Jump to content

Историята на Ауди V8


ggatwo

Recommended Posts

V8

В края на 1988 година Ауди представя на пазара модела V8 като първата лимузина от висок клас с постоянно задвижване на четирите колела (куатро) и автоматични скорости.

Модела се базира на Ауди 100/200 (тип 44) и се произвежда до 1994 година. Продадени са само около 21.000 автомобила.

Официалното наименование е Ауди V8 quattro, а вътрешнофирмения код е D11.

ОБЩА ИНФОРМАЦИЯ

Ауди се опитва да се наложи с модела V8 в горния автомобилен сегмент. Това обаче става възможно едва с модела А8, поради погрешната моделна политика. Продадената бройка остава доста под очакванията.

Затова има доста причини. От една страна е голямата прилика с "по-малките" модели 100 и 200, въпреки многобройните техническите нововъведения в конструкцията. А от друга и появата на наследника на Ауди 100 през 1990.

Освен това V8 се е предлагал в началото само с висококачествено оборудване - кожен салон, климаавтоматик, автоматична скоростна кутия и други детайли. С това модела е бил с около 30% по-скъп от базисните модели на С-класата на Мерцедес или 7мата Серия на БМВ.

Липсата на имидж на Ауди през 1988 като производител на автомобили в луксозния сегмент е допринесла допълнително за лошите продажби. Клиентите от тази група не са били готови да дадат повече пари за автомобил с по-нисък имидж от на Мерцедес или БМВ.

Предимство е било перманентното задвижване - единственно дотогава в класа си, но пък то е било серийно и клиентите, които не са го искали, не са могли да не го поръчат.

МОТОР

В началото V8 се е предлагал само с един 8-цилиндров мотор с 32 клапана и 4 горноразположени вала. Управлението е било Мотроник.

Мотора е бил изцяло от алуминий с обем 3,6 литра и 184кВ (250кс).

От 1992 V8 се е предлагал и алтернативно с втори 8-цилиндров мотор с обем 4,2 литра и мощност от 205кВ (280кс).

КАРОСЕРИЯ

Каросерията е била напълно поцинкована, както е било обичайно тогава за Ауди.

Базирала се е на модела 100/200 (тип 44), като е била променена обстойно. В предната част са променени и наново конструирани всички части - фарове, преден капак, броня, калници и др.

Калниците са били разширени, за да поемат по вироката следа на автомобила. Задните врати и броня са били също променени във връзка с калниците. Стоповете са били изцяло боядисани в червено, с нов за времето си метод, докато мигачите са останали жълти.

Освен базовата версия се е предлагал и по-дълъг с 30см. модел. От него са произведени по-малко от 300 броя.

V8 не се е предлагал като комби (Авант), но в музея във Волфсбург може да се види уникат - V8 Авант.

СКОРОСТИ/ЗАДВИЖВАНЕ

Ауди V8 е първият автомобил предлаган с перманентно задвижване и автоматични скорости. Освен автоматика и задвижването е работило напълно автоматично.

Движението от мотора е било автоматично предавано на това колело, което е имало най-добро сцепление с повърхността. За целта не е било необходимо водача да включва каквито и да било диференциални блокировки. Всичко се е управлявало от хидравличен ламелен съединител към централния диференциал, както и торзен диференциал.

В нормално състояние движението се е предавало 50:50 към предните и задните колела. При различни пътни състояния е ставала промяна до съотношение 20:80 или 80:20. Промяна се е извършвала и в отношение лява към дясна страна на автомобила.

Поради специални клиентски желания е въведена и ръчна 5-степенна скоростна кутия през 1991, а с появата на новия мотор от 1992 и 6-степенна. Все пак по-голяма част от клиените са поръчвали атоматика и затова автомобили с ръчни скорости са много рядки.

ПОКАЗАТЕЛИ

Модел (ск.кутия) Ускорение (0-100) Максимална скорост

Audi V8 3,6 автоматични 9,2 сек 235 км/ч

Audi V8 3,6 ръчни 7,6 сек 246 км/ч

Audi V8 4,2 автоматични 7,1 сек 249 км/ч

Audi V8 4,2 ръчни 6,2 сек 252 км/ч

УСПЕХИ В СПОРТА

Ауди V8 печели първо място в ДТМ през 1990 и 1991 година.

В ДОПЪЛНЕНИЕ

Въпреки многото механични и електронни нововъведения, V8 е до днес един много сигурен автомобил. В различни тестове той се е доказал и след пробег от 100,000 км не е показвал големи проблеми. Все пак трябва да се спомене, че при повреди снабдяването с резервни части е много трудно поради ограничения брой произведени автомобили. Цените са били доста солени още от началото като например 1990 нов мотор е струвал 20,000 марки (цената на тогавашен VW Голф), скоростната кутия 15,000, а само за предни дискове 1,500 дм.

Може би затова останалите днес екземпляри се намират при любители и ценители на марката, а моделите в лошо състояние се продават главно за части.

СНИМКИ

post-3118-1146484668_thumb.jpg

post-3118-1146484699_thumb.jpg

превод - ggatwo

източник - wikipedia.org

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

много добра количка, колко струва сега една такава в България. М исля че съм виждал 2 такива в София. :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
много добра количка, колко струва сега една такава в България. М исля че съм виждал 2 такива в София. :dance:

8-10 000 лева... скоро видях една такава в Хасково, за продаване...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

в квартала имаше една такажа беше 10.000 преди 2 год сега я продава за 7 маи

А след 2 години ще я пусне за 5 :dance: като стане 1000 да свирка :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 months later...

ти ко ма напрай.8-10 000 са страшно много пари за тази кола

Как,много бе брадчед,в Плевен я продадоха за 12500,ама дзвер ли е а,беше докарана от щатите

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Днес едно дойде да търси антифриз на Шел-Пълдин(там работя, ако някой член дойде бонус - мия предно и задно стъкло :D). Просто няма такава страхотна кола, визията е адска, звукът направо ми скри топката. Аз като го поразпитах той се изкефи и малко форсира:wall: Само жалко, че беше на газ :rotcol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...
Стига глупости. Такава седеше на пазара в Слатина. За София става въпрос. Продаваха я за 3600 накрая. Ходихме със собственик на такава да я гледаме. Продавача некакъв "тарикат" ни уверяваше ме колата е с 4.2 мотора. Но не пожела да отвори капака а ние се съмнявахме че е с 3.6 двигател. Естествено сделка нямаше. Познатия ми караше доскоро същата но бяла и я продаде за некъде около 7000 лв. Беха заминали амортисьорите дето имат корекция на твърдостта и височината на колата. Искаха му 2000 лв. на амортисьор! Какво стана с колата на пича дето твърдеше че е О.К. не знам от известно време не я виждам като минавам да пазарувам. Така че се намират и на по нормални цени но поддръжката им е кошмарна!

Toзи твоя познат да се казва Димитър случайно??

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...