zografa Публикувано 27 Август 2007 Доклад Share Публикувано 27 Август 2007 здр на вси4ки след дълги размишления щателно ровене във вси4ки теми тук реших да сменям вярното комби (1.6 ada) с нещо по бързо и динами4но и се спрях именно на този мотор знам 4е не е ново поколение но смятам 4е динамиката на петака ще компенсира новите технологии та искам да попитам хора които са карали този мотор какви са впе4атленията им,мощност,разход на гориво,средства за подръжка и всякакви други особености които са забелязали като собственици на въпросния двигател.Благодаря предварително Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
petertyp44 Публикувано 27 Август 2007 Доклад Share Публикувано 27 Август 2007 (Редактирано) Перфектния двигател от гледна точка на динамика, разход и поддръжка!Какво повече Просто ПЕТАК П.С. Карал съм на познати 2.3, притежавам 2.0, 5-цилиндъра и имайки предвид какво е 2.0, 2.3 направо ми пълни душата Редактирано 27 Август 2007 от petertyp44 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Inkozi Публикувано 27 Август 2007 Доклад Share Публикувано 27 Август 2007 (Редактирано) Колега, дано това да ти е от някаква полза ...Таблицата ми за разхода на автомобила ... NG, quattro, седан, Б4, 92 година. Редактирано 27 Август 2007 от Inkozi Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Inkozi Публикувано 27 Август 2007 Доклад Share Публикувано 27 Август 2007 Ето и малко технически справки за този двигател ... AU2DCFFA.PDF Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zografa Публикувано 27 Август 2007 Автор Доклад Share Публикувано 27 Август 2007 благодаря за из4ерпателната информация разхода на гориво не е плашещ (като се има в предвид скороста)за динамика не се съмнявам предполагам 4е дърпа здраво още на ниски обороти а има ли нещо на което да обърна по специално внимание при евентуална покупка като слаби места по двигателя които се обаждат с годините Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Inkozi Публикувано 28 Август 2007 Доклад Share Публикувано 28 Август 2007 (Редактирано) Двигателя достига максималната си мощност някъде около 4600, 4800 оборота. Още на 4000 оборота се усеща "прилива" на мощност, в следствие отварянето на допълнителната горивна клапа. Усещането за "дърпане" още в ниските обороти е заради това, защото двигателя е по-мощен принципно. Но не мисли, че се качваш на "невероятната пила" с която ще размажеш всеки голф ... Всъщност е от бавно развъртащите се двигатели. На 400 метра не си мисли, че ще постигнеш особено страхотно ускорение, скорост и време. Но развърти ли се над 4800 оборота ... мммм... След това се усеща ускорение дори при скорости над 170, 180 км/ч. Не те съветвам да караш с такива скорости. Правил съм го, само за да си тествам двигателя. И съответно да мога да споделя информация.Двигателя, с право си е спечелил славата на здрав и дуракоустойчив мотор. Ако го вземеш читав, такъв ще се и запази.Разхода му няма да го коментирам ... Това което виждаш в таблицата - това е ... Успех.P.S. Виждам, че и други колеги с NGта четат. Вероятно ще има какво да допълнят или да ме поправят. Редактирано 28 Август 2007 от Inkozi Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
KYPO Публикувано 28 Август 2007 Доклад Share Публикувано 28 Август 2007 P.S. Виждам, че и други колеги с NGта четат. Вероятно ще има какво да допълнят или да ме поправят.Е какво да те поправям, всичко си е така, както си го написал, който се е качил на петак, не признава друго(поне аз де) е въртех струвах, пак петак ще си взема. При доста разширен бюджет за къде, къде по-нова кола, пак ще е СТАР петак. Не ме кефи друго и тва си е. Кой не е карал такова добиче той не знае кво е. 1 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLAF Публикувано 28 Август 2007 Доклад Share Публикувано 28 Август 2007 При доста разширен бюджет за къде, къде по-нова кола, пак ще е СТАР петак. Не ме кефи друго и тва си е. Кой не е карал такова добиче той не знае кво е.смота си е смот Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
KYPO Публикувано 28 Август 2007 Доклад Share Публикувано 28 Август 2007 смота си е смот Чиба ве. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
