само трябва да я открия ;)

Защо не тестваш дифа с едно свалено каре от едната страна? Като караш по-острия звук го чуваш притъпено в купето и можеш да обвиниш тампоните спокойно, а звука на разлуфтен диференциал си е доста по-остър, като метално прищтракване се чува под колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ще сменя и двете карета на кардана, но не знам дали няма да е добре да сменя и тампона които държи диференциала.

Съвет от мен: сменяй само този детайл , който е за смяна.Не си прави игрички да сменяш това-онова.От оригиналното по хубаво няма, а това каре,което ще сложиш няма да е оригиналното.За тампона,ако видимо е добре и няма разкъсвания,не го бутай.За карета и тампони втора употреба д не съм и чул.

Когато моето каре беше счупено,като я вдигнахме на подемник,звука от чаткането се предаваше по цялото купе,задното каре беше проблем,а звука се лееше по кардана по полуоските и накрая 5 души чувахме тази гаден звук на 5 различни места

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно знчи утре отивам до втория маистор да вдигне колата и ще използвам да огледам хубаво тампона, а каретата си ги взимам директно утре. Нещо го дават да падне малко снежец в София вдруги ден да не се видим във филм ;)

Дано маистора утре се окаже по-свестен.. и той кара B5 quattro и може да каже дали луфта е като при него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега пиши, ако разрешиш проблема и дай координати на майстора, че при на брат ми колата го има същият проблем.

При тръгване на 1-ва се усещат едни удряния някъде отзад.

Колата е Б6 Quattro 1,8t.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Качете се на един москвич или лада и дайте максимална газ на първа с рязко пускане на съединителя. И при двете при тръгване на 1-ва се усещат едни удряния някъде отзад. Само при колите с предно предаване го няма този ЕФЕКТ,защото отзад нямат нищо

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

За малко да забравя да напиша за решението на проблема с луфта. Възраждам темата с едно - смяна на каретата на кардана. Взех ги двете от колега от форума и ги смених. Чукането, което имах при потегляне вече го няма, а луфта между кардана и диференциала е много по-малък. Преди смяната на каретата луфта беше около 1,5-2см, а сега е 0,8-1см. :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...