Jump to content

Проблем с горене на масло а4 1.8т б5


vladyp

Recommended Posts

Здравейте колеги.Проблема е следния: за 1500 км 1л....Преди известно време, при присветване на лампата за маслото установих, че съм карал колата с малко масло, нивото беше на върха на щеката.Дали може да са заминали сегменти, защото е била на сухо?Вчера с един колега я форсирахме на място и към 6-7к обороти изхвърляше облаци черен дим...ауспуха има сажди, но не е мазен.Някакви идеи?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Същото нещо ми се случи преди години с едно Рено. Гореше по 6-700 грама на 1000км и понеже в началото аз не го знаех това, както си карах изведнъж компютъра ми каза че нямам налягане и трябва да спра. С двигателят нищо не се случи. Маскирах го с добавка и след няколко месеца успях да го продада без голяма загуба.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет колега,сходен проблем имам и Аз.

При мен не е толко голям харча,но го има.

Турбото проверявал ли си го? (луфт на оста и като цяло)

С кой код на мотора е колата?

Причини може да има много но в твоя случай харча и пушенето са доста по това което чета.

Виж състоянието на турбото като начало.

Останали причини може да са гумички на клапани,сегменти и т.н

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами утре ще ходя да измерат компресията, ако от това може да разберат нещо, и ще кажа на майстора да погледне турбото..За тубото нормално ли е да се чува, защото при 4к оборота се чува как свири?АЕВ е мотора

Редактирано от vladyp
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами утре ще ходя да измерат компресията, ако от това може да разберат нещо, и ще кажа на майстора да погледне турбото..За тубото нормално ли е да се чува, защото при 4к оборота се чува как свири?АЕВ е мотора

При мен се чува и на 2000об, но маслото не мръдва, не го мисли това. Провери си стандартните неща, дори няма смисъл да се види турбината веднага.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

На какво гориво, го караш?

Имай предвид, че компресията не е от най-точните показатели, за разход на масло при двигателите с принудително пълнене. Това е така, защото когато върти стартера, налягането в цилиндрите е едно, но когато се намеси и турбината, в обороти нещата се променят коренно...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На какво гориво, го караш?

Имай предвид, че компресията не е от най-точните показатели, за разход на масло при двигателите с принудително пълнене. Това е така, защото когато върти стартера, налягането в цилиндрите е едно, но когато се намеси и турбината, в обороти нещата се променят коренно...

98 и 100 октана сипвам, това какво общо има?
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днеска ходих до майстора, измери компресията и каза че била висока мисля че 12 на 4-те цилиндъра..Каза че е за смяна на гумички 100% а за сегменти надали.

Колата харчела и от турбото и ми каза че го рециклирали за 800лв :flehan: но мойто си издувало добре...Понеделник ще му я оставя да да сваля главата и да я носи Знаете ли някъде където рециклират по ефтино турбини?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи колко е заминала самата турбина ...

След като се отвори и се прецени тогава ...

Сподели дали е имало ефект след всичко и дали харча на масло е спрял тотално ...

Успех ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи колко е заминала самата турбина ...

След като се отвори и се прецени тогава ...

Сподели дали е имало ефект след всичко и дали харча на масло е спрял тотално ...

Успех ...

То харча на масло при нашия мотор няма как да спре тотално, дори и да е перфектен :) Ще занеса турбото на едни познати и вече ще видя какви са щетите...
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Колеги, филма продължава, макар и малко по-късно :)

Преди два месеца свалях главата. Сменени са гумичките на клапани, направен е шлайф на клапани и напасване. Сменени са гарнитурите- на глава, капак и всички семеринги. Картера е свален и изчистен с нова гарнитура е, защото старата подлизваше. Според майстора турбината е наред, няма луфт напред назад, само леко настрани. Огледахме турбото откъм студената част и няма капка масло. До тук добре, но харча на масло си продължава- към 400 мл на 1000км и то с 10w40. Сега сложих мотул 8100 5w40 и като гледам как го топи лошо ми става... Отзад от ауспуха няма никви пушаци и тем подобни..

За съжаление не погледнахме сегментите и сега ме е много яд! По думи на майстора при 1.8т много рядко харча на масло бил от сегменти.. Какво да правя според вас, да сваля турбото и да го занеса да го погледнат някъде, или да отварям пак мотора.....?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега със гумички няма да се оправи.Трябват сегменти.Автомобилите от ВАГ групата страдат от масленни сегменти.Компресионните са като нови амасленните износени.Турбото ако нестава ще плюе масло,погледни смукателния колектор отвътре,ако е във масло значи е турбо.Има вариянт да плюе към ауспуха,там да го изхвърля.Но този вариянт е многорядък,капе масло от ауспуха.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По ауспуха няма въобще мазно. В големия маркуч, към дросела в края беше мазен отвътре, но това мисля че може и от картерната вентилация да е нз.. За маслени сегменти, предполагам пак трябва да се сваля главата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи не е от турбото,него пипаи.Сменяи сегментите,всичко друго е загуба на време,нерви и пари.А и излиза наи ефтино смяната им.Имам доста комплекти сегменти сменени при всички проблема е масленните.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом си обслужил изцяло главата,не бързай да отваряш мотора.Точно след нова година смених турбо заради загуба на масло от 200-300 гр на 2500км.Ако карам само градско(рядко над 4000об/мин) над 4000км не доливам. Това при положение на цялостен ремонт на мотора и и главата.Турбото нямаше никакво износване по оста,но топлата част беше цялата в масло ,с което си обяснявам и разхода на масло особенно при натискане.Затова си мисля,че е добре да почнеш от по-лесното-турбото.Майстора ти като проверява луфта не означава,че е инспектирал всичко.От това,което се вижда вътре в турбото според мен теча се получава вследствие на износване на някоя от останалите чаркули дето трябва да уплътняват ,и те не може да се разберат в какво състояние са ако се разклати оста.При високи обороти имаме и по-голямо налягане на маслото от ,което още се увеличава теча/загубата.

Редактирано от autorazsipnik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега при мен разхода е доста по завишен а по турбото няма масло, ако хвърляше масло от топлата част на турбото, нямаше ли да пуши отзад или поне ауспуха да е мазен?

Просто изчезва това масло някъде и нз....

Като за начало ми се струва по-добре да сваля турбото и да го занеса някъде да го проверят, поне да се елиминира като проблем и тогава вече май остава само сегменти да са... Но къде ще ми кажат наистина, дали е от турбото? Нещо вече нямам доверие на "майстори"...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички тръгват по лесният начин,които се оказва грешният.Какво се плашите от смяна на сегменти,сваляте глава сменяте гумички,гарнитура,масло,филтър,антифриз.Зглабяте и виждате,че проблема остава.Едни сегменти струват около 150лв.Исега плюс тези 150лв се добавят и другите пари плюс труд отново.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно заради това по-горе казах че ме е много яд!! :steinigung:

Сега, евентуално ако реша да отварям мотора пак, същата гарнитура на главата може ли да се ползва или пак нова, на 2к км е? Друго по главата май няма какво да се прави, освен нови болтове и пак шлайф.. Също ме интересува, дали и гарнитурата на картера може да си остане новата? Поне да се спести нещо :wall:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вероятно никога няма да видя логична и обоснована мотивация за тоя прословут "шлайф на глава за Здравей-Здрасти!".

Кой ви пълни главите с тия идеи, не разбирам...........

Автора, ти ако при всяко сваляне "шлайфаш" глава, според теб докъде ще я докараш? Интересно "шлайфиста" дава ли ти някакво обяснение защо аджеба "шлайфа"?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...