AuDi_RuLzz Публикувано 28 Август 2007 Доклад Share Публикувано 28 Август 2007 Аз съм се качвал да се возя,брой ли се? П.С Петако е верния мотор..... зимай и не се плаши Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Inkozi Публикувано 28 Август 2007 Доклад Share Публикувано 28 Август 2007 Код двигателя: AUDI NGГод выпуска от-до: 11.1987-11.1991Мошьность (ЛС) при (Об/мин): 98 при 133Объем техн.: 2309Цилиндр: 5Клапана: 10Компрессор: 10.000Вид горючего: супер-бензин (95) неэтилированныйЗаправка горючего: Впрыскивание во впускной коллектор/КарбюраторЗаряд: неизвестноФорма головки цилиндра: SOHC/OHC Моторы, NG, NF, AAR - это один и тот же двигатель, разные индексы были присвоены модификациям устанавливаемым на разные модели автомобилей Audi и вследствие этого имеющих различия во внешнем виде некоторых систем.Двигатель с кодом NG устанавливался на автомобили Audi-90 (до 91 г.в., код платформы B3), Audi-80 (после 91 г.в., код платформы B4), Audi Coupe , Audi Cabrio.Двигатель с кодом NF устанавливался на автомобили Audi-100 до 91 г.в., после модификации мотор получил индекс AAR и устанавливался на автомобили Audi-100 и Audi A6.Разница в конструкции внешних узлов этих моторов обусловлена их установкой на разные модели автомобилей, из за отличий в компоновке моторного отсека у Audi 90, 80 и Audi 100. До 91 г.в. радиатор охлаждения и на Audi 90 и на Audi 100 устанавливался сбоку мотора, слева по ходу движения и использовался один электрический вентилятор охлаждения. Начиная с 91 г.в., со сменой кузова у Audi 100, на этих автомобилях радиатор установили вперед и мотор AAR получил установленный спереди, приводимый через вискомуфту, механический вентилятор охлаждения и дополнительный электрический. А компоновка моторного отсека у Audi 80 с мотором NG не изменилась и радиатор все также установлен сбоку и вентилятор охлаждения остался один электрический. У Audi 100 с мотором AAR расстояние между мотором и радиатором небольшое, для привода навесных агрегатов применен один поликлиной ремень, он имеет разную длину на машинах с кондиционером и без него. На NG и NF каждый навесной агрегат приводится своим клиновым ремнем. Выпускался:NG 08.86 - 11.94, в 91-м модельном году модернизированNF 08.86 - 12.90AAR 12.90 - 06.96Тип двигателя: бензиновый, атмосферныйЧисло и расположение цилиндров: 5, рядноедо 91 г.в. л.с. / при об/мин: 136 / 5700с 91 г.в. л.с. / при об/мин: 133 / 5500Рабочий объем двигателя, см3: 2309Диаметр цилиндра / Ход поршня, мм: 82,5 / 86,4Степень сжатия: 10,0:1Тип моторного масла: не ниже VAG 501.01Количество моторного масла, л: 4,5 (при смене масла - чуть больше 4-х)Тип впрыска: KE III - JetronicДавление топлива в системе, бар: 6,1 - 6,5Давление впрыска форсунок, бар: 4,3 - 4,6Топливо: бензин 95 (возможно использование 92-го)Система зажигания: VEZПорядок работы цилиндров: 1-2-4-5-3Частота вращения холостого хода, об/мин: 720 - 860Начальный угол опережения зажигания: 15°± 1° до ВМТ при 720-860 об/минОграничение частоты вращения блоком управления, об/мин: 6500 - 6700Свечи зажигания: Bosch W8LTCR (ранее W7DTC), Beru 14G-8DTU, Eyquem C62 LS 3X,(в списке рекомендованных есть еще NGK BPR5EKU, но были отрицательные отзывы про работу мотора на таких свечах, см. статьи Рубена)Зазор в свечах зажигания, мм: 0,7 - 0,9Наличие катализатора: ДаНаличие лямбда-регулирования: ДаРабочая температура двигателя (по датчику ОЖ), град: 87° - 102°ТермостатТемпература начала открытия, град: 87°Температура полного открытия, град: 102°Емкость системы охлаждения и отопления, л: 8Рекомендованный VAG-ом антифриз: G 011 + 100% водыПривод ГРМ: зубчатый ремень (142 зуба до 91г.в. и 147 после)Ремни привода навесных агрегатов для мотора NG:Ремень генератора, мм: клиновой 11,2 x 866Ремень насоса ГУ, мм: клиновой 12,5 x 992Ремень компрессора кондиционера, мм: клиновой 12,5 x 915Ремни привода навесных агрегатов для мотора NF:Ремень генератора, мм: клиновой 11,2 x 820Ремень насоса ГУ, мм: клиновой 12,5 x 960Ремень компрессора кондиционера, мм: клиновой 12,5 x 912Ремни привода навесных агрегатов для мотора AAR, с кондиционером / без:Ремень генератора, насоса ГУ, кондиционера, мм: поликлиновой 21,36 x 1693Ремень генератора, насоса ГУ, мм: поликлиновой 21,36 x 1293Источник: http://audi.auto.ru/engine/ng/ng_aar_engine.htm Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bgmade Публикувано 29 Август 2007 Доклад Share Публикувано 29 Август 2007 Колегата Явор ти е казал всичко...