Jump to content

Картерни газове


Recommended Posts

Здравейте, колеги!

Карам кошницата от подписа (1.6, карбуратор) от почти две години и в събота за трети път сменях гарнитурата на капака на главата. Дотук добре, но при смяната ми направи впечатление, че винаги избива от едно и също място - задна лява част или по-точно там, където е вързан маркуча за картерните газове. На всичко отгоре въздушният филтър се омаслява от този отдушник и майсторите ми препоръчаха да го пусна долу с по-дълъг маркуч, така че да не цапа, а входа към възд филтър да запуша с нещо. По този начин щяло да спадне нялагането и гарнитурата нямало да избива??? Колата гори към литър масло на 9-10000 км. Според вас има ли нужда на този етап да правя споменатата операция и как би се отразило това на работата на двигателя?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За газовете не мога да те посъветвам нищо, но самият разход от литър масло на 10000 км не бих го нарекъл фатален. Макар и да не е малък, в никакъв случай не е прекомерно висок. Пуши ли колата отзад?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не !

Това може да го прави някой на жигулата си... ама на Ауди.

Разхода на масло не ти е голям, ако не ти дави двигателя значи си ОК.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди да праснеш нова тема , прочети малко из форума.Съвсем скоро се писа за това :rotcol:

Колега, чета форума всеки ден! Преди да прасна новата тема съм прочел всичко и не съм си отговорил на въпроса!!! :) Ще съм ти благодарен, ако дадеш линк към тази тема, че не я откривам...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом не пуши и не е мазен ауспуха, то гумичките би трябвало да са наред. Въпросът е какви гарнитури купуваш? За предпочитане са метални, защото въпреки цената изкарват доста повече време. Провери, дали самият капак на главата не е изкривен! Няма откъде това масло да чезне така :) А гарнитурата на картера провери ли?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гарнитурата на картера е ОК, капакът няма видими изкривявания. Купувам коркови, ама се чудя 6-7 месеца ли издържат??? А нормално ли е да цапа въздушния филтър?

Редактирано от tenev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип ли е този проблем с омазняването на филтъра или основно зимно време? Най-вероятно ти прави конденз. На старата ми кола се получаваше така. Маслото се пресичаше и нещата опираха до сегментите. Но не вярвам в твоя случай да е така. Виж, дали маркуча е читав. Не трябва да е прегънат или запушен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не прибързвай с такова заключение. Маана небесна е за бачкаторите да те надъхат за скъпоструващ ремонт. Увери се, че не са дребни неща и чак тогава скачай в кюпа :) Това да смениш сегментите е почти като да направиш половин основен ремонт на двигателя. А вода губи ли?

Редактирано от RSQ
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За разхода ти е нормален та дори и нисък ако имаш поне 2-3к извънградско.

Една гумено-метална г-ра е 18 до 30 лв. сметни колко коркови от 5лв. прави това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип ли е този проблем с омазняването на филтъра или основно зимно време? Най-вероятно ти прави конденз. На старата ми кола се получаваше така. Маслото се пресичаше и нещата опираха до сегментите. Но не вярвам в твоя случай да е така. Виж, дали маркуча е читав. Не трябва да е прегънат или запушен.

Искам да питам за тоя конденз от какво се получава и как се отразява на маслото защото при мен зимно време на капачката на маслото винаги има нещо като пяна или повече разбито масло.Само че маслото в картера си стои същотона цвят и като количество,антифриза не се губи и колата си работи перфектно.Лятото капачката си стоеше само омаслена и черна.Ама миналата зима пак имаше такава пяна по нея,но маслото като го сменях си беше черно и антифриза също си беше наред.Та дали може само от студа горе при клапаните да му става нещо на това масло че ме притеснява така.А и маслото е ново на 2000 км е само,като след смяна на гумичките пролетта предната смяна не ми изгори нищо за 10000 км а преди гореше по повече от 1 литър на 10000 км.

Колега RSQ какво беше положението при старата ти кола и как го реши?

Забравих да кажа ,че карам колата почти само на газ.И маркуча на картертите газове го сменях лятото че се беше понацепил и омаслямаше около него.А филтъра не съм го гледал скоро как е ама можеби е за смяна щотото май мина 10000 км.

Редактирано от EDISONOV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Към tenev...

Така, както го мислихме като проблем от дистанция, май си за смяна само на гарнитурката, но хубава метална... И на всяка цена провери маркуча за газовете и съединенията му. Като го направиш, кажи в какво състояние са и тогава ще те съветваме друго.

Към EDISONOV...

Проблемът със старата ми кола, Сеат Ибиза, наподобяваше това, което и двамата сте споделили като притеснение. При мен се губеше, обаче, охладителна течност и се бях притеснил, че сегментите са заминали. Но пресеченото масло бе малко, а и бе основно върху капачката. Но не и в картера... Оказа се, че две от скобите на водните съединения са дали фира и оттам съм губил антифриз. Оправих маркуча за отвеждане на газовете и проблемът изчезна. По пътя на логиката, провери отново маркуча, почисти хубаво един-два пъти пяната и на всяка цена преди това смени въздушния филтър. Като цяло се приема заради температурните разлики и атмосферната влага за допустимо отклонение, особено щом е само зимно време. Направи тези неща и ако не стане, пак ще пиша...

P.S.: Има вероятност и самото уплътнение на капачката на маслото да допуска влага вътре.

P.P.S:Карай известно време на бензин и виж, дали се повтаря проблемът! Ако да, май нещата ще опрат до газовата инсталация.

Редактирано от RSQ
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

tenev, по-добре слушай майсторите, ако не ти се дават пари пусни маркуча да виси надолу, ако искаш да инвестиваш - смени сегменти.

Мненията дотук са объркващи и неточни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това с пяната е нормално нарича се конденз когато се кара на газ е повечко особено ако се кара повече градско

така че мисля че няма основание за притеснение

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги благодаря ви за успокоението което ми дадохте и най-вече на RSQ за бързия и изчерпателен отговор.Филтъра го бях купил и го смених преди малко.Стария небеше омазнен ама беше доста позапушен.Почистих и маркуча за картерните газове ама той нее оригинален и се беше сплескал та може и затова да е посъбрал повечко пяна.Поорязах го малко и уж сега е както трябва,ама ще търся оригинален да си купя.А относно капачката сега слизах до гаража и като я огледах забелязах ,че е леко сцепена и може и тя да прави беля.

И да питам само още нещо дали ще му стане нещо на масло и да ходя ли да го сменям още сега или да си карам така и какво евентуално може да прави газовата уредба,че да се получи от нея тоя проблем.А иначе правя точно това което казва Венко карам на газ на градско и на къси разстояния 5-6 км на палене най-много.Знам ,че това хич нее добре за колата ама просто толкова ми е пътя до работата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

всеки двигател зимата прави конденз. затова се нарича конденз, защото има температурни разлики в ПАРАТА на маслото и въшния свят. Конденза НЕ ЗАВИСИ от това дали караш на газ или на бензин, а от испаряемостта на маслото. Най-много има минералното, после полусинтетиката и накрая синтетиката. Конденза се забелязва при кратки пробези, защото при дълги, циркулацията и най-вече добре загретия двигател го отмиват. Дали капачката упътнява плътно не влияе на конденза. Конденза е нещо нормално, вода в маслото е друга работа, само че разликата се забелязва веднага.

Сегментите нямат нищо, ама нищо общо със загуба на антифриз.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам с минерално масло вече 6-та смяна и не съм пробвал с полусинтетика или синтетика щото колата нее първа младост и най вероятно е и на доста километри и затова карам с минерално.Ама ако от това ще се пооправи ще го сменя с полусинтетика поне.А и според мен сегментите немогат да имат връзка със загуба на антифриз.А ако има наистина антифриз в маслото мисля ,че веднага щеше да си проличи ,но и маслото и антифриза си са както трябва а съм минал даста километри от както забелязах че има пяна по капачката на маслото.Предполагам при мен може да се получава повече конденз защото колата спи в отопляем гараж(парното на къщата е там) и разликите в температурата стават доста големи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, благодаря много! След всички съвети реших да оставя нещата така. Ако гарнитурата пак избие, ще сложа гумено-метална и вече ако и тя избие ще търся проблема някъде другаде - може пък всичко да е нормално и тези корковите да избиват заради газовете. След като казвате, че разход от литър/9-10000 км е нормален при положение, че повече от половината ги навъртам извънградско, май не е спешно да сменям сегменти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...