Jump to content

Чистачки на Audi C4 и за кривите рамена.


Ivo_Dinkov

Recommended Posts

Ами аз съм пускал такава тема за нечистещи чистачки,и колегата VBI/евала/ ме светна да огъна в самото начало,където е гайката,на менгиме,сега са перфектни.

С обикновенните буквално ми полира стъклото :)

И двата вида са 100% оригинален Шампион...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 151
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

колеги аз реших проблема като разглобих рамото и там където се хващат пружините изпилих малко двете пишки заштото опираха в долната част на рамото и ограничаваха чистачката да не се долепя до стъклото изправих рамото и чудото стана перфектно чистене

Редактирано от vankosp
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колеги аз реших проблема като разглобих рамото и там където се хващат пружините изпилих малко двете пишки заштото опираха в долната част на рамото и ограничаваха чистачката да не се долепя до стъклото изправих рамото и чудото стана перфектно чистене

И така става , но ппроблема не е от там . По принцип не поддава рамото - в основата има една пласма която е дебела няколко милиметра , предтавлява нещо като шайба и е между рамто и самата закрепваща шина. Предполагам че с времето поддава и натискът отслабва , или изобщо не ляга/ както беше в моя случай/. Необходимо е да се подложи нещо от долната страна между пласмасата и рамото , и работата се оправя . Обаче за целта трябва да се свалят решетките между капака и стъклото.

Редактирано от sashorf
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бих проверил дали не е сменяно предното стъкло. Ако не е оригиналното , тогава често се получава такъв проблем. А за евтини чистачки , най-добрия избор споредф мен е Alca. 7лв е броя и държат доста. Продават ги по една и имат всякакви размери.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бих проверил дали не е сменяно предното стъкло. Ако не е оригиналното , тогава често се получава такъв проблем. А за евтини чистачки , най-добрия избор споредф мен е Alca. 7лв е броя и държат доста. Продават ги по една и имат всякакви размери.

сменяно е, 100%

Ако не продам чистачките, ще си купя две други рамена (старите ги изхвърлиих :hilezh: ) и ще експерементирам с тях...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слагай си обикновените в такъв случай, или поне тези от които си най-доволен. Недей рискува повече пари и време. След като е сменяно стъклото, най-вероятно някоя част от него е по изпъкнала и това трудно ще го компенсираш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с обикновени Бошовски и съм доволен. Не са аеро-бла-бла, 53см са, чистят супер, на промоция в практикер ги зех... около 14 лв. струват...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чухме, чухме, сега ще чакаме отзиви. Става дума за новия вариант на Шампион от Коко. Иначе аз взех от него от обикновения Шампион 55 см. и съм много доволен. Преди години ми беше доставил за 80ката такива и също съм доволен много от тях.

Да, аз си върнах стария Шампион, който е на почти година. Той чисти перфектно.

За мен проблема е в рамената. Нови рамена няма да си купя, просто ще си карам с 'простата' версия на Шампиона :flipoff:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Ето за сравнение колко трябва да се изкривят рамената на чистачките, за да чистят добре безшарнирните :hilezh:

S6- цата е с некорегирани рамена, а S4- ката е с огъвани докато почнат да чистят добре:

S6017.jpg

Редактирано от Ivo_Dinkov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-скоро е въпрос на рамената. При мен шофьорското, когато е в горно положение без чистачка седи на 1-2см от стъклото - т.е. въобще не опира. Проблема му е, че се е изкривило с годините алуминиевата част отдолу и се наложи доста да го кривя. Дясното ми рамо например вероятно е сменяно защото без изобщо да го пипам (съвсем право е) си натиска идеално и безшарнирната чистачка чисти перфектно :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Такааа, не е произведена още колата, която ще ме накара да се откажа да направя нещо по нея :hilezh:

Днес си купих още 3 рамена (избирах от няколко коли, взех най- правите :P ).

След като видях на снимка сравнение между ново рамо и старо (Жорка- ;) ), се светнах къде е причината:

- първо не трябва да се криви тънката част на рамото, понеже измества траекторията на най- плътно притискане на чистачката между 1 и 2 см- трябва да си е максимално право

- второ трябва да се подсилят пружините

- трето, най- важното и основната причина- частта от рамото, която е с ухото, нанизващо се на оста на механизма, трябва да е идеално права, с годините се 'измята' и става дъговидна.

Това се вижда осезаемо добре при сравнение на ново рамо и старо такова.

Така, взех две почти неизкривявани рамена, със здрави шлици.

Изправих изметнатата част- ето за сравнение на първата снимка рамото, което е по- близо до пръста ми е кривото, а другото- изправеното.

o633647973976285457.jpg

На тази снимка горната чистачка е кривата, а долната- изправената:

o633647973872535457.jpg

Свалих от едно старо рамо пружините и сложих с малко усилия по една допълнителна пружина на двете рамена:

o633647973684722957.jpg

o633647973583785457.jpg

:hilezh:

o633647973769254207.jpg

Утре, ако дойда на клубната среща, ще изтормозя някой с 55см безшарнирни чистачки за тест дали съм преборил проблема, но така реставрирани чистачките лягат много плътно към стъклото и пружините държат рамената здраво притиснати ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно за това говоря :P . Въпроса е как си изправил алуминиевата част без да се счупи :hilezh: . Мислех да се пробвам да я изправя и моята шофьорската, но за съжаление нямам резервно рамо в случай, че се счупи при изправянето :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен се е деформирало рамото в алуминиевата част, но го компрнсирах като го огънах в стоманената част. Не посмях да мъча алумииния понеже знам колко е чуплив особенно при сегашните ниски температури. След горе долу 60-тия градус цялата чистачка се отделяше от съклото на около 2-3 милиметра от стъклото. Мислех да понагрея алуминиевата част за да я върна в първоначалното и положение но със сигурност това ще доведе до последващо боядисване на рамото и ще го мъча като имам повече време.

Редактирано от kapitango
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно за това говоря :lol: . Въпроса е как си изправил алуминиевата част без да се счупи :hilezh: . Мислех да се пробвам да я изправя и моята шофьорската, но за съжаление нямам резервно рамо в случай, че се счупи при изправянето :hilezh:

С чука :lol:

Много е здрава и носи на бой без риск да се счупи :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да споделя и аз моите "борби" с този проблем.

След няколко неуспешни опита за изкривяване (колкото и да кривях-нищо не стана),купих 2 сравнително читави рамена - доста по-прави от моите, без видими интервенции по тях.

Опитах по начина на Иво - с допълнителна пружина, но поне при мен не се получи :hilezh:

На финала ми писна и я закарах в един сервиз, където ми се връзват на щуротиите.

Разглобихме пластмасите, които покриват моторчето и с едни простички клещи (чираци) изкривихме лекичко пластината за която се закрепва конуса с шлиците, в смисъл издърпахме я леко нагоре.

От тогава рамото приляга перфектно върху стъклото и повече 8 месеца не съм имал никакви проблеми.

Надявам се съм бил полезен на някого :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Разглобихме пластмасите, които покриват моторчето и с едни простички клещи (чираци) изкривихме лекичко пластината за която се закрепва конуса с шлиците, в смисъл издърпахме я леко нагоре.

....

Правих го това, но ми е доста криво рамото и за съжаление, когато чистачката е почти в горно положение не натиска добре на стъклото. Сега съм поизкривил металната му част временно и добре чисти, но рамото изглежда доста грозно - като .... да не казвам :lol: . Ще си взема първо допълнително рамо 2-ра употреба и ще се пробвам да го изпратя по метода на Иво - с чука и майката :littleangel:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чистачките чистят, та пушек се вдига :D

На шофьорската и махнах допълнителната пружина (+ още един пръст ми е с лекопласт :hilezh: ), понеже толкова силно натискаше стъклото, че при минаване на оборот на сухо имах чуството, че ще влезе при мен :flipoff: Сега всичко 'заспа', а рамената съхнат боядисани на терасата :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Mда, аз си купих ново рамо - немам нерви да се боря с призраци! :) Иво Динков точно е описал проблема! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От къде го купи и за колко? Действително новото си е ново :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си мисля, че ако се понагрее малко с газовата горелка шанса да се счупи е минимален. Изправял съм кантовете на алуминиева джанта така и нямаше никакви проблеми. Разби ре след това трябва да играе шкурката и спрея.

Причукване на СТУДЕНО С 250г. чук върху дебел метален плот-няма никакви притеснения-не се пука и чупи и после чисти перфектно!!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чистачките чистят, та пушек се вдига :hilezh: ...

Иво жив и здрав да си :flehan: , свалих си шофьорското рамо, сложих го на 2 летви, няколко удара с чука в средата на алуминиевата част и сега моите "чистачки чистят та пушек се вдига" :bia: . Действително лесно се изправят и при мен, както пише колегата Комбито, даже и лака не се напука. Е, самото рамо си е поиздрано малко отпреди, но ме мързи да го боядисвам :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам обаче тва изправяне с чука колко време ще важи! Иначе да - сам си ги продадох! :hilezh:

Аз сега ще изправя и втория ми комплект рамена- ще "изкарам" с двата комплекта, пък до тогава ще съм свикнал с мисълта, че със следващия ми комплект Аеротуин, ще си купя и нови рамена :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам обаче тва изправяне с чука колко време ще важи! Иначе да - сам си ги продадох! :hilezh:

Е ако пак се изкриви, ще се купува ново - няма начин. Все пак се надявам да изкара доста, поне още 10 годинки :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен го има тъпия проблем. Толкова много съм изкривил рамото на шофьорската чистачка, че даже ме е срам да го снимам :P . И Даже съм сложил още една допълнителна пружина :P

Има някакъв ефект, но такива звуци издава, когато чистачката се връща в изходно положение...... УЖАС!!! Сега е малко студено, но когато ще тръгна да го оправям - ще съм благодарен за малко съпорт тогава:flipoff: Ако може дайте малко повече инфо за чистачките на Кокича, колко пари струват и как се поръчват, или да му пиша на лични?! Все още съм нов във форума и не влизам всеки ден, но пък толкова много много се кефя на моята баба Яга - 94г и само пароци давам за глупости, като например описаната по-надолу. Даже и спортни пружини отпред и сгъваеми ключове утре заедно с нова аларма- дано всичко да е наред с тях.

И малко извън темата, сложих си фарове с лупи за 100цата - много по-красиво, но никак не свети. Свалял съм ги толкова много пъти и все чистене...., големи благодарности на колегите, които бяха описали как става :P та вече и тъмно знам как става :) Проблемът ми е, че когато ги купих въобще ги проверих :P Някой някога такива крушки е слагал, че рефлекторът и фасунката са се постопили и и особенно лявата крушка свети на ебем страна. Сложих даже и ксенон от колегата "gogotzanovsf" :lol: , но и той не ми реши проблемите. Търсих днес чисто нов нов фар за 100-ца с лупи, но се втрещих, когато видях цена от 1832 лв за фар Хела?!. :P Мисля, че ако някой колега знае откъде мога да чисто нов някаква друга марка или да взема рефлектор и фасунка нови или втора употреба поне за левия фар - ще има големи благодарности :P

Сори, ако съм усрал темата на колегите, нека админите да ми изтрият или преместят поста.

Редактирано от kkk888
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...