Jump to content

Когато колата загрее не върви


Иван Баев

Recommended Posts

....Направи ли над 30-40 хил. пробег,колата си иска нова ламбда сонда.....

Пълна глупост. Дано не те послуша никой.

...., а до живота на ламбда сондата не го знаех това, че едва ли не е консуматив и на 30-40К километра се сменя....

Консуматив е, но това с километрите не е вярно.

А какво би казал за ламбда сонда в моя случай освен темп. датчик понеже едва ли мирише заради него на бензин като запаля и темподобни истории....

Ти вижа да нямаш теч на бензин от някой маркуч, а после другите неща.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 85
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Пълна глупост. Дано не те послуша никой.

Консуматив е, но това с километрите не е вярно.

Ти вижа да нямаш теч на бензин от някой маркуч, а после другите неща.

Ох като знам колко маркучи има и де са навряни ще ми се стъжни май :flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега тези засичания на разхода дето ги правиш не са много вярни,аз за мойта си бях извадил същите заключения ама реалноста се оказа по друга.Напълних резервоара минах 100 км.и го допълних и колата събра 12 литра.Карах я точно като теб 7 км в едната посока и 7 км в другата посока вечер,в задръстванията в София.5 литра завишаване от неработеща ламбда няма как да стане.Моита харчеше 12 в града и 7.5 извън града при положение ,че двигателя беше 1.6, но ако мина 100 км за един ден в София разхода слизаше на 9-10 в града.Тези засичания за съжаление започнах да ги правя вече след като си бях намразил колата и малко след това я продадох.Ламбдата има доста повече живот от 40-50 хил.км.и ако спре да работи ще ти даде грешка.Като я закачите на ВАГ-КОМ мисля ,че времето за впръскаване на твоя мотор на празен ход беше около 2.8/мс или 3.2/мс

Какво направи с регулатора смени ли го?Имаш ли подобрение за паленето като е топла колата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега тези засичания на разхода дето ги правиш не са много вярни,аз за мойта си бях извадил същите заключения ама реалноста се оказа по друга.Напълних резервоара минах 100 км.и го допълних и колата събра 12 литра.Карах я точно като теб 7 км в едната посока и 7 км в другата посока вечер,в задръстванията в София.5 литра завишаване от неработеща ламбда няма как да стане.Моита харчеше 12 в града и 7.5 извън града при положение ,че двигателя беше 1.6, но ако мина 100 км за един ден в София разхода слизаше на 9-10 в града.Тези засичания за съжаление започнах да ги правя вече след като си бях намразил колата и малко след това я продадох.Ламбдата има доста повече живот от 40-50 хил.км.и ако спре да работи ще ти даде грешка.Като я закачите на ВАГ-КОМ мисля ,че времето за впръскаване на твоя мотор на празен ход беше около 2.8/мс или 3.2/мс

Какво направи с регулатора смени ли го?Имаш ли подобрение за паленето като е топла колата?

Всичко е наред вече със паленето на топъл двигател и нямам проблеми, явно се е оказал регулатора (БЛАГОДАРЯ за което). Обаче както казах вече тази миризма на бензин като запаля ме притеснява и не вярвам да е така обикновенно. А това което казваш за засичането едва ли са мои втълпения понеже помня като я взех си ми даваше точно тоя разход за който и ти говориш, но сега доста се промениха нещата. Просто няма как преди да заредя 20 лева бензин и да мина 70-75 километра и колата да почне да придърпва и да гасне и веднага на бензиностанцията,а сега е друго вече. Тва с 20 лева почва да го прави на 45-48-ия колометър. Знам че е зима и я карам на студен мотор ама все пак са си 5-6 литра горница. Другото което ме навежда на мисълта за нещо нередно. Чистих основно дросела и маркучите към него. Там всичко е в изправност вече (беше доста мръсен), след това основно почистване на дебитомера със специален спрей (и той си лъсна както си му е реда), нов регулатор (вече не пали трудно), нови свещи на БОШ и така след всичко това си остава лекото треперене на мотора през определени интервали и завишен разход и спъването когато колата загрее.... вече не ми остана нищо друго освен СОНДА въпреки че не ми дава грешка (може просто да е поостаряла и да не обновява данните толкова често колкото трябва и да е по бавна), но тва трябва да го проверя. Само някой да каже в движение или може и на спряла кола да направя тая проверка, понеже ще си вземам кабела за ВАГ и да знам дали да викам приятел за асистент. Мерси :flehan:

ПС: Още нещо което ме накланя към сондата: Тея АМСАЛАЦИ в Италия са избушили катализатора и ся там си има празно гърне. Тва доколкото знам се отразява ЗЛЕ!

Редактирано от Иван Баев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи след като махнах катализатора и мойта започна да мерише на задавена жигулка сутрин докато загрее,яко на бензин.Разхода не се промени ,колата стана по шумна и по миризлива.Ламбдата можеш да я провериш като я откачиш и покараш с откачена ако няма промяна в поведението на колата значи си е заминала ако пък се влоши значи всичко си е наред с ламбдата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи след като махнах катализатора и мойта започна да мерише на задавена жигулка сутрин докато загрее,яко на бензин.Разхода не се промени ,колата стана по шумна и по миризлива.Ламбдата можеш да я провериш като я откачиш и покараш с откачена ако няма промяна в поведението на колата значи си е заминала ако пък се влоши значи всичко си е наред с ламбдата.

Тва ще го пробвам тея дни събота и неделя щото смятам да я закачам на ВАГКОМ другата седмица чак все пак за по сигурно все пак си е компютър. А иначе какво залягам под колата намирам де е ламбда сондата (преди катализаторното гърне доколкото предполагам, а и то едва ли ще има други кабели там) и и дърпам буксата и си карам така. Ако не съм разбрал правилно поправи ме :gruebel: Мерси.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тва ще го пробвам тея дни събота и неделя щото смятам да я закачам на ВАГКОМ другата седмица чак все пак за по сигурно все пак си е компютър. А иначе какво залягам под колата намирам де е ламбда сондата (преди катализаторното гърне доколкото предполагам, а и то едва ли ще има други кабели там) и и дърпам буксата и си карам така. Ако не съм разбрал правилно поправи ме :lol: Мерси.

Не е толкова лесно баш ама горе долу :).Трябва ти канал евентоално,мушкаш се отдолу взимаш гаечен ключ мисля ,че беше 23 или 27 .Сондата е навита в тръбата преди катализатора и от нея излиза кабел в огнеопорна омотка развиваш внимателно и внимаваш да не скъсаш резбата махаш я и пробваш.Успех! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А какво направи с температурния датчик ? Не е ли по добре да започнеш с нещата за които дава грешка, нали даваше грешка на него и дебитомера ? Виж го през VAG-COM какви стойности дава ! Ланда сонда може да се диагностицира от приличен майстор !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Проблема колеги е решен. Нова ламбда сонда + температурен датчик. Първо ламбдата (старта си беше умряла) и осезаемо подобрение и по късно датчика. Всичко си заспа както трябва. И междувременно вече има катализатор на мястото на празното гърне. Съжалявам че докладвам толкова късно. :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, колко пари струваха ламбдата и температурния датчик и откъде? Също бих искал да попитам дали самата ламбда ти отчиташе някакви грешки във VAG-COM? Благодаря предварително за отговора. :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Следователно по мои сметки това прави на студен мотор по 8 километра на ден разход от около 13-15 литра на 100. Ако някой смята че е нормално ... мен не ми се струва.

Ей колеги мисля че сте пропуснали няколко реда от темата. Точно на едно място обяснявам как сипвам за 20 лева бензин и минавам с тях 50-55 километра градско. Айде някой колега който е карал такава кола във ВАРНА през зимата (а още не са паднали големите студове B) ) да каже тоя разход завишен ли е или така ми се струва.

