Jump to content

Ремонт на комутатор "BOSCH"


kalin3000

Recommended Posts

Скоро не се бях занимавал с някоя щуротия,та реших да поправя тази несправедливост. :hilezh:

Това е вторият комутатор, който стана сполучливо,странното е ,че и на двата беше прекъснал

само "изхода" към трети цилиндър,започвам да си мисля ,че е заводски съботиран....

Този изключително сложен и отговорен процес по ремонта се състоеше в направата на една "спойка" :rolleyes:

Тук са снимките:

http://kalin3000.snimka.bg/experiment/komu...556643.21766896

Като цяло мисля, че няма да има проблем но времето ще покаже.

dsc03735l.jpg

Редактирано от kalin3000
  • Like 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при моя трети цилиндър се наака

Как успя да отвориш капачето при мен не става с каквото и да го напъвам :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В момента правя нещо подобно,но с друг комутатор.

От каква кола е? Ако ти се занимава ,направи му и снимки на ремонта,смятам, че ще е полезно или най-малкото интересно за

такива като мен.

И при моя трети цилиндър се наака

Как успя да отвориш капачето при мен не става с каквото и да го напъвам :D

С тоя трети цилиндър,все повече ми прилича на производствен заговор! :D

Това с капачето е най-пипкаво,че исках да го отворя прилично,и после да си е в оригиналния вид. Капачето го махнах с макетно ножче,като изчистих епоксидната смола в канала между капачето и тялото на комутатора, с която е залепено,после внимателно с подпъхване на права отверка с тънък връх и последващи няколко припуквания от хамалстването....и излезе. На снимките може би не се вижда,но всичко е залято с петролно желе, което изчистих само при прекъсналото краче,после механично зачистване на "крачето" с макетното ножче,че иначе няма калайдисване. Едно важно доуточнение,"жичката" е алуминиева и оригинално е захваната към крачето с микро-точкова заварка,не е запоявана,от което се подразбира че няма как да бъде запоена с калай,за това калайдисах добре "крачето" като му направих една доволно голяма капка калай на него,след което наместих "жичката" (като я изчистих предварително от желето ) в средата на капката калай. При изстиването, спойката се свива и стисва "жичката" от всички страни. Колкото и несериозно да звучи методът съм го използвал и при други случаи с алуминиеви проводници, по които не тече голям ток,към момента няма рекламации .От такъв вид "захват" съм пробвал и с дърпане,къса се проводничето,но не се изважда,няма измерено съпротивление при прехода. Гледах и да е максимално херметизирано при зглобяването,за да не се окислява алуминия и да се нарушава проводимостта във въпросното присъединяване.Тази

любителска поправка костваше около час, колко ще изкара, не знам.....собственика ще се похвали ако пръцне.. :D

  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много важна информация,браво от мен на kalin3000 за усилията които е положи.И на моя комутатор беше сгънал изхода за 3 цилиндър,май везните започват да накланят към заводски трик.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

еи на и моя това лято ме остави ,на пасата самоче е хитачи сложих бош пак запали и наистина на 3 цилиндър ми го направи ,миналата седмица се хванах отворих го /добре че не го изхвърлих стария/ запоих всички крака и о чудо запали на 4 цилиндъра сега имам резервен макар че си купих още един за всеки случаи имам и бубина в багажника изглежда това е слабото място на колите ни бубини и комутатори,мерси на колегата за темата свърши работа

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как ще хвърляш,това е мръсна дума.... <_< (в моя речник де)Екстра,че е станал,трябваше да снимаш и да качиш снимките...ей така за "цвят" на темата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега "КАЛИН", да си жив и здрав, че ми отвори очите. Днес се престраших и успях да го направя при това сам. Още веднъж адски много ти благодаря и уважавам много хора като теб, които да споделят такива тактики. flehan.gifflehan.gifflehan.gifflehan.gifflehan.gifflehan.gifflehan.gifflehan.gifflehan.gif

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би и при мене е проблема в комутатора-колата я няма никаква на нито една свещ :respekt:

Едва ли ще стане с 4 спойки и при мен (за всяка по една)

Проверих всичко: бушони, датчик на вала и на хол, каквото се сетите ама…не та не :hilezh:

Остава комутатор ,компа на колата или тъпите аларма да спира или пуска нещо(да се е прецакала)

Като за начало ще търся втора ръка комутатор да го заменя да пробвам :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Резултата естествено е комутатора :hilezh:

Сменен с работещ /оригинален втора рака /и всичко е ОК

Тия дни ще оперирам стария :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Докато си "оставях ръцете" върху една кола ,реших да използвам момента да допълня темата с едно замерване на здрав комутатор,то не е гарант за сто-процентовата му годност,но в случай на прекъсване на някой от "каналите" върши работа.

Тази снимка е за обща информация,кой пин на комутатора,какъв е....

022187694-big.jpg?r=0

След като поставим мултицета в обхват вериго-проверител,слагаме едната "сонда"(червената)на мултицета на "входа"на 4-ви цилиндър а другата "сонда"(черната) на "изхода" към бобината на 4-ви цилиндър,ако "канала"не е прекъснал,прибора ще отчете проводимост от порядъка на 580-600 ома съпротивление,така проверяваме и четирите канала ,ето на снимката:

022187697-big.jpg?r=0

На тази снимка са разменени местата на сондите и се вижда ,че проводимост няма и така трябва да е. Това го пиша с цел да се внимава, коя "сонда" на мултицета къде се слага, за да не се подведе някой и да разглоби "здрав" комутатор.

022187698-big.jpg?r=0

Този комутатор е "BERU" но е аналог на "BOSCH" т.е. "боша" ще показва същите, или приблизителни показания.

  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aххх тии гаддд мръсснаааа.. Неможа ли по рано да го покажеш това :D hahahhaha между другото и аз нямах 3 цилиндър..

Жив и здрав да си за тези който ще имат тази тема преди този инцидент ти ще си им МЕСИЯ :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 6 months later...

И моя комутатор гръмна :hilezh: .3-ти цилиндър. Но добре че я има тази тема. Пускам поялника да загрява...То като гледам устройството, този комутатор се състои от 4 диода, които може да се подменят изцяо. Само трябва да се намерят подобни с малко по голям капацитет, за да не горят повече :steinigung: .

Редактирано от myrco
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

комутатора е с четири дарлингтона,и те съветвам да не си играеш там,за да не се сбогувате с компютъра на колата :steinigung: Проводника който трябва да присъединиш съвсем умишлено е толкова тънък,понеже играе и ролята на предпазител,за това,НЕ слагай по-дебел....диоди...или каквото и да е друго. Успех с ремонта! :hilezh:

  • Like 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Един приятел с гоУф,чиито комутатор е на първите снимки,беше много щаслив,че комутатора проработи и беше постнал снимките в някакъв английски форум....оказва се,че и там не винаги си купуват всичко ново....

024775650.jpg?r=0

024775658.jpg?r=0

024775656.jpg?r=0

024775655.jpg?r=0

За протокола..неговия все още си работи.

това е темата във форума:

http://uk-mkivs.net/forums/t/394834.aspx

Редактирано от kalin3000
  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си намерих стария комутатор Бош и ще потърся някой разбиращ да ми го поправи по този начин.Благодаря :flehan::bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Еххх.. кой да търси и да чете, по стечение на обстоятелствата,

вече съм собственик на работещ комутатор HITACHI, а стария,

не работещ BOSCH, дори и не е при мен.

Темата е много полезна.:schlaumeier:

п.п. Отмаавам на автора едно кръстче.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление преди няколко месеца като се повреди моя комутатор и го ремонтирах нещата не се развиха толкова добре колкото описвате. В продължение на 2 седмици го борих. Спираше да работи когато си иска. Като го отварях отново спойката си беше наред, жичката здраво хваната, но вече нямаше добър контакт. След презапояване се оправяше за известно време докато пак загуби контакт. В крайна сметка си купих един комутатор и тоя го метнах в багажника за резерва. Аз лично на студена спойка не бих разчитал.

Принципно има начин да се запоява надеждно алуминии със специални флюсове и припой. Пробвах набързо с машинно масло ама пак не хвана достатъчно добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 weeks later...

Еххх.. кой да търси и да чете, по стечение на обстоятелствата,

вече съм собственик на работещ комутатор HITACHI, а стария,

не работещ BOSCH, дори и не е при мен.

Темата е много полезна.:steinigung:

п.п. Отмаавам на автора едно кръстче.

Ще кажеш ли откаде се сдоби с такъв комутатор, цената му и дали е напълно съвместим с VAG 4D0 905 351, производство BOSCH?

Thank u ;-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Колеги, имам малък проблем с комутатор БОШ за 1.8т който аналгично на снимките горе е изгорял. Купих нов който обаче е ХИТАЧИ и съответно не работи. Като изключим че екуто може да не го чете, някой има ли идея дали пиновете отговарят по същич начин на БОШ и ХИТАЧИ ? От по напред стана ясно че БОШ за вход има 1ви +, 2ри +, 3ти пин (МАСА - ), 4ти +, 5ти + като номерата съответстват цилиндрите, но как стоят нещата за хитачито ? Ако някой знае моля да сподели ! Мерси <_<

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще кажеш ли откаде се сдоби с такъв комутатор, ... и дали е напълно съвместим с VAG 4D0 905 351, производство BOSCH?...

Взех от Емо ( emsi_audi ) от Нови скър.

Напълно е съвместим, т.н. plug & play.

... някой има ли идея дали пиновете отговарят по същич начин на БОШ и ХИТАЧИ ? ...

Отговора е над цитата.

Редактирано от KCV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...