venko Публикувано 11 Февруари 2005 Доклад Share Публикувано 11 Февруари 2005 Гледам една лудница в Авто Оказион А8 6.0 L W12 . . , сред екстрите срещнах и тази лингуатроник, която не зная какво значи :oops: please me Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Васко Публикувано 11 Февруари 2005 Доклад Share Публикувано 11 Февруари 2005 За пръв път го чувам, но ако трябва да предположа, става дума за управление чрез гласови команди :roll: Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vilibal Публикувано 11 Февруари 2005 Доклад Share Публикувано 11 Февруари 2005 Хм , да попитам и аз за една друга думичка - ДИСТРОНИК - що е то?!!!За типтроник горе-долу знам нещо, макар, че и за него ако има кой да обясни - ще бъда много благодарен. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
deliveryman Публикувано 11 Февруари 2005 Доклад Share Публикувано 11 Февруари 2005 линга значи гласови команди(към тел. радио и т.н.)дистроника е активен cruise-control Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
didkoto Публикувано 11 Февруари 2005 Доклад Share Публикувано 11 Февруари 2005 А някой знае ли каква е разликата между типтроника и мултитроника? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TDI Публикувано 11 Февруари 2005 Доклад Share Публикувано 11 Февруари 2005 А някой знае ли каква е разликата между типтроника и мултитроника?И аз щях да питам същото Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Wizi Публикувано 11 Февруари 2005 Доклад Share Публикувано 11 Февруари 2005 Linguatronic е действително командване на някои от опцийте чрез глас. Превключване между режимите на стереото (CD, radio, navi), гласово набиране от интегрирания GSM апарат и други.Tiptronic е автоматична скоростна кутия, която има варянт ръчно водача да избира на коя предавка да е колата и респективно сам да сменя скоростите по собствено желание. Един "чист" автоматик, ако мога така да се изразя, взима сам решение кога да превключи предавка както нагоре, така и надолу.Кола с типтроник ще има одтелен "слот" в който влоиза скоростния лост само с две опций : + и -. Обикновення автомат има само една ос по която се движи лоста.Multitronic е ревулюционна скоростна кутия, която на практика няма предавки, gearless е термина на Англ. Не мога да ви го начертая как точно изглежда, въпреки голямото ми желание, защото е много интересно, но много сложно както за обяснение така и за чертане (поне от мен де).Компютър оказва "виртуално" от къде до къде е първа, от къде до къде да е втора и тн. предавка. Шофьора има разбира се опция сам са сменя предавките, по същият начин както става при типтроник.Ще разровя някъде чертеж и ще ви запозня като хората с тази екстра.Distronic е екстра, която се предлага на доста новите автомобили, да речем от 2-3 години макс насам. В предната решетка е инсталиран радар, който след като се активира по желание на шофьора праща сигнал до колата, която се движи пред вас (да речем на магистралата) и компютър разбира на момента с каква скорост се движи този пред вас и реагира моментално ако предприеме ускорение или намали скорсота като корегира и вашата скорост по същият начин. Идеята е още по-мързеливо каране на дълъг път от crous control, където се подържа една константна скорост без да е нужно да сте нон-стоп на десния педал за да корегирате.Имената на тези екстри са едни при Ауди и други при конкренцията. Например при БМВ типтроница е суитчтроник (switchtronic) etc. Понеже някои съкращения са се харесали повече как звучат от други, хората са свикнали да ги казват по default за всички марки..... Да, и аз си купих Филипс уокмен, Канон ксерокс и БОШ хилти Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Magnus Публикувано 11 Февруари 2005 Доклад Share Публикувано 11 Февруари 2005 Беше ми страшно интересно да науча всички тези неща за екстри, които никога нищо не са ми говорили, много ти благодаря! Ако ми позволиш сега и една лека корекция:...Понеже някои съкращения са се харесали повече как звучат от други' date=' хората са свикнали да ги казват по default за всички марки..... Да, и аз си купих Филипс уокмен, Канон ксерокс и БОШ хилти [/quote']Това не е точно. Да се определя цяла продуктова група (със сходни или идентични характеристики) с името на само един от продуктите, или по-глобалното - определени продукти, произвеждани от различни компании под различни марки, да се наименоват по името само на единия бренд, не е случайно и не е въпрос на благозвучие. Става дума за първоначално доминиране на пазара на един определен бренд и то за дълго, и то при интродукция на съвсем нов, донякъде революционен продукт. Тогава марката му се асоциира и позиционира в съзнанието на потребителя като наименование на продуктова група, при което всички последвали имитации и подобрения на въпросния новаторски продукт, приемат (за ужас на създателите си) неговото име. По този начин се стига и до едно от правилата на брендинга - гледай винаги да си пръв, защото не печелиш сребро, а губиш злато! Това да идентифицират всички конкуренти с твоята марка е своеобразна награда за производителя (марката) от страна на потребителя и, вервай ми, стотици милиони маркетингови долари се насочват ежегодно от големите марки със силни развойни звена, за да се постигне/задържи този благоприятен ефект.В тази връзка, дай Боже някой ден на всички коли да казваме "Ауди"! 8) Извинявам се за дългия оф-топик, просто исках да уточня. И, Wizi, рулираш, когато става въпрос да се знае нещо за нашата марка, човеко!!! Ашколсун!!! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ngoro Публикувано 12 Февруари 2005 Доклад Share Публикувано 12 Февруари 2005 Wizi, Multitronic не е ли онова чудо с 2-та конуса и гъвкавия ремък ?Само дето има недостатъка тоя ремък да издържа не повече от 350Нм.доколкото си спомням.аз бях шокиран от гениалната простота на тази (фрикционна предавка май и се викаше ама все пак ще погледна какво беше фрикционен в речника да не се излагам) скоростна кутия! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
deliveryman Публикувано 12 Февруари 2005 Доклад Share Публикувано 12 Февруари 2005 Wizi' date=' Multitronic не е ли онова чудо с 2-та конуса и гъвкавия ремък ?Само дето има недостатъка тоя ремък да издържа не повече от 350Нм.доколкото си спомням.аз бях шокиран от гениалната простота на тази (фрикционна предавка май и се викаше ама все пак ще погледна какво беше фрикционен в речника да не се излагам) скоростна кутия![/quote']не само до 350Нм. ами и на quattro не се слага...P.S. wizi много добре обясняваш! не забравяй DSG-то!!! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Wizi Публикувано 13 Февруари 2005 Доклад Share Публикувано 13 Февруари 2005 Magnus, съгласен съм с теб приятел. Благодаря за доуточнението! Ngoro, да точно за тази скоростна кутия иде реч. Ще се опитам да ви го визуализирам....Принципа е подобен на скоростите на един маутин байк - за да ти е по-лесно да въртиш педалите сваляш на по-малък венец отпред или качваш на по-голям отзад или и двете едновременно. Сега си представете следното: 4 конуса, два по два гледат с острото си един към друг и са разположени така, че една верига свързва двойките. Едните конуси са от страната на двигателя (краката на колоездача) а другата свързват по-натам система, която предава въртящия момент към колелата. Колгато колата тръгва предните конуси са се разделичили един от друг и така веригата е паднала максимално ниско и същевременно другите конуси са максимално събрани за да качат веригата максимално високо. Давате газ, колата тръгва и следва процес в койно предните конуси постепенно притискат вериката и тя неизбежно се качва нагоре, а задните постепенно се раздалечават и тя пада надолу....Ако съм успял достатъчно добре да ви го обясня и сте го схванали се сещате предполагам в момента колко невероятно прецизно може във всеки един момент колата да реши коя е най-подходящата предавка за моментната ситуация. Теоритично колата има безброй много скорости, конусите се нагласят в съответна комбинация, която е преценена от компютър. Въпреки това както споменах в предния постинг има програмирани 6 предавки, все едно сте хванали предните конуси и сте отбелязали в началото ще стъпва тук веригата за първа скорост, после тук ще стъпва веригата за втора, трета и тн. - типтроник демек.До тук с добрите новини. Първия проблем е тази лента, която си я представете точно като десетки супер тънки вериги от велосипеди съединени една до друга в едно. Проблема е тягата от двигателя, която ако е повече от 310Нм (сега го проверих точно в audi.co.uk) има опастност да се скъса и от там се отрязва голям диапазон от двигатели, главно дизели, на които би могло да се инсталира Мултитроника. В последствие се оказва, че самите конуси НЕ се са били направени достатъчно качествено и създава мизерий в сервизите на Ауди. За това и не след дълго Мултитроника си опетява името.Ето още малко интересни факти:Мултитроника ускорява с близо секунда по-бързо от ръчни предавки и е доса икономична като автомат.Цялата концепция за такава скоростна кутия далеч не е дело на Ауди. Много-много години преди да се монтира при А4 и А6 е имало инжинери, които са правили същата далавера, но са били обречени на неуспех поради липса на технологий, които да им дадат такава верига между конусите и е била с такива размери, че не е имало много опций на какво МПС да се монтира.Конкуренцията е спи и Мерцедес предлагат вече за новата си А-Класа CVT (Continual Variable Transmission) която е 1:1 с нашия Мултитроник. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Wizi Публикувано 13 Февруари 2005 Доклад Share Публикувано 13 Февруари 2005 (Редактирано) В рубриката "Пожелахте да видите": DSG.Ето първо малко чертежи, че иначе ще се узоря да ви го начертая имагинерно. Фиг.1Фиг. 2Фиг. 3 СъединителяМоля първо внимателно да разгледате графиките, докато не ви светне поне малко как действа цялото нещо, иначе текста няма много да ви обясни...Ето каква е играта: двоен съединител (фиг. 3), две оси: на едната са закачени предавателните зъбни колела за 2ра, 4та, 3та и 1ва и респективно на другата са качени останалите - задна, 6та и 5та. Целта на занятието е когато седнеш в колата и решиш да тръгнеш, забождаш първа предавка, но същевременно с това втора ос (оцветена в червено на фиг.1 и фиг.2) е закачила 2ра предавка, но съединителя на същата ос е на "нулева". Когато подадете команда за смяна към 2ра предавка първия съединител се отваря (влиза в "нулева" все едно), а втория се затваря. Едновременно с това първата ос (оцветена в зелено) е закачила 3та предавка и е в режим на изчакване както е била до момента другата ос. Даваш команда да се превключи на 3та - единия съединител отпуска, другия захапва и 4та скорост влиза автоматично в stand by mode.Цялата игра продължава така и нагоре в предавките, не свършва при 4та скорост . Процеса на мигновенното превключване протича само в една посока - за редене надолу на предавки не е нужно толкова бърза реакция на кутията.Какво се получава в крайна сметка: ускорение без никакво падане на оборотите; усещане за констатно ускорение без никакво "прекъсване"/пауза между превключване на предавките; повече от секунда по-бързо ускорение от ръчна скоростна кутия; около 1.1л по-нисък разход от обикновенна автоматична скоростна кутия.За момента DSG не подържа голям въртящ момент. Колко точно нямам идея. Инсталира се за първи път на Голф 4 R32, след това на Ауди ТТ 3.2. По-късно следват и дизелови модели като 1.9 и 2.0 ТДИ при Фолксваген Тоуаран, Голф 5 и Ауди А3. Предлага се като опция и за А3 3.2.Четох в един сайт, че DSG е използвана на времето в S1, но не мога да потвърдя тази информация от втори източник. Очаква се новото Порше 911 Турбо да е първият автомобил с много сила и DSG. Редактирано 21 Септември 2007 от Wizi Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Cocteau Публикувано 15 Март 2006 Доклад Share Публикувано 15 Март 2006 Такава скоростна кутия са проектирали Уйлямс, ако не се лъжа, във Формула 1, преди 6-7 години. Гледах даже едно видео, как болидът потегля и ускорява без превключване на скорости. Въртяха доста по-бързи обиколки и никой не спомена за проблем с въртящият момент. Разбирасе, въпросната скоростна кутия моментално била забранена от ФИА. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Wizi Публикувано 15 Март 2006 Доклад Share Публикувано 15 Март 2006 Ауди са ползвали DSG преди около 25 години при рали шампионата Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
shavo Публикувано 16 Март 2006 Доклад Share Публикувано 16 Март 2006 А8 6.0 L W12 ←Вчера четох, че Боримиров кара такова АУДИ.....Колко ли струва такъв звяр и поддръжката му след това? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
RSQ Публикувано 16 Март 2006 Доклад Share Публикувано 16 Март 2006 Горе-долу е същата пропорция, каквато е поддръжката на една В4-ка или стотица Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladi_di Публикувано 16 Март 2006 Доклад Share Публикувано 16 Март 2006 Повозих се на едно такова-чисто ново.Но после беше лошо,когато се качих на моето.Не върви,не спира,шумно.......страшна работа! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ludesign.bg Публикувано 20 Септември 2007 Доклад Share Публикувано 20 Септември 2007 http://auto.howstuffworks.com/dual-clutch-transmission.htmНагледно може да видите на флаш анимацията как работи DSG Transmission-a Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts