Jump to content

2.3 NG искам го


Recommended Posts

здр на вси4ки след дълги размишления щателно ровене във вси4ки теми тук реших да сменям вярното комби (1.6 ada) с нещо по бързо и динами4но и се спрях именно на този мотор знам 4е не е ново поколение но смятам 4е динамиката на петака ще компенсира новите технологии та искам да попитам хора които са карали този мотор какви са впе4атленията им,мощност,разход на гориво,средства за подръжка и всякакви други особености които са забелязали като собственици на въпросния двигател.Благодаря предварително

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Перфектния двигател от гледна точка на динамика, разход и поддръжка!

Какво повече :(

Просто ПЕТАК :(

П.С. Карал съм на познати 2.3, притежавам 2.0, 5-цилиндъра и имайки предвид какво е 2.0, 2.3 направо ми пълни душата ;)

Редактирано от petertyp44
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, дано това да ти е от някаква полза ...

Таблицата ми за разхода на автомобила ... NG, quattro, седан, Б4, 92 година.

ngrazhodiz1.jpg

Редактирано от Inkozi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

благодаря за из4ерпателната информация разхода на гориво не е плашещ (като се има в предвид скороста)за динамика не се съмнявам предполагам 4е дърпа здраво още на ниски обороти а има ли нещо на което да обърна по специално внимание при евентуална покупка като слаби места по двигателя които се обаждат с годините

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двигателя достига максималната си мощност някъде около 4600, 4800 оборота. Още на 4000 оборота се усеща "прилива" на мощност, в следствие отварянето на допълнителната горивна клапа. Усещането за "дърпане" още в ниските обороти е заради това, защото двигателя е по-мощен принципно. Но не мисли, че се качваш на "невероятната пила" с която ще размажеш всеки голф ...

Всъщност е от бавно развъртащите се двигатели. На 400 метра не си мисли, че ще постигнеш особено страхотно ускорение, скорост и време. Но развърти ли се над 4800 оборота ... мммм... След това се усеща ускорение дори при скорости над 170, 180 км/ч. Не те съветвам да караш с такива скорости. Правил съм го, само за да си тествам двигателя. И съответно да мога да споделя информация.

Двигателя, с право си е спечелил славата на здрав и дуракоустойчив мотор. Ако го вземеш читав, такъв ще се и запази.

Разхода му няма да го коментирам ... Това което виждаш в таблицата - това е ...

Успех.

P.S. Виждам, че и други колеги с NGта четат. Вероятно ще има какво да допълнят или да ме поправят.

Редактирано от Inkozi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

P.S. Виждам, че и други колеги с NGта четат. Вероятно ще има какво да допълнят или да ме поправят.

Е какво да те поправям, всичко си е така, както си го написал, който се е качил на петак, не признава друго(поне аз де) е въртех струвах, пак петак ще си взема. При доста разширен бюджет за къде, къде по-нова кола, пак ще е СТАР петак. Не ме кефи друго и тва си е. Кой не е карал такова добиче той не знае кво е.

  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При доста разширен бюджет за къде, къде по-нова кола, пак ще е СТАР петак. Не ме кефи друго и тва си е. Кой не е карал такова добиче той не знае кво е.

смота си е смот

:(:hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Код двигателя: AUDI NG

Год выпуска от-до: 11.1987-11.1991

Мошьность (ЛС) при (Об/мин): 98 при 133

Объем техн.: 2309

Цилиндр: 5

Клапана: 10

Компрессор: 10.000

Вид горючего: супер-бензин (95) неэтилированный

Заправка горючего: Впрыскивание во впускной коллектор/Карбюратор

Заряд: неизвестно

Форма головки цилиндра: SOHC/OHC

Моторы, NG, NF, AAR - это один и тот же двигатель, разные индексы были присвоены модификациям устанавливаемым на разные модели автомобилей Audi и вследствие этого имеющих различия во внешнем виде некоторых систем.

Двигатель с кодом NG устанавливался на автомобили Audi-90 (до 91 г.в., код платформы B3), Audi-80 (после 91 г.в., код платформы B4), Audi Coupe , Audi Cabrio.

Двигатель с кодом NF устанавливался на автомобили Audi-100 до 91 г.в., после модификации мотор получил индекс AAR и устанавливался на автомобили Audi-100 и Audi A6.

Разница в конструкции внешних узлов этих моторов обусловлена их установкой на разные модели автомобилей, из за отличий в компоновке моторного отсека у Audi 90, 80 и Audi 100. До 91 г.в. радиатор охлаждения и на Audi 90 и на Audi 100 устанавливался сбоку мотора, слева по ходу движения и использовался один электрический вентилятор охлаждения. Начиная с 91 г.в., со сменой кузова у Audi 100, на этих автомобилях радиатор установили вперед и мотор AAR получил установленный спереди, приводимый через вискомуфту, механический вентилятор охлаждения и дополнительный электрический. А компоновка моторного отсека у Audi 80 с мотором NG не изменилась и радиатор все также установлен сбоку и вентилятор охлаждения остался один электрический. У Audi 100 с мотором AAR расстояние между мотором и радиатором небольшое, для привода навесных агрегатов применен один поликлиной ремень, он имеет разную длину на машинах с кондиционером и без него. На NG и NF каждый навесной агрегат приводится своим клиновым ремнем.

Выпускался:

NG 08.86 - 11.94, в 91-м модельном году модернизирован

NF 08.86 - 12.90

AAR 12.90 - 06.96

Тип двигателя: бензиновый, атмосферный

Число и расположение цилиндров: 5, рядное

до 91 г.в. л.с. / при об/мин: 136 / 5700

с 91 г.в. л.с. / при об/мин: 133 / 5500

Рабочий объем двигателя, см3: 2309

Диаметр цилиндра / Ход поршня, мм: 82,5 / 86,4

Степень сжатия: 10,0:1

Тип моторного масла: не ниже VAG 501.01

Количество моторного масла, л: 4,5 (при смене масла - чуть больше 4-х)

Тип впрыска: KE III - Jetronic

Давление топлива в системе, бар: 6,1 - 6,5

Давление впрыска форсунок, бар: 4,3 - 4,6

Топливо: бензин 95 (возможно использование 92-го)

Система зажигания: VEZ

Порядок работы цилиндров: 1-2-4-5-3

Частота вращения холостого хода, об/мин: 720 - 860

Начальный угол опережения зажигания: 15°± 1° до ВМТ при 720-860 об/мин

Ограничение частоты вращения блоком управления, об/мин: 6500 - 6700

Свечи зажигания: Bosch W8LTCR (ранее W7DTC), Beru 14G-8DTU, Eyquem C62 LS 3X,

(в списке рекомендованных есть еще NGK BPR5EKU, но были отрицательные отзывы про работу мотора на таких свечах, см. статьи Рубена)

Зазор в свечах зажигания, мм: 0,7 - 0,9

Наличие катализатора: Да

Наличие лямбда-регулирования: Да

Рабочая температура двигателя (по датчику ОЖ), град: 87° - 102°

Термостат

Температура начала открытия, град: 87°

Температура полного открытия, град: 102°

Емкость системы охлаждения и отопления, л: 8

Рекомендованный VAG-ом антифриз: G 011 + 100% воды

Привод ГРМ: зубчатый ремень (142 зуба до 91г.в. и 147 после)

Ремни привода навесных агрегатов для мотора NG:

Ремень генератора, мм: клиновой 11,2 x 866

Ремень насоса ГУ, мм: клиновой 12,5 x 992

Ремень компрессора кондиционера, мм: клиновой 12,5 x 915

Ремни привода навесных агрегатов для мотора NF:

Ремень генератора, мм: клиновой 11,2 x 820

Ремень насоса ГУ, мм: клиновой 12,5 x 960

Ремень компрессора кондиционера, мм: клиновой 12,5 x 912

Ремни привода навесных агрегатов для мотора AAR, с кондиционером / без:

Ремень генератора, насоса ГУ, кондиционера, мм: поликлиновой 21,36 x 1693

Ремень генератора, насоса ГУ, мм: поликлиновой 21,36 x 1293

Источник: http://audi.auto.ru/engine/ng/ng_aar_engine.htm

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата Явор ти е казал всичко...

Аз като един от тези,

които вече 2 г.,

безуспешно се опитвам

да счупя този двигател,

ти казвам: взимай го...!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Но не мисли, че се качваш на "невероятната пила" с която ще размажеш всеки голф ...
8 клапановите ГТИ-та не ги ли тупа Петака?
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

карах 90ка с такъв двигател 4г. и нищо съществено не му счупих, а ми беше първа кола! Ако намериш читав, доста ще му се порадваш :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А аз да питам някой с такъв мотор бягал ли се е с 8 винтилови ГТИ-та и какви са резултатите.КАЙПО няма начин да не знае. <_<

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъй като на мойта стотичка и се прееба бензиновата помпа, днес ми се наложи да пътувам до София със стотица като моята, но с 2,3 двигател.

Е, за пръв път покарах 2,3 за повече време, просто нямам думи как този двигател пасва на това купе/не, че няма по-мощни от него/

Това звук, това динамика...

Катерейки се към Софето по магистралата, тръгнах да изпреварвам един микробус и по едно вере гледам нещо ми присветква. Първоначално си помислих да си се прибера в ленатата, но в последствие леко стъпих на педала и хоп - от 120 станаха 150 км/ч и тоя зад мен спря да светка ;) .

Изпреварих си микробуса и почаках да ме мине другата кола, която се оказа А4/В5/ 1,8 :blink:

Просто колега, търси 2.3 и се мятай моментално!!!

П.С. Няма такова ръмжене, страшен звук, направо се докарах до душевен оргазъм ;) Ако беше и турбо сигурно щях да свърша :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Мотора е фантастичен, както вече ти е писано. Мои приятели в Украйна са го карали доста често с долнопробен бензин и освен бърза смяна на горивен филтър не са имали никакви проблеми. Дано намериш читав!!! :flipoff:

Редактирано от KOKO 100 C4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На капачката на резервоара на наща 100-ца пишеше,че е за 91 бензин

Баце ма нали се сещаш, че немското 91 се равнява на нащо 95+++ Хората нямат наще лайняни бензини.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...