Jump to content

Автоматично включване на фаровете за 8,8 лв.


billy_boy

Recommended Posts

Здравейте, колеги след дълго размишляване над това дали имам тази екстра на колата или не дали да използвам вече готови схеми или някой модул реших да сътворя свой, защото готовите вече модули не изпълняват изискванията, който искам аз :hilezh:, а те са прости:

- Автоматично включване на късите и габаритните светлини

- Възможност за нормално функциониране на ключа за фаровете

- Възможност за оставяне на автомобила на габаритни светлини (и когато е запален и когато е изгасен)

На пръв поглед нормални и прости неща :blink: , но всъщност модулите, който се продават масово палят дългите светлини, което не е моята страст. На съвременните автомобили тази екстра е реализирана и работи по начина, който ще покажа.

Какво ни е нужно?

2 релета 40A 12v - цена 2х2лв. = 4лв.

3 диода еднопосочни 5А - цена 3x0,48лв. = 1,44 лв.

2 диода еднопосочни 15А - цена 2х1,7лв. = 3,4 лв.

Малко кабели.

Какво трябва да знаем?

- Схемата по долу

- От къде можем да закупим елементите (реле, диоди закупих от магазин близо до Лъвов Мост, на ул. Поп Богомил 43)

- елементарни познания по електротехника

- да запояваме

Недостатъци?

- не можем да изключим фаровете при запален двигател (колата може да бъде на габарити, но не и без тях)

този "недостатък" може много-лесно да се отстрани, но реших да не залагам като възможност, защото разгледах оригинално DLR модулите. Те нямат такава възможност.

Какво получаваме от схемата?

- Автоматично включване на късите и габаритните светлини след запалване на двигателя.

- Спестяваме някой лев от глоби

- Удължаваме живота на ключа за фаровете

shemafarove.JPG

Очаквайте скоро снимки на монтажа :blink:

Редактирано от billy_boy
  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо не и разбирам на тази схема. Да не би някои от диодите да са малко наобратно?

Пусни ел.схема да разберем принципа а не монтажна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Диодите са поставени правилно кое не е ясно колега. Идеята е следната:

Първото реле се използва като нормално затворено, през него минава +12V от алтернатор. Идеята му е когато преместим ключа на фаровете в положение габарити схемата да се изключи и ключа да сработи нормално. Това се осъществява като взимаме сигнал + от габарита преди бушон там има диод и се връзваме преди него за сигнала, защото ако няма диод там винаги ща има + когато схемата работи. Мисля, че другото е ясно. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо са ти през деня габаритите? Вътре по дисплеите става гадно, само горят крушки а смяната на тези по таблото е много неприятна. Според мен идейно е да светят само късите, и да можем да ползваме ключа на фаровете пак нормално.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпрос на личен избор. Аз предпочитам да съм осветен и отзад. Ако искате да палите само фаровете то отпадат 2 диода и 3 лв. :blink: Аз лично карам целогодишно на фарове. Пък и таблото ми свети дори когато съм на контакт. :blink:

П.С При всякакви други модификации вечер, когато се качите в колата пак ще трябва да щракате ключа, а в този и вид той почти няма да се ползва :hilezh:

Редактирано от billy_boy
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще действат както действат и сега. Когато преместиш ключа в положение различно на изключено, той функционира нормално.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така и не можах да изтрия поста, но ще го ползвам за друго основните светлини през диоди ли ще се захранват, няма ли да загряват доста, та дори и да са шотки?

Редактирано от L&R
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво ама 0,5 волта х 5 ампера = 2,5 вата. Това няма да може да се пипа с ръка. Опре ли някъде по таблото и ще засмърдява. Помисли в насока да разкараш диодите от линията на късите светлини.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да се разкарат двата дебели диода с още едно реле. Горе на схемата в дясно пише "към бушони" ли? Това не е ли "към светлини"?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двата диода може да се махнат и без реле. Просто се закача след ключа за фаровете, там фаровете са на общ кабел :)

Пише към бушони, защото идеята е да се свържат преди бушоните на светлините.

П.С Сега ще ви кажа и друг вариант, който е осъществим срещу горе-долу 1,5 лв. необходимо ви е единствено 3 степенен прекъсвач.

В ключа на фаровете влизат тънък червен и тънък черно/жълт кажел. Червения е постоянен + за габарити.

Режете червения кабел края, който идва от инсталацията се закача от единия край на ключето, подредата се закача края, който отива към ключа, а в третия край се дава връзка с жълто/черния кабел който е + при контакт.

Ако сте забелязали, когато палите на фарове те изгасват докато колата запали, това е защото има реле, което ги спира. По този начин спираме габаритите без контакт, а благодарение на ключето даваме възможност да ги пускаме и без контакт. :flehan:

Редактирано от billy_boy
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И за какво са ти 2 релета и тези диоди??? Едно реле - на 85 маса, на 86 от алтернатора, след ключа за светлините режеш габаритите и фаровете и ги съединяваш, вкарваш ги на 30 и ги изкарваш на 87... по този начин на моята кола е вече от 5 години и повече, и на съпругата на колата от 3 години и повече... Моите светят целогодишно или казано в километри, над 70 000 км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И по този начин как ще пуснеш само габарити? И как ще пуснеш габарити без да е запалена колата?

Варианта, който казваш ти е осъществим и без реле, а само с едно привръзване както го написах по-горе :flehan:

Редактирано от billy_boy
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И за какво са ти да пускаш само габарити и да ги пускаш когато автомобилът не е запален???? Казах че карам целогодишно на фарове, а не само през задължителното от ноември до март...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също, но представи си ситуацията вечер си спрял и си изгасил автомобила. Тогава пускам габарити.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здравейте колеги карам целогодишно на фарове аз съм с дрл на дългите вече 2г и нямам проблеми иначе успех в изобретението и ще се радвам да го реализара колегата billy_boy чакам снимки и да го видя на живо иначе имам схема на дрл :flehan::)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Надявам се да нямате против да попитам в тази тема.

Някой мислил ли е да направи включване на фаровете при заключване и отключване на автомобила с дистанционното?

Да се получи като при новите колици, осветява около 1 минута.

Тази екстра ми се иска да си монтирам.

А на вас?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми прилича на нов акумулатор по някое време или ремонт на алтернатора по друго.

Ако вратата ти е пред фаровете на колата винаги, има смисъл.......да си уцелиш ключалката с ключа.Друг смисъл за мен няма.

Редактирано от RaDi_b4
Цитиране на целия предходен пост!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Това го има от няколко версии на DRL насам, но е след изгасване на мотора.

Моите фарове гаснат за около 20-30 секунди. Верно е готино.

Редактирано от RaDi_b4
Цитиране на целия предходен пост!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Баш за това става дума.

Само че, аз искам да си вградя във фаровете, защото не искам да слагам нищо допълнително.

Редактирано от RaDi_b4
Цитиране на целия предходен пост!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...