Jump to content

"Пука" ли тампон на преден носач на Б4 ако е дефектирал


tanuco

Recommended Posts

След оглед на предницата имам за смяна кормилен накрайник и тампони на десен преден носач на Б-4 ката. Последния има сериозен луфт в задната си част. Междувремено имам много неприятно "пукане", еднократно при потегляне или навиване на волана. Може ли това да е в следствие на разбитата втулка? Отначало мислех, че е тампона на макферсона, но той няма хлабини при огледа на крика...Амортисьора стои стабилно уж, ама стержена ако е охлабил с времето дали може и той да се обажда?

Иначе чакам от Коко_С4 частите и ще отремонтирам установените дефекти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От втулки може да пука, ама трябва да са тотални мъртъвци. Пукането ти е от накрайника. След като го смениш ще спре. На твое място щях да сменя и двата накрайника, защото след смяна задължително трябва да минеш реглаж. Видимо другия може да е здрав, ама като предаде богу-дух няма да ти е готино да ходиш отново на реглаж. С парите по-добре вземи 2-ри накрайник и двата накуп и 1 хубав реглаж да видиш как ще ти се стегне колицата :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След оглед на предницата имам за смяна кормилен накрайник и тампони на десен преден носач на Б-4 ката. Последния има сериозен луфт в задната си част. Междувремено имам много неприятно "пукане", еднократно при потегляне или навиване на волана. Може ли това да е в следствие на разбитата втулка? Отначало мислех, че е тампона на макферсона, но той няма хлабини при огледа на крика...Амортисьора стои стабилно уж, ама стержена ако е охлабил с времето дали може и той да се обажда?

Иначе чакам от Коко_С4 частите и ще отремонтирам установените дефекти.

сменяи не му мисли новото си е ново

напреди и при мен тресеше дарпа на дет си иска

смених танпони на носачите кормилни накраиници шарнири сега е супер вярно че се поохарчих но инвестицията си струваше

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уточнение....разбит е левия накрайник, а пукането е в дясно. Десния носач е за ремонт, а десния накрайник няма луфт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уточнение....разбит е левия накрайник, а пукането е в дясно. Десния носач е за ремонт, а десния накрайник няма луфт.

то така но ще е по добре да сменияш и от двете страни за да не ходиш 100 тътя на регулаж на предница

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво е като сменяваш накрайниците да раздвижиш реглажните муфи, че иначе има голяма вероятност да те върнат на реглажа или да ти искат двойно за раздвижване ;)

Аз като сменявах, мойте ги направих като нови и реглажа го направиха за 5 минути, като най-интересното беше, че както я бяхме стегнали предницата нищо не трябваше да се пипа по нея ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За това пукане се изписа цял роман вече. Не може да пука нито накрайник, нито тампон на носач, нито шарнир. Изброените хлопат, почукват но не и да пукат и то еднократно само при потегляне. Затегни добре (с качествен инструмент) сцепаната гайка под чашката на стержена на амортисьора. Тя държи аксиалния лагер на тампона на макферсона към стержена на амортисьора. И понеже диаметъра на лагерната гривна е по-голям от диаметъра на стержена, когато е хлабава гайката, лагера в даден момент преодолява силата на триене и се намества в посоката в която е напънат. Ето това поражда еднократното изпукване. Обикновено при потегляне, защото тогава тежеста на предницата намалява, съответно намалява и тая сила на триене между лагерната гривна и стержена и ..... ПУК....намества се до следващия път когато да речем при маневриране на място се напъне отново.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ааа, Митак, не така ;) Имах 2 издумкали накрайника и да ти кажа пукаха сериозно. Ама те си пукат хаотично. При потегляне, при въртене на волана, все си пукаха. Нека наблегна на факта, че колегата tanuco е споменал точно момента с въртенето. След подмяната на двата накрайника няма пук, няма тряс а всичко останало си остана старото и по диагноза на майстора читаво. При носача има тропкане при потегляне и спиране, ама това като дигнеш колата на крике и присецаш цялото колело с ръка ще си проличи веднага.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом казваш може и да пукат накрайниците, но с моя скромен опит до момента не съм виждал (или по скоро чувал) шарнирно съединение като се разбие (износи) да пука еднократно. Обикновено похлопват и почукват.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен единия тампон на магарето се е извадил от леглото си и чука, но скърцане няма. Тях ги сменявах преди около 2 години и преди това пак чукаха и тропаха, без да скърцат

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж тампоните на магарето май не гледахме.....там като бутам с щанга ли ще хвана луфт, ако има или трябва да се свалят за проверка?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом казваш може и да пукат накрайниците, но с моя скромен опит до момента не съм виждал (или по скоро чувал) шарнирно съединение като се разбие (износи) да пука еднократно. Обикновено похлопват и почукват.

Ами митак, примерно, представи си караш си колата, износени са ти накрайниците яко. Намаляваш и спираш, в този момент на спиране луфта се обира в една посока, но при потегляне, луфта отваря в другата и при по-рязко потегляне ябълковидния накрайник като треска в метала предава директно звука, както и едно неприятно усещане във волана. Опит спрямо мен имаш много повече и това никак не искам да го успорвам. Мисълта ми беше, че при мен пукаше яката последния месец и половина от зимата и като отидох на диагностика излезнаха двата накрайника. Не ме питай на какво приличаха, явно много мъса са видели пък и те бяха единствените неща, които не смених по предницата откакто купих колата. За лагерчето на ударния тампон и особния винт също имаш право, но така и така колегата има заминал накрайник, нека ги смени и кажи в последствие дали има промяна. :steinigung:

ЕДИТ:

Мързи ме да си оправям целия пост, обаче нещо съм се бъгнал. Няяяяяма толкова неграмотно написан пост от грамотен човек като мен :lol:

Редактирано от MeThTiCaL
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

луфта отваря в другата и при по-рязко потегляне ябълковидния накрайник като треска в метала предава директно звука, както и едно неприятно усещане във волана.

