ggatwo Публикувано 1 Май 2006 Доклад Share Публикувано 1 Май 2006 V8 В края на 1988 година Ауди представя на пазара модела V8 като първата лимузина от висок клас с постоянно задвижване на четирите колела (куатро) и автоматични скорости.Модела се базира на Ауди 100/200 (тип 44) и се произвежда до 1994 година. Продадени са само около 21.000 автомобила.Официалното наименование е Ауди V8 quattro, а вътрешнофирмения код е D11.ОБЩА ИНФОРМАЦИЯ Ауди се опитва да се наложи с модела V8 в горния автомобилен сегмент. Това обаче става възможно едва с модела А8, поради погрешната моделна политика. Продадената бройка остава доста под очакванията.Затова има доста причини. От една страна е голямата прилика с "по-малките" модели 100 и 200, въпреки многобройните техническите нововъведения в конструкцията. А от друга и появата на наследника на Ауди 100 през 1990.Освен това V8 се е предлагал в началото само с висококачествено оборудване - кожен салон, климаавтоматик, автоматична скоростна кутия и други детайли. С това модела е бил с около 30% по-скъп от базисните модели на С-класата на Мерцедес или 7мата Серия на БМВ.Липсата на имидж на Ауди през 1988 като производител на автомобили в луксозния сегмент е допринесла допълнително за лошите продажби. Клиентите от тази група не са били готови да дадат повече пари за автомобил с по-нисък имидж от на Мерцедес или БМВ.Предимство е било перманентното задвижване - единственно дотогава в класа си, но пък то е било серийно и клиентите, които не са го искали, не са могли да не го поръчат.МОТОР В началото V8 се е предлагал само с един 8-цилиндров мотор с 32 клапана и 4 горноразположени вала. Управлението е било Мотроник.Мотора е бил изцяло от алуминий с обем 3,6 литра и 184кВ (250кс).От 1992 V8 се е предлагал и алтернативно с втори 8-цилиндров мотор с обем 4,2 литра и мощност от 205кВ (280кс).КАРОСЕРИЯ Каросерията е била напълно поцинкована, както е било обичайно тогава за Ауди.Базирала се е на модела 100/200 (тип 44), като е била променена обстойно. В предната част са променени и наново конструирани всички части - фарове, преден капак, броня, калници и др.Калниците са били разширени, за да поемат по вироката следа на автомобила. Задните врати и броня са били също променени във връзка с калниците. Стоповете са били изцяло боядисани в червено, с нов за времето си метод, докато мигачите са останали жълти.Освен базовата версия се е предлагал и по-дълъг с 30см. модел. От него са произведени по-малко от 300 броя.V8 не се е предлагал като комби (Авант), но в музея във Волфсбург може да се види уникат - V8 Авант.СКОРОСТИ/ЗАДВИЖВАНЕ Ауди V8 е първият автомобил предлаган с перманентно задвижване и автоматични скорости. Освен автоматика и задвижването е работило напълно автоматично.Движението от мотора е било автоматично предавано на това колело, което е имало най-добро сцепление с повърхността. За целта не е било необходимо водача да включва каквито и да било диференциални блокировки. Всичко се е управлявало от хидравличен ламелен съединител към централния диференциал, както и торзен диференциал.В нормално състояние движението се е предавало 50:50 към предните и задните колела. При различни пътни състояния е ставала промяна до съотношение 20:80 или 80:20. Промяна се е извършвала и в отношение лява към дясна страна на автомобила.Поради специални клиентски желания е въведена и ръчна 5-степенна скоростна кутия през 1991, а с появата на новия мотор от 1992 и 6-степенна. Все пак по-голяма част от клиените са поръчвали атоматика и затова автомобили с ръчни скорости са много рядки.ПОКАЗАТЕЛИ Модел (ск.кутия) Ускорение (0-100) Максимална скоростAudi V8 3,6 автоматични 9,2 сек 235 км/ч Audi V8 3,6 ръчни 7,6 сек 246 км/ч Audi V8 4,2 автоматични 7,1 сек 249 км/ч Audi V8 4,2 ръчни 6,2 сек 252 км/ч УСПЕХИ В СПОРТА Ауди V8 печели първо място в ДТМ през 1990 и 1991 година.В ДОПЪЛНЕНИЕ Въпреки многото механични и електронни нововъведения, V8 е до днес един много сигурен автомобил. В различни тестове той се е доказал и след пробег от 100,000 км не е показвал големи проблеми. Все пак трябва да се спомене, че при повреди снабдяването с резервни части е много трудно поради ограничения брой произведени автомобили. Цените са били доста солени още от началото като например 1990 нов мотор е струвал 20,000 марки (цената на тогавашен VW Голф), скоростната кутия 15,000, а само за предни дискове 1,500 дм.Може би затова останалите днес екземпляри се намират при любители и ценители на марката, а моделите в лошо състояние се продават главно за части.СНИМКИ превод - ggatwoизточник - wikipedia.org Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mikoyan Публикувано 1 Май 2006 Доклад Share Публикувано 1 Май 2006 Злато!!! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Vorsprung durch technik Публикувано 1 Май 2006 Доклад Share Публикувано 1 Май 2006 супер тема Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Dreo Публикувано 2 Май 2006 Доклад Share Публикувано 2 Май 2006 Ето снимка на комбито Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kiril_coneff Публикувано 2 Май 2006 Доклад Share Публикувано 2 Май 2006 много добра количка, колко струва сега една такава в България. М исля че съм виждал 2 такива в София. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
