Jump to content

Блокаж на диф - от кола С на кола БЕЗ. Може ли?


c.g.l

Recommended Posts

Здравейте, колеги!

Понеже доста често се катеря по заснежени участъци и ми прави впечатление, че quattro ІV е по-уязвима на пробуксуване при потегляне от място на лед примерно, отколкото quattro ІІІ(което си е с твърдия блокаж отзад).В тази връзка от извесно време ме гризе една дилема относно quattro ІІІ и quattro ІV.И по-точно за задния "отворен тип" диференциал на моята кола(A6 C4 2.5TDI-AEL quattro) и диференциал от 100-ца.Модификацията на моя диф е CKF(CKG,CKL)показан на първата снимка.А дифа на 100-цата е от типа - AAT;AXT;AET;CDC;AMZ, показан на втората снимка.Та...Въпроса ми е: диференциалите изглаждат еднакви, възможно ли е тези "джиджавки", които представляват самия блокаж, дето съм ги оградил на втората снимка, да се преместят на моя диференциал и да стане с твърд блокаж, без да се сменят диференциалите?

Изглежда малко налудничаво, но ако става наистина без лоши странични ефекти в последствие - защо да не се направи.Смятам, че въпроса по темата е интересен и че други хора освен мен са си задавали подобен въпрос.

Ще ви бъда благодарен, ако някой, който разбира повече от диференциали, сподели мнение по темата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дори и да е възможно, ще се наложи да сложиш и електрониката, която изключва блокажа на задния диф. Иначе има вероятност да стане беля ако забравиш да го изключиш.

По принцип, куатро ІV използва системата на АБС-а за да блокира преплъзващото колело и не е по-уязвима, дори напротив. Хубавото е че тук имаш блокиране и на предните колела в случай на преплъзване, което липсва при куатро-3. Ако всичко си е изправно не би трябвало да имаш проблеми с потеглянето. Според мен ако е имало нужда швабките щяха да си оставят блокажа на задния диф.

Редактирано от kapitango
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм с теб колега, обаче при потегляне от място ми въртят 2x2 колелата(двете леви или двете десни, или пък кръстосано) и на лед седи на едно място(държа да подчертая, че гумите са зимни и карат втора зима, имат си доста грайфер).А когато е в движение просто се усеща как прехвърля движението от левите на десните или ги кръстосва, или въртят и 4-те за момент и аз не знам какво става, но колата си "драска" така да се каже.Склонен съм да вярвам, че EDL-a работи, но при евентуално потегляне от място не ми въртят и четирите, а в случая мисля че трябва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С двама приятели си правихме експеримнт на една саснежена-заледена площадка, като двамата стоят отвън и гледат от двете страни и при всяко потегляне превъртат и 4-те колела едновременно, всеки път. Няма колело, което да стои неподвижно. Става въпрос за А6/С4. Имай в предвид, че в един момент, след доста осморки наклатките започнаха да миришата въпреки, че спирачка почти не е ползвана. Все си мисля, че има нещо нередно, след като при теб не е така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма нищо нередно,определено задния диференциал при С4 остава отворен.Бил съм свидетел на това как задна дясна гума на едно АСЕ се въртеше съвсем свободно в един сняг без никакво вцепление и колата не помръдна.И аз като колегата съм си го мислел това за блокажа на задния диф.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

след доста осморки наклатките започнаха да миришата въпреки, че спирачка почти не е ползвана.

Може би заради ELC/май така се пишеше/,понеже блокирвало някое от колелетата,когато някое друго колело започва да превърта-направо сте побъркали компютра и ABS-а :unsure:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все си мисля, че има нещо нередно, след като при теб не е така.

Всичко си е ОК,някои задаваха въпроси дали работило куатрото или не,та да спомена, че ако куатрото не работи,просто колата няма да тръгне никога,това е част от трансмисията,все едно да се опитваш да тръгнеш без скоростна кутия.Просто в случая торсена си е разпределил въртящия момент до предните и задните колела, а тогава се е въртяло по свободното колело в случая задно ляво и предно дясно.Веднъж се забих в една пряспа и останах по тумбак,гумите бяха почти във въздуха,включих на 1 скорост и подадох газ,колелетата започнаха да се въртят, но колата не тръгваше и от любопитство слязох да видя как се въртят 4 те гуми :unsure: и какво да видя-въртяха се само двете на диагонал :blink: . Включих задна и по същия начин се въртяха пък само трите гуми ,после дадох 1 ск и се въртяхя само страничните,така,че винаги се върти най свободното колело,вече може да има проблем при А6 с настройките на компютъра,който разпределя коя накладка да "заключва" колелото.Ако са зацапани датчиците от сняг на ABS може би ще объркат системата. И после като тръгнаш на асфалт се чудиш защо ти тресе волана,казваш си малеееее прецаках колата :) , всъщност по вътрешната част на джантине има останал сняг и се получава дисбаланс,имам познати,дори които са ходили да си парвят предниците затова :hilezh:

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да спомена, че ел.блокаж имаме само на предните колела!!! Ако някой спори нека първо провери после да коментира(понеже и преди съм казвал). Може да го проверите през диагностичен урод в графа тестове ще видите ЕДС тест, като влезнете ще видите предно ляво/дясно и това е. Няма и помен за задни колела. Другото е че при тест от мен с две леви на лед и тръгване с газ се тръгва много бавно но се тръгва. Другото е че при нулево сцепление на единия мост(преден/заден) торсена не сработва!!! За това ви боксува само една гума. С други думи при пресечени и проблемни терени не трябва да спираме на място понеже после тръгваме само с единия мост(този без сцепление). Има пинис при боксуване на единия мост да пипнем леко спирачките при което от боксуващите колела да се предаде малко върт.момент и така да сработи торсена и да се задейства и другия мост. :hilezh: Куатрото си иска и малко техники на шофиране(не разбирайте че съм спец).

ПП - Към автора....Колега и аз съм си мислел за същото, но не съм разглеждал щателно дифа на колата никога. За прословутата електроника за дифа въобще не се притеснявай. Подаваш 12 волта през ключе и караш, после го спираш. То все пак там дето ти трябва блокаж определено пътя е с понижено сцепление което разрешава ползването на блокаж. А ако си поставиш за цел да я счупиш и там на ниското сцепление може да го направиш :unsure:

Редактирано от Vankata_84
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сетих се още нещо:блокажа на задния диференциал може да се включва само при спрял автомобил,ако случайно се включи в движение,тогава ще се строши една муфа,отварял съм моя/с ръчен блокаж/ и затова смея да твърдя това.

693105649195702774412952039999egeFRffoaxPcnv32xfS.JPG

Аз като гледам, не виждам на А6 да има блокаж на задния диф

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сетих се още нещо:блокажа на задния диференциал може да се включва само при спрял автомобил,ако случайно се включи в движение,тогава ще се строши една муфа,

В повечето случаи, когато съм ползвал блокаж, съм го включвал в движение. Системата за изключване на блокажа е някакво недоразумение, точно когато с буксуване колата отлепи, блокажа се изклюва и си оставаш пак на място. Все пак идеята на блокажа е да се ползва на хлъзгав терен, а не на сух асвалт.

Ще ви бъда благодарен, ако някой, който разбира повече от диференциали, сподели мнение по темата.

Аз съм сменял/разменял диференциали. Диференциал от А4, който е quattro iv, е почти с два пъти по-малък кожух и е невъзможно монтиране на блокаж.

При намиране на заден диф с блокаж със същото предавателно число може да го сложиш с лекота, без да се занимаваш с отваряне и разглабяне. Ако наистина ти се занимава - имам наличен диф с блокаж с число 4.11, какъвто вероятно ти трябва. Дължините им са еднакви и кардана не се пипа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да спомена, че ел.блокаж имаме само на предните колела!!!...

