Jump to content

ESP Fault се появява и изчезва, светват и гаснат лампи по таблото и други странности


Creep

Recommended Posts

Здравейте Колеги!

 

Автомобилът е AUDI A6 4F 2.7 TDI Automatic Quattro, карам го от месец Юни тази година. Вчера на път за работа (може би след около 10 мин шофиране) се случи нещо странно. Отключиха ми се вратите в движение и на FIS-a се появи съобщение "ESP Fault. Check owner's manual", като съобщението се скри веднага след това. Реших, че нещо се е шашнала за момент. След няколко минутки както си седях на светофара, отново се появи съобщението, този път последва и съобщение за Electronic Parking Brake fault и остана да свети жълтата лампа на таблото, която се отнася до работата на адаптивното въздушно окачване. Трябваше да потеглям. Няколко минутки по-късно при първи удобен момент отбих, спрях и "рестартирах" колата. Всичко се оправи. На връщане нямаше подобни изпълнения. Днес, на път за работа - същата история от вчера се повтори...

 

Някой имал ли е подобни проблеми?

 

 

ЕДИТ: Това, което пропуснах да напиша по-горе е, че вчера докато се случваха странностите дори ми огасна таблото за момент (дори стрелката на оборотомера показваше 0, а колата си работеше).

Редактирано от Creep
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери грешките, при мен имаше същият проблем с esp-то и се оказа дефектирал преден десен abs датчик. Смених го и вече 6-7 хиляди км не съм имал драми

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При теб постоянно ли светеше ESP Fault? Мен ме притеснява че светват и гаснат лампи, появяват се грешки и изчезват. Освен това днес като извадих ключа и се заключи колоната, дневния километраж и часовника си останаха да светят на таблото... Трябваше да подам контакт и пак да изключа че да огаснат...

 

Това което забравих да напиша в първия поуст е, че вчера по едно време дори ми огасна таблото за секунда (оборотомера дори).

Редактирано от Creep
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лош контакт или спойка. От студеното най-вероятно. Аз имам същи проблем с датчиците за парктроника. Зимата ми показват, че са развалени и като се стопли се оправят от самосебеси.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При теб постоянно ли светеше ESP Fault? Мен ме притеснява че светват и гаснат лампи, появяват се грешки и изчезват. Освен това днес като извадих ключа и се заключи колоната, дневния километраж и часовника си останаха да светят на таблото... Трябваше да подам контакт и пак да изключа че да огаснат...

 

Това което забравих да напиша в първия поуст е, че вчера по едно време дори ми огасна таблото за секунда (оборотомера дори).

При мен този проблем се появи само 3 или 4 пъти. Светва, стои на таблото около 15 минути и после се самоизтрива.

 

Не съм я чакал много, директно смених проблемния датчик. Но както е написал Sky, ти май имаш друг проблем. Не е от ABS-a.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз мисля, че някъде имаш лоша връзка към таблото. Щом мотора работи, а оборотомера е на нула и постоянно има аларми...

Най-добре я закачи на компютър да видиш какво е записала, някоя от грешките може да те насочи (тя да е причината, а не следствие на угасването).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Акумулаторът показва, че е на 100% (ако може да се вярва на графиката дето я дава MMI).

Днес отново се прибрах без никакви грешки и проблеми, както вчера. През деня колата е в подземен гараж, вечер нощува на двора в къщи, ако това има значение.

 

Пуснах диагностиката преди малко и... коледна елха:

 

00-Steering Angle Sensor -- Status: OK 0000
01-Engine -- Status: Malfunction 0010
02-Auto Trans -- Status: Malfunction 0010
03-ABS Brakes -- Status: Malfunction 0010
05-Acc/Start Auth. -- Status: Malfunction 1010
07-Control Head -- Status: Malfunction 0010
08-Auto HVAC -- Status: Malfunction 1010
09-Cent. Elect. -- Status: Sporadic communication error 1000
0E-Media Player 1 -- Status: Malfunction 0010
15-Airbags -- Status: OK 0000
16-Steering wheel -- Status: Malfunction 1010
17-Instruments -- Status: OK 0000
18-Aux. Heat -- Status: Malfunction 1010
19-CAN Gateway -- Status: Malfunction 0010
25-Immobilizer -- Status: Malfunction 1010
34-Level Control -- Status: Malfunction 0010
37-Navigation -- Status: Malfunction 0010
42-Door Elect, Driver -- Status: Malfunction 1010
46-Central Conv. -- Status: Malfunction 1010
47-Sound System -- Status: OK 0000
4F-Centr. Electr. II -- Status: Malfunction 1010
52-Door Elect, Pass. -- Status: Malfunction 1010
53-Parking Brake -- Status: Malfunction 0010
55-Xenon Range -- Status: OK 0000
56-Radio -- Status: OK 0000
61-Battery Regul. -- Status: Malfunction 1010
62-Door, Rear Left -- Status: Malfunction 1010
72-Door, Rear Right -- Status: Malfunction 1010
76-Park Assist -- Status: Malfunction 1010
77-Telephone -- Status: Cannot be reached 1100
 
Прикачвам целия лог файл, защото ако го поустна директно като текст ще стане лудница...
Редактирано от Creep
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес на отиване - пак. Прави го точно, ама точно след 10 мин. шофиране. Днес дори ми "заби" мигача докато се престроявах, направо не знам какво да правя :( :( :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес на прибиране пак никакъв проблем?! Сутрин го прави точно на десетата минута, вечер - нищо подобно.

 

Препоръка за сервиз? В AUDI предполагам ще започнат да сменяват компове наред, щото всичките дават грешки :D

Редактирано от Creep
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаш проблем по шината. Виж повечето грешки са missing signal/ No data bus. Нещо е правено по колата и не е довършено. Отиди на сервиз да следят къде се губи сигнала.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес на прибиране пак никакъв проблем?! Сутрин го прави точно на десетата минута, вечер - нищо подобно.

 

Препоръка за сервиз? В AUDI предполагам ще започнат да сменяват компове наред, щото всичките дават грешки :D

В ауди няма нищо да ти сменят ако ти не искаш. Може да отидеш само да ти кажат какъв е проблема. После вече кое къде ще сменяваш си е твоя работа и никой не може да те задължи с нищо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

sky, май си прав. Като изчистих всички грешки остана да се набива на око тази:

 

00470 - Combination comfort Databus in Single Wire 
            011 - Open Circuit
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01101011
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 8
                    Mileage: 141677 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2013.11.14
                    Time: 18:24:21

 

 

Някой има ли представа?

Редактирано от Creep
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има една кутия под шофьорската чистачка,там е и компа на колата,до него има преходни букси,които се мокрят и окисляват,почистиги,също и от към купето,кората под волана и в дъното горе се виждат,като има окис губи връзка с модули,червената букса най вече.Успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси, nas.a - ще ги проверя...

 

Иначе за протокола - от петък сутринта, без да правя нещо кой-знае колко смислено, колата не е давала никакви проблеми?!

 

Това което направих в четвъртък вечерта (не вярвам някое от нещата от долния списък да е повлияло):

 

1) Напълних резервоара за течността за чистачките, от много време ме дразнеше индикацията на таблото, а и викам да не би и от това да се шашкат комповете - надали от това да се е оправило де :)

2) Отварях/затварях задните врати :D

3) в петък сутринта карах на ръчен режим на ниска предавка с високи обороти

4) в петък сутринта не беше толкова влажно както предните дни (от вторник до четвъртък)

 

В събота и неделя се скъсах да карам колата и то градско - никакви проблеми?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че може би открих къде е проблемът. Попаднах на следния сервизен бюлетин:
 
Transaction No.: 2012892/6
ESP warning light sporadically on
Release date: 27-Apr-2010

 

Customer statement / workshop findings: 

ESP warning light sporadically on

 

The following points are included in the diagnosis protocol:

•The entry “53255 - control unit for battery monitoring, read memory” is logged in the engine control unit (address 01)
•The entry “09783 - engine torque signal A (sporadic)” is logged in the automatic gearbox (address 02)
•The entry “18265 - load signal complaint message from engine control unit (sporadic)” is logged in the ABS/ESP (address 03).

 

Technical background:

Missing or incorrect load signal from battery energy manager (BEM) because of :

1. Software complaint in the BEM.

2. Voltage regulator/alternator incorrect.

3. Bit-synchronous interface between alternator and BEM incorrect.

4. Communication complaint to the BEM through incorrect CAN transceiver.

5. Current sensor in the BEM supplies incorrect values.

 

Production change:

1. Corrected software with software version from 0490

2. Optimised production process

3. Optimised production process

4. Improved CAN transceiver

5. ---

 

Measure:

1. Check the software version of the BEM, update if necessary. Also observe TPI 2006741.

A6: Software version at least 0490.

A8: software version at least 0510. Note: Software versions to 0240 (A8: up to and including model year 2004) are not affected..

Q7: not affected

2. In the BEM (address 61) the message “ 2252 - alternator ” is logged. The following entries point to an alternator or wiring complaint: “ 2479 - consumer cut-off partly active ” or “ 992 - consumer cut-off active.”

Perform an alternator test through guided fault finding, if necessary replace voltage regulator or alternator.

3.In the BEM (address 61) the message “ 2254 - interface to the alternator: ” is logged:

Check wiring-specific contacts between alternator and BEM, it may be advisable to route a provisional cable for the check. - Repair damaged cables or replace contacts.

4. If there is no entry in the diagnosis protocol for the BEM, but there are communication complaints for the BEM in other control units:

Reset terminal 30 on the BEM (disrupt the power supply at terminal 30). If this does not fix the complaint, replace the BEM. Please note that the complaint must be present for at least 10 minutes till the ESP warning light is switched on.

Note: Communication complaints are also logged with flat battery (low voltage). Make sure that the battery was not flat at the time of the complaint.

5. If there is no entry in the diagnosis protocol for the BEM and there are no communication complaints to the BEM in other control units:

Reset terminal 30 on the BEM (disrupt the power supply at terminal 30). Replacing the BEM does not fix the problem. Please note that the complaint must be present for at least 10 minutes till the ESP warning light is switched on.

____________________________________________

 

Така, проверих версията на софтуера, изглежда е по-нова от 0490, така че това отпада:

 

Address 61: Battery Regul.        Labels: 4F0-910-181.lbl
   Part No SW: 4F0 910 181 E    HW: 4F0 915 181 A
   Component: J0644 BEM       H12 0590
   Revision: 00000000    Serial number: 00000000114437
   Shop #: WSC 06348 116 65470
   VCID: 23496C8FB2D5F81B3E1

 

Също така проверих акумулатора:

 

                Address 61: Battery Regul.  (4F0 910 181 E)
 
20:13:22
  14.30 V   Generator Voltage (specified)
  13.85 V   Battery Voltage (actual)
  41.9 %   Dynamic-Field Signal
  0.00 s   Load Response Time
  30.0°C   Rail Temperature (actual)
  16.5°C   Battery Temp. (valuation)
  100.0 %   Battery Condition 
  4 ohms   Internal Battery Resistance
  0 Ah   Qv (Battery Aging)
  37.3 A   Current Value from Battery
  50.0 %   Battery State of Charge (SOC)
  OK    Generator Interface

 

 

Май, май излиза, че наистина е от акумулатора...

Редактирано от Creep
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз мисля че е от акумулатора, моя вече май е за смяна, защото ако престои няколко дена на студа без да се кара ми дава слаб акумулатор, а скоро и на мене ми го направи тоя номер с ESP-то.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Technical background:

Missing or incorrect load signal from battery energy manager (BEM) because of :

 

2. Voltage regulator/alternator incorrect.  Веднъж оправих една такава а6 със ревизия на алтернатора и смяна на релето.... Провери дали при зареждане няма големи пикове и падове на волтажа

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се за глупавия въпрос, но какъв е най-простия начин да проверя за пикове/падове на напрежението при зареждане? Мултицет на клемите? Колко време да гледам?

Редактирано от Creep
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...