Jump to content

Автоматично включване на фаровете за 8,8 лв.


billy_boy

Recommended Posts

На каква каква каляска това?

Заводска екстра?

Или ти си я слагал допълнително?

Ако си я слагал, ще дадеш ли ноу-хау-то :) ?

Редактирано от RaDi_b4
Цитиране на целия предходен пост!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

За същото нещо като функции платих 80 лв с монтажа и работи много хубаво през дългите на 40% мощност.

Редактирано от RaDi_b4
Цитиране на целия предходен пост!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://drl.viewbg.ne...-drl-system.htm

http://smartdrl.com/index2.html

http://auto-drl.us/index.php

http://www.er-te.bg/drl

Аз съм с първия

Редактирано от RaDi_b4
Цитиране на целия предходен пост!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 months later...

Малко да обновя темата предвид наближаващите промени в закона за движение по пътищата.

Ето линк за пускане на оригинална инсталация за дневни светлини за а4 б5. Канадските аудите са с такива

http://www.audiworld.com/tech/elec123.shtml

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Аз имам следното питане относно кратката схема която е дал били бой с червения и жълто червения кабел. Ако срежа само червено-жълтия кабел на който е са късите и искам да го вържа към генератора къде трябва да го свържа. Така от ключа си остават габаритите да си ги пускам когато ми трябват а късите ще светят винаги когато колата е запалена. Ще си сложа и едно ключе он/оф за всеки случай ако все пак при някаква ситуация не искам да ми светят късите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата пуснал темата ползва подобна схема:

DRL_Relay.jpg

Взета от ето тук: http://www.the12volt...s.asp?TID=53705

Значи вместо на DRL сигнала се подава на къси ( евентуално габарит, осветление табло и др. )

А сигнал OEM Low Beam Switch се взема от габарит-ния кабел от ключа.

Сигнал To Low Beam HID's се подава на кабела към габарит

п.п. ако има грешка нека някой да ме поправи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

може ли малко питане и от мен по приложената от KCV схема.

87а какво се явява, мостче от едната клема 30 към другата клема 30 , която при подаване на напрежение на клема 86 и свързване на 30 с 87 да остава незахранена ?

иначе казано при контакт дневните светлини взимат ток директно от акумулатора, а при включване на габарит или къси (според зависи къде се върже) да прекъсва дневните.

И второто ми питане, ако се приеме , че горното е вярно, може ли да се ползва реле , което е с 86а вместо 87а ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, къде е смисъла на цялата тая мъка, преправяне, преработване, прецакване и т.под.? Коланите слагате ли ги вече механично и без замисляне? Е, с едно елементарно лостче не се ли включват/изключват тия свръх фарове?

Толкова ли е трудно да се вложи някакъв процентец от нанокалория и да се цъкне лостчето, че се стига до чак такива "велики преработки" по и без това "побългарените" вече коли?

Верно че се забравят, акумулатори летят насам-натам, ама толкова ли е трудно в шофьорската моторика да се вмести още един елементарен "роботизиран" жест към вече съществуващите (ръчна, спирачка, съединител, естествено някъде около тях стартиране/изключване на имобилайзер, колань......)?

Лично мое мнение е, че колкото повече се "ъпгрейдва" една система към "уж по-добро", толкова повече същата се компрометира, създават ? се слаби места и ? се скъсява животеца.

  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

принципно си напълно прав, но когато се разсееш малко и тръгнеш с 4 човека в колата и всеки дудне нещо, особено , когато и възприятията ти за светлина кажат , че не е нужно, ти трябва да превключиш мозъка си , че то не е редно, ама трябва да се направи и вероятността да забравиш веднъж и да те боцнат 50лв , защото така са решили, те кара да мислиш да улесниш и без това прегрелия си мозък да мисли за още някаква глупост.

  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

принципно си напълно прав..............

Когато направиха коланите задължителни, дотогава карах без и ако го сложех се чувствах като арестант, пречи, гадно е, дори сърби:lol:. Обаче....., спряха ме веднъж и ме глобиха(вече не помня сумата). Невероятно, но почнах да слагам колан и вече съм дотолкова привикнал с него, че ако случайно тръгна без, ми е направо криво, "терсене" дето се казва, нещо като че ли ми липсва и не мога да шофирам така. Не казвам че трябва да те цъкнат едни пеесе левчета, за да се механизира и лостчето, но на фона на всичките тия "великолепия" технически, като че ли е по-удачния вариант да свикнеш с елементарния жест "вкл./изкл.".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз реших утре ако ми остане време да пробвам схемата която е дал Дани 94 само, че няма да връзвам габаритите, а само късите. Схемата ще бъде - 85 маса, 86 + от генератора, 30 постоянен + и 87 към фаровете. Габаритите и осветление на таблото си остават от ключа. на таблото. Само тоя + от генератора който е за сигнал, че автомобила е запалил не знам къде да го търся.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

DRL модула на Philips предлага опция за стартиране на светодиодите след стартиране на двигателя. Идеята е да не се товари акумулаторът при палене. Явно следи напрежението, като стане над 13.5V (примерно) значи алтернаторът зарежда. Мисля едно такова модулче (не на Philips) и 2 релета биха свършили отлична работа за стартиране на късите светлини дори и ключът за светлините да е в положение Off. Уловката е, че вечер може да се забрави пускането на габарити, осветление на заден номер.

Редактирано от Пламен П
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

Не знам дали това ще е правилната тема да попитам но ми се струва подходяща,

Искам да знам на Б4-ка мога ли да направя така ,че когато изключа от контакт да гасне всичко?

А лоста да си остане в горно положение и когато е на контакт да си работят само габаритите както си е нормално и като се запали двигателя да светват и фаровете както също си е заводско, единствено искам да гасне всичко като се изключи от контакт което фабрично не е така.

Благодаря предварително,

Поздрави,

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Накратко ще опиша какво реализирах вчера. Колата е B4 Avant 95 година

Материалите са: две релета, четири диода, монтажни проводници 0.5 мм и 2.5 мм, предпазител 15 А с държач за него, термосвиваем шлаух, .

Когато лоста за хфаровете е в положение 0 светят съмо късите светлини. Габарити и осветление на таблото не работят. Ако превключите на габарити и ли на пологение 3 ( къси светлини) всичка си работи по старому

Когато подадете контакт и лоста за фаровете е в 0 то фаровете не светят. Докато стартирате мотора също не светят. След като мотора е стартирал и пуснете контактния ключ - фаровете вече светят.

Ето и рисунки

post-3221-0-61147400-1344586401_thumb.jp

post-3221-0-07385500-1344586415_thumb.jp

post-3221-0-47257400-1344586424_thumb.jp

Wiring-80_90.pdf

  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз да споделя моята схема - става без преправяне на инсталацията, без инвестиции и не изисква специални умения :)

post-4777-1344589816,2264_thumb.jpg

  • Like 4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някои да има някаква идея по моята схема?

Не може ли да се изключи постоянното захранване и да се остави само когато е на контакт ?

Наздраве!

Редактирано от RaDi_b4
Цитиране на целия предходен пост!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговора,

Можеш ли малко по точно да ми обясниш и дали това е безопасно и добре като идея ??

Поздрави!

Редактирано от RaDi_b4
Цитиране на целия предходен пост!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само още едно питане постоянното захранване го махам и го изолирам и не го ползвам ,но въпроса ми е това което казваш от клемореда да няма опасност да се претовари ? да не взема да запаля инсталацията ?

Благодаря,

Редактирано от RaDi_b4
Цитиране на целия предходен пост!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги. Прочетох предишните мнения и идеи за светлините- явно има доста варианти за различните вкусове. Това, което ми се върти на мене в главата е: реле, управлявано от алтернатора, чиито контакти да са паралелно свързани на контакта за къси светлини на ръчката за светлините. Т.к. не съм разглобявал досега въпросната система за включване и изключване на светлините (пропуснах да кажа, че карам ауди 80), нека запознатите да кажат приложимо ли е, може ли да се шунтира контакта на късите от контакта на релето? Така ще избегна диодите, второ реле, търсене от къде да хвана захранващ "+" и т.н., т.е. за мене това е варианта с минимална интервенция, който автоматично да ми включи късите светлини когато шофирам и да ги загаси, когато спра двигателя (това са двете неща, които забравям да правя при шофиране през деня). Ако някъде допускам грешка- моля поправете ме и обяснете как да стане. Благодаря на отзовалите се със съвет.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...