Jump to content

Тунинг на Форд Фокус


Recommended Posts

За тези пари я взимай смело и не го мисли... Тъкмо да се поотпуши малко колата, че и без това на К03-ките ги мъчи голям бекпрешър, особено ако се кара и на по-високо налягане от сток. Аз мисля, че с по-широка генерация ще бъде само в + за всичко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

От известно време ми е влязла една муха в главата...да сложа на фокуса предни спирачки 300 мм от фокус ST ...писал съм по- напред в темата за това. Тия дни се видях с един приятел който го е направил това на неговия фокус...сложихме моята джанта на неговата главина. Сложих 9 мм подложки между джантата и главината, все едно има фланец...обаче пак опира моята 15- ка в апарата му, а не искам да минавам на 16- ки по една или друга причина, плюс това моите джанти си ми харесват, и дори да имам 16- ки, тези искам да мога да ги ползвам. Според мен фланец поне 12 мм и изпиляване на ивица с широчина около 10 мм на апарата, и отнемане на макс 2 мм в дълбочина ще ми позволят да използвам моите 15- ки. Има и друга възможност - да ползвам апарати от Мондео мк3 ако апаратите са по- компактни и да не се налага пилене.....ноо това е в сферата на предположенията, а и вече съм дал поръчка на един авто- моргаджия да ми докара комплект шенкели, апарати и т. н. от ST. Какво мислите за идеята ми за пилене по апарата...целта ми е да има хлабина от поне 2 мм между апарата и джантата...мисля че апарата има достатъчно '' месо'' за целта. Или 2 мм са малко?

 

 

 

 

 

 

8151861s.jpg

 

8151862B.jpg

8151863l.jpg

8151864Y.jpg

Редактирано от JoroM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А какъв ти е зора да минаваш на 300 мм дискове след като според мен не си изчерпал всичките тунинг варианти на по-малките. Като сложиш по-агресивен диск разбирай нарязан и надупчен и със съответните накладки + спирачни маркучи с метална оплетка отвън според ще постигнеш по-приличен резултат и може да нямаш нужда от тази конверсия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Ами доверявам се на инженерите на Форд. Всички фокуси мк1 до 130 коня вкл. са със дискове 258 мм -предни и 253 мм - задни. Следващия като мощност е атмосферния ST - 2.0 170 коня с 300 мм - предни, и 280 мм - задни. Турбо- бензина им - RS e със 326 мм предни. След като са решили че фокус 170 коня има нужда от по-яки спирачки, явно има причина да е така! Моята кола е по- бърза отвсякъде от ST, особено нагоре, а съм със спирачки които слагат на моделите до 130 коня...мисля е ясно защо искам да мина на по- големи предни, като не изключвам възможността и отзад да мина на 280 мм спирачки от ST, но там е значително по- лесна конверсията - сменят се само дисковете и супортите.

Редактирано от JoroM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А какъв ти е зора да минаваш на 300 мм дискове след като според мен не си изчерпал всичките тунинг варианти на по-малките. Като сложиш по-агресивен диск разбирай нарязан и надупчен и със съответните накладки + спирачни маркучи с метална оплетка отвън според ще постигнеш по-приличен резултат и може да нямаш нужда от тази конверсия.

Жоре и аз ти го дадох, като предложение.

Дори с едни нарязани дискове и хубави накладки ще усетиш разлика.

С маркучи (от типа, който ти предложих) ще е още повече.

Една хубава спирачна течност, като Ate, ревизия на апаратите и ще забравиш за по- големи дискове (съпроводени и с по- големи джанти).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Не съм съгласен. След като инженерите са решили че 170 коня Фокус има нужда от 300 мм предни дискове, значи така трябва да бъде! RS- e с още по- големи дискове. Както и да е. Снощи рових доста по въпроса, и открих нещо което ме накара да променя леко конверсията. Открих на едно място инфо, че апаратите от Мондео, които са Бош, и са с по- голям цилиндър(57 мм) от апаратите на ST- то изискват много по- малко пилене за да влезе 15- ка. Днес си намерих к- т от една морга, действително изглеждат по- ниски от на ST. Масово четох в нета че ползването на апарати и накладки от Мондео при такава конверсия има неоспорими преимущества - намират се лесно и са евтини, накладките са по- големи, по- голям цилиндър. Взех дискове за Мондео с пет отвора, щото за ST не се пипат - 90 лв/ бр., 70 лв с доставка от чужбина в Косер. Ще ги разпробивам тези на 4 x108, отвора за главината е същия. Офсета е същия като на оригиналните ми, така че не очаквам проблеми оттам. Днес олекнах с едни бързи 140 кинта за апаратите, дисковете и накладките...но имах късмет че моя човек с ABS дисковете и накладките имаше един последен к- т дискове за Мондео и накладки, че иначе само накладки и дискове от по- евтините отиват над 150лв с отстъпката. Сега чакам моя човек от авто-моргата да ми докара шенкели от ST, в краен случай от фиеста също ставали чета. Тея ръждивите дискове на снимката бяха единствените читави които видях изобщо, нямаха никакво износване, ама нито отливката ми хареса, нито цената....за 10 кинта отгоре на диск си взех нови. Накладката на Мондеовските апарати е по- тясна, но по-дълга от накладката за аудито ми с дискове 288 мм, иначе като площ ми изглеждат еднакви

 

 

 

 

 

8153673A.jpg

8153674k.jpg

8153676l.jpg

8153672e.jpg

 

8153678i.jpg

Редактирано от JoroM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом има начин да останеш на 15- ки, както искаш е вариант.
Само да ти излезнат сметките.
По- големите предни дискове ще нарушат настройката на спирачките и ще трябва да сложиш по- големи и отзад.
С пиленето ще е нужно да има поне 4 мм "просвет"
Не ми харесва това, че ще се правят още дупки на дискове, които са 5х... така ще се намали здравината.
От показаното си само в "+" с по- голямата повърхност на диск, накладка и бутало.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично в момента съм с 288 мм отпред (фабричния размер) на А4-ката с нарязан и надупчен диск и ми харесва как спира. Това за кола с около 180-190 коня мисля че е о.к. при условие че не карам агресивно.

 

Но и на мен не ми харесва идеята за дупчене и пилене по и около апаратите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

През цялото време откакто се захванах с това, съм наясно че най- вероятно и отзад ще трябва да сложа спирачки от СТ за да не ми избяга баланса. Но това ще го гледам след като приключа с предните. Както казах, отзад е пъти по- лесно - трябват ми само супорти и дискове, всичко друго е еднакво. Обаче чета противоречива информация по форумите за апаратите. едни пишат че апаратите от СТ били с по- голямо бутало, други - обратното....според мен, по- логично е тези от Мондео да са с по- малкото бутало...поне на вид са доста по- компактни от апаратите на СТ. Предполагам че РС- а ползва същите апарати като СТ, но с по- голям супорт - за 326 мм диск. Аз също не съм фен на пиленето, и бих го правил само в краен случай за да влязат 15-те ми. Относно разпробиването на дисковете...притеснявате се, понеже не сте ги виждали колко са масивни, нямам шублер в момента но дебелината на стената където ще ги разпробия е поне 2 мм по- голяма от на дисковете за аудито, и на око е 8 мм. А дисковете на аудито, имат общо 10 дупки...всичките имаха по пет големи и по пет малки- за болта който държи диска към главината. ...защо ги правят така не знам, но не мисля че Мондеовските след разпробиването ще са по-отслабени от 288 мм за аудито.

 

8154279U.jpg

Редактирано от JoroM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Всички които съм гледал на 288 мм като си избирах дискове наскоро са такива - брембо, феродо, ремза, мейле и др. Закво е тая простотия, не знам! Едно болтче има, те направили пет отвора за него.

Фордовите както се вижда са дебели да си еве мамата, изобщо не се притеснявам от отслабване на дисковете...особено като гледам на кво приличат вагенските.

Редактирано от JoroM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
Публикувано (Редактирано)

След като най- накрая си набавих шенкели, работата започна. Нямаше начин да мина без пилене по супортите и апаратите за да влязат 15-те ми, но пък няма да слагам фланци...и без това с новите шенкели гумите ще излязат с по 10 мм навън. Не се притеснявам от пиленето, все пак апаратите са за Мондео, което е доста по- тежко от фокус. Има едно остро ръбче на джантата с вис. 1 мм, на най- тясното място...него ще го пилна с флекса със шкурка, и ще се получи около 3 мм хлабина на най- тясното място.

8180582D.jpg
8180603p.jpg
8180607H.jpg
8180648Q.jpg

 

8180585G.jpg

Редактирано от JoroM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Засега съм направил само лявото колело с новите железа, колкото да се прибера с колата. Утре продължавам с дясното.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Диска е заспал перфектно на местото си,но за мен лично сега колата си плаче за едни малко по-големи джанти може би 16-ки,така ще изпъкне ще направо няма да има равна ....
Но ти си знаеш,чакаме да кажеш как е след като сложиш и от другата страна и тестваш! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Благодаря за мнението колега. В интерес на истината и аз се замислям отвреме-навреме за едни 16-ки, пак от Мондео...поради някаква причина...дори заради офсета, оригиналните джанти за Фокус нещо не ме привличат, а тези са много близки до escort rs cosworth джантите...доста хора ги бъркат, но тези нямат отпред ръб за балансите...а и мен не ме кефят нещо джанти с ръб. Нископрофилни 16-ки мисля се намират доста трудно, а аз не искам да карам с 205/55/16...195/45 искам да е. Ама пък и моите 15-ки си ми харесват, та съм малко раздвоен...Дайте акъл, струва ли си да минавам конкретно на тези 16-ки, или по-добре да си остана на моите. За тест е рано още, нека да се сработят накладките, но ми се струва че тея накладки ще излязат точно по мой вкус - меки и доста цапащи. днес свалих да видя накладките които сложих вчера, и съм минал само десетина км. Предната се беше притрила почти нацяло към диска.

Ето как стана и от другата страна:

 

8192564X.jpg

 

 

Ето и въпросните 16-ки на фокус, както и моя фокус с 15-те:

 

 

 

8192561R.jpg

 

8192563g.jpg

 

Eto vuprosnite 16-ki s 300 mm disk:

 

 

8192652k.jpg

8192655E.jpg

Редактирано от JoroM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жоро, голямо браво за колата. За цялата любов и старание, което влагаш в нея. Шапка ти свалям.

 

Относно слизането на нископрофилни гуми, не знам как е положението в Бургас. При Вас пътищата в Южното черноморие ги пооправиха последните години. Лично аз поне обикалям доста твоя район и там нископрофилните стават. В София например е адско наказание  с всичко под 55мм.

 

Иначе след като изчетох всички мнения и цялата тема, наистина не знам защо просто не минеш на 16ки. Например 205/55/16. Хем ще вози хубаво, хем ще стои по-стабилно в завои. Хем няма да беше нужно да пилиш апарати цял ден.

 

П.С. Само не слагай 16ките от английския фокус. Малоумно грозни са!

Редактирано от Zhegov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...