Jump to content

Възможна ли е замяна на алтернатори.


MAPTO7007

Recommended Posts

Привет ...

Днес се заех с отстраняването на проблема със зареждането от алтернатора.

Свалих релерегулатора ... на пръв поглед всичко е изрядно ... разни майстори казаха че четките били добре ... самото реле било за смяна ... купих четки мЪ днес почивен ден няма кой да презапои и да ги сменя.

Другия проблем е че смотания немец е забол алтернатор Валео ... при положение че има и модели предполагам (А6) с алтернатор Бош за който хем части има хем са по евтини и самото реле.

Докато това Валео хем го няма като алтернатива и марка хем ново е само оригинално към 210 лева ... просто не ми се коментира.

Интересно ми е дали мога впоследствие да заменя моя алтернатор Валео с такъв на Бош а занапред да подобря положението.

Алтернатора ми е 120А гледам че има и Бош със същите ампери на същия мотор като моя въпроса е по какво са преценили на коя да е Бош на коя Валео пфффф ...

Дайте съвети и мнения по темата.

Ето малко снимки на релерегулатора ми и четките които намерих тук в моя град (някакви ментета ама други няма)

024886700.jpg?r=0

024886703.jpg?r=0

024886705.jpg?r=0

024886707.jpg?r=0

024886710.jpg?r=0

024886713.jpg?r=0

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Релето ти е най-малкия проблем на валеото. За валео има и китайски четки, които не правят проблеми.

Тези алтернатори се слагат на по-новите коли и 120Амперовите късат ротор от колектора. Гледал съм, че са заменяеми с 120А Бошове, но не съм сменял.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи да си сменя четките и да се моля да е от тях ... след което ако всичко е тип-топ да си карам и свиркам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като написах китайски четки, имах предвид целия модул с релето за около 70-80лв. Ако можеш да смениш само четките пробвай, аз още не знам някой да е успял:bia:

Какъв проблем точно прави - държи ниско напрежение или премигва лампата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не виждам какъв е проблема да се сменят само четките. Дори те са по-малкото зло пред смяна на диоден блок или смяна на колектори.

Сменял съм четки на реле-регулатор на Бош 90А, предполагам, че и при Валео смяната ще е подобна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В другата ми тема съм обяснил и съм приложил снимков материал за проблема,но пиша от телефона и в момента ми е непосилно да дам линк към нея.

Проблема е че в движение примигваше лампата на акумулатора и показанието на волтметъра на таблото от 14 волта падаше малко под 12 волта до момента в който не светна за постояно лампата за акумулатора и волтметъра не си остана малко под 12 волта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, аз съм с АДР със същия алтернатор Валео 120А. Преди 2-3 месеца от раз ми светна лампата, че спря да зарежда и реших да сваля динамото да го видя. Както си и мислех, проблема се оказа в износени четки. Кума ми има магазин за авточасти и ми измъкна реле-регулатор с четки /комплект/и каза, че струва около 15-17лв /не помня с точност вече/, но аз реших да му сменя само четките за 4лв и така го затворих и монтирах. Запалих колата и още с първото форсиране на мотора взе да се чува някакво леко свирукане от динамото, но като цяло алтернатора си зарежда нормално. На следващия ден реших свиренето да не е от някоя ролка /които са на 5000км след смяната/ и взех да ги разкачам една по една и да слагам старите ролки с надежда дразнещото свирене да спре. Е, не спря.... С отвертка подпряна на ухото докосвах всеки детайл да чуя от къде по-точно идва това свирукане и пак излезе, че е от алтернатора. Свалих го пак и го занесох на двама различни майстори, да го видят за виещ лагер. И двамата, ми казаха, че лагерите са перфектни. Но на стенда при тях, развъртат алтернатора на много ниски обороти и дори не можах да чуя свиренето /а може шума на електродвигателя да е бил доста силен и за това да не съм чул свиренето на алтернатора/. Монтирах си го и до момента карам така, но много ме дразни и мисля пак да го свалям и да сменя с нов комплект реле-регулатор с четки. Мисля си проблема да не е от много твърди четки, които свирят? Значи на практика паля колата и двигателя си работи на празен ход без да се чува каквото и да е просвирване. Изфорсирам я и в момента, в който оборотите стигнат точно 2000, изведнъж плафона в купето святка по-силно /явно започва да зарежда/ и започва да се чува това леко свирукане, като дори и да паднат оборотите пак до празен ход, пак си продължава свиренето. Някой има ли идея от какво може да е проблема? Попаднах на една тема в бмв форума на човек, страдащ от абсолютно същия проблем, но като гледам и той не го е решил и си кара така...

Помагайте с идеи! :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При късане на намотки, алтернатора спира след няколко присветвания на лампата.

При четки е възможно по-дълго да се кара с присветкаща лампа.

Аз не съм успял да сменя четки на такова реле. Пробвал съм с поялна станция и с газов поялник.

Говорил съм с два сервиза и още няколко човека, всеки отказа да ги смени.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ем разпои ги майстора извади старите които бяха към края си на дължина иначе по негови думи са работили добре.

Сложи новите запои ги ... сложих релето ама тцц ...

Чисто ще търся алтернатор Бош и това Валео да ми се маха от очите ... всичко според зависи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ППавлов проблема може да се дължи на приплъзващ съединител. Не знам дали Валеото на АДР има съединтел. Някой да не е преправял нещо по колата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

За т.нар. фрайлауф ли става въпрос? Като на дизелите, при които зацепва в едната посока на въртене, а в другата превърта...? До колкото знам при бензинките няма такива шукарии, но по-компетентните да кажат! Ши*аното свирукане при мен имам чувството, че е от твърди четки... Някой ден ще разберем от какво е, ама за сега си карам колата и изобщо не мисля да го пипам, докато не направи проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Здравейте, колеги и почитатели на марката!!!!!

Аз съм нов във форума. също така съм и нов собственика на ауди А4 В5. та така зачетох се и аз в този форум. скоро купих колата и ми направи впечатление че е с много малък акумулатор. преди имах дизелов опел, сега имам бензиново ауди с газов инжекцион. опела ми беше 1,7 дизел ицузов мотор 60 к.с. и акумулатора ми беше доста по-голям. то вярно, че дизелите почвече ток харчат, ноооо чак пък толкова малък за тва гоялмо животно. реших д аго сменя и му купих по-голям 74 стратов ток. до тук добре, но майстора ми каза няма да ти пиша гаранцията, защото не ти зарежда алтернатора. повече от 13,5 не показва на мулицета с вклиучени абсолиутно всички консуматори.

та така това е предисторията, въпроса ми е имам ли проблем с алтернатора, говорих много хора, меннията а протворечеви. и ще имам ли скоро такива, защото по-принцип много пътувам насам-натам и д ане умра нанякъде за ток че тва животно е тежко и няма добутване до никъде хахахаахахах!!!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 years later...

За да не пускам нова тема ще питам тук. 

Може ли да се смени алтернатор Валео с Бош без да се преправя нищо по него или по колата? И питам конкретно за А4 В5 1,8 АДР мотор.

Някой правил ли го е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ахам, версиите на генераторите за тоя мотор са Бош/Валео, почвайки от 70А, през 90А до 120А, като почти всичките са "bolt-on". Ето и вариациите, търси се по VIN :

 Untitled.jpg

 

Най-доброто си остава Бош-а 058 903 016 С, но не е гаранция, че оправя на 100% ниския заряден ток.

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя си го смених от Валео ( 80 или 90 A ) на 120А Бош ... няма никакви ядове. Влиза си на мястото ( беше ме шубе случайно данеби да е по голям от моя ) - В5 1.8 Quattro ( ADR )

Редактирано от SAKI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 10 months later...

Аз вчера си изхвърлих мойто валео 90а и сложих   Бош-а 058 903 016 С 120а

Масово този може се намери в 1.8 АДР автоматик :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...