Jump to content

Регулатора за степените на парното


Recommended Posts

Кажете от къде да си намеря регулатора за степените на парното в купето ,намира се под жапката(след като се разглоби), ако се сещата за какво говоря, че не знам как се казва и колко струва евентуално, за колата от подписа.

Редактирано от sokola
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:( , аз оставам с впечатлението, че колегата не споменава копчето, ами нещо което се намира под жабката, т.е. някъде на вентилатора. Наистина е най-добре да кажеш какво точно ти се е случило за да може да се помисли къде е проблема (ако не си го локализирал вече де)
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи ситуацията е следната.

1 и 2 степен на вентилатора за парното не работи работи само 3 и 4 степен. След като попитах разбрах, че под жапката има нещо като резистори който оправляват силата да духане на парното и това е нещото, което търся.

Дано съм бил ясен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам колега кой си питал, но при мен беше абсолютно по същия начин и беше от врътката, разглобих я внимателно, почистих я още по-внимателно и след като сглобих си работеха всички степени. При мен работеше само 3-та степен, сега всичките и няма проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам колега кой си питал, но при мен беше абсолютно по същия начин и беше от врътката, разглобих я внимателно, почистих я още по-внимателно и след като сглобих си работеха всички степени. При мен работеше само 3-та степен, сега всичките и няма проблеми.

Ок, кажете как се разглобява врътката за степените.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок, кажете как се разглобява врътката за степените.

Най-лесния начин е да извадиш централната конзола, може и без да я разглобяваш обаче тогава работата е голям х... и ще трябва да махаш и жилата, затова разглоби централната конзола и ще имаш неограничен достъп до ключа.

Вместо да ти описвам как да стигнеш до него, отиди в ЗЛАТЕН ФОНД в темата на Ваското1 "Как да си сменим радиаторчето на парното" разгледай я и ще видиш как се маха конзолата.

След като стигнеш до ключа и го извадиш той се маха много лесно, с финна водна шкурка зачисти контактните пластини на ключа, в никакъв случай не се опитвай да ги натягаш защото само ще стане по лошо само ги зачистваш като надигаш пластинката поставяш шкурката м/у пъпките и я дърпаш така всички пъпки. При връщането на ключа на държача с врътките постави врътката на 4-то положение в това положение всички пластинки са освободени и не опират в ексентриците, след това завиваш болчетат и си готов. Преди да сглобиш всичко пробвай дали работи вече ключа на всички степени, ако не повтаряш процедурата. Айде успех, пиши какво си направил! Ако имаш още въпроси съм на линия! :flehan:

Редактирано от pif
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момчета, сега се връщам от колата разглобих всичко по описаният начин, стигнах до ключа и го изкарах, контактните пъпки ги обработих с шкурка и след това напръсках с WD-40, но за голямо мое съжаление 1 и 2 стъпен пак не проработи, работи си само 3 и 4 степен. Малко се озорих с изкарването на ключа, но всичко приключи благополучно. Казвайте от тук нататък какво да правя. Искам да благодяра на всички, който ме направляваха и на много дорбото описание на Васко 1.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като разглобих жапката намерих и резистора, който има 4 крачета, как да разбера дали е изгорял на 1 и 2 степен?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Резистора обикновенно има две крачета, между които можеш да премериш с омметър съпротивление. Възможно е това на парното да е резисторна матрица с точно подбрани съпротивления, които са с различна стойност отговаряща на положението на контакта при различна скорост на вентилатора. По-логично ми звучи да има 5 крачета. 4 за съпротивленията и 1 общ. Мери се всяко едно от четирите спрямо общия. Най-бавната скорост е през най-голямо съпротивление. Значи по тая логика търсиш 2те най-големи съпротивления. Успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Резистора обикновенно има две крачета, между които можеш да премериш с омметър съпротивление. Възможно е това на парното да е резисторна матрица с точно подбрани съпротивления, които са с различна стойност отговаряща на положението на контакта при различна скорост на вентилатора. По-логично ми звучи да има 5 крачета. 4 за съпротивленията и 1 общ. Мери се всяко едно от четирите спрямо общия. Най-бавната скорост е през най-голямо съпротивление. Значи по тая логика търсиш 2те най-големи съпротивления. Успех.

Оправял съм следния проблем (темата я бях пускал и преди това): На новото ауди на бтрат ми работеше само 4-та степен другите не работеха. След като проверихме ключа и разбрахме че не е от него стигнах до резисторната група, там м/у двата извода на резисторната група има запоен един елемент който се оказа термозащита (като тази при кафеварките) беше изгоряла (вече не помня на каква температура сработваше, пише го на самия елемент) купих нов елемент с температура на сработване близка до тази на оригиналния замених ги и ВОАЛА всички степени бяха налице. Но при тебе ситуацията е друга губити се още една степен което изключва описаното от мен по-горе. Мога само да ти кажа че 4-та степен е директна тя не минава през резистори. При теб най вероятно се касае за изпушил резистор на тези степени които ти липсват, но тъй като резисторната група е капсулована най-добре да потърсиш в някоя морга и да си решиш проблема.Успех! :flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом 4та степен е директна, това обяснява, защо sokola вижда само 4ри крачета на резисторната група. 3 за резисторите за 3те степени и един общ. Sokol, опитай да намериш кой от 4те крачета е по-различен-това е общият и спрямо него премери останалите. Тогава ще разбереш лесно какво е изгоряло. Хайде и кажи какво си направил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

pif написал си: отиди в ЗЛАТЕН ФОНД в темата на Ваското1 "Как да си сменим радиаторчето на парното". Извинявай ама какъв е този фонд, нещо неразбрах къде трябва да разгледам това. И аз искам да сменя някоя друга крушка на врътките за парното. Благодаря.

едит: Sory, видях го.

Редактирано от DStefanov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оказа се, че е изгорял, но ако знаете колко стува нов направо не е за вярване 148лв., казвайте от къде да си намеря на нормална цена или в коя морга да ходя да търся.

Мерси преварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз нямам идея как изглежда тази резисторна каскада. Ако обаче на мене ми изгори резистор от там, направо ще си купя резисторчета и ще си ги запоя - един резистор е стотинки :rolleyes: - отностно съпротивлението което трябва да е ще си сложа такова каквото ми хареса - ама да дам 148 лв за някакви си резисторчета - няма да стане никога

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само че този резистор трябва да е с голям ампераж. Най добре върви в някоя морга и си купи целия вентилатор, тя резисторната група е на него, ще ти излезе много по-евтино най-много 30 лв.

Редактирано от pif
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте

пак съм тук и да се изкажа

предварително да кажа, че не разбирам от електроника много и затова не ми се смейте, но подобен проблем имаше един VW /1 и 2 никакви ги нямаше/ и много време търсихме такива гадорийки /разистор или нещо от сорта беше/ и по моргите и по магазините изровихме даже и означението на тази джаджа но уви не намерихме точно същата и комшията който се занимава с аларми и ел.инсталации просто го махна и запои без него - каза че ще търси да го смени с нещо подобно ама вече сигурно има 6 месеца от тогава, но всичко си работи и не прави проблеми нито грее нито изчезна нещо.

Мисля си че германеца се е презстраховал с него, но все пак е добре да го има.

Не знам дали съм помогнал но ..... :D

:rolleyes: ние в БГ маи сме си такива :hilezh: побългаряваме.

Ако ми кажете с какво точно сте го сменили ще му предам поздрави от клуб Ауди-България :) та да го направи и той.

Редактирано от Galin
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

то ясно че може да ги махне резисторите, ама на степента на която няма резистор вентилатора ще се върти на пълна мощност

Така е защо са ми 4-и еднакви степени :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

прерових половината морги, но никъде не го намерих, ако някой знае нещо по въпроса да сподели. Ще черпя. :wall:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един приятел каза, че си го е сменил същото нещо съвсем скоро, но не помня каква цифра каза, ще го питам къде го е намерил и ще пиша.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би сте прави, но той си има 4 различни степени ;)

и казвам че не му разбирам много ;)

Колега, минах по този път. Ако не намериш обади ми се на 0887 960 231, имам нова каскада - 50лв., или ще ти кажа как да си оправиш старата. Не питай старило, питай патило !!! :blink:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...