Jump to content

Как най-лесно и евтино да заменим стъпковото моторче на мех. инжекцион - тема със снимки


Recommended Posts

ВАЖНО!: Най-отдолу в това мнение ще намерите 3-те варианта в PDF файлове с оригиналните снимки.

 

Здравейте колеги,

тъй като старите теми как най-лесно да заменим ст. моторче и да решим досадния проблем с гасненето на двигателя доста се разводниха:

http://audibg.com/forum/index.php?showtopi...%EB%E5%F1%ED%EE

http://audibg.com/forum/index.php?showtopi...%EB%E5%F1%ED%EE

и има доста въпроси свързани с това какъв т-датчик може да се ползва за повдигане на оборотите, когато е студен двигателя, какъв ел. клапан да се ползва, как най-лесно да се реализира реших да събера всичко в нова тема със снимки. Това е схемата:

kran_AGU_SP2_graph_st_dvig.jpeg

 

Това е необходимо като части

1. Оригиналното ст. моторче

2. Универсален т-датчик от бойлер с подвижна сонда

3. Реле 12В за командване на ст. моторче

4. 3 броя диоди 1n4007

5. Реглажен кран от АГУ с 2 болта

6. Тройник от водно съединение за АГУ (от по-дебелите)

7. Силиконов маркуч и маркуч от водно съединени от АГУ

8. Подходящи скоби за водно съединение

agu-kran-thermo-rele-trojnikv3.jpg

 

Преди да се монтира ст. моторче е необходимо да се регулира така, че да затваря почти плътно, когато не е захранено. При металните ст. моторчета има залята със смола реглажна шпилка точно където влизат 2-та маркуча (обикновено е отдолу и трябва да се свали ст. моторче), която определя какъв да е „просвета”, когато няма подадено напрежение към него. Практически „вратичката” вътре опира на тази шпилка и това определя колко въздух ще минава.

При пластмасовите ст. моторчета отзад има пластмасов винт който натяга пружината на буталцето. За да се стигне до него обаче е необходимо в задния капак на моторчето (където е куплунга) в центъра да се разпробие отвор 10мм. С права отвертка се натяга малко пружината и след това се намазва пластмасовия винт с лак за нокти за да не се саморазвива. Отвора е хубаво да се затвори с подходяща гумена тапичка след това за да не смуче въздух.

Това е МНОГО ВАЖНО да се направи за да се гарантира регулирането на ниските обороти, когато ст. моторче не е захранено – в противен случай ниските обороти ще са много високи 1200-1400 и няма да могат да се намалят от 1-вия реглажен винт на двойния кран. Дали е необходимо може да се провери като се свали ст. моторче и се надуе през единия вход – трябва да минава много малко въздух.

Всички връзки могат да се направят с маркучите от водно съединение от АГУ. Тъй като обаче отворите на двойния реглажен кран на изхода е доста по-малък е необходимо да се нахлузи по едно парче силиконов маркуч с дължина около 1см и върху тях да влезне по-дебелия маркуч от водно съединение. В качество на скоби могат да се ползват добре затегнати „миши опашки”. При ст. моторче в единия край може да се ползва оригиналния „Г” образен маркуч и да се свърже към тройника, а в другия да се вкара директно маркуча от водно съединение като за целта е необходимо да се намаже маркуча от вътре с моторно масло за да може да влезне по-лесно.

Хубаво е тънките маркучета за картерните газове (тези, които са с диаметър около 8мм и влизат в дебелия маркуч от ст. моторче) да се запушат за да не влияят на ниските обороти. При ACE двигател маркучето идва отдолу вдясно и влиза в дебелия маркуч (има извод) на ст. моторче. При AAD това маркуче е м/у всмукателните колектори и отдушника на картерните газове, който е закачен на капака на клапаните. Запушва се САМО ТЪНКОТО маркуче !!! Да не си запушите отдушника за картерните газове :rolleyes: .

Т-датчика е с 2 извода отдолу. Единия се закача на +12В от контакт след предпазителя по схемата по-горе, а другия му край през диод отива към намотката на релето както е написано на схемата. Т-датчика се закрепва в същата плоскост в която е монтирана сондата му. Т.е ако монтирате сондата директно на изпарителя, там някъде трябва да закрепите и самия т-регулатор с цел да се избегнат вибрациите на двигателя. Най-лесно се монтира т-датчика на изходящите от радиаторчето на парното и от кулера на маслото метални тръби – там обикновено е вързан и изходящия маркуч от изпарителя. Самата сонда се мушва между пластмасовия защитен капак отгоре и металната тръба. За всеки случай сондата се пристяга с една „миша опашка” към металната тръба. Самия т-регулатор се закача на удобно място покрай двигателя. Чрез регулатора си избирате температурата до която ще са повдигнати ниските обороти. Тук можете да видите как е монтиран на ACE двигател, по същия начин става и на AAD:

ACE-thermo-agu2-v3.jpg

 

Тук може да се види как е реализирана системата за ниски обороти при ACE:

 

ACE-kran-agu1-v3.jpg

 

ACE-kran-agu2-v3.jpg

 

Тук може да се види как е реализирана системата за ниски обороти при двигател AAD:

AAD-kran-agu1-v3.jpg

 

AAD-kran-agu2-v3.jpeg

 

По подобен начин може да се направи на всеки двигател. След като се монтира всичко е необходимо много добре да се огледа всеки маркуч дали е добре стегнат. Важно за правилната работа на системата е да не смуче въздух от никъде. Направени по този начин ниските обороти работят добре както на газ така и на бензин. Обикновено има около 100 оборота разлика в полза на газта – т.е. по-висока са. Затова на газ при загрял на 90С двигател, без климатик се правят на около 1000-1050. След това се пуска климатика и оборотите се регулират през 2-рия реглажен на 1000. Ако всичко е регулирано правилно при пускане на климатика оборотите не мръдват изобщо. При тези условия оборотите на бензин ще са с около 100 по-малко.

МНОГО ВАЖНО е оборотите да не се правят повече от 1200 защото ЕКУ-то ще почне да се адаптира, в резултат на което с честота около 1 секунда оборотите ще играят с около 50-100. Ако се получи този ефект ще е необходимо да се свалят малко ниските обороти. Най-оптималния вариант е да се направят на 1000.

Важно е преди монтажа да се провери много добре инжекциона за пропускане на въздух (нацепени/скъсани/хлабави маркучи) и дали клапата на дебитомера е права и на съответното място. Това ще спести бъдещи проблеми при регулиране работата на бензин. Ако се планира да се кара само на бензин е необходимо да се регулира и потенциометъра на дебитомера.

Това, което съм забелязал е, че при движение по инерция оборотите са с около 1100, но в момента в който колата спре се връщат на 1000. Причината за това предполагам е насрещния въздух. Зимно време, когато се кара на фарове и парно оборотите падат с около 50-100, причината е в натоварването, което прави алтернатора заради повишената консумация. Т.е. зимата може би ще е необходимо да се регулират ниските обороти при запалени фарове и вентилатор на парното на 2-ра степен (2/3 на климатроника).

 

ВАЖНО!

 

Общо взето това е, мисля, че така е съвсем нагледно. За всеки случай съм добавил и PDF файловете на всички версии за ниските обороти в случай, че нещо се загубят снимките:

 

1-ви вариант с двоен реглажен кран и т-датчик:

agu_kran_v3.pdf

 

2-ри вариант с ползване на потенциометър и допълнителна електронна платка за корекция към него при работа на газ:

forum_agu-el_pot-sp3.pdf

 

3-ти вариант с ползване на МАР сензор от Опел/Рено на мястото на оригиналния потенциометър на дебитомера:

map-agu-shema-spv4.pdf

 

Редактирано от VBI
Добавяне на пдф файлове и възстановяване на снимките
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 66
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Евала за темата :hilezh:

