Jump to content

Съвет за поредния разтракал се "душегуб"


svetoslavp

Recommended Posts

Здравейте, колеги.

От известно време двигателят (АФБ, 2.5 тди,150 к. с., 2000 г.), както си  работеше и издаваше нормалният си шум, започна и да трака като на този колега - http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=116590 Понякога шума е едва доловим, дори и пред колата при вдигнат капак, а друг път се чува много силно и в купето. Две седмици избягвах ходенето до сервиза, поради ангажименти, а и усещах каква ще е диагнозата, но днес успях да отида и този шум бе чут и от хора занимаващи се с ремонти на коли, които за една година ми спечелиха доверието. Каквото са диагностицирали и ремонтирали винаги е било вярно, бързо и коректно, поне за мен. Днес, тези хора, на ухо установиха, че тракането идва от лявата част, според единия валове, другия - кобилици. За да са сигурни трябва да отворят двигателя. След малко ми подхвърлиха, че маслото може да се е скапало, Мобил 1 Супер 2000 10/40 на около 8000км, всичко си е в нормите и за тези километри не съм доливал никога. Та според тях е най-добре и най-евтино да пробваме, като за начало, със смяната на маслото да видим дали няма да се оправи и шума да изчезне. 

Въпроса ми е, какъв е шанса да се оправи само от смяна на масло и каква е сумата, която трябва да си приготвя за разделяне, ако случайно не стане с маслото и се наложи ремонт на двигателя. Темите които прегледах са на 1-2 години и се надявам цените, посочени в тях, да не са много актуални в момента. Като цяло заслужава ли си една такава инвестиция, защото аз обмислям много сериозно да бракувам колата и да се опитам да я разпродам на части.

До събота трябва да съм взел решение, затова моля всички за мнение, особено участвалите в този филм. А и занимаващите се с продажба на части могат да споделят дали си заслужава да плащам на някой да сваля части от автомобила или направо да го оставям в някоя морга.

Благодаря на всички дали мнение предварително!

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен, че е 10/40, това масло е много нисък клас (според мен няма единица след "мобил" и няма VAG сертификат за този мотор). 8000км е двойно превишение на пробега.

Пробвай с друго масло, не се губи при евентуален ремонт на главите. 

Освен това, за преглед на валове и/или счупени кобилици не се отваря мотор, а само се свалят капаци на клапаните.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ми казвайте, че си сменяте маслото на 4000 км?? Иначе колега svetoslavp- прави са колегите, 10W40 не е за този мотор като вискозитет и тип (предполагам е полусинтетика?). 5W40 си е идеалното масло и задължително трябва да покрива VW-стандарта 505.00 (аз лично слагам дори от по-новото, което покрива и 505.01 за помпа-дюза). Така че маслото е силно препоръчително да го смениш (100-120лв за масло и филтър), но според мен за да си сигурен какво се случва- най-добре е да се махне капака на главата, от която чука. Работата не е много, а самата гарнитура за капака е 30-40лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ми казвайте, че си сменяте маслото на 4000 км??.

Казвам, че вероятно това масло не може да изкара повече от 3-4000 на този мотор. Какво е точно маслото още не е ясно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм съгласен с вас колеги. Карам душегуб AFB с масло Total 10/40, сменям го на 10 000 км и нямам никакви проблеми. Разберете, че на по-старите двигатели след определен пробег трябва да се мине на малко по-гъсто масло...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки има право да си чупи колата :D Не го приемай лично, де :) Според мен щом колата си е за тънко масълце (за турбото това е още по-важно), трябва да си се сложи такова. Ако има проблем и го яде, то тогава компромисен вариант е по-гъсто (макар че ако е изряден двигателя и на 300к км трябва да не харчи много масло)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Разберете, че на по-старите двигатели след определен пробег трябва да се мине на малко по-гъсто масло...

Защо е така?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз тука в крайна сметка не виждам някой да му дава конкретен отговор на колегата.

Колега , тъй-като аз в момента правя този ремонт с моята кола / сваляне на глави , подмяна на кобилици,повдигачи и прочие.../ мога да ти дам някой пресни съвети.

СПоред мен няма смисъл да бракуваш колата след като тя си е в движение. Ако си обслужвал автомобила нормално и ти харесва защо да прибягваш до тези крайни мерки ?

Смени маслото с 5/30 та дори и ТЕКСАКО да е ! Смени си масления филтър с такъв на БОШ с клапан.

Ако този шум не изчезне е лесно да се отворят капаците на валовете и евентуално вече да се гледат кобилиците. Не се филмирай излишно !

Аз лично сега сложих глави от 163 к.с с по-здравите валове. Още не съм запалил автомобила но се надявам и това да стане до ден два !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, няма и да видиш някой да каже нещо, защото като напише някой нещо за 2.5 ТДИ и се изсипват на главата му 3 цистерни говна и му минава мерака да пише и чете в тоя форум. Честно казано кухите валове на Б-моторите не са по-здрави, ама въобще. Не знам как да го кажа най-просто, но тоя мотор рядко се случва на малко  километри и години, а пък и иска добро опознаване, някакви технически знания и желание, но за съжаления рядко се случва тази комбинация... Има прекалено много възли за проверка, та теми като "не работи добре и трака" просто нямат шанс...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смени си масления филтър с такъв на БОШ с клапан.

 

Какъв е тоя клапан?

та теми като "не работи добре и трака" просто нямат шанс...

А и отварянето на капака на клапаните изисква по-малко време от прекараното пред клавиатурата на всички които са писали преди това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен има предвид филтъра за картерните газове... За AFB задължително се сменя, всички останали мисля са с по-новия. След отваряне на капаците на главите не е нужно дори нови гарнитури, ако старите не са прокъсани по гумата, или е счупен металния скелет, то стига малко намазване със силикон за сигурност и няма да има теч.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложи длан на кутията на въздушния филтър,ако усещаш на ръката тъпо ритмично тътенно чукане...вибрация ,най вероятно имаш паднала кубилица>съответно неработещ,блокирал клапан и изспускаща(връщаща)компресия от цилиндъра към филтъра и така я усещаш с дланта си.При такъв случай,ако от скоро е проблема,спешно трябва да я вкараш в сервиз.Има "обективен" (по думите на Жоро от Суходол...който от години вече не е там :hilezh: )метод да се раздвижи клапана(ите) ,ако обаче си карал дълго време    пол.год+ като мене....ще трябва да се сваля главата...най добре и двете.При мен в едната имах две в другата една изпаднала кубилица.Ремонта сега незнам колко струва,аз върлих 3К+ през 2010-та и то сложих стари "здрави" валове,че с нови щеше да е още по скъпо....направих я но неможех да я гледам повече... а толкова си я харесвах :shocked: .....поне добри пари и взех...

Така че ,варианта да правиш валове сега или "надин" при тази пазарна стойност,определено втория вариянт е по добър....според мен..

 

п.с.Много ми е чудно к'во са имали в предвид спечелилите ти доверието майстори с диагнозата ....или е от валове или от кубилици...нима не знаят,че при тоя мотор винаги са и двете...100%.....как яде валове само тая кола :fastfood:

Редактирано от sashocos
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Получават се луфтове м/у триещите се части, които се обират по-добре от малко по-гъстото масло.

Ами карай тогава с такова за дифове, да обере луфтовете. Това да не е жигула?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е как решихте, че никой не е дал конкретен отговор? Казахме двата варианта- смяна на маслото и отваряне на капаците, както и ориентировъчни цени. А за "говната" по 2.5 TDI- не са случайни :) Мотора е недомислен и това е факт, пък кухите валове на Б-двигателите могат и да се скъсат буквално на две :D така че не са по-добри от старите

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами карай тогава с такова за дифове, да обере луфтовете. Това да не е жигула?

Няма да коментирам повече, нямам и намерение да споря със заядливи хора. Към автора на темата - свалете капаците на главите и си прави сметката......

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези изказвания от ерата на жигулките, с гъстите масълца ме забавляват много. Човек винаги може да получи забавен съвет от новоизлюпени разбирачи и майстори.

Редактирано от ghostdog
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с използването на по- гъстичко масълце заради годините и километрите (а и защото в книжката от преди 20-30-40 години, производителя не е посочил прим.. 5W40) на мотора са смешни...
Неуспорим факт е, че използването на 15 или 10W40 (или подобни) е необосновано, предвид свойствата им в сравнение с 5W40.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

моя душегуб е вече на 350к км по километраж сипвам му 5в40 и от смяна до смяна за 10-12к км харчи 400-500 грама, смятам че големите драми с тоя мотор са точно заради 10в40 и 15в40 масла

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не му обяснявайте на голфхейтъра, той знае повече от вас. Ето какво лс получих от него:

"Колега, много си зле, не е нужно да пълниш темата със спам и да си показваш селянията. Заради хора като теб, тоя форум е трагедия."

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искрено се забавлявам с изказванията...

Аз ползвам масло 5w50 изминал съм над 150 000km.,дори производителя го препоръчва като всесезонно масло.

Четете инсрукция по експлоатация,може и да научите нещо...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само не се карайте, колеги :)

На 90% съм решил да бракувам автомобила, освен масло, лятото ще трябва да се сменя и ремък и т.н., а с това отваряне на двигателя и евентуалните ремонти по него, имам някакво кофти усещане, че скъпите ремонти ще ми заприиждат един след друг. Предпочитам да съм предпазлив, предвид и лошото ми финансово състояние в момента, и не искам да наливам пари за още един автомобил. Сбърках с покупката й като се поддадох на емоцията, когато я видях и запалих за първи път, но сега ще пасувам. Гадно ми е когато го чуя това тракане, но си усилвам музиката, мисля си кой е най-добрия вариант и той не ме води към сервиза. Ще се порадвам на удоволствието да я покарам още малко, сложена й е обявата, ако се намери ентусиаст да си я ремонтира, да я взема, бих се радвал да знам, че е на пътя и доставя това удоволствие на някой друг. Ако скоро не се намери нов собственик, отива за части и скрап. А аз се надявам в най-близко бъдеще да мога да си позволя по ново Ауди, този път ще се поинтересувам повече преди покупката.

Благодаря на всички за съветите и отговорите!

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...