Пак не си прав. Блокажа на А6 с ЕДС си е на 4-те колела. Ако беше само на предните, нямаше да махнат блокажа на задния диф.

До колегата, пуснал темата - по-лесно е да си намериш диф от стотица със същото предавателно число, и да си го сложиш. Но според мен нещо не ти сработва. Имал съм за по 2-3 години и от двата модела, зимата не е да не съм ги карал, А6 с ЕДС се държеше доста по-добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Блокажа на А6 с ЕДС си е на 4-те колела. Ако беше само на предните, нямаше да махнат блокажа на задния диф.

Не е довод. Диф с блокаж е доста по-сложен и много по-скъп. Да не забавяме, че с първата А6-ца Ауди правят най-голямата измама - продават фейслифтова стотица за нов модел. Обясняват, че куатро не е за черен път, а за подобряване поведението на асфалт. В този дух заменянето на задния диф с твърд блокаж с ЕДС на предните колела е напълно нормално за фирмата. Още нещо, не всяко куатро от старо поколение има блокаж. Аз не знам как е при А6/Ц4, но ако е модел с ЕСП задължително ЕДС-а е и на 4-те колела.

Имал съм за по 2-3 години и от двата модела, зимата не е да не съм ги карал, А6 с ЕДС се държеше доста по-добре.

Много е относително. Зависи от конкретен двигател, скоростна кутия, гуми, рапределение на теглото....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В повечето случаи, когато съм ползвал блокаж, съм го включвал в движение.

Как така си го включвал в движение и защо,все едно да сменяш скоростите без съединител :bia: ,питам, защото съм го отварял и съм видял какво има вътре.За каква кола става дума. На няколко пъти съм натискал копчето на блокажа в движение по погрешка,като съм си оставял телефона,но лампата не е светвала,а като спра,тогава като натисна бутона,тя светва,следователно сне включва блокажа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

B4, 2.0/16V.

Конкретна ситуация - Качваме се до връх Снежанка. Сняг, а аз съм с лоши гуми.

Във всеки един момент, когато колата започне да губи инерция, човекът до мен включва блокажа.

Гумите постоянно превъртат, и километража често отчита висока скорост.

Спрем ли на място - няма потегляне и няма обръщане обратно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Audi V6 - Защо мислиш че ПАК бъркам? Аз ти казах доказателство, а ти ми развиваш теории. Ако имам блокаж на задните колела защо тогава не мога с диагностичен уред да проверя дали работи??? Когато влизам да го тествам функцията е озаглавена "ЕДС тест(статичен/динамичен не помня). Ефекта когато го задействаш през диагностика е силен тракащ шум, но когато в движение се пусне не точно същия да не кажа че дълго си мислех че не работи. :hilezh:

robobug - Много правилно разсъждение колега. Сега като се замисля нормалната функция на АБС помпата е да напомпва налягане което да ни връща спирачния педал, и клапани спиращи налягането към определено колело(задържащото). При функцията ЕДС имаме "задействане" върху спирачния апарат с висока честота от което се разчита отворения диф да прехвърли върт. момент от другата страна. Та в тоя ред на мисли съм 100% убеден че в АБС помпите на Ц4 имаме 3 разлики:

-Нормален 4 канален АБС за автомобили без куатро и такива с куатро но с мех.блокаж.

-4 канален АБС с ЕДС(така и си пише върху управлението на моята) при който имаме ел.блокаж на предни колела

-4 канален АБС с ЕСП който вече съм съгласен че може да влияе на 4-те колела.

Ако съм прав, а почти съм убеден вътре в АБС имаме 4 броя "някакви" клапани. При ЕДС има и още 2 броя "други" клапани. При ЕСП имаме 4 броя "някакви" и 4 броя "други".

"някакви"-са клапани отнемащи спирачно усилие

"други"-са клапани действащи със спирачно усилие

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе ние може да си разсъждаваме правилно, но най-добре някой да намери категорична информация - кой модел АБС какво прави.

Аз имам съмнения, че моделите завършащи с буква "Е" имат ЕДЛ и на задния мост.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой доброволец да погледне задния диф на А6/С4 има ли блокаж,това е едно малко лостче от лявата страна на дифа

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Към колегата Robobug:

Колега, да те питам какви точно са буквите на тоя диф дето го имаш(от каква кола е точно) и как мога да разбера предавателното число на моя диф?

Редактирано от c.g.l
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На моето А6 задния диф беше от С4 Ц4(С100)- така ми каза момчето, от което го купих. Не знаех каква е разликата и не знаех как да проверя, обаче в една тема тук, четох кога се самоизключват единия и другия. При обикновенният това се при 40км/ч а при спортния 80км/ч. Така или иначе не се осмелявах да го включвам щото ме беще страх да не прецакам нещо(знаех, че трябва да карам само на право при включен блокаж). Така докато не закъса един приятел с Рено Сценик-легна по корем. Обади ми се и отидох. Закачих го и започнах да го тегля. Колата ми започна да се окопава от дясната страна. Гледам повече ми въртят десните гуми. Викам включвам блокажа и квото сабя покаже. Копаше и от двете страни отзад и не изключваше блокажа, колкото и газ да давах. След като го изтеглих викам чакай да вида кога ще изключи и хоп на шосето. 1ва до 30км/ч, 2ра до 60ккм/ч и DIFFa свети, че е включен. Мръсна гаС в движение до прекъсвач и ато погледнах не свети. Викам-или се е изключил или си имаме мъничко :) . Ще пробвам пак- и пак 1ва, 2ра, 3та и гледам, че м/у 80 и 90 по километраж копчето гасне. Кой го е слагал, кво е правил за да работи не знам но блокажа работеше , за разлика от АБСа. На диагностика ходих, при всекви майстори и никой не можа да ми каже от кво е. Даже на диагностиките ми казаха, че не намират модула на АБСа :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как мога да разбера предавателното число на моя диф?

Делиш зъбите на короната върху зъбите на пиньона

Примерно АЗЛК комби 38 на корона,9 на пиньона 38/9=4,22 предавателно число

АЗЛК седан 35 зъба на корона,9 зъба на пиньона 35/9=3,89 предавателно число

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хрумна ми една идея,понеже имам богата фантазия.Като се сложи диф с фабричен ръчен блокаж,може да се направи да се включва ръчно-с жило и лостова система,като ръчната спирачка, когато решиш го включваш или изключваш,но не завиваш,че чупиш каре на кардана,както стана при мен.Спестява се супермного електроника и време и нерви.На блокажа не му трябва усилие,на ръка може и с кутре да се включва. :rolleyes:

Другият вариант според мен е да се сложи някакво реле,което да задвижва механизма на блокажа,но трябва да е доста защитено от вода и кал.

Като гледам на снимката диференциалите са различни. %7Boption%7D

Но би трябвало някои части да са взаимозаменяеми.

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо трябва да ползваш твърд блокаж на асвалт? (освен ако не си на състезание по дрифтинг:rolleyes:)

Идеята на блокажа е да ти помага на хлъзгав терен. Автоматичното изкючване е по-скоро да предпазва неопитни потребители. Никой от джиповете от това поколение няма автоматично изключване на блокаж или раздатка. Всички разрушения са за твоя сметка:rolleyes:.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега грам не ти трябва въпросния блокаж.Казва ти го човек който за 4г каране по планини и де ли не не му е потрябвал в реална ситуация.Ползвал съм го, но не защотото е нямало друг начин.

Ако колата ти е 100% изправна блоажа не ти трябва, там където ще ти трябва наистина колата с нейната геометрична проходимост не ти позволява да идеш (ако имаш акъл).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега грам не ти трябва въпросния блокаж.

Съгласен съм, за 2 г и половина и един път не съм го ползвал в каква кал съм газил и в сняг до вратите,чак ме е срам да покажа клиповете.Лебедка :rolleyes: .Кой от колегите е ползвал блокаж и в каква ситуация?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...