Моята понеже е само на газ и бензиновият комп. не работи изобщо бях принуден да правя почти същото изпълнение.Разликата е,че вместо стъпково моторче ползвам два клапана ор ДЗ мотор и не са свързани към стартера.Иначе терморелето ми е същото и по същия начин с диоди съм свързал и към компресора на климатика :wall:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно въпросче. Какъв трябва по принцип да е вътрешния диаметър на кранчето, тъй като при мен реглаж на оборотите е възможен само при загрял мотор? Като е студен оборотите падат под 400 и дори гасне. При всяко положение на кранчето при студен двигател реглаж е невъзможен. Дали дебитът не е достатъчен или има някакъв друг проблем по горивната система? Вътрешният диаметър на кранчето, което ползвам е около 8мм. в областта на самия винт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да сложиш и т-датчик да ти повдига ниските обороти докато е студен двигателя, както е на схемата. Тогава до около 50С (както си го настроиш) на двигателя ще ти ги повдига и няма да гасне, а като загрее ще се изключва ст. моторче от т-датчика и оборотите ще са ти толкова на колкото си ги нагласил при загрял двигател. Самото кранче е двойно (можеш да го видиш на снимката) и сумарно двата отвора са напълно достатъчни (дори има голям аванс) за регулиране на оборотите във всички режими (студен двигател или пуснат климатик).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

А като ползваш оригиналното стъпково моторче, какво закачаш на изводите на компа за да не се шашка и минава в авариен

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако се "шашка" ЕКУ-то (не при всички модели се налага) се поставя резистор 15-20 ома /5W в куплунга от ел. инсталацията на ст. моторче или крушка 12v/5-10W (но ще свети като работи двигателя :o ) . Самото "ошашкване" на ЕКУ-то се проявява само на бензин и се изразява в невъзможност да се форсира добре двигателя - въпреки натиснатия педал на газта оборотите с честота около една секунда играят м/у 1000-2500. Ако работи нормално на бензин не е нужно поставянето на резистор - записаната грешка не влияе на работата на двигателя.

Ако се постави резистор обаче регулираните ниски обороти НЕ ТРЯБВА да превишават 1000-1050 на топъл двигател на газ и бензин. В противен случай ЕКУ-то ще почне да се "адаптира" и ниските обороти ще играят м/у 900-1200 с честота 1 секунда. Ако се получи този ефект просто се регулират до 1000 оборота през реглажния кран и всичко си идва на мястото.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направих схемата с тройник и неговия си клапан като сложих 20w крушка - не светна, след това сложих 5w - светва в момента на въртене на стартера, свети около минута - две и след това спира и по0вече не светва. Вчера оборотите бяха добре на загрял ДВГ - днес на студен бяха низки (не съм сложил още термо датчика и релето) като загря се вдигнаха на 1000-1200 - неустойчиви . Днес след работа продължавам. (ще ги намаля на 1000)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не трябва да се поставя крушка с мощност по-голяма от 10W - има опасност от повреда в управлението на ст. моторче, което е в ЕКУ-то. Затова съм написал какви трябва да са стойностите на резистора или крушката - съобразил съм ги с консумацията на самото ст. моторче :bia: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не трябва да има пропуск на въздух от никъде за да работи коректно. Огледай добре връзките около самото кранче и тройника защото са с по-малък размер от маркучите и може скобите да не ги уплътняват добре. Ако се налага сложи вложка от маркуч с по-малък диаметър и тогава мушни оригиналния маркуч. Имай в предвид, че след това може да се наложи да регулираш сместа на изпарителя на АГУ-то (ако имаш такова).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да кажа. че май забравих на метан съм. Вчера в една морга намерих ено клапанче с вътрешен диаметър на щуцерите 5-6мм. - като му подам 12в. доста добре пропуска (на него пише форд )- смятам през почивките да го сложа. Датчик за студен автомобил намерих един доста компактен от кафе-машина на 80 градуса е ( не се регулира )смятам да го закрепя някъде по главата или блока - ако не ми се получи с него добре приготвих и един като този на снимката. Сега схемата ми е с тройник ама едното рамо е затворено - не стигна времето за релето и диодите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С това клапанче най-вероятно няма да стане (малък му е отвора) - ползвай си ст. моторче вместо него. По-лесно е и с минимални преправяния. Т-датчика също - 80С е прекалено висока температура, зимата все ще караш на "смукач" :hilezh: . Сложи си другото, което си взел - така ще можеш да регулираш температурата на изключване според нуждите си.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето малко по-различно изпълнение на иначе същата идея. Основната разлика /освен

по-НЕестетичното изпълнение/ е в това , че ел. магнитния клапан се командва мануално :bia: от купето, чрез най-обикновен прекъсвач /щтракалка/.

post-48197-1284371822.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложи му поне т-датчик, а лятото ще добавиш и връзката към компресора на климатика. Основната част си я направил, другото лесно ще довършиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а лятото ще добавиш и връзката към компресора на климатика.

В момента върши функцията на ръчен смукач сутрин и повдига оборотите на климатика когато му кажа ;) . Командвам го ръчно. /благодарности за идията :bia: /

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 months later...

Здравейте на всички, един въпрос към Вальо (VBI) каде отива силиконовия маркуч, който излиза от гофрирания маркуч на АСЕ двигателя?

Какъв разход дава на газ със тази схема?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако говориш за маркуча отгоре - отива в "байпасния" извод на изпарителя, това си е стандартно свързване на изпарителя на АГУ-то. При някои този маркуч е свързан към самата плочка, при други влиза в гофрирания маркуч. И в двата случая няма проблеми. Относно разхода на газ - няма промяна защото тук става въпрос само за управлението на ниските обороти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти за бързият отговор, при мен маркуча от моторчето е вкарано там (отгоре на гофрирания маркуч), плочка нямам - маркуча за газта влиза в щуцера на кутията на въздушния филтър, искам да експерементирам и да им обърна местата, иначе буксата на моторчето е откачена и колата си работи перфектно и на газ, и на бензин, като загрее имам леко придърпване - ама е от кабелите, незнам кога ще се осмеля да дам 200лв!

Много ме изкефи твоето изпълнение, някой ден трябва да пробвам!

Градско ми дава разход - 15,5 - 18, зависи как, и каде я карам, извънградско 9,5 - без климатик и 10 със климатик

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Не разменяй маркучите щом нямаш плочка - при теб свързването е друго и няма да работи двигателя, ще се дави, а може и да "гръмне" в колекторите!!! Иначе щом си разкачил ст. моторче спокойно можеш да сложиш реглажен кран на негово място, поне ще можеш да си регулираш ниските обороти както искаш :zustimm:.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...
Публикувано (Редактирано)

Успях да подкарам ЕКУ-то да управлява ниските обороти посредством ст. моторче и на газ :(. Тази схема работи САМО за механичен инжекцион с потенциометър на дебитомера – примерно двигатели AAD/ACE и производни. Необходимо условие е ст. моторче да е изправно. Идеята ми беше, че след като ЕКУ-то е достатъчно интелигентно да регулира ниските обороти на бензин все ще има начин да го излъжем и на газ. Основния проблем заради който ЕКУ-то не успява да регулира ниските обороти на газ е ефекта от „олекването“ на клапата на дебитомера поради падане на налягането на бензина на инжекционната глава докато се кара на газ. Плунжера се прибира, не оказва необходимото механично съпротивление на клапата на дебитомера и това води до грешни показания на потенциометъра на дебитомера. Отделно при каране по неравности и рязко спиране клапата се „лашка“ нагоре/надолу (какъв термин само ;) ) и това води до директно изгасване на двигателя, когато е по инерция. Отделно по време на движение насрещния въздух я вдига нагоре, което води до записване на грешки в ЕКУ-то и спиране на управлението на ст. моторче. Ефекта е, че на ниски обороти показанията излизат извън нормата 0.5-0.7В и резултата е „играене“ на ниските обороти и последващо гаснене на двигателя. Правих доста тестове и се оказа, че след 20-30мин. каране в градски условия това напрежение минава 1.2В и малко след това ниските обороти почват да играят (особено при движение по инерция), двигателя гасне или ЕКУ-то изключва управлението на ниските обороти стават много високи – зависи дали ст. моторче е пластмасово или метално. Хареса ми идеята на cvetan83 в тази тема за коригиране на тези показания посредством допълнителен потенциометър. Единственото, което ме притесняваше е това, че клапата на дебитомера не олеква изведнъж и това води до по-труден реглаж на показанията на потенциометъра на дебитомера при ниски обороти. Отделно при ползване на климатик ЕКУ-то автоматично вдига с около 0.2В захранването на потенциометъра на дебитомера за да компенсира натоварването от компресора и на средния извод на потенциометъра напрежението става около 0.8-0.9В при пуснат климатик на ниски обороти. Т.е. трябва да има нещо, което да стабилизира показанията на потенциометъра на дебитомера без да пречи на компенсацията при климатик и също така да коригира напрежението на ниски обороти да е в границите 0.5-0.7В. Не е тайна, че на годините на които са нашите коли, потенциометъра на дебитомера е износен в голяма степен в областта на ниските и средните обороти и това води до записване на грешки в ЕКУ-то, което пък води отново до гаснене и не рядко „гърмене“ във всмукателните колектори често с летателен край за дебитомера ;). Т.е. ако трябва да обобщя за да имаме стабилни ниски обороти при ст. моторче управлявано от ЕКУ-то при каране на газ са необходими няколко неща:

  1. Изправно ст. моторче
  2. Ламбда-емулатор или откачена ламбда-сонда (много важно!!!)
  3. Изправен потенциометър на дебитомера
  4. Корекция на показанията на потенциометъра на дебитомера при ниски обороти и каране на газ

т.1 и т.2 обикновено не са проблем, но намирането на потенциометъра на дебитомера освен, че е трудно е и много скъпо начинание. От един руски форум намерих проста схема за заобикаляна на проблема до известна степен с износването на потенциометъра на дебитомера при бензин, като я модифицирах малко за да стабилизира показанията и на газ. Идеята ми беше да се направи проста за реализиране схема, но и много надеждна. Общата стойност на всички елементи по схемата на превишава 5лв. Схемата се реализира с реле, което да пуска компенсацията за ниските обороти само при газ. Тествал този вариант при градски и извънградски условия с климатик и без климатик и мога да кажа, че ниските обороти се регулират и поддържат много добре.

Това е вариантa на схемата с ползването на реле, което включва допълнителното компенсиране на ниските при каране на газ:

potenciometar-agu-shema-sp3v1.jpg

 

Това е снимка на самата платка:

AGU-platka-sp3.jpg

 

Как работи самата схема? Посредством двата резистора и диода се осигурява стабилизация на ниски обороти при бензин напрежението между средно и долно краче на потенциометъра на дебитомера да е 0.6В - точно колкото е прехода на диода. Друго важно нещо, което се постига с тази част от схемата е „филтриране“ на показанията от потенциометъра на дебитомера в участъците в които е износен. Дори и някъде да няма резистивен слой поради износване - напрежението ще пада до 0.6В но няма да има прекъсване и съответно записване на грешки в ЕКУ-то. Посредством външния потенциометър 10ком (аз съм поставил прецизен тример потенциометър с винтово регулиране), при отпуснат педал на газта се извършва фино регулиране на напрежението на средното краче да е 0.5-0.6В при каране на ГАЗ. Идеята (това, което е и в темата на cvetan83) е при отпускане на педала на газта напрежението винаги да е 0.6В и това да гарантира стабилни ниски обороти. Комутирането на този потенциометър става с автомобилно реле 12В, което винаги е включено при каране на газ (захранването му се взима от газовия клапан).

Сега малко подготовката преди монтажа на схемата. Има две важни условия от които много ще зависи правилната работа на ниски обороти:

  1. МНОГО ВАЖНО е да е в ред л-сондата и да има поставен л-емулатор при работа на газ! Ако не е добра л-сондата най-добре е да се откачи въобще л-сондата (информационния „черен“ кабел, тогава не е нужен и л-емулатор) за да се избегнат проблеми със записвания на грешки в ЕКУ-то. При мен л-сондата е ОТКАЧЕНА защото е „ленива“ и ми създаваше проблеми и на бензин. По тази причина НЕ ползвам и л-емулатора вече.
  2. Всички сигнали по ЕКУ-то трябва да са закачени. Примерно ако някой е откачал 2-ро краче на ЕКУ-то (като мен преди :D ), от където се следи дали колата се движи ТРЯБВА да се закачи обратно защото ще гасне двигателя понякога при спускане на скорост (моторна спирачка)!

Монтираме схемата паралелно на кабелите от куплунга на потенциометъра на дебитомера. Не се режат никакви кабели, просто се забелват малко 3-те кабела отзад в маншона на куплунга и се ЗАПОЯВАТ изводите от схемата или друг вариант е да се запоят и направо на обувките вътре в куплунга отзад ако има подходящ поялник с тънка човка. След това извършваме някои проверки:

  1. Проверява се и се коригират при нужда показанията на потенциометъра на дебитомера между средно и долно краче на бензин – трябва при ниски обороти и 90С загрял двигател да са в границите 0.5-0.7В (при мен е на 0.6В)
  2. Свързваме паралелно схемата към КУПЛУНГА на потенциометъра на дебитомера, като от средния и долния край вадим изводи към които свързваме допълнителния потенциометър с който ще се коригират показанията при ниски обороти през релето. Цялата схема без допълнителния потенциометър се събира в маншона на куплунга на потенциометъра на дебитомера.
  3. Отново замерваме на БЕНЗИН показанията между средния и долния край на потенциометъра – трябва да са 0.6В ако няма грешки по свързването.
  4. Превключваме на газ и след като сме покарали поне 15 минути (за да „олекне“ клапата на дебитомера) настройваме посредством допълнителния потенциометър напрежението на 2-ро краче да е 0.5-0.6В докато РАБОТИ двигателя. Караме още малко и ако трябва донастройваме до 0.5-0.6В напрежението между средно и долно краче или направо на изводите на външния потенциометър.

Това е всичко ;). Много изписах, но реално монтирането и настройването на схемата е много просто и лесно. Релето, което комутира външния потенциометър се свързва паралелно на газовия клапан - т.е. когато сме на газ се захранва релето и се включва външния потенциометър.

На тези на които бензиновата с-ма е повредена (запушени дюзи, изгоряла помпа на инжекциона и т.н.) трябва да откачат л-сондата, да откачат потенциометъра на дебитомера (схемата е свързана вътре в самия куплунг и ще симулира потенциометър) и да направят само т.2 и т.4.

Какви са ми наблюденията от карането по тази система:

  • стабилни ниски обороти при студен и загрял двигател (понякога докато е студен двигателя, в движение и по инерция в началото ЕКУ-то се калибрира по потенциометъра и малко играят ниските, но при първото спиране на „място“ на светофар примерно се заковават и повече не играят)
  • плавно връщане на ниските обороти при загрял двигател и в движение. При спиране на място винаги автоматично се връщат на около 860
  • стабилни ниски обороти с пуснат климатик
  • лесно запалване на двигателя без да се подава газ от педала
  • ниските обороти не зависят от пуснатите консуматори – парно, клима, фарове и т.н.

Схемата съм реализирал успешно на AAD и АСЕ мотор. Предполагам, че ще работи на всеки мех. инжекцион с потенциометър на дебитомера.

Това е снимка на Вариант 1, монтиран на АСЕ двигател:

 

shema-AGU-platka-ACE-sp3.jpg

Редактирано от VBI
Възстановяване на снимки
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:rolleyes: Браво Вальо, това е най-доброто решение на проблема. При мен също имаше леко играене на оборотите в движение с пуснат климатик до 1-вото спиране и стигнах до извода, че като изчакам 30-40 сек после проблема не се появява, явно ЕКУ-то бавно се калибрира. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Повече глави мислят по-добре, идеята я взаимствах от теб :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако може да предложа нещо: Слагаме двата ресистора и диода както си е по схема. Монтираме допълнително ключе което да цъка само при ПХ. После връзваме средния извод на потенциометъра към ключето. Идеята е когато сме на празен ход колата да работи само с ел.схемата и стабилни 0.6 волта. Когато тръгнем потенциометъра се включва и всичко си е на място.

Как ви се струва?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...