Jump to content

С по-скъпата нафта по-добре ли е?


nessko

Recommended Posts

Винаги съм се чудил, дали ако заредя от OMW да речем не нормалната Sprint Diesel ли каква беше, ами с тази дето е с 20на стотинки по-скъпа, ще падне ли разхода като при бензина като заредиш 100 место 95?

Казвали ли са ми, че и евтината и скъпата се едно и също сипваш..някой знае ли повече по тоя въпрос? :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За нафта не мога да говоря, но за бензина:

Зареждал съм бензин 98 и разлика с 95 не съм открил, нито във вървежа, нито в консумацията.

Само дето съм впечатлен от бензина на Ромпетрол, по-добре е от останалите "бензини", каквото и да разбират под това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами миналата зима решх да пробвам от по-скъпата нафта на ОМВ, понеже разхода се вдигна в студа и снежните виелици, ама друга разлика освен че е с 15-20ст по скъпа на литър не открих. Нито разхода падна, нито вървеж се усети по-голям. Няма смисъл според мене от тия блъвочи.

Редактирано от limona
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм тествал нафтата на ОМВ Спринт, Алпин, Премиум вече забравих коя предлагат, но съм сипвал от по скъпата им, Шел (V-power) и Ромпетрол EFIX.

За мен дилема няма - най-добра е на шел. Сипвам само V-power.

Други дизели не съм пробвал. Също така не съм наливал никога обикновена нафта.

Ето тема по въпроса

Редактирано от verter
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен със Shell V-Power Diesel колата ми харчи по-малко. Попринцип съм си бутнал бордовия компютър, така че, да ми показва реален разход, но със Shell V-Power ми показва повече отколкото реално изгаря колата B)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Винаги зареждам от по-скъпата нафта от всички вериги, но като се върна на ОМВ и заредя Премиум дизела веднага усещам по начина по който работи колата, че е по-добре от останалите. Разлика в разхода не намирам, но като че ли една идея по-добре върви колата. Сега зимата зареждам Алпин (защото премиума не се предлага) и не съм имал проблеми. B)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Миналата зима заредих от Алпина на OMV и стана чудо- на температура -9 градуса нафтата се беше желирала до такава степен, че колата едва запали и не вдигаше повече от 1400 оборота, докато не загрее колата. Гледах прозрачните маркучи между помпата и филтъра как се "влачи" някакво желе. Направо трагедия.

Иначе когато искам да поглезя колата зареждам от V-power на Шел. В разхода не съм усетил разлика, но вървежа е друг B)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

shell V-Power не съм пробвал, но от скъпата нафта на ОМВ и Еко единственият ефект е че колата изпушва при палене B)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

един познат също сподели мнението на Анатоли

при това на -5

доскоро зареждах на Лукойл, но друг познат сподели, че е правил анализи на горивата и се оказало, че V Power и Ромпетрол са най - добре, кактои да се разбира това.

отскоро зареждам на Шел и мога да споделя, че разхода в сравнение с Лукойл с около литър надолу

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте Колеги!

Има разлика в горивата - но тя не се усеща с "просто" око.

Първо това се проверява с лабораторни анализи \горива\ и стендови изпитания \двигатели\

Не както колегата пише "но друг познат сподели, че е правил анализи на горивата и се оказало, че........" :respekt:

Доколкото ми е известно в България такива лаборатории има в "ЛУКОЙЛ" Бургас и "ПЛАМА" Плевен\ако вече не са я пръснали\

Тук\където работя\ ние изпращаме при всяка доставка проби за анализ в DNV Petroleum Test Laboratories

По скъпата е с добавени подобрители \additives-добавки\ за оптимизация на работния процес и за подобрени екологични норми!

Едр - Калоричност долна работна - енергетичен показател на горивата - количество енергия което ще се отдели при пълно изгаряне на 1 кг гориво, като се отчете ...................

При по-скъпата Едр е по-голяма!

С по-скъпата ще удължите живота на двигателя и изпускателния тракт поради по-качествения работен процес.

С по-евтината ще направите някакъв по-малък моментен разход , но ако използвате поради поради по-некачествения горивен процес

ще се натрупат отлагания по изпускателните клапани,изпускателния колектор и най-вече по турбината\1\, което ще доведе до де-баланс на ротора и разбиване на лагерите - което пък Вие ще видите като пушене и разход на масло.Ако пък автомобила е по ново поколение ще скъсите живота на катализатора\2\

Това всичко е вярно ако се спазват правилата и ако има кой да ги контролира!!!

А това какво се декларира че е и какво се продава.............

Избора е Ваш!

Приятно шофиране!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

OMV имат ли франчайз? Защото по друг начин не мога да си обясня разликата в качеството на горивата... Миналата година на -19 градуса запалих без проблем, докато приятел който зареди предния ден от спринт дизела от ОМВ запали и на 2 метър изгасна (във филтъра имаше някаква консистенция наподобяваща желе). :flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм тествал нафтата на ОМВ Спринт, Алпин, Премиум вече забравих коя предлагат, но съм сипвал от по скъпата им, Шел (V-power) и Ромпетрол EFIX.

За мен дилема няма - най-добра е на шел. Сипвам само V-power.

Други дизели не съм пробвал. Също така не съм наливал никога обикновена нафта.

Ето тема по въпроса

Явно не ти е замръзвала от ШЕЛ нафтата.Имал си късмет. А по въпроса с гореспоменатите SHELL V-Power и OMW Sprint Diesel---пълни боклуци

За съвременните двигатели се гледа Цетановото число на нафтата.За съжаление в България това е тема ТАБУ.Всеки производител на Автомобили, за всеки модел дизел, в упътването на автомобила упоменава с какво цетаново число е сметнат да се движи съответният двигател.Най-добрият вариант е Чиста нафта от Петрол, Лук Ойл или Еко Петрол и си взимате добавка за повишаване на цетановото число-не за почистване на дюзи и тем подобни простотии с каквито са пълни SHELL V-Power и OMW Sprint Diesel. Това е.Затова в бъгария вместо на 30 000 км маслото в Ауди го сменяваме на 15 000 по указание на VAG Концерна зараду "хубавата нафта"...:hilezh:На добър път кхах

OMV имат ли франчайз? Защото по друг начин не мога да си обясня разликата в качеството на горивата... Миналата година на -19 градуса запалих без проблем, докато приятел който зареди предния ден от спринт дизела от ОМВ запали и на 2 метър изгасна (във филтъра имаше някаква консистенция наподобяваща желе). :hilezh:

Точно на OMW франчайза е малко по-особен и позволява в малка или в по-голяма степен липса на контрол ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обикновенна нафта + добавка Speed на Лики моли. Идва ви някоко незначителни стотинки на литър и знаете, че имате добавка. Пък някои да продължават да си зареждат от скъпата нафта и се потиш дали на бензиностанцията са сипали добавка в танка :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами добре, ще хвана да направя и този тест - обикновена нафта + добавка и да видим какъв разход ще обади до Пловдив. Ако има повече мощност ще се отрази като по-нисък разход, обаче ако не слезне под постижението на Ви-пауъра вече няма да тествам нищо, щото всеки си има мнение с или без покритие.

Колко струва тая добавка speed и за какъв литраж стига?

Интересно ми е колегата Михаил Петров каква добавка слага. Бих я тествал нея + обикновена нафта на Лукойл (просто защото не съм я пробвал)

Редактирано от verter
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е не я помня добавката как се казваше ама вземаш шишетата на стелажа с добавки и четеш дали почиства дюзите- или вдига цетановото число и си готов, май само в лук ойл я имаше по спомен. А за добавката SPEED на Лики Моли - не съм я виждал трябва да се позапозная откъде мога да я закупя за проба и аз.

Но това за обикновенната нафта са ми го препоръчвали от официални вносители. Между другото още през 2006 съм карал с някаква Нафта евро 5 напълно прозрачна като вода с намалено съдържание на сяра под 0,3 % доколкото си спомням, и със съответните други "ла*на" вътре по изисквания на евро 5 много съм се кефил докато не свърши към 4-5000 литра ми бяха докарали ама беше... :icon_arrow:

Редактирано от Michael Petrov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, а за DPF в книжката пише да не се сипва нафта с добавки. Какви добваки имат предвид? Биодизел е забранен, но само това ли имат предвид под добавки?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Биодизела по принцип трябва да се разрежда в определени пропорции с обикновенна нафта, защото има по-голяма калоричност и по висока пламна температура. Обикновенно при по-голямо натоварване на двигателя с биодизел "недонагласен", се стига до топене на бутала, повличане на лагери и други неприятни нещица в сърцата на звяра. Затова не се препоръчва. Иначе обикновенните стари дизелаци с редови помпи могат и си карат с обикновенно олио само дето им се скапва неусетно и невидимо двигателчето. Иначе за добавка за подобряване на цетановото число мисля че няма проблем но за други добавки съдържащи химикали за почистване на нагари на главата и дюзите категорино немците са против :icon_arrow: Плюс това се прецакват керамичните инжектори на новите турбодизели на АУДИ

За DPF филтъра не знам там системата хем е проста хем е сложна абе тъмна ИНДИЯ си е...хах Може би други съставки в горивото увреждат керамичните тунели и създават някои други непредвидени химични съединения там възпрепядстващи самопочистването на тази система. Сигурно поради това препоръчват да не се използват ПОДОБРИТЕЛИ.

А едно евентуално запушване без възможност или с намалена такава за саморециклиране и почистване от твърдите частици в него довежда до сериозна инвестиция.

Май хубава тема ОБРАЗОВАТЕЛНА се заформи. Дано да е от полза за колегите във форума да разберат с какви боклуци им пълнят колите.

Редактирано от Michael Petrov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата, че е хубава спор няма, ама за боклуците в горивата май само можем да предполагаме.

Видно е, че всеки има собствено мнение, впечатления и се оповава на различни критерии в избора на гориво. Аз лично колкото повече го дъвча този въпрос, толкова повече се разколебавам кое гориво да ползвам. С нищо не ми помага темата и се лутам като муха без глава....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-добрият вариант е Чиста нафта от Петрол, Лук Ойл или Еко Петрол и си взимате добавка за повишаване на цетановото число-не за почистване на дюзи и тем подобни простотии с каквито са пълни SHELL V-Power и OMW Sprint Diesel. Това е.

За това http://www.merkury-bg.biz/Prod2104.htm се чуват добри отзиви!

Аз смятам да я пробвам и ще споделя след това. Ако пък някой от вас я е пробвал нека каже как е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...