Jump to content

Специална подготовка за -20 градуса в понеделник?


KickBull

Recommended Posts

Идеята ми е да споделим в тази тема през уикенда кой как се е подготвил или ще се подготвя за предстоящото захлаждане в началото на следващата седмица. Аз лично си падам по "укротяването" на форсмажорни атмосферни условия, но освен че съм си направил профилактика на акумулатора, сменил антифриза, натъпкал с течност за чистачки за -35 градуса, ръгнал в багажника малка лебедка, въже за теглене и тубичка с гориво не се сещам какво друго да сторя за да съм максимално подготвен. А може някой от вас да се е сетил за още нещо полезно и интересно.

П.С Купих си и нови вериги.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз само се бях замислил по темата но мисля да изплагиатствам всичко което си написал, + ще намажа гумените уплътнения на вратите с препарат за да не замръзнат пущините, както и пръскане с WD40 на всички панти ключалки и въобще движещи се части който мога да достигна

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

WD 40 или силиконов спрей, устойчив на големи температурни колебания. Има го по Пикадили, Метро, Практикер. Около 6-7 кинта. Между другото 2-3 пъти в годината си пръскам всички гумени уплътнения, панти, маркучи, тръбички, пластмасови части под капака, огледала, брони и страничните бордове на гумите със силиконов спрей. Удивително дълго време напръсканите части остават черни и лъскави, и което за мен е по-важно не задържат прах, вода и мръсотия от всякакво естество дори и по гумите. А и уплътненията не се слепват и не замръзват дори след като е валял дъжд и после температурата е паднала под -10 градуса . :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Утре ще мина да си купя и ще се развъртя в колата, мерси много за съветите :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това силиконовото спрейче на MOTIP ли е? Със светлосин надпис на сребърен фон? Или нещо друго имаш предвид.

От съветите най-важно ми се струва течността за чистачки да е наистина -30 -35 градуса. Иначе може да се пукне бъчонката.

Акумулатора е прекрасно да бъде зареден - ако има къде и с какво.

И не си проверявайте налягането в гумите при минусови температури - замръзват игличките накриво и гумата спада бързо. Много неприятна работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък бих казал ... Преслушайте си термостатите!

И за всеки случай си сложете по една шапка ушанка в резерва на седалката до вас. :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с лебедката ми хареса,ще трябва да си взема една. :) Аз слагам една лопата за сняг,пясък или сол и повече гориво ако е извън града :rolleyes: А и ръкавици от тия плетените съм сложил в багажника,че е неприятно с голи ръце в тоя студ ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Па моите гуми вече са пистарки (аман - де го тоя сняг, да му се не види)! Само течност за чистачки ше сипа чист концентрат, антифриза с Ваското 1 го пообъркахме и сега е почти концентрат за -40 градуса, а уплътненията на вратите съм ги пръскал и немам грижи, за ключалките си имам спрейче у джобето!

Тва е положението, ма го дават за София само - 15, та не се плашете! :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

еми ще тряя да си поръчам 1 кубик дърва та да паля сутрин огън под картера ,скоростната кутия и кардана та да се отжелира маслото :P:P:P

ааа забравих и под резервоара.. :D:lol:

Редактирано от kolio kioravoto prase
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето ви една статия. За съжаление, за сега е само на английски, вероятно с времето, ще я преведа. От нея можете да научите някои основни положения, касаещи акумулаторите и това как да се грижим за тях, за да ни служат по-дълго време.

Ако някой се нуждае от превод, или пояснения на нещо, да пита.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да добавя, WD 40 не е силикон. Вчера си купих такова от Бриколаж, на промоция по 4,70. Напръсках си пантите с него, че ми поскръцваха от време на време. Да видим, как ще се представи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За уплатненията ползвайте технически вазелин-действа.Или вазелин от аптеката :lol: Ако ви остане- вие си знаете :P:P:P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дано Magnus отговори ... той е по техниките с вазелина ...  :P:lol:

Братле незнаех че си толкова навътре в нещата

36_2_26.gif

Редактирано от vladoo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Навътре е, зер! По-скоро, навътре МУ е... Знае той, как го омазвам с вазелин и го напъвам до откат. Иначе без вазелин с тая негова гривеста дупара ще вземе да ми се оплете инструмента в неговия гъсталак и да се издраска и повреди... :P:lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може пък да ти пръцна на ствола и да ти се издуят бузите :lol:

Той спама от мене започна ... Ама аре стига и на тая тема!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В интерес на истината днес си купих едно силиконово спрейче за 3 кинта и напръсках обилно де що гумени уплътнения видях по вратите и капаците на колата.

Да видим кво ни плашат толкова с тея температури .. Бах.. -20°С .. Кога пък е било това бе. :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То тези неща като се замисли човек не само зимата трябва да се правят, имам пред вид антифриза, уплътненията, добрите гуми и т.н. Аз съм се подготвил още когато сложих зимните гуми, т.е. октомври. Чувал съм, че е е добре да се кара с антифриз и лятото, малко по-мазен е и пази помпата, уплътненията ги мажа редовно, от слънцето и жегите пак се попрецакват, пък гумите, за тях е излишно да пиша. :lol:

Редактирано от roberto
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уплътненията на врати и багажници може да се намажат и с течен парафин.

Май не е само с парафин. Чувал съм, че се прави някаква смес с парафин и спирт. Не мога да кажа дали е проблем или не да се намаже само с чист течен парафин или не. Просто споделям. Аз никога не съм го правил защито си има едни много готини спрейове на Sonax. :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...