Аз като един от тези,които вече 2 г.,безуспешно се опитвам да счупя този двигател,ти казвам: взимай го...!!! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Boshman1 Публикувано 29 Август 2007 Доклад Share Публикувано 29 Август 2007 Но не мисли, че се качваш на "невероятната пила" с която ще размажеш всеки голф ... 8 клапановите ГТИ-та не ги ли тупа Петака? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
wasaby Публикувано 29 Август 2007 Доклад Share Публикувано 29 Август 2007 карах 90ка с такъв двигател 4г. и нищо съществено не му счупих, а ми беше първа кола! Ако намериш читав, доста ще му се порадваш Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
AUDIST Публикувано 29 Август 2007 Доклад Share Публикувано 29 Август 2007 (Редактирано) На тоя двигател и само звука ти стига.... несравнимо. Редактирано 29 Август 2007 от AUDIST Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Boshman1 Публикувано 29 Август 2007 Доклад Share Публикувано 29 Август 2007 А аз да питам някой с такъв мотор бягал ли се е с 8 винтилови ГТИ-та и какви са резултатите.КАЙПО няма начин да не знае. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bgmade Публикувано 29 Август 2007 Доклад Share Публикувано 29 Август 2007 Куро е набеден рацер...Той не е такьв... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Inkozi Публикувано 29 Август 2007 Доклад Share Публикувано 29 Август 2007 Бият ... Щото са по-леки ... Но и аз ги бия ... Щото не въртя гуми на старта ... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
KYPO Публикувано 30 Август 2007 Доклад Share Публикувано 30 Август 2007 Куро е набеден рацер...Той не е такьв... Никога, аз съм плах и кротък водач. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
D_I_V_A_K_A Публикувано 30 Август 2007 Доклад Share Публикувано 30 Август 2007 NG.... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
petertyp44 Публикувано 31 Август 2007 Доклад Share Публикувано 31 Август 2007 Тъй като на мойта стотичка и се прееба бензиновата помпа, днес ми се наложи да пътувам до София със стотица като моята, но с 2,3 двигател.Е, за пръв път покарах 2,3 за повече време, просто нямам думи как този двигател пасва на това купе/не, че няма по-мощни от него/Това звук, това динамика...Катерейки се към Софето по магистралата, тръгнах да изпреварвам един микробус и по едно вере гледам нещо ми присветква. Първоначално си помислих да си се прибера в ленатата, но в последствие леко стъпих на педала и хоп - от 120 станаха 150 км/ч и тоя зад мен спря да светка .Изпреварих си микробуса и почаках да ме мине другата кола, която се оказа А4/В5/ 1,8 Просто колега, търси 2.3 и се мятай моментално!!!П.С. Няма такова ръмжене, страшен звук, направо се докарах до душевен оргазъм Ако беше и турбо сигурно щях да свърша Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bgmade Публикувано 10 Септември 2007 Доклад Share Публикувано 10 Септември 2007 Да 2.3 е мотора...А с турбо вече става лудница...!!! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
KOKO 100 C4 Публикувано 11 Септември 2007 Доклад Share Публикувано 11 Септември 2007 (Редактирано) Мотора е фантастичен, както вече ти е писано. Мои приятели в Украйна са го карали доста често с долнопробен бензин и освен бърза смяна на горивен филтър не са имали никакви проблеми. Дано намериш читав!!! Редактирано 11 Септември 2007 от KOKO 100 C4 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Vorsprung durch technik Публикувано 11 Септември 2007 Доклад Share Публикувано 11 Септември 2007 На капачката на резервоара на наща 100-ца пишеше,че е за 91 бензин Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
KYPO Публикувано 11 Септември 2007 Доклад Share Публикувано 11 Септември 2007 На капачката на резервоара на наща 100-ца пишеше,че е за 91 бензинБаце ма нали се сещаш, че немското 91 се равнява на нащо 95+++ Хората нямат наще лайняни бензини. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts