nessko Публикувано 7 Февруари 2011 Доклад Share Публикувано 7 Февруари 2011 Винаги съм се чудил, дали ако заредя от OMW да речем не нормалната Sprint Diesel ли каква беше, ами с тази дето е с 20на стотинки по-скъпа, ще падне ли разхода като при бензина като заредиш 100 место 95?Казвали ли са ми, че и евтината и скъпата се едно и също сипваш..някой знае ли повече по тоя въпрос? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pacofazomera Публикувано 7 Февруари 2011 Доклад Share Публикувано 7 Февруари 2011 тури за 10 кинта от скъпата и пробвай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Veselin Milev Публикувано 7 Февруари 2011 Доклад Share Публикувано 7 Февруари 2011 За нафта не мога да говоря, но за бензина:Зареждал съм бензин 98 и разлика с 95 не съм открил, нито във вървежа, нито в консумацията.Само дето съм впечатлен от бензина на Ромпетрол, по-добре е от останалите "бензини", каквото и да разбират под това. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
limona Публикувано 7 Февруари 2011 Доклад Share Публикувано 7 Февруари 2011 (Редактирано) Ами миналата зима решх да пробвам от по-скъпата нафта на ОМВ, понеже разхода се вдигна в студа и снежните виелици, ама друга разлика освен че е с 15-20ст по скъпа на литър не открих. Нито разхода падна, нито вървеж се усети по-голям. Няма смисъл според мене от тия блъвочи. Редактирано 7 Февруари 2011 от limona Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
verter Публикувано 7 Февруари 2011 Доклад Share Публикувано 7 Февруари 2011 (Редактирано) Аз съм тествал нафтата на ОМВ Спринт, Алпин, Премиум вече забравих коя предлагат, но съм сипвал от по скъпата им, Шел (V-power) и Ромпетрол EFIX. За мен дилема няма - най-добра е на шел. Сипвам само V-power.Други дизели не съм пробвал. Също така не съм наливал никога обикновена нафта.Ето тема по въпроса Редактирано 7 Февруари 2011 от verter Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bobby Публикувано 9 Февруари 2011 Доклад Share Публикувано 9 Февруари 2011 При мен със Shell V-Power Diesel колата ми харчи по-малко. Попринцип съм си бутнал бордовия компютър, така че, да ми показва реален разход, но със Shell V-Power ми показва повече отколкото реално изгаря колата Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Audi addiction Публикувано 9 Февруари 2011 Доклад Share Публикувано 9 Февруари 2011 Винаги зареждам от по-скъпата нафта от всички вериги, но като се върна на ОМВ и заредя Премиум дизела веднага усещам по начина по който работи колата, че е по-добре от останалите. Разлика в разхода не намирам, но като че ли една идея по-добре върви колата. Сега зимата зареждам Алпин (защото премиума не се предлага) и не съм имал проблеми. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
anatoli83 Публикувано 9 Февруари 2011 Доклад Share Публикувано 9 Февруари 2011 Миналата зима заредих от Алпина на OMV и стана чудо- на температура -9 градуса нафтата се беше желирала до такава степен, че колата едва запали и не вдигаше повече от 1400 оборота, докато не загрее колата. Гледах прозрачните маркучи между помпата и филтъра как се "влачи" някакво желе. Направо трагедия. Иначе когато искам да поглезя колата зареждам от V-power на Шел. В разхода не съм усетил разлика, но вървежа е друг Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
netizen Публикувано 9 Февруари 2011 Доклад Share Публикувано 9 Февруари 2011 shell V-Power не съм пробвал, но от скъпата нафта на ОМВ и Еко единственият ефект е че колата изпушва при палене Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Stoil Публикувано 9 Февруари 2011 Доклад Share Публикувано 9 Февруари 2011 един познат също сподели мнението на Анатолипри това на -5доскоро зареждах на Лукойл, но друг познат сподели, че е правил анализи на горивата и се оказало, че V Power и Ромпетрол са най - добре, кактои да се разбира това.отскоро зареждам на Шел и мога да споделя, че разхода в сравнение с Лукойл с около литър надолу Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
katzo Публикувано 9 Февруари 2011 Доклад Share Публикувано 9 Февруари 2011 Здравейте Колеги!Има разлика в горивата - но тя не се усеща с "просто" око.Първо това се проверява с лабораторни анализи \горива\ и стендови изпитания \двигатели\Не както колегата пише "но друг познат сподели, че е правил анализи на горивата и се оказало, че........" Доколкото ми е известно в България такива лаборатории има в "ЛУКОЙЛ" Бургас и "ПЛАМА" Плевен\ако вече не са я пръснали\Тук\където работя\ ние изпращаме при всяка доставка проби за анализ в DNV Petroleum Test Laboratories По скъпата е с добавени подобрители \additives-добавки\ за оптимизация на работния процес и за подобрени екологични норми!Едр - Калоричност долна работна - енергетичен показател на горивата - количество енергия което ще се отдели при пълно изгаряне на 1 кг гориво, като се отчете ...................При по-скъпата Едр е по-голяма!С по-скъпата ще удължите живота на двигателя и изпускателния тракт поради по-качествения работен процес.С по-евтината ще направите някакъв по-малък моментен разход , но ако използвате поради поради по-некачествения горивен процес ще се натрупат отлагания по изпускателните клапани,изпускателния колектор и най-вече по турбината\1\, което ще доведе до де-баланс на ротора и разбиване на лагерите - което пък Вие ще видите като пушене и разход на масло.Ако пък автомобила е по ново поколение ще скъсите живота на катализатора\2\Това всичко е вярно ако се спазват правилата и ако има кой да ги контролира!!!А това какво се декларира че е и какво се продава.............Избора е Ваш! Приятно шофиране! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Audi addiction Публикувано 10 Февруари 2011 Доклад Share Публикувано 10 Февруари 2011 OMV имат ли франчайз? Защото по друг начин не мога да си обясня разликата в качеството на горивата... Миналата година на -19 градуса запалих без проблем, докато приятел който зареди предния ден от спринт дизела от ОМВ запали и на 2 метър изгасна (във филтъра имаше някаква консистенция наподобяваща желе). Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Michael Petrov Публикувано 10 Февруари 2011 Доклад Share Публикувано 10 Февруари 2011 Аз съм тествал нафтата на ОМВ Спринт, Алпин, Премиум вече забравих коя предлагат, но съм сипвал от по скъпата им, Шел (V-power) и Ромпетрол EFIX. За мен дилема няма - най-добра е на шел. Сипвам само V-power.Други дизели не съм пробвал. Също така не съм наливал никога обикновена нафта.Ето тема по въпросаЯвно не ти е замръзвала от ШЕЛ нафтата.Имал си късмет. А по въпроса с гореспоменатите SHELL V-Power и OMW Sprint Diesel---пълни боклуциЗа съвременните двигатели се гледа Цетановото число на нафтата.За съжаление в България това е тема ТАБУ.Всеки производител на Автомобили, за всеки модел дизел, в упътването на автомобила упоменава с какво цетаново число е сметнат да се движи съответният двигател.Най-добрият вариант е Чиста нафта от Петрол, Лук Ойл или Еко Петрол и си взимате добавка за повишаване на цетановото число-не за почистване на дюзи и тем подобни простотии с каквито са пълни SHELL V-Power и OMW Sprint Diesel. Това е.Затова в бъгария вместо на 30 000 км маслото в Ауди го сменяваме на 15 000 по указание на VAG Концерна зараду "хубавата нафта"...На добър път кхахOMV имат ли франчайз? Защото по друг начин не мога да си обясня разликата в качеството на горивата... Миналата година на -19 градуса запалих без проблем, докато приятел който зареди предния ден от спринт дизела от ОМВ запали и на 2 метър изгасна (във филтъра имаше някаква консистенция наподобяваща желе). Точно на OMW франчайза е малко по-особен и позволява в малка или в по-голяма степен липса на контрол ... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
verter Публикувано 10 Февруари 2011 Доклад Share Публикувано 10 Февруари 2011 Явно не ти е замръзвала от ШЕЛ нафтата.Имал си късмет. Ти с каква нафта караш 3.0tdi-то? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Michael Petrov Публикувано 10 Февруари 2011 Доклад Share Публикувано 10 Февруари 2011 от лук ойл или еко петролиум а това за замръзването си е 1към 1 вярно един приятел тая зима 2 пъти от ОМВ с киа соренто Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
verter Публикувано 10 Февруари 2011 Доклад Share Публикувано 10 Февруари 2011 а каква добавка слагаш?и имаш ли DPF ? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
KGK Публикувано 10 Февруари 2011 Доклад Share Публикувано 10 Февруари 2011 Обикновенна нафта + добавка Speed на Лики моли. Идва ви някоко незначителни стотинки на литър и знаете, че имате добавка. Пък някои да продължават да си зареждат от скъпата нафта и се потиш дали на бензиностанцията са сипали добавка в танка Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
verter Публикувано 10 Февруари 2011 Доклад Share Публикувано 10 Февруари 2011 (Редактирано) Ами добре, ще хвана да направя и този тест - обикновена нафта + добавка и да видим какъв разход ще обади до Пловдив. Ако има повече мощност ще се отрази като по-нисък разход, обаче ако не слезне под постижението на Ви-пауъра вече няма да тествам нищо, щото всеки си има мнение с или без покритие.Колко струва тая добавка speed и за какъв литраж стига?Интересно ми е колегата Михаил Петров каква добавка слага. Бих я тествал нея + обикновена нафта на Лукойл (просто защото не съм я пробвал) Редактирано 10 Февруари 2011 от verter Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Michael Petrov Публикувано 10 Февруари 2011 Доклад Share Публикувано 10 Февруари 2011 (Редактирано) Е не я помня добавката как се казваше ама вземаш шишетата на стелажа с добавки и четеш дали почиства дюзите- или вдига цетановото число и си готов, май само в лук ойл я имаше по спомен. А за добавката SPEED на Лики Моли - не съм я виждал трябва да се позапозная откъде мога да я закупя за проба и аз.Но това за обикновенната нафта са ми го препоръчвали от официални вносители. Между другото още през 2006 съм карал с някаква Нафта евро 5 напълно прозрачна като вода с намалено съдържание на сяра под 0,3 % доколкото си спомням, и със съответните други "ла*на" вътре по изисквания на евро 5 много съм се кефил докато не свърши към 4-5000 литра ми бяха докарали ама беше... Редактирано 10 Февруари 2011 от Michael Petrov Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
verter Публикувано 10 Февруари 2011 Доклад Share Публикувано 10 Февруари 2011 Добре, а за DPF в книжката пише да не се сипва нафта с добавки. Какви добваки имат предвид? Биодизел е забранен, но само това ли имат предвид под добавки? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Michael Petrov Публикувано 10 Февруари 2011 Доклад Share Публикувано 10 Февруари 2011 (Редактирано) Биодизела по принцип трябва да се разрежда в определени пропорции с обикновенна нафта, защото има по-голяма калоричност и по висока пламна температура. Обикновенно при по-голямо натоварване на двигателя с биодизел "недонагласен", се стига до топене на бутала, повличане на лагери и други неприятни нещица в сърцата на звяра. Затова не се препоръчва. Иначе обикновенните стари дизелаци с редови помпи могат и си карат с обикновенно олио само дето им се скапва неусетно и невидимо двигателчето. Иначе за добавка за подобряване на цетановото число мисля че няма проблем но за други добавки съдържащи химикали за почистване на нагари на главата и дюзите категорино немците са против Плюс това се прецакват керамичните инжектори на новите турбодизели на АУДИЗа DPF филтъра не знам там системата хем е проста хем е сложна абе тъмна ИНДИЯ си е...хах Може би други съставки в горивото увреждат керамичните тунели и създават някои други непредвидени химични съединения там възпрепядстващи самопочистването на тази система. Сигурно поради това препоръчват да не се използват ПОДОБРИТЕЛИ.А едно евентуално запушване без възможност или с намалена такава за саморециклиране и почистване от твърдите частици в него довежда до сериозна инвестиция.Май хубава тема ОБРАЗОВАТЕЛНА се заформи. Дано да е от полза за колегите във форума да разберат с какви боклуци им пълнят колите. Редактирано 10 Февруари 2011 от Michael Petrov Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
verter Публикувано 10 Февруари 2011 Доклад Share Публикувано 10 Февруари 2011 Темата, че е хубава спор няма, ама за боклуците в горивата май само можем да предполагаме. Видно е, че всеки има собствено мнение, впечатления и се оповава на различни критерии в избора на гориво. Аз лично колкото повече го дъвча този въпрос, толкова повече се разколебавам кое гориво да ползвам. С нищо не ми помага темата и се лутам като муха без глава.... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Michael Petrov Публикувано 10 Февруари 2011 Доклад Share Публикувано 10 Февруари 2011 Съвет от мен. Гледай да сипваш чиста нафта без добавки от рафинерията на лук ойл. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MCI Публикувано 10 Февруари 2011 Доклад Share Публикувано 10 Февруари 2011 Най-добрият вариант е Чиста нафта от Петрол, Лук Ойл или Еко Петрол и си взимате добавка за повишаване на цетановото число-не за почистване на дюзи и тем подобни простотии с каквито са пълни SHELL V-Power и OMW Sprint Diesel. Това е.За това http://www.merkury-bg.biz/Prod2104.htm се чуват добри отзиви!Аз смятам да я пробвам и ще споделя след това. Ако пък някой от вас я е пробвал нека каже как е? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Michael Petrov Публикувано 10 Февруари 2011 Доклад Share Публикувано 10 Февруари 2011 Бе май и аз такова съм ползвал. Все пак не очаквайте чудеса.. Просто мотора се чувства по-добре с хубавото гориво... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване