Jump to content

Тунинг на Форд Фокус


Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Благодаря колега. Само за това че ги намираш за много грозни тея 16-ки не съм съгласен... От цялото олх, само тея ми харесаха...по плоски, ръбати и нигга стайл не си падам, май държа да имат капачки така като гледам...абе всеки луд с номера си, както са казали хората...

205/55/16 мисля че ще дойдат тежки, а и съединителя( стоковия е още) може да изкиха с по-големи и широки гуми.

Ако има и други които мислят че са грозни тея 16-ки, моля да се включат в темата с едно: НЕ, ако не им се пише...

Редактирано от JoroM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е грозни са тея 16ки. Такива бяха модерни на дъртите вектри, калибри и голф 3ки :hilezh:

Щом си направил апаратите вече, карай си на 15ки, хем гумите евтини, хем возията хубава, хем съединителя жив, хем вървежа е малко по-добре.

А и твоите 15ки са си хубави :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Ами досега не съм имал проблеми със съединителя, освен при няколко последователни старта от място. Сложих стоков Luk преди три години( още преди да я турбинирам) все още държи, ама знам ли докога мога да издевателствам над него...

Благодаря за мненията, колеги. Оставам си на 15-те..

Редактирано от JoroM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи колега четох коментарите на колегите отгоре и моето лично мнение е ТВЪРДО минавай на 16-ки,дори и тези които си харесал макар и малко по старомоднички и така да кажа "стокови" са много по-красиво стоящи от тези с които си сега.
Ето ти и предимствата да минеш на 16-ка,освен визията..

-Колата ти става в пъти по устойчива.
-Возията почти не се променя от 15-ка към 16-ка,ако сложиш хубави гуми.
-Размера който искаш да сложиш си е напълно приемлив,било то за пътищата ни или за друго.
-За съединителя няма да имаш никакви проблеми ти качваш с 1цол отгоре,а не с 3-4 така че колата няма и да ги усети тия джанти.

Ето и да не кажат колегите че само ги хвала,един негатив към по-големите джанти,а това е че лагерите на главините по-бързо се износват и провиват.. :hilezh:  :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Засега ще остана на 15-те ми, но и ще се оглеждам за 16-ки които да ми харесат. Като 15-те ще си ги оставя за зимните гуми след като купя 16-ки. Тези 16-ки отгоре явно само на мен ми харесват...най- вероятно няма да взема такива...освен ако не ми изскочат много ама много на оферта...така ги виждам нещата аз.

Редактирано от JoroM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
Публикувано (Редактирано)

След стотина км градско, днес навъртях и 200 извънградско. Ммм много съм доволен. Спира доста по- добре отпреди. В града се усещаше малко по- добре от стоковите, обаче като излязох извънградско, хем колата беше пълна...тогава се усети напълно ефекта от големите спирачки. Всички, които са правили тази конверсия, пишат че са много доволни от ефекта. Един е писал и че с апаратите от мондео, колата спира повече при по- висока скорост, спрямо тези от ST, които са с по-малко бутало. Мисля че вече спира по- добре и от аудито ми с 288 мм пр. дискове. И действително, с колкото по-висока скорост карам, толкова разликата спрямо стоковите спирачки е по-голяма(стоковите накладки бяха Remsa + хубави дискове Бош). Но не съм натискал спирачката над 140, нека да се сработят хубаво накладките и от по- висока скорост ще я пробвам. Минах през Сливен, и при скорост около 80 км радар- детектора ми писна...поне секунда, може би и две по- бързо, от момента в който мръднах крака си до момента в който колата почна да спира...и на жена ми и направи впечатление че стана по- бързо това. Педала, отначало потъваше повече отколкото със стоковите 53 мм бутала(тези са 57 мм) След като се посработиха накладките, се усеща че колата почва да спира при по-малко натиснат педал. Дисковете и особено накладките A.B.S. ще излязат доста добри ми се струва. Никакви вибрации или каквито и да било шумове няма до момента. Накладките са меки, и цапат доста...

Като се сработят напълно, ще пробвам на хлъзгаво как ми е баланса предни/задни спирачки. Приготвил съм нови задни дискове и накладки - същата марка, но тях най- вероятно ще ги нарежа на фреза, за да направя задните спирачки по-агресивни и да компенсирам доколкото мога разликата с новите предни...вече ако разликата е много голяма, и не може да се компенсира, ще трябва да сложа 280 мм задни дискове и супорти от ST.

Струваше си всяко левче конверсията. Само дискове 300 мм. и накладки са 180 лв на нормални цени, аз в 210 лв. се побрах със смяна и на апарати и на шенкели, благодарение на дисковете и накладките ABS които взех на смешни цени.

Редактирано от JoroM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Ми недей тръгва ве.

От магазин в бургас ги взех дисковете и нскладките A.B.S. (намалениавточасти.ком.) 288 мм дискове за vw/audi няма - аз взех последните, но има предни накладки, по 28 кинта к-та.

А утре ще взема още един к-т накладки за Мондео, докат не са свършили, че имаше само няколко бройки.

Днес покарах фокуса, който ми запали чергата да сложа на моя фокус 300 мм предни спирачки. Този е със предни и задни спирачки от ST, а на моя задните му са стандартните, само предните дето са от Мондео....и моя на само 300 км сработени спирачки спира по- добре в града от колата със предни и задни спирачки от ST... От висока скорост очаквам разликата да е още по-голяма, така че съм мноого доволен! Днес на връщане по магистралата пробвах спирачките от 140, 170, между другото се погоних и с един ландкруйзер v8 докъм 200...даже не се наложи да превключвам на бензин.

Редактирано от JoroM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Той чичката се напиняше...аз съм си написал де...между другото. Но очаквах да върви малко повече от 120 до 200.

0-200 за 35 сек, 400 м за 15.3 не е слабо за такъв танк.

Редактирано от JoroM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
Публикувано (Редактирано)

Понеже стана въпрос за камбера на гумите в темата за аудито ми, да питам какво ви е мнението за малко по-големия отрицателен камбер който се получи при мен след смяната на шенкелите. На снимките са моя фокус с новите шенкели и фокуса на един приятел който е с оригинални шенкели от ST, но заради 18-те е свалил малко колата...на мен ми изглеждат еднакви ъглите на предните ни гуми, но бих искал да чуя и други мнения по въпроса. Не съм карал колата да и гледат сходимостта, понеже мога да сложа adjustable camber plate на амортесьорите...но все още не съм решил така ли да оставя камбера, или да слагам camber plate...така че първо трябва да уточня нещата, и след това да мина сходимост.

Оригинално камбера на фокус може да достигне до - 1,8 гр и си е в нормата.

 

8245223z.jpg

 

8245225A.jpg

Редактирано от JoroM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Не че е нещо важно това че ще сменям шарнирите и евентуално и задните тампони на носачите, но във връзка с ходенето по магазините и оглеждането на шарнирите на различни марки, забелязах нещо което ми се вижда важно, и затова пиша.

Оригиналните шарнири на фокуса, са с дебелина на планката където се съединява с гнездото на ябълката, почти 8 мм...масово неоригиналните са с дебелина 5,5 мм: NK(SBS), Monroe, Starman и още някакви имаше. Единствените, които видях и бяха по-дебели са Starline, с дебелина на същото място 7,2 мм, като бяха и най-стегнати, най- мазно движещите се, и с най- добрата отливка от тези които видях наживо, други марки само по поръчка, поне там където ходих...може и да е имало по- добри от Старлайна, но аз съм на принципа: око да види, ръка да пипне. Няма как да поръчам нещо и после да не го взема ако не го харесам, като го докарат за мен.

С това което написах, ако не е станало ясно, искам да ви обърна внимание, като сменяте нещо по окачването което е подложено на големи натоварвания като шарнири и др., да гледате дебелината на материала - да не е голяма разликата с оригинала и въобще видимите неща да са колкото се може по-близки до оригинала.

За мен е недопустимо при дебелина на оригиналния шарнир 8 мм в основата, шарнирите по магазините масово да са по 5,5 мм дебелина...всички знаем скъсване на шарнира до какво може да доведе.

Сега съм малко в чуденка, дали да сменя задните тампони на носачите, като така и така ще свалям носача...напукани са, но не са скъсани тампоните, но все пак са оригиналните(на 15г). Ако ги сменям, ще сложа Старлайн, така че ако някой има лошо мнение за тампоните им, да казва докато не съм ги взел. На мен ми харесаха като изработка повече от тампоните на ТRW от Тех-Ко...там ми казват вече за втори път че сегашното TRW нямало много общо като качество със това отпреди петнайсетина години фабрично вграждане.

Редактирано от JoroM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично съм доволен от това което купувам на starline, досега предимно спирачни елементи като дискове и накладки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам едно аверче който държи автосервиз, и той слага почти само Старлайн шарнири, и вчера като ходих при него по този въпрос да говорим, ми ги препоръча. А като ги сравних с другите налични по магазините марки, вече нямах съмнения по въпроса какви шарнири ще сложа.

Редактирано от JoroM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чехите се хвалят, че производителя е в Тайван, а не са от неизвестни китайски цехове.

Редактирано от robobug
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...