Jump to content

температурен датчик на климатроника


VBI

Recommended Posts

Здравейте колеги,

в неделя си измих собственоръчно двигателя, но както винаги след такава процедура винаги се скапва нещо :) . Уреда на таблото си отчита нормално, но като покарам малко ми светва червената лампа за антифриза. Първоначално помислих, че е влезнала вода в куплунга на датчика за нивото на антифриза, но впоследствие, като почистих и 4-те куплунга с контактен спрей (нямаше вода вътре) се оказа, че когато уреда на таблото достигне 90С, на климатроника показва 106С и почва да мига лампата. За да съм сигурен тази сутрин преди да запаля двигателя погледнах показанията на климатроника на 51С и ми показва температура 66С на мотора (без да е пален въобще) :blink: . Най-вероятно се е повредил температурния датчик на климатроника. При мен е монтиран на пластмасов тройник, който от едната страна е закачен към главата на двигателя, а от другата страна отива в радиаторчето на парното и е "син" на цвят. Тъй като в момента нямам ЕТКА под ръка, ще може ли някой да ми каже каталожния му номер. Също така ако някой знае какво трябва да му е съпротивлението при 90С ще е от полза (говорих сутринта със SUMISTA и той ме посъветва да сложа резистор последователно на датчика ако не се намери нов :huh: ). Все пак предпочитам да купя нов отнякъде и ще съм благодарен ако някой може да ме посъветва откъде?

Поздрави,

Вальо

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

в неделя си измих собственоръчно двигателя, но както винаги след такава процедура винаги се скапва нещо :steinigung: . Уреда на таблото си отчита нормално, но като покарам малко ми светва червената лампа за антифриза. Първоначално помислих, че е влезнала вода в куплунга на датчика за нивото на антифриза, но впоследствие, като почистих и 4-те куплунга с контактен спрей (нямаше вода вътре) се оказа, че когато уреда на таблото достигне 90С, на климатроника показва 106С и почва да мига лампата. За да съм сигурен тази сутрин преди да запаля двигателя погледнах показанията на климатроника на 51С и ми показва температура 66С на мотора (без да е пален въобще) :hilezh: . Най-вероятно се е повредил температурния датчик на климатроника. При мен е монтиран на пластмасов тройник, който от едната страна е закачен към главата на двигателя, а от другата страна отива в радиаторчето на парното и е "син" на цвят. Тъй като в момента нямам ЕТКА под ръка, ще може ли някой да ми каже каталожния му номер. Също така ако някой знае какво трябва да му е съпротивлението при 90С ще е от полза (говорих сутринта със SUMISTA и той ме посъветва да сложа резистор последователно на датчика ако не се намери нов :flehan: ). Все пак предпочитам да купя нов отнякъде и ще съм благодарен ако някой може да ме посъветва откъде?

Поздрави,

Вальо

Колега тия дни и на мен са ми само датчици в главата, но знаеш ли в горната тема бях писал , че откачих точно този датчик за който говориш и там описах грешката която ми даде 6.3 , но мисълта ми е че при откачен датчик отново имах показания за температурата на 51 канал , който даже се променяха , откъдето си мисля , че е друг датчика за температурата на климатроника.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Този е датчика, но като го откача при мен на дисплея на климатика на 51с показва 90С точно (вместо 106С) и изписва грешката 06.3. Това явно е заводска стойност за да може да работи климатроника дори и без него. Сутрин докато е студено климатроника пуска вентилатора на ниска степен докато не позагрее двигателя. Чак след това му увеличава оборотите. Тази сутрин като запалих колата вентилатора директно отиде на MAX защото въпросния температурен датчик го лъже, че двигателя е загрял. Принципно всички тези възли са свързани към компа на колата и взимат сигнал един от друг. Лампата за прегряване взима сигнал от "сивия" датчик (този с 3-те крачета, който е и за показанията на температурата на таблото), но явно компа следи и другите датчици и по показанията на температурния датчик на климатроника (106С) също пуска предупредителната лампа.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен най-добре изчакай още 2-3 дни за да изсъхнат всички датчици със сигурност. След това отиди да ти изчистят грешката и после решавай какво да правиш!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След доста ровене в ЕТКА-та се оказа, че "синия" датчик за ЕКУ-то и "синия" датчик за климатроника са с еднакви каталожни номера 025 906 041А :) . Почистих, подсуших и отново напръсках с контактен спрей "синия" температурен датчик на климатроника, но пак показва грешно. Замерих му съпротивлението при 90С загрял двигател (по показание на уреда на таблото) и показа 200 ома вместо 250 ома. Явно датчика е заминал и не мога да разбера дали от миенето на двигателя или просто му е дошло времето. Като изтрия грешките с VAG-COM (правил съм си кабел) реално нищо не се променя - просто няма грешки на 01с (освен 13.5, но тя е от друго). Неприятното обаче, е че контролната лампа за прегряване, която ми мига се управлява от "сивия" датчик с 3-те крачета. Замерих го и него и се оказа, че над 80С (вместо на 120С) пак по показания на уреда на таблото затваря контактите си и затова светва лампата ;). Така, че честита ми радост - трябва да сменя "сивия" и "синия" температурни датчици :) . Сивия температурен датчик съм го сменял преди една година заради неточно отчитане на температурата на уреда на таблото, просто ми е чудно защо е изкарал само една година :) ??? Самия датчик е комбиниран с датчика за лампата за прегряване и заради нея трябва пак да го сменя. Засега му изолирах крачето за лампата за да не мига така досадно. Това измиване на двигателя ще ми излезне доста солено, въпреки че доста се старах да не направя някоя поразия :) . Честно казано slav4o, колкото и да ми се иска няма да се размине само с изчакване. Всичко е добре подсушено, а и 2 дена я карам и нищо не се променя ;) . Ще се ходи на shoping и това си е ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едва ли едновременната повредата на два датчика е просто съвпадение с измиването на двигателя. Според мен миенето е провокирало повредите , но как точно е станало ще остане тайна за съжаление. Дали не си го мил когато е бил много топъл?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В интерес на истината двигателя си беше топъл. Тъкмо се бях прибрал, преоблякох се и я почнах :) . Това, че е бил топъл двигателя как би повлияло?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм много сигурен, но температурна разлика от почти 100 градуса би могла да се окаже фатална за някои материали. Съществува и вероятност от някакво окъсяване при намокрянето. Знам за изгорял компютър на ГИ вследствие преискряване от бубината. Едва ли ще се разбере от какво точно е станала белята ,но бих посъветвал да не се мие горещ двигател!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Искам да кажа едно голямо БЛАГОДАРЯ на колегата KOKO 100 C4 :hilezh: за това, че за пореден път ми помогна и донесе лично необходимите ми (оригинални при това :hilezh: ) син и сив температурни датчици за да мога да ликвидирам последиците от миенето на двигателя! Намери ми ги на много преференциална цена ! Току-що ги монтирах и вече климатроника отчита точно температурата, а сигналната лампата за прегряване - не мига! Още веднъж ти БЛАГОДАРЯ Кокич, много си точен :bia: , радвам се , че те познавам :flehan:

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам да кажа едно голямо БЛАГОДАРЯ на колегата KOKO 100 C4 :hilezh: за това, че за пореден път ми помогна и донесе лично необходимите ми (оригинални при това :hilezh: ) син и сив температурни датчици за да мога да ликвидирам последиците от миенето на двигателя! Намери ми ги на много преференциална цена ! Току-що ги монтирах и вече климатроника отчита точно температурата, а сигналната лампата за прегряване - не мига! Още веднъж ти БЛАГОДАРЯ Кокич, много си точен :bia: , радвам се , че те познавам :flehan:

Супер , само да те питам изчезна ли грешката на канал 51 ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Грешките са на 01с и сами не изчезват. Трият се с VAG-COM. Сега на 51с ми показва коректно температурата на двигателя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Може ли да ми кажеш цена на синия датчик ........

И някой ако знае от къде да си намеря датчика за самостоятелна работа на вентилатора

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пусни едно ЛС на колегата КОКО 100 С4 - той ми го намери оригинален на много добра цена :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пусни едно ЛС на колегата КОКО 100 С4 - той ми го намери оригинален на много добра цена :)

Вальо, благодаря ти приятелю, но ще те помоля пак да пуснеш оригиналния номер или този от кутийката.

Препоръчвам на колегата, ако е от София да му го купя аз и няма да натоварвам цената, защото ментака ще го изненада бързо. :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

С удоволствие, но нека колегата пусне година на производство за да сверя по ЕТКА-та дали е същия каталожен номер датчик. Да не стане някоя изненадка :steinigung: Иначе на моя номера е: 025 906 041А

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отзивчивоста :hilezh::lol:

От Варна съм

По ЕТКА Audi А6 С4 АВК 1996г.

Датчик №13 син 025 906 041 А

Датчик №7 053 919 396 А

Ламда сонда 054 905 377 А

Вече смених №12 за таблото ..... дано да съм уцелил не толкова лош

Поне не е толкова отговорен

Но вчера забелязах че на климатроника ми дава постоянно 50 градуса при 90 на часовника ... а колата си е загряла ...

На предното ми ауди си патих от „хубави” датчици .... неприятно е :hilezh:

Редактирано от neptun10
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи "синия" ти е същия каталожен номер като моя и КОКО 100 С4 може да ти го намери на мн. добра цена и да ти го метне по ЕКОНТ-а до Варна. Единствено Кокич, ако колегата neptun10 поиска да му намериш син датчик, му вземи и гумен О-пръстен заедно с датчика (струва около 1лв.).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До метро са големи некадърници … освен да слагат аларми не знам да ли за нещо друго стават

Веднъж влязох с въпрос и се опитаха да ме убедят за нещо което е Бош и е на колата ми че не съществува и аз не разбирам … обикновенно чета преди да търся нещо

До гарата има едно магазинче и там имаше разбрано момче ….пак пише Бош ама не знам към кого са реално

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз говоря за КИРОВ където продават инструменти с онези нови багери отпред срещу входа на Метро.Ти най вероятно си ходил в БОШ СЕРВИЗ малко преди Метро , там и аз съм съгласен , че са некадърници. КИРОВ БОШ също имат сервиз (отзад голямата сграда) но много малко хора го знаят . И вътре в магазина освен машини продават и авточасти.

За тях имах предвид , все пак са официален вносител.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам колега ……..

За техниката която продава се носят лоши работи …ако се отнася така и към авто частта …аз лично не бих рискувал ако е за важен елемент

Ако е за нещо от информативните …може да пробваш

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

Като чели и аз имам проблем с този датчик на климатроника. Отдавна го забелязах, че на канал 51с ми изписва 50 градуса на охл. течност, а колата е загряла (по показанието на стрелковия уред температурата на двигателя е 90-95 градуса). Днес се вгледах след като запалих колата и потеглих ми показваше 39 градуса, после качи на 41, 49 стигна 50 и до там. Явно датчика е "замина"? Като чета из форума май е доста често срещан проблем. Интересуваме върху какво влияе този датчик, след като неработи?

Поздрави

Янаки

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз преди седмица сменях ремъци и съответно източвах водата от радиатора..., и така профилактично свалих температурния датчик(понеже при подмяната на радиатора преди месец явно не беше затегнат и сълзеше) и му смених дифтунга.

Като резултат сега перката включвана 87-88⁰ по показанието на таблото..., докато преди интервенцията включваше на около 93-94⁰!

това разбира се не е проблем, т.к. според мен касае доколко е завит датчика или нещо такова дребно...

На 51 канал на климатроника си остана на 99-100⁰ включването както беше преди..., та мисълта ми е - нали климатроника взема инфо от синия датчик, който е значително по-високо(с около 80-90см.) от този дето включва перката, и в крайна сметка излиза че нито едното не ми показва вярно... B):bia: :bia: , т.к. на самия датчик пише 96⁰ за 1-ва и 105⁰(май беше) за 2-ра скорост...

П.П. и все пак има вероятност на таблото да е вярно, т.к. на пласмасовия фланец когато е 100⁰ долу на радиатора е 96⁰ което е нормално, т.к. по-високо е по-топло.

П.П.2 аз преди месец като си мих двигателя на пароструйка се размихах само с вода в дистрибуторната капачка...

Редактирано от Lube
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Синия датчик за климатроника влияе само върху работата на климатроника.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...