Jump to content

Проблем с моторчето за ниски обороти


Genjyuro

Recommended Posts

Здрасти на всички, това е първата ми тема и се надявам да съм улучил правилния раздел. Млад шофьор съм и преди около два месеца си купих Б4-ка 90 коня, мисля кода на двигателя е ABT, и направих около 2500 км без никакви проблеми. Много съм доволен от колата, но преди няколко дена както си карах, освободих от скорост и дори без да забележа оборотите паднаха и двигателя изгасна. Един приятел малко разви нещо на изпарителя, за да се получи по-богата смес и да държи обороти колкото да не гасне по светофари, но пак бяха много ниски, около 600-700 като по принцип до сега при палене бяха към 1100-1200 и после падаха до 900(оборотите бяха ниски и на газ и на бензин с тази разлика, че на бензин не гаснеше). Закарах я на сервиз и човека я включи към компютър и останови, че моторчето за ниските обороти не се движи, пораздвижи го малко и то почна да работи, но все пак искам да го сменя. Та въпросът ми е, след смяна на моторчето има ли някакви допълнителни настройки и колко горе-долу трябва да е цената на машинката? Има ли възможност проблема да не е само в това? Благодаря предварително на тези, които биха помогнали :flehan: и съжалявам ако не съм уцелил раздела.

Редактирано от Genjyuro
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цената мисля да беше около 130 левове на Бош ... Само трябва да видиш с колко кабелчета е буксата която влиза в моторче ! Или са 4 или 6 !

Настройки няма, то си работи по дефолт :flehan:

ПП на бенз не ти гасне, понеже впръсква повече гориво, нещо което на газ няма как да стане !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Ами той въобще не го извади самото устройство. Само свали въздушния филтър и размърда с отверка подвижната част на моторчето. Показа ми едно друго такова старо и като го питах има ли възможност да се зачисти, ми отговори че е капсуловано (то наистина си беше капсуловано нали)и така.

Редактирано от Genjyuro
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е то и да го раздвижи ако вътре се е нацвъкало с *овна ше мръдне малко ама нагарите ше си останат. Има тука колеги де са играли тоя филм. Мойто стъпково с Пепи го промихме с WD40, като го раздвижвахме през това време. Бая бълвоч излезе от него!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Саше маме, не са еднакви ...

На нашите железа си е като клапа, при него е като жигльор ( седи отстрани на моното), най-грубо казано !

ПП с ВД ефекта не е голям ... Трябва чистене с разтворител (Меглио или спрейове за карбове ... аз с това го плаша моя и си баца идеално )!

А за да нямаш много проблеми с моторчето за ПХ, ползвай хубаво масло ( понеже моторчето работи и с картерната вентилация ) !

Редактирано от Vitcig
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз за тва питах дали са еднакви с АБК-то. Ма чеки са, ти говориш за твойто, дето е като мойто или подобно ама метално. Демек и то нема общо с неговото о.О

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ща плесна най-накрая !

Въпреки че си прав :flehan:

Твоето е една тумбесто и пластмасово ... Моето си е от времето когато имаше убави шоколади, демек метално ...

И двете работят на един и същ пронцип, различен от този при АБТ !!!

Там е една система с едно червяци и едни други такива ... Направо си е половин мАтор !

Са ше ти турим пиктуре :)

Подредил съм ги според реда им - първото е за АБТ, после е моето, и след това твоето !

Редактирано от Vitcig
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

В кройна сметка, не разбрах, да го чистя ли или да го сменям? :flehan:

Защото майстора каза, че няма чистене нали.

Редактирано от Genjyuro
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, колега!

На този твой "майстор" явно не му се занимава, а гледа по-лесния(и по-доходен за него) вариант - смяна с ново.

Казал ти е, че е капсуловано?!?Това не е вярно!!!

Вътре няма почти нищо, което да се развали и да не може да се поправи.

Внимателно отваряш, ремонтираш, смазваш и забравяш за проблема.

Ето ти ръководство да разбереш за какво говорим/пишем.

Успех! :flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено няма нищо сложно.

И на двете ми коли съм разглобявал това моторче.Проблемите бяха различни, но лечими.

След ремонта не съм имал проблеми.Дори само за профилактика да се отвори пак е полезно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Мерси много за отговорите. Утре ще се опитам да го отворя и почистя. Само исках да попитам с какво е добре да се почисти и евентуално да се смаже.

А, да и в случай, че успея да го унищожа тотално от къде мога да поръчам ново, без да се занимавам със сервизи ? <_<

Редактирано от Genjyuro
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От всеки по-голям магазин за авточасти ...

За чистене - има препарати от рода на меглио, а ако не ти се дават стотинки - нафта !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На АБК, къде стои това моторче и как се сваля....нещо снимки-мимки има ли ?

1. При АВТ мотора е обикновен електродвигател.С помощта на червячния редуктор въртеливото движение се преобразува в постъпателно.Палеца на стъпковото моторче отваря съвсем леко дроселовата клапа за да не изгасне колата.Точно колко - зависи от ECU-то.Информацията от няколко датчика се обработва и ако всичко е наред двигателя има стабилни обороти на празен ход.Стария вариант е с 4 пина, а по-новия с 6.

2. При АВК мотора вместо да се отваря дросела са решили въпроса с помощта на електрически клапан, който се явява байпас на дросела.Когато оборотите паднат под определена стойност ECU-то отваря този клапан и стабилизира оборотите на празен ход.Най-често срещания проблем при този клапан е нарушена проходимост, поради затлачване с бокуци.Промива се с някакъв разтворител, ВД-40 или др.Колегата Vitcig е дал снимки на този клапан в пост #8 (снимки 2 и 3).

P.S. Не мога да си обясня защо при АВК-то го определят като стъпков мотор, при положение че това е електрически клапан?!? :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На АБК, къде стои това моторче и как се сваля....нещо снимки-мимки има ли ?

Ограденото с червено е въпросното клапанче. Има 2 вида. Метални при по-старите години производство или пластмасови в последните години. Маха се като му откачиш буксата и свалиш 2-те скоби на маркучетата дето влизат в него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

P.S. Не мога да си обясня защо при АВК-то го определят като стъпков мотор, при положение че това е електрически клапан?!? :hilezh:

Защото пластмасовото ст. моторче работи на импулсен режим - отваря и затваря с определена честота, т.е не отваря /затваря напълно както се очаква от един обикновен ел. клапан. Единствената разлика е, че няма въртеливо движение, а само постъпателно/възвратно, но реално по този начин отваря на "стъпки", променя "просвета" вътре и регулира ниските обороти.

Всички метални ст. мотори за тези двигатели работят на същия принцип, но там конструктивно е изпълнено с въртеливо движение - има "щоричка", която отваря/затваря. Отново управлението от ЕКУ е импулсно.

Двата вида ст. моторчета са взаимозаменяеми. Естествено има и метални ст. моторчета, които работят на принципа на пластмасовите - с възвратно/постъпателно движение.

В техниката има различни видове ст. мотори в зависимост от приложението им. Общото между тях е, че се управляват импулсно.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето е от тези пластмасовите сн.3 (двигател АДА и е кожуха на въздушния филтър) Какъв е най лесния начин за отваряне? Ако го напъна с отвертката ще се надъвче пластмасата. Чистих го няколко пъти с кореселин и се оправяше за малко и после пак не работи. Сега карам с откачено моторче и на газ горе долу няма проблем, но трудно пали.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....

Няма нужда да го отваряш отзад - всичко, което е необходимо е да го изчистиш добре отпред, където са отворите за маркучите. Ако имаш износване на оста вероятно след дълга работа почва да затяга и не работи както трябва - това няма как да оправиш.

Благодаря за разяснението, колега! :hilezh:

за нищо :hilezh:

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи вчера извадих моторчето и го почистих и смазах,изглеждаше съвсем като ново вътре, което ми направи впечатление само малко почерняло масло. Днес си вървя нормално колата (около 30 км). Обаче на един светофар освбождавам от скорост и чувам малко бръмчене, гледам оборотомера на 1600 оборота. Като включих на скорост и се оправи и исках да попитам има ли вероятност проблема да е другаде или аз просто не съм го почистил много качествено?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...