Колега, във Варна със 20лв. минавам и аз 50км.(средно). Според мен 14-16л./100км. не е космическа цифра, но ако я караш до 3000 оборота ми се струва малко множко B) На мен извънградско ми излиза към 8(+-малко) Със здраве :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, във Варна със 20лв. минавам и аз 50км.(средно). Според мен 14-16л./100км. не е космическа цифра, но ако я караш до 3000 оборота ми се струва малко множко :zustimm: На мен извънградско ми излиза към 8(+-малко) Със здраве B)

Колега карам я съвсем нормално и да точно до към 3000 оборота. То така или иначе сутрин в 9:00 докато отивам на работа и вечер в 5:30 когато се прибирам няма накъде повече или поне оттам откъдето минавам. Разхода си беше голям наистина. Когато я взех гореше 12 литра с тва каране. Е сега вече пак си гори толкова. Иначе извънградско 7 до 8 литра на климатик със около 130-140 км/ч

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, колко пари струваха ламбдата и температурния датчик и откъде? Също бих искал да попитам дали самата ламбда ти отчиташе някакви грешки във VAG-COM? Благодаря предварително за отговора. :zustimm:

Ами колега ламбдата е универсален заместител и я плащах около 130-140 лв. а датчика е на Хофер и е 36,30 лв. А за грешки във ВАГ нямаше на сондата, ама обновяваше данните около 7-8 пъти а не около 30 и нагоре доколкото ми каза един колега от форума. Абе с една дума заленяла си беше сондата. А иначе за температурният датчик имаше грешка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега карам я съвсем нормално и да точно до към 3000 оборота.

Извънградско - като твоя разход, градско - карам с над 3000 оборота :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А катализатор от къде взе? Нов или втора ръка?

Втора ръка от морга ама имах възможност да избирам измежду няколко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Втора ръка от морга ама имах възможност да избирам измежду няколко.

Би ли споделил на какви цени вървят (въпреки, че втора ръка не се знае колк оживот има още в него...) :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Би ли споделил на какви цени вървят (въпреки, че втора ръка не се знае колк оживот има още в него...) :zustimm:

Цените колега варират в зависимост от изкупната цена на катализаторите и продажната (чисто нови). Тея от моргите са тарикати по принцип и знаят всичко което продават колко върви на магазина и ти обявяват една цена и твоя си работа ако искаш и тва е. Иначе моя на пазарлък на 70 лв и един галон бира.

Освен цената кажи и как прецени, че този който си избрал става за нещо, а няма да се запуши след 2К км.

Ами как прецених ли. От едната страна компресора и уплътнявам хубаво и надувам. И така няколко. Квото ще излиза като мръсотия да излиза и в крайна сметка тоя който е с най добра пропусклива способност за да не душим колицата, да не дрънкат парчета вътре (имаше един дето като го надух и се изтърбуши целия през дупката :zustimm:), и да виждам слънцето като погледна през него все пак :zustimm: Че така де, отнесох отговарящия на критериите. Ся гаранция Франция дали няма да се запуши нали знаеш. Карам с него вече 1К и нямам проблеми. Пък ако се запуши скоро, здраве да е. Тогава ще му мислим.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ехее, че много добре :) , той нов е стабилна сума като че ли :hilezh:

Ми не съм проверявал точно колко е ама е стабилна наистина. Че както казах те и за толкова ги изкупуват горе долу, а тея от моргите тва гледат поне да докарат откъм цена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оправи ли се разхода на колата ?

В крайна сметка си сменил - Регулатор на налягането, ламбдата и температурен датчик ?

Помня, че беше писал и за предварението, че е 9 градуса - намали ли го след интервенциите ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оправи ли се разхода на колата ?

В крайна сметка си сменил - Регулатор на налягането, ламбдата и температурен датчик ?

Помня, че беше писал и за предварението, че е 9 градуса - намали ли го след интервенциите ?

Предварението си е същото докато колата загрее. След като загрее и ако волана е направо (демек не се влияе от хидравликата) варира между 7,5 и 9 градуса на пазен ход. Не съм пипал там. Иначе разхода е добре сега.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди време писах за същия проблем и при мене, само че колата е А4 125 к.с. АДР! Докато е студена е като оса направо, като загрее сякаш половината коне умират. Разхода също ми е покачен, понякога когато я форсирам на място, глъхне в ниските обороти и препуква през ауспуха. Тия дни ще я закарам на диагностика да я видят. Тая ламбда сонда верно ли е 300 лв., ако се наложи да се сменя???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...