Виж сега, за да почне ябъкловидния болт на накрайника да удря в метал, това означава, че кормилната щанга ще се е изнизала от него и няма да можеш да завиеш даже. Самата сферична част на болта лагерува в пластмасови (полиамидни, тефлонови) втулки. Когато се разбие накрайника, шума не от удар на метал в метал, а си е почукване от метал в пластмаса.

Каквото и да ми обясняваш шума от разбит накрайник (шарнир, биалетка) е далеко от еднократно изпукване и то от време на време.

Тези неща като са разбити си топуркат постоянно като постепенно във времето ако не се вземат мерки за смяната им шума се усилва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега и при мен има едно пукане от близо година,и като пукне имам чувството,че нещо се къса там отдолу.Чува се обикновенно като минавам през неравности.Обстоен преглед не съм правил,но се съмнявам,че може да идва от амортисьора или каре.Незнам при теб дали звучи толкова страшно.

Извинявам се,че използвам темата ти,но как може да се установи при оглед дали каретата са износени или дори вече са за смяна?Може и на теб да ти е от полза.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Магарето като го хванеш здраво с ръце и почнеш да го местиш (напред/назад и да се увисваш на него) ще почне да пука ако е от него - там всички тампони са видими и лесно ще хванеш кой е, ако е от там проблема. Мойте ги купувах Лемфьордер и пак за малко над година единия даде дефект и излезе от леглото си, останалите са бетон - въпреки това ще ги сменявам всичките пак :blink:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каретата ги гледахме за луфтове-вътрешни и външни са уж добре. Задната втулка на носача не е изгризана до метал естествено, но има голям луфт при натиск.

Утре трябва да има резултати ще пиша.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За това пукане се изписа цял роман вече. Не може да пука нито накрайник, нито тампон на носач, нито шарнир. Изброените хлопат, почукват но не и да пукат и то еднократно само при потегляне. Затегни добре (с качествен инструмент) сцепаната гайка под чашката на стержена на амортисьора. Тя държи аксиалния лагер на тампона на макферсона към стержена на амортисьора. И понеже диаметъра на лагерната гривна е по-голям от диаметъра на стержена, когато е хлабава гайката, лагера в даден момент преодолява силата на триене и се намества в посоката в която е напънат. Ето това поражда еднократното изпукване. Обикновено при потегляне, защото тогава тежеста на предницата намалява, съответно намалява и тая сила на триене между лагерната гривна и стержена и ..... ПУК....намества се до следващия път когато да речем при маневриране на място се напъне отново.

Абсолютно съгласен,кормилните накрайници не пукат така.Установих го след като смених АБСОЛЮТНО всичко по предницата,защото това пукане ме влудяваше,накрая във форума прочетох за въпросната гайка,показах го и на човека,който ми прави колата,защото не можах да му обясня какво точно искам :blink:той го оправи и така...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такааа, днес всичко стана ясно. Открих обаче едно малко, но читаво сервизче по пътя за Бистрица, на около 500 м. да речем след общежитията на Ст. град и разклона за Младост.Едно малко метално хале с 3 клетки в него.Не гледах за името обаче, но хората бяха много любезни.

В крайна сметка пукането е от стержена на амортисьора, който обаче не е изпуснал :)

Сменихме накрайника и втулките на носача и колата вече вози много по-стегнато и не трака. Доволен като цяло. Това и лепене на задна гума за 50 лв.

После на реглаж при бай Митко в СБА Младост за 25 лв, да е жив и здрав. Сабале от Спас си взех и бутони за ел. пакета...и довечера няма да спа от кеф :) Благодарско и на Коко_С4 за хубавите части.

Когато мога ще сменя и амортисьорите, ама скоро няма да е май :hilezh:

Едни изедници ми искаха за реглаж 35 лв....и ако имало нужда от раздвижване по щангите по още 10 кинта на детайл :bia: тия в ред ли са?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пукането не е от стержена!!!! Тоест от него е, но не е виновен амортисьора! Не знам вече колко пъти да пиша едно и също!

Намествайки се, аксиалното лагерче в стержена създава усещането, че шума идва от амортисьора. За това се чува леко и специфичня звук от пружина.

Накарай ги любезните майстори да ти стегнат ХУБАВО сцепените гайки и да се приключва с драмата. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм...освен да ги карам да свалят чашката на ботуша отгоре и да претягат въпреки всичко. Защото казват,че не хващали луфт при тампона.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Митак, ти говориш за онази шашава гайка, която притяга тампона над лагерчето на макферсона предполагам. Повечето хора с пукането от там имат проблеми. tanuco, при теб пукането остана ли след смяната на частите или се махна? Аз все още имам бистър спомен как пукаше при мен и след смяната на накрайниците всичко млъкна, но явно пукането при мен е било друг тип а не като от този при проблеми с макферсона за което говорите вие в темата. То и за това питам дали има още пукане де. При мен пукаше при преминаване на свободна през легнал полицай и включването на първа за да продължа напред. Пукаше също и като спра на баир на светофар и въртя волана на място. Тогава и аз имах съмнения за нещо по макферсона я онази гайка я нещо друго, но след като смених накрайниците, които бяха единствените разбити неща по окачването пукането изчезна и повече не съм го срещал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...