Jump to content

Тунинг на Форд Фокус


Recommended Posts

Понеже правя цяла генерация на другата ми кола 1.6/16v/100 коня, кой тип резонатор да избера. Генерацията ще е на 54 мм - външно, с крайно спортно гърне(проходно, с перфорирана тръба)

Намерих три вида резонаторни гърнета:

първия е с перфорирана тръба, но има някакви прегради във формата на кръст вътре в тръбата и автоматично отпадна като вариант, щото искам да отпуша мотора, не да го запушвам.

Втория вид е класическия резонатор, с проходна перфорирана тръба, оформен външно като каталисатор, с много добро качество на изработката. дължината е около 35 см. Неговия вътрешен диаметър е по-голям с около 1 см спрямо третия вид: резонатор - ускорител.

Третия вид е напоследък много модерен - вътре има спирала, която ускорявала газовете, води се резонатор-ускорител. дължината е около 35 см. Тази спирала в моя случай ще има ли някакъв положителен ефект, щото благодарение на нея, се намалява вътрешния размер на тръбата и ми се струва че тия издатини само ще пречат на газовете...

Някои по-запознат ако може да обясни приложението на втория и третия вид....кой от двата в комбинация с крайното спортно гърне ще дава по-тих звук, с кой тип резонатор ще имам по-голяма мощност, но все пак не искам да будя комшиите като запаля...

Има ли значение дали резонатора ще се сложи на мястото на катализатора, или по-назд - около задния most?

Редактирано от JoroM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колкото човека питах за разликите м/у двата вида резонатори, и такива дето са си правили генерации, и такива дето тва им е работата, всички вдигат рамене.

Аз съм го измислил: взимам от двата вида по един резонатор, залепвам го със сребристата лента за края на колектора, и с които колата е по-тиха, него слагам...

Сетих се и още нещо: няма да сменям колектора, а мисля да сменя тръбата на която стои сондата откъдето се събират четирите тръби от цилиндрите до фланеца с тръба 60-63мм и оттам 54 до края...някакъв отрицателен ефект от това че на колектора тръбата ще е по-голяма и след това влиза в по-малка???

Поне на тва ако ми отговори някои ще е добре...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с експеримента ще се радвам да публикуваш резултата после, защото и аз смятам да слагам такова чудо, защото и моя кат. са го махнали и има един звънтящ звук който много ме дразни.

Относно влизането в по-малка тръба, не е добре защото сигурно ще се получава турболенция на газовете и така ще има някъв съвсеееем минимален ефект от към ефективност. Според мен няма да има кой знае какъв отрицателен ефект. Не е ли възможно да се сложи същата тръба?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен на мястото на катализатора има права тръба(даунпайп).

При 1200-1500 оборота се получава много неприятен шум - заглъхват ми ушите ...

Преди да сложа тръбата го нямаше този шум. И аз се чудя какво гърне да сложа. Ще следя темата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

слушах един маистор по диагностиките обясняваше ня някои за заместител на катализатора имало го в някои магазин без съпротивлението на катализатора и ламбда содата не отчитала напълно вярно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Днес говорих с двама компетентни по темата хора, според тях трябва да сложа класическия резонатор, и то колкото се може по-напред...точно това и мислех да направя всъщност. И без това резонатора външно е направен като катализатор, ще го сложа където по принцип стои катализатора.

Колектора също ще претърпи тунинг с тръба 60 мм че сегашната е външно 45 до сондата :hilezh: Баси, те рънърите са почти колкото тръбата след тях...и пак върви кат пушка тоя Фокус....досега нямам загуба от 100 коня кола а е толкова удушен фабрично че не знам как изобщо имаше такъв вървеж за 100 коня...G3 GTI-ки 115 коня им сипва яко :hilezh: ...абе май нарочно са го удушили за да могат да си пробутват безсмисления 1.8 мотор със 115 коня тея от Форд... :respekt:

Всичко след чертата се изхвърля...вижда се колко е малка тръбата в сравнение с рънърите:

Focus 1.6 Exhaust Manifold

Утре я мятаме пък да видим кво ще стане....

Редактирано от JoroM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Втория вид е класическия резонатор, с проходна перфорирана тръба, оформен външно като каталисатор, с много добро качество на изработката. дължината е около 35 см. Неговия вътрешен диаметър е по-голям с около 1 см спрямо третия вид: резонатор - ускорител.

Кажи къде го откри този!?

някакъв отрицателен ефект от това че на колектора тръбата ще е по-голяма и след това влиза в по-малка???

Няма да има отрицателен ефект,по принцип кофти е когато в началото е по-тясно,а после става по-широко...

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

като видях снимката че се сетих за каква S-образна тръба ми говореше. Няма да се притесняваш за нея. Меката връзка на снимката ми се види чудовищно голяма... :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тва е сток колектора, моя е същия, и моята мека връзка е също такава огромна, според мен вътрешно е 55мм.

А S-образната тръба ще я направя със 60, щото гледах спортни колектори по нета за този мотор, всичките са са по-голяма тръба която после влиза в генерация макс 57мм външно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Всичко след чертата се изхвърля...вижда се колко е малка тръбата в сравнение с рънърите:

Focus 1.6 Exhaust Manifold

Утре я мятаме пък да видим кво ще стане....

според мен там където е чертата режеш.. и слагаш един фланец.. и на него слагаш някое малко garrett-че :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Недей че тва ми е болната тема...да карам турбо Фокус...аз затва и си зех аЛдито де, щото ми се караше турбо бензин, а Фокус със турбо е само RS 2.0Т 212 коня сток, но нямаше откъде да си купя.

Няма как да стане тва с турбинирането за поносима сума. Иначе този мотор е страшно податлив на тунинг....слагат дросели от GSX-R манияците, правят ги по 180 коня. отделно има и китове за около 200 коня атмосферни, ама 4500 паунда...Оттам нагоре с турбо...300-320 коня. :loldev:

Мислих го тоя вариант да го обзаведа с дросели, ама на мен тва ми е всекидневната кола, аЛдито е бегачката, а като му сложа дросели кво ще правя с ГИ-то???

Просто искам да изкарам квото може от тоя двигател със спортен филтър, цяла генерация и един чип за капак и толкова по въпроса. :hilezh:

Редактирано от JoroM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като искаш спортна генерация какво те притеснява звука или аналогично неговата сила ?

Резонатора непосредственно преди крайното гърне ,задължително !

1,6 на 57 външно ще рече че за плътен качествен звук ти трябва 55 вътрешно (1,5 или 2 мм дебелина на тЪрбата гарантита плътен звук)

а колко е сток тая генерация като фи ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Все пак искам да не будя комшиите като запаля. :hilezh:

Колега, я обясни защо резонатора да го сложа непосредствено преди крайното...какво печеля от това, щото други ми казаха отпред да бъде...

Стоковата на 1.6 е 48 мм външно. 2.0 мотора е 52 външно.

Аз ще я правя на 54 външно, че за 57 цената скача двойно на 54...

алуминизирани тръби Walker, на машина ще ги огъват.

Редактирано от JoroM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе има си тънки пинизи в правенето на генерация от-до...(гърнета,фи-та,меки връзки,извивки и т.н.)

Аз, мойта я правих е така на прима виста и спешно и.......... сега съответно ще следва преправяне,щото както се казва: нИ мЪ кефи :loldev:

Или по-скоро ми дойдоха други идейки... :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми ,аз писах, квото стане...не намерих в нета нищо свързано с преправяне на стоковия колектор. Тва е моя идея. :hilezh:

Спортните колектори за този мотор изглеждат така:

4/2/1 +16Hp

и така:

4/1 +10 Hp

Ама леко не ми се дават 350 кинта за втория тип, че затва импровизираме... :loldev:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 4/1 му дават по-малко +power,така ли!?

едит след отговора отдолу: странно,всички пищят да се модват 4в1 за повече повер,а то... :birthday:

Редактирано от ИСО
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стоковата на 1.6 е 48 мм външно. 2.0 мотора е 52 външно.

Аз ще я правя на 54 външно, че за 57 цената скача двойно на 54...

алуминизирани тръби Walker, на машина ще ги огъват.

1.8T АЕБ 20 клапанова глава, с най-големите портове е 55 външно, за 1.6 атмосферен мотор трябва да е повече от достатъчно.

Това, че тръбата след рънърите е тясна може да означава и че рънърите са по-големи от нужното :birthday:.

Хубаво си дал картинки на колектори и +10, +16 коня, ама на какви обороти, с какъв бензин и с какъв филтър.

Дали колекторите се явяват изобщо рестрикция при нормален режим на експлоатация?

Не е лошо такива модификации да са съпроводени с някакви измервания, за да не се окаже после, че ефекта е единствено шум.

Аз не бих подценявал Форд, за чийто бензинови мотори имам впечатление (бегло) , че са с по-малко недомислици от Ауди.

Искаш безболезнено да изкараш коне от 1.6 атмосферен мотор, но ми се струва, че това може да стане само за сметка на разход и обороти.

Някой спомена "Гаретче", а дори с една К03-ка ще постигнеш задоволителен резултат на приемлива цена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Разхода че ще се вдигне, тва е ясно...с ГИ съм така че не ме притеснява.

Ама стига сте ми вкарвали мухи в главата за турбиниране, че на мен само тва ми трябва...кувто съм авантюрист и изобретател...иначе турбина си имам - старата от аЛдито, малко е напукана ама нищо, ше я заварим ако трябва. :bia:

Обаче тва е много сгъстен мотор, 11/1 - тряя го разреждам, а и в момента е с компресия 15 бара на вс. цилиндри гадината...бутала трябва да му търся...биели предполагам също...мега скуирт...много работа, не ми се занимава за всекидневка. :bia:

Измервания ще има разбира се, с Г-таимера, предния път преди да ми изкиха оригиналния съединител на около 180к дадох 17 сек на 400 м и 0-60 мили за 9,3 сек...сток. :bia:

Иначе си прав че бензиновите им мотори са много добри...от 2,5 г го юркам...които ме познават, знаят как карам :respekt: ...един съединител съм сменил само и пиcтов ремък+обтяjна ролка.

А аЛдито...то не бяха термостати, водни помпи, дебитомери...тампоните на макферсона...трети път за година и половина сменям тампоните на носачите... :birthday:

Редактирано от JoroM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стоковата на 1.6 е 48 мм външно. 2.0 мотора е 52 външно.

Повече от 51 или 52 външно не ти трябва.

Казали са ти да е по напред резонатора за да обира вредните шумове още в началото.

А защо да е непосредствено преди крайното можеш да питаш някой като UNI на мен този съвет ми го даде негов комшия :rolleyes: пак Явор се казва а обикновенно каквото знае той значи го е научил от UNI следователно е вярно :respekt: реално момчето ми обясни много подробно защо как и каде но в момента мога да ти обясня само че със сигурност трябва да е по в края !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Сложихме два резонатора+спортното крайно гърне, първия е на мястото на катализатора, а втория е пред задния most, на 60 см преди крайното гърне. на празен ход бумти много добре с нисък плътен бас, но на обороти е почти като състезателна....това обаче е по-малкия проблеm...големия е че сега изобщо не върви, като запушена е над 4к, до 6-7 к набира цяла вечност. :steinigung:

И за капак днес ми спряха телефона щото не съм го платил, че не можах да се консултирам с адаша дето прави генерации...отидох при един приятел дето е наясно с генерациите при опелите и той ми каза че не е трябвало да пипаме колектора...някакви завихряния се получавали и oт тoва не вървяла колата...а ние не само че го разширихме с тръба 60мм, ами и майстора го направи на 60мм чак до първото гърне(меката връзка и тя е на 60)...т.е. сега колектора на външен размер 60мм е по-дълъг с 10-15 см.

Веднага намерих в една морга мотор като моя на които има колектор, отрязан от меката връзка и понеже от моя стоков колектор остана долната част която липсва при колектора от моргата, утре го взимам и ot двете половини ще възстановим стоковия колектор....аве голяма набутвация се получи с тоя колектор. :respekt:

Забелязах и че на празен ход първото и крайното гърне много вибрират, със стоковата генерация не беше така...

Какво мислите по въпроса, в колектора ли е проблема???

Редактирано от JoroM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами най вероятно като почнем от важноста и влиянието което оказват извършените интервенции ще се окаже че е колектора !

Всички генерации които до сега сме правили на приятели и моята включително се одразяват добре на мотора включително и 55 ца правопоточна само с крайно ОМП на саксо ВТР просто колата се отпушва и влиянието на педала на газта се осеща по добре, (и от към разход)

Но колектори до сега не сме пипали точно поради причината че не е толко елементарно, има си смятане на рънъри дължини, фита, фланци, портове,материал и така !

Та какво направихте със стария фланец какъв е прехода между портовете на главата фланеца и рънърите 60мм ?

Дай звукув запис или клип да чуеме МОЛЯТЕ :steinigung:

Редактирано от lubomir anastasov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

От стария колектор останаха рънърите на 36 мм(външно) докъдето се събират в общата тръба(дето прилича на сакcия), оттам надолу отрязахме тръбата и заварихме 60мм тръба, прехвърлихме сондата и т.н.

Фланците м/у колектора и генерацията са на 54-55mm, но след фланеца майстора(не знам защо го направи) остави тръба 60 мм до първото гърне: още около 15 см след фланеца.

Може ли да е от това че фланците са на 54-55 мм а тръбата е по-голяма от фланците с 3мм вътрешно...Или проблема е още преди фланците - в колектора???

Звуков запис не съм правил, само до тва ми беше днес :steinigung: ...утре

Редактирано от JoroM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...