billy_boy Публикувано 15 Ноември 2011 Доклад Share Публикувано 15 Ноември 2011 (Редактирано) Здравейте, колеги след дълго размишляване над това дали имам тази екстра на колата или не дали да използвам вече готови схеми или някой модул реших да сътворя свой, защото готовите вече модули не изпълняват изискванията, който искам аз , а те са прости:- Автоматично включване на късите и габаритните светлини- Възможност за нормално функциониране на ключа за фаровете - Възможност за оставяне на автомобила на габаритни светлини (и когато е запален и когато е изгасен)На пръв поглед нормални и прости неща , но всъщност модулите, който се продават масово палят дългите светлини, което не е моята страст. На съвременните автомобили тази екстра е реализирана и работи по начина, който ще покажа. Какво ни е нужно?2 релета 40A 12v - цена 2х2лв. = 4лв.3 диода еднопосочни 5А - цена 3x0,48лв. = 1,44 лв.2 диода еднопосочни 15А - цена 2х1,7лв. = 3,4 лв.Малко кабели.Какво трябва да знаем?- Схемата по долу- От къде можем да закупим елементите (реле, диоди закупих от магазин близо до Лъвов Мост, на ул. Поп Богомил 43)- елементарни познания по електротехника- да запоявамеНедостатъци?- не можем да изключим фаровете при запален двигател (колата може да бъде на габарити, но не и без тях)този "недостатък" може много-лесно да се отстрани, но реших да не залагам като възможност, защото разгледах оригинално DLR модулите. Те нямат такава възможност.Какво получаваме от схемата?- Автоматично включване на късите и габаритните светлини след запалване на двигателя.- Спестяваме някой лев от глоби- Удължаваме живота на ключа за фароветеОчаквайте скоро снимки на монтажа Редактирано 15 Ноември 2011 от billy_boy 1 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
billy_boy Публикувано 15 Ноември 2011 Автор Доклад Share Публикувано 15 Ноември 2011 (Редактирано) Редактирано 15 Ноември 2011 от billy_boy Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
grizzly Публикувано 15 Ноември 2011 Доклад Share Публикувано 15 Ноември 2011 Нещо не и разбирам на тази схема. Да не би някои от диодите да са малко наобратно?Пусни ел.схема да разберем принципа а не монтажна. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
billy_boy Публикувано 15 Ноември 2011 Автор Доклад Share Публикувано 15 Ноември 2011 Диодите са поставени правилно кое не е ясно колега. Идеята е следната:Първото реле се използва като нормално затворено, през него минава +12V от алтернатор. Идеята му е когато преместим ключа на фаровете в положение габарити схемата да се изключи и ключа да сработи нормално. Това се осъществява като взимаме сигнал + от габарита преди бушон там има диод и се връзваме преди него за сигнала, защото ако няма диод там винаги ща има + когато схемата работи. Мисля, че другото е ясно. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Vankata_84 Публикувано 15 Ноември 2011 Доклад Share Публикувано 15 Ноември 2011 Защо са ти през деня габаритите? Вътре по дисплеите става гадно, само горят крушки а смяната на тези по таблото е много неприятна. Според мен идейно е да светят само късите, и да можем да ползваме ключа на фаровете пак нормално. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
billy_boy Публикувано 15 Ноември 2011 Автор Доклад Share Публикувано 15 Ноември 2011 (Редактирано) Въпрос на личен избор. Аз предпочитам да съм осветен и отзад. Ако искате да палите само фаровете то отпадат 2 диода и 3 лв. Аз лично карам целогодишно на фарове. Пък и таблото ми свети дори когато съм на контакт. П.С При всякакви други модификации вечер, когато се качите в колата пак ще трябва да щракате ключа, а в този и вид той почти няма да се ползва Редактирано 15 Ноември 2011 от billy_boy Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
binev Публикувано 15 Ноември 2011 Доклад Share Публикувано 15 Ноември 2011 Като включиш дълги светлини, късите ще изгаснат ли? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
billy_boy Публикувано 16 Ноември 2011 Автор Доклад Share Публикувано 16 Ноември 2011 Ще действат както действат и сега. Когато преместиш ключа в положение различно на изключено, той функционира нормално. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
L&R Публикувано 16 Ноември 2011 Доклад Share Публикувано 16 Ноември 2011 (Редактирано) Така и не можах да изтрия поста, но ще го ползвам за друго основните светлини през диоди ли ще се захранват, няма ли да загряват доста, та дори и да са шотки? Редактирано 16 Ноември 2011 от L&R Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
billy_boy Публикувано 16 Ноември 2011 Автор Доклад Share Публикувано 16 Ноември 2011 Приемам и предложения колега Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
INDZAGI Публикувано 16 Ноември 2011 Доклад Share Публикувано 16 Ноември 2011 Приемам и предложения колега а пада на напрежение върху диода в права посока няма ли да намали интензитета на светене на ламБите Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
billy_boy Публикувано 16 Ноември 2011 Автор Доклад Share Публикувано 16 Ноември 2011 Диод на Шотки Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
a_stankov Публикувано 16 Ноември 2011 Доклад Share Публикувано 16 Ноември 2011 Диод на ШоткиХубаво ама 0,5 волта х 5 ампера = 2,5 вата. Това няма да може да се пипа с ръка. Опре ли някъде по таблото и ще засмърдява. Помисли в насока да разкараш диодите от линията на късите светлини. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
grizzly Публикувано 16 Ноември 2011 Доклад Share Публикувано 16 Ноември 2011 Може да се разкарат двата дебели диода с още едно реле. Горе на схемата в дясно пише "към бушони" ли? Това не е ли "към светлини"? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
billy_boy Публикувано 17 Ноември 2011 Автор Доклад Share Публикувано 17 Ноември 2011 (Редактирано) Двата диода може да се махнат и без реле. Просто се закача след ключа за фаровете, там фаровете са на общ кабел Пише към бушони, защото идеята е да се свържат преди бушоните на светлините.П.С Сега ще ви кажа и друг вариант, който е осъществим срещу горе-долу 1,5 лв. необходимо ви е единствено 3 степенен прекъсвач. В ключа на фаровете влизат тънък червен и тънък черно/жълт кажел. Червения е постоянен + за габарити. Режете червения кабел края, който идва от инсталацията се закача от единия край на ключето, подредата се закача края, който отива към ключа, а в третия край се дава връзка с жълто/черния кабел който е + при контакт. Ако сте забелязали, когато палите на фарове те изгасват докато колата запали, това е защото има реле, което ги спира. По този начин спираме габаритите без контакт, а благодарение на ключето даваме възможност да ги пускаме и без контакт. Редактирано 17 Ноември 2011 от billy_boy Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dani_94 Публикувано 17 Ноември 2011 Доклад Share Публикувано 17 Ноември 2011 И за какво са ти 2 релета и тези диоди??? Едно реле - на 85 маса, на 86 от алтернатора, след ключа за светлините режеш габаритите и фаровете и ги съединяваш, вкарваш ги на 30 и ги изкарваш на 87... по този начин на моята кола е вече от 5 години и повече, и на съпругата на колата от 3 години и повече... Моите светят целогодишно или казано в километри, над 70 000 км. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
billy_boy Публикувано 17 Ноември 2011 Автор Доклад Share Публикувано 17 Ноември 2011 (Редактирано) И по този начин как ще пуснеш само габарити? И как ще пуснеш габарити без да е запалена колата?Варианта, който казваш ти е осъществим и без реле, а само с едно привръзване както го написах по-горе Редактирано 17 Ноември 2011 от billy_boy Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dani_94 Публикувано 17 Ноември 2011 Доклад Share Публикувано 17 Ноември 2011 И за какво са ти да пускаш само габарити и да ги пускаш когато автомобилът не е запален???? Казах че карам целогодишно на фарове, а не само през задължителното от ноември до март... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
billy_boy Публикувано 17 Ноември 2011 Автор Доклад Share Публикувано 17 Ноември 2011 Аз също, но представи си ситуацията вечер си спрял и си изгасил автомобила. Тогава пускам габарити. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Sako8222 Публикувано 17 Ноември 2011 Доклад Share Публикувано 17 Ноември 2011 Аз с такива DRL на дългите и си е супер полезно през деня. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimir georgiev Публикувано 17 Ноември 2011 Доклад Share Публикувано 17 Ноември 2011 здравейте колеги карам целогодишно на фарове аз съм с дрл на дългите вече 2г и нямам проблеми иначе успех в изобретението и ще се радвам да го реализара колегата billy_boy чакам снимки и да го видя на живо иначе имам схема на дрл Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GiN Публикувано 19 Ноември 2011 Доклад Share Публикувано 19 Ноември 2011 Надявам се да нямате против да попитам в тази тема.Някой мислил ли е да направи включване на фаровете при заключване и отключване на автомобила с дистанционното?Да се получи като при новите колици, осветява около 1 минута.Тази екстра ми се иска да си монтирам.А на вас? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Sako8222 Публикувано 19 Ноември 2011 Доклад Share Публикувано 19 Ноември 2011 (Редактирано) На мен ми прилича на нов акумулатор по някое време или ремонт на алтернатора по друго.Ако вратата ти е пред фаровете на колата винаги, има смисъл.......да си уцелиш ключалката с ключа.Друг смисъл за мен няма. Редактирано 26 Юли 2012 от RaDi_b4 Цитиране на целия предходен пост! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
c1ick Публикувано 28 Ноември 2011 Доклад Share Публикувано 28 Ноември 2011 (Редактирано) Това го има от няколко версии на DRL насам, но е след изгасване на мотора.Моите фарове гаснат за около 20-30 секунди. Верно е готино. Редактирано 26 Юли 2012 от RaDi_b4 Цитиране на целия предходен пост! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GiN Публикувано 28 Ноември 2011 Доклад Share Публикувано 28 Ноември 2011 (Редактирано) Баш за това става дума.Само че, аз искам да си вградя във фаровете, защото не искам да слагам нищо допълнително. Редактирано 26 Юли 2012 от RaDi_b4 Цитиране на целия предходен пост! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts