tenev Публикувано 23 Януари 2006 Доклад Share Публикувано 23 Януари 2006 Здравейте, колеги!Карам кошницата от подписа (1.6, карбуратор) от почти две години и в събота за трети път сменях гарнитурата на капака на главата. Дотук добре, но при смяната ми направи впечатление, че винаги избива от едно и също място - задна лява част или по-точно там, където е вързан маркуча за картерните газове. На всичко отгоре въздушният филтър се омаслява от този отдушник и майсторите ми препоръчаха да го пусна долу с по-дълъг маркуч, така че да не цапа, а входа към възд филтър да запуша с нещо. По този начин щяло да спадне нялагането и гарнитурата нямало да избива??? Колата гори към литър масло на 9-10000 км. Според вас има ли нужда на този етап да правя споменатата операция и как би се отразило това на работата на двигателя? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
RSQ Публикувано 23 Януари 2006 Доклад Share Публикувано 23 Януари 2006 За газовете не мога да те посъветвам нищо, но самият разход от литър масло на 10000 км не бих го нарекъл фатален. Макар и да не е малък, в никакъв случай не е прекомерно висок. Пуши ли колата отзад? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tenev Публикувано 23 Януари 2006 Автор Доклад Share Публикувано 23 Януари 2006 Не пуши и ауспухът не е мазен... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
AUDIST Публикувано 23 Януари 2006 Доклад Share Публикувано 23 Януари 2006 Не !Това може да го прави някой на жигулата си... ама на Ауди.Разхода на масло не ти е голям, ако не ти дави двигателя значи си ОК. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bojo06 Публикувано 23 Януари 2006 Доклад Share Публикувано 23 Януари 2006 Преди да праснеш нова тема , прочети малко из форума.Съвсем скоро се писа за това Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tenev Публикувано 23 Януари 2006 Автор Доклад Share Публикувано 23 Януари 2006 Преди да праснеш нова тема , прочети малко из форума.Съвсем скоро се писа за това ←Колега, чета форума всеки ден! Преди да прасна новата тема съм прочел всичко и не съм си отговорил на въпроса!!! Ще съм ти благодарен, ако дадеш линк към тази тема, че не я откривам... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
RSQ Публикувано 23 Януари 2006 Доклад Share Публикувано 23 Януари 2006 Щом не пуши и не е мазен ауспуха, то гумичките би трябвало да са наред. Въпросът е какви гарнитури купуваш? За предпочитане са метални, защото въпреки цената изкарват доста повече време. Провери, дали самият капак на главата не е изкривен! Няма откъде това масло да чезне така А гарнитурата на картера провери ли? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tenev Публикувано 23 Януари 2006 Автор Доклад Share Публикувано 23 Януари 2006 (Редактирано) Гарнитурата на картера е ОК, капакът няма видими изкривявания. Купувам коркови, ама се чудя 6-7 месеца ли издържат??? А нормално ли е да цапа въздушния филтър? Редактирано 23 Януари 2006 от tenev Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
RSQ Публикувано 23 Януари 2006 Доклад Share Публикувано 23 Януари 2006 По принцип ли е този проблем с омазняването на филтъра или основно зимно време? Най-вероятно ти прави конденз. На старата ми кола се получаваше така. Маслото се пресичаше и нещата опираха до сегментите. Но не вярвам в твоя случай да е така. Виж, дали маркуча е читав. Не трябва да е прегънат или запушен. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tenev Публикувано 23 Януари 2006 Автор Доклад Share Публикувано 23 Януари 2006 Проблемът с омазняването май си е по принцип. Дано да си прав, щото според майсторите са сегменти Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
RSQ Публикувано 23 Януари 2006 Доклад Share Публикувано 23 Януари 2006 (Редактирано) Не прибързвай с такова заключение. Маана небесна е за бачкаторите да те надъхат за скъпоструващ ремонт. Увери се, че не са дребни неща и чак тогава скачай в кюпа Това да смениш сегментите е почти като да направиш половин основен ремонт на двигателя. А вода губи ли? Редактирано 23 Януари 2006 от RSQ Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tenev Публикувано 23 Януари 2006 Автор Доклад Share Публикувано 23 Януари 2006 Вода не губи, гарнитурата на главата е ок. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
RSQ Публикувано 23 Януари 2006 Доклад Share Публикувано 23 Януари 2006 Ще помисля, а и ще се консултирам тая вечер къде може да е проблемът и ще пиша. При всички положения е сред изброените по-горе неща. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tenev Публикувано 23 Януари 2006 Автор Доклад Share Публикувано 23 Януари 2006 OK. Благодаря! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
shwepi Публикувано 23 Януари 2006 Доклад Share Публикувано 23 Януари 2006 За разхода ти е нормален та дори и нисък ако имаш поне 2-3к извънградско.Една гумено-метална г-ра е 18 до 30 лв. сметни колко коркови от 5лв. прави това. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
EDISONOV Публикувано 24 Януари 2006 Доклад Share Публикувано 24 Януари 2006 (Редактирано) По принцип ли е този проблем с омазняването на филтъра или основно зимно време? Най-вероятно ти прави конденз. На старата ми кола се получаваше така. Маслото се пресичаше и нещата опираха до сегментите. Но не вярвам в твоя случай да е така. Виж, дали маркуча е читав. Не трябва да е прегънат или запушен.←Искам да питам за тоя конденз от какво се получава и как се отразява на маслото защото при мен зимно време на капачката на маслото винаги има нещо като пяна или повече разбито масло.Само че маслото в картера си стои същотона цвят и като количество,антифриза не се губи и колата си работи перфектно.Лятото капачката си стоеше само омаслена и черна.Ама миналата зима пак имаше такава пяна по нея,но маслото като го сменях си беше черно и антифриза също си беше наред.Та дали може само от студа горе при клапаните да му става нещо на това масло че ме притеснява така.А и маслото е ново на 2000 км е само,като след смяна на гумичките пролетта предната смяна не ми изгори нищо за 10000 км а преди гореше по повече от 1 литър на 10000 км.Колега RSQ какво беше положението при старата ти кола и как го реши?Забравих да кажа ,че карам колата почти само на газ.И маркуча на картертите газове го сменях лятото че се беше понацепил и омаслямаше около него.А филтъра не съм го гледал скоро как е ама можеби е за смяна щотото май мина 10000 км. Редактирано 24 Януари 2006 от EDISONOV Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
RSQ Публикувано 24 Януари 2006 Доклад Share Публикувано 24 Януари 2006 (Редактирано) Към tenev...Така, както го мислихме като проблем от дистанция, май си за смяна само на гарнитурката, но хубава метална... И на всяка цена провери маркуча за газовете и съединенията му. Като го направиш, кажи в какво състояние са и тогава ще те съветваме друго.Към EDISONOV...Проблемът със старата ми кола, Сеат Ибиза, наподобяваше това, което и двамата сте споделили като притеснение. При мен се губеше, обаче, охладителна течност и се бях притеснил, че сегментите са заминали. Но пресеченото масло бе малко, а и бе основно върху капачката. Но не и в картера... Оказа се, че две от скобите на водните съединения са дали фира и оттам съм губил антифриз. Оправих маркуча за отвеждане на газовете и проблемът изчезна. По пътя на логиката, провери отново маркуча, почисти хубаво един-два пъти пяната и на всяка цена преди това смени въздушния филтър. Като цяло се приема заради температурните разлики и атмосферната влага за допустимо отклонение, особено щом е само зимно време. Направи тези неща и ако не стане, пак ще пиша...P.S.: Има вероятност и самото уплътнение на капачката на маслото да допуска влага вътре.P.P.S:Карай известно време на бензин и виж, дали се повтаря проблемът! Ако да, май нещата ще опрат до газовата инсталация. Редактирано 24 Януари 2006 от RSQ Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
twin spark Публикувано 24 Януари 2006 Доклад Share Публикувано 24 Януари 2006 tenev, по-добре слушай майсторите, ако не ти се дават пари пусни маркуча да виси надолу, ако искаш да инвестиваш - смени сегменти. Мненията дотук са объркващи и неточни. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
venko74 Публикувано 24 Януари 2006 Доклад Share Публикувано 24 Януари 2006 това с пяната е нормално нарича се конденз когато се кара на газ е повечко особено ако се кара повече градско така че мисля че няма основание за притеснение Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
arabiata Публикувано 24 Януари 2006 Доклад Share Публикувано 24 Януари 2006 Солидарен съм с Венко.Карай смело! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
EDISONOV Публикувано 24 Януари 2006 Доклад Share Публикувано 24 Януари 2006 Колеги благодаря ви за успокоението което ми дадохте и най-вече на RSQ за бързия и изчерпателен отговор.Филтъра го бях купил и го смених преди малко.Стария небеше омазнен ама беше доста позапушен.Почистих и маркуча за картерните газове ама той нее оригинален и се беше сплескал та може и затова да е посъбрал повечко пяна.Поорязах го малко и уж сега е както трябва,ама ще търся оригинален да си купя.А относно капачката сега слизах до гаража и като я огледах забелязах ,че е леко сцепена и може и тя да прави беля. И да питам само още нещо дали ще му стане нещо на масло и да ходя ли да го сменям още сега или да си карам така и какво евентуално може да прави газовата уредба,че да се получи от нея тоя проблем.А иначе правя точно това което казва Венко карам на газ на градско и на къси разстояния 5-6 км на палене най-много.Знам ,че това хич нее добре за колата ама просто толкова ми е пътя до работата. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
twin spark Публикувано 25 Януари 2006 Доклад Share Публикувано 25 Януари 2006 всеки двигател зимата прави конденз. затова се нарича конденз, защото има температурни разлики в ПАРАТА на маслото и въшния свят. Конденза НЕ ЗАВИСИ от това дали караш на газ или на бензин, а от испаряемостта на маслото. Най-много има минералното, после полусинтетиката и накрая синтетиката. Конденза се забелязва при кратки пробези, защото при дълги, циркулацията и най-вече добре загретия двигател го отмиват. Дали капачката упътнява плътно не влияе на конденза. Конденза е нещо нормално, вода в маслото е друга работа, само че разликата се забелязва веднага.Сегментите нямат нищо, ама нищо общо със загуба на антифриз. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
EDISONOV Публикувано 25 Януари 2006 Доклад Share Публикувано 25 Януари 2006 Аз карам с минерално масло вече 6-та смяна и не съм пробвал с полусинтетика или синтетика щото колата нее първа младост и най вероятно е и на доста километри и затова карам с минерално.Ама ако от това ще се пооправи ще го сменя с полусинтетика поне.А и според мен сегментите немогат да имат връзка със загуба на антифриз.А ако има наистина антифриз в маслото мисля ,че веднага щеше да си проличи ,но и маслото и антифриза си са както трябва а съм минал даста километри от както забелязах че има пяна по капачката на маслото.Предполагам при мен може да се получава повече конденз защото колата спи в отопляем гараж(парното на къщата е там) и разликите в температурата стават доста големи. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tenev Публикувано 25 Януари 2006 Автор Доклад Share Публикувано 25 Януари 2006 Колеги, благодаря много! След всички съвети реших да оставя нещата така. Ако гарнитурата пак избие, ще сложа гумено-метална и вече ако и тя избие ще търся проблема някъде другаде - може пък всичко да е нормално и тези корковите да избиват заради газовете. След като казвате, че разход от литър/9-10000 км е нормален при положение, че повече от половината ги навъртам извънградско, май не е спешно да сменям сегменти. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts