Jump to content

Автоматично включване на фаровете за 8,8 лв.


billy_boy

Recommended Posts

За мен е неприемливо да харчиш повече от 1мА в слиип. Дори ще е идеално ако не харчи нищо до подаване на контакт примерно.

И аз мисля, че 10 мА е множко(само по себе си е нищо, но ако има човек 10 такива устройства в колата 10х10=лошо за акумулатора). Но пък почти всеки един микроконтролер в спящ режим е на 1mA.

А за контакт, човечеца се блъска да му слага екстри като CH/LH, няма как. :unsure:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За захранване може да ползваш 2951, доста приятен чип. За мен е неприемливо да харчиш повече от 1мА в слиип. Дори ще е идеално ако не харчи нищо до подаване на контакт примерно.

@grizzly, сега хвърлих едно око от любопитство на линейния стабилизатор 2951. Той бил регулируем. В неговия случай ми си струва неподходящ, поради излишното вкарване на още външни елементи (за сетването на Output Voltage). Иначе като характеристики не е никак лош.

 

P.S.

Неговия брат 2981 би бил по-подходящ. Той е с фиксиран Output Voltage = 5.0V.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2951 се прави от много производители. За това и не написах букви. Има такива които са фиксирани на 5В но подлежат на донастройка и може да си направиш произволно напрежение. Поне аз ползвам такива в 8 крака корпус (SO-8).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично съм доволен от моето захранване, използвал съм го и на много други устройства и мога да му се доверя. Пък и вече е пуснато устройството и не ми се прави нова ревизия заради захранването :). А относно консумацията и аз съм съгласен че може да се смъкне още, но след като направя и слиип режим. Сега съм зает с правенето на меню. Който иска да няма никаква консумация може да го захранва от контакт, но тогава изчезват някои екстрички като функцията "изпрати ме до вкъщи".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги!

Завърших менюто с параметри, модулът е тестван и е готов. За тези които в началото искаха оферти, съм пуснал обява в раздел "продава - авточасти, консумативи и автоаксесоари".

Ако се сетите за нови функционални възможности пишете тук, или на лично. Това е засега, ако имате въпроси питайте.

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами като монтираш на Ауди, може да споделиш дали си забелязал проблемите, които аз съм срещал и описал по-горе в темата.

Редактирано от ogip
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Здравейте колеги!
Появи се малко слънце и монтирахме модула на няколко коли:
-ауди А4 96г. 1,8Т
-фиат стило
-форд мондео мк3

Засега няма проблеми с радиа, модули за централно или други такива.
На аудито го настроихме през деня да пуска дългите на 50%, а през нощта изключва дългите и пуска габарит + ксенон на късите светлини.
Ако искате да следите бъдещите опции на модула може да го направите тук.

Поздрави!

Редактирано от IMG
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

Ще побутна темата с един проблем и в очакване на идеи за решаването му. На някои коли дългата секция е свързана паралелно със соленоид за дългите на биксенонов прожектор (примерно ц5 фейс). По принцип не съм отдавал внимание на тази подробност, но наскоро един колега с Ланча Тезис, след ползване на DRL, решава да си разглоби фаровете за рециклиране и открива, че пластината за дългите на биксенона се е разбила в областта на втулката на соленоида от честотните вибрации от ШИМ-а на модула. Моята кола е също с такъв тип фар и засега се въздържам от поставянето на DRL-модул, докато намеря решение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля си за друг вариант - подмяна на крушката в дългите със светодиодна ~7-8W като дългите светлини ще останат само от биксеноновата секция, което си е достатъчно. Един диод по схемата долу - идеята е като свети късата светлина, няма да има ел. потенциал на дългата, а като не свети, през входния импеданс на баласта за късите трябва да се затвори веригата за LED.

 

8211891o.png

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

От сигналът от алтернатора. Тоест, нали когато двигателя не работи но си на контакт, ти свети лампата за акумулатора. Ето точно от там. На моята кола дневните работят само при запален двигател. Точно от там съм взел сигнал (по точно, свих си го от алтернатора директно, но така или иначе този сигнал отива до таблото).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за бързата реакция :) и аз се опитвам да направя същото. Мисълта ми беше дали знаш от къде в таблото да го взема, че не ми се иска чак от коша да прекарвам кабел. Мерси пак

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще побутна темата с един проблем и в очакване на идеи за решаването му. На някои коли дългата секция е свързана паралелно със соленоид за дългите на биксенонов прожектор (примерно ц5 фейс). По принцип не съм отдавал внимание на тази подробност, но наскоро един колега с Ланча Тезис, след ползване на DRL, решава да си разглоби фаровете за рециклиране и открива, че пластината за дългите на биксенона се е разбила в областта на втулката на соленоида от честотните вибрации от ШИМ-а на модула. Моята кола е също с такъв тип фар и засега се въздържам от поставянето на DRL-модул, докато намеря решение.

 

Аз също съм с D2S Bi-Xenon на A6 C5 FL, търся различни решения главно изпълнени чрез релета, защото стандартен DRL с MOSFET вързан на късите на 100% мощност не върши работа, заради ШИМ си заминават захранванията (запалките) на ксенона, а вързан на дългите на 30-35% постоянно върти дросела на би-ксенона (понеже дросела на би-ксенона се управлява от наличието на напрежение на крушката на дълги светлини) т.е. когато са  вкл.дълги светлини тогава се завърта дросела на лещата на ксенона и отваря целият светлинен поток.

Този проблем може да се избегне ако, се разкачи управляващия кабел от крушката за дълги светлини към дросела на би-ксенона, така обаче ще се загуби тази функция.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще побутна темата с един проблем и в очакване на идеи за решаването му. На някои коли дългата секция е свързана паралелно със соленоид за дългите на биксенонов прожектор (примерно ц5 фейс). 

Това фабричен фар ли е или доработка?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо не схващам. ШИМ (широчинно-импулсна модулация) при 100% няма. Тогава има постоянно напрежение на гейта на MOS-a и няма модулация на сигнала (тоест, няма накъсване на връзката сурс-дрейн). Тоест, напрежението към баласта е постоянно. Друг е въпросът, дали MOS-а който е избран има достатъчно ресурс на поеме силата на токът и силата в гейта е сметната правилно, че да отпуши сурса към дрейна напълно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това фабричен фар ли е или доработка?

Фабричен. На предната ц5 (полуфейс) си го бях доработил по този начин, но на фейса си е така от завода. Друго интересно е, че директно влиза прожектор от 4Ф, без преработки, само кабелчето за "пердето" на биксенона е с друга букса. Рефлекторите на ц5 за фабричен ксенон са магнезиво-алуминиеви и много тегаво се нанася ново покритие.

 

Нещо не схващам. ШИМ (широчинно-импулсна модулация) при 100% няма.

Да, колегата се е объркал явно, но това за 100% го прескачаме - лесно става, но само като знам какво се случва с рефлекторите зад лупите на късите, за нула време... :steinigung: Събрал съм доста богата колекция от ефекти :)

8260412c.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

............, но само като знам какво се случва с рефлекторите зад лупите на късите, за нула време... :steinigung: Събрал съм доста богата колекция от ефекти :)

8260412c.jpg

Ето за това съм сложил светодиодни дневни светлини, въпреки широкоширещото се мнение, че това е евтин пернишки тунинг и ксенонът свети само когато има реална нужда (тоест, да осветява пътя вечер).

179777560.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, малко помощ!
От къде вътре в таблото мога да взема + само когато двигателя работи (колата е Audi A3 8l).

 

1999год. AHF e двигатела и е с малкия fis
1999год. AHF e двигатела и е с малкия fis

 

Синята букса на таблото, 12-ти пин. Кабелът е син на цвят.

image.png(

 

Но го ползвай само за управляващ сигнал, не да захранваш консуматор!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето за това съм сложил светодиодни дневни светлини, въпреки широкоширещото се мнение, че това е евтин пернишки тунинг и ксенонът свети само когато има реална нужда (тоест, да осветява пътя вечер).

 

Ок, но не всеки има познанията и това нещо се продава в доста версии, като в повечето случаи има незадоволителен ефект - прекалено ярки, или нищо не се види... Отделно светят масово и през нощта такива ДРЛ. Гледам, че става мания и при 4Ф да слагат разни светещи шишарки там и се нагледах на всякакви модификации за лъгане на ЕКУ. Голяма краста!

Аз лично си държа на стоковата визия и искам да направя дългата секция да свети и ще го направя по един, или друг начин, ама все не ми остава време с моята кола да се занимавам :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...