batjan Публикувано 2 Май 2006 Доклад Share Публикувано 2 Май 2006 (Редактирано) Наскоро видях една в Бургас,5 минути я гледах докато зацепа каква е, доста солиден автомобил. Редактирано 2 Май 2006 от batjan Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Vorsprung durch technik Публикувано 2 Май 2006 Доклад Share Публикувано 2 Май 2006 това ще е респектираща кола за години напред Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Margina Публикувано 12 Май 2006 Доклад Share Публикувано 12 Май 2006 ето Audi V8 4.2quattro.Колата е страшна Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Margina Публикувано 12 Май 2006 Доклад Share Публикувано 12 Май 2006 Звука на Audi V8MOV00014.wmv Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
karaivanoff Публикувано 12 Май 2006 Доклад Share Публикувано 12 Май 2006 много добра количка, колко струва сега една такава в България. М исля че съм виждал 2 такива в София. ←8-10 000 лева... скоро видях една такава в Хасково, за продаване... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
verter Публикувано 12 Май 2006 Доклад Share Публикувано 12 Май 2006 Колата чудо, всеки я харесва, но никой не иска да я притежава Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kross Публикувано 12 Май 2006 Доклад Share Публикувано 12 Май 2006 8-10 000 лева... скоро видях една такава в Хасково, за продаване...←ти ко ма напрай.8-10 000 са страшно много пари за тази кола Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
martoamg Публикувано 12 Май 2006 Доклад Share Публикувано 12 Май 2006 в квартала имаше една такажа беше 10.000 преди 2 год сега я продава за 7 маи Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
KYPO Публикувано 12 Май 2006 Доклад Share Публикувано 12 Май 2006 в квартала имаше една такажа беше 10.000 преди 2 год сега я продава за 7 маи←А след 2 години ще я пусне за 5 като стане 1000 да свирка Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Margina Публикувано 13 Май 2006 Доклад Share Публикувано 13 Май 2006 еми да колата е в хасково.Продава се една борса. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Nikieva Публикувано 10 Ноември 2006 Доклад Share Публикувано 10 Ноември 2006 ти ко ма напрай.8-10 000 са страшно много пари за тази колаКак,много бе брадчед,в Плевен я продадоха за 12500,ама дзвер ли е а,беше докарана от щатите Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivo-G Публикувано 10 Ноември 2006 Доклад Share Публикувано 10 Ноември 2006 От къде я изрови тая тема...P.S.: Ти да не си от Плевен? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
corso Публикувано 11 Ноември 2006 Доклад Share Публикувано 11 Ноември 2006 Един познат кара такава! Нема такава кола! Но я кара рядко, само когато му се развали "настолното" Ауди 2.8 B4 Cabrio:) Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
petertyp44 Публикувано 11 Ноември 2006 Доклад Share Публикувано 11 Ноември 2006 Искам да ме повози тоз твой познат Колега Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
corso Публикувано 11 Ноември 2006 Доклад Share Публикувано 11 Ноември 2006 Искам да ме повози тоз твой познат Колега Познат ми е, не приятел. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Slavlz 2.5TDI Публикувано 21 Ноември 2006 Доклад Share Публикувано 21 Ноември 2006 http://cgi.ebay.de/aw-cgi/eBayISAPI.dll?Vi...eName=WDVW&rd=1 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mikoyan Публикувано 27 Декември 2006 Доклад Share Публикувано 27 Декември 2006 Днес едно дойде да търси антифриз на Шел-Пълдин(там работя, ако някой член дойде бонус - мия предно и задно стъкло ). Просто няма такава страхотна кола, визията е адска, звукът направо ми скри топката. Аз като го поразпитах той се изкефи и малко форсира Само жалко, че беше на газ Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Capone Публикувано 9 Декември 2008 Доклад Share Публикувано 9 Декември 2008 Стига глупости. Такава седеше на пазара в Слатина. За София става въпрос. Продаваха я за 3600 накрая. Ходихме със собственик на такава да я гледаме. Продавача некакъв "тарикат" ни уверяваше ме колата е с 4.2 мотора. Но не пожела да отвори капака а ние се съмнявахме че е с 3.6 двигател. Естествено сделка нямаше. Познатия ми караше доскоро същата но бяла и я продаде за некъде около 7000 лв. Беха заминали амортисьорите дето имат корекция на твърдостта и височината на колата. Искаха му 2000 лв. на амортисьор! Какво стана с колата на пича дето твърдеше че е О.К. не знам от известно време не я виждам като минавам да пазарувам. Така че се намират и на по нормални цени но поддръжката им е кошмарна!Toзи твоя познат да се казва Димитър случайно?? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Караконджул Публикувано 31 Март 2009 Доклад Share Публикувано 31 Март 2009 Ъп!Темата, заслужава да бъде добавена в златен фонд Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts