martin76 Публикувано 18 Януари 2012 Доклад Share Публикувано 18 Януари 2012 Предварително се извинявам за намесването в чуждата тема,имам един кратък въпрос:Audi A4 T 2000г. вътре са две перки на радиатора, когато запаля колата едната си работи още със запалването, а другата се включва по-късно (когато загрее колата), това нормално ли е? Или при първоначалното запалване и двете перки не би трябвало да работят? Става въпрос за изгасен климатроник на колата. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NIKO Публикувано 18 Януари 2012 Доклад Share Публикувано 18 Януари 2012 Кое не стана ясно, че въпреки теориите ти една ос функционално става на вал при определени условия ли?ОК, характеризирай машинния елемент, на който се върти електромагнитния съединител когато е незацепен и когато е зацепен.Ще кажеш едно и също, нали?Изобщо няма да влизам в спорове за клапани, видове компресори и т.под., ти така и така ще разясниш в подробности всичките им тайни.Ако някой има желание да си прави сам компресора, идете в сервиз, не е като наливане на антифриза. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zili Публикувано 18 Януари 2012 Доклад Share Публикувано 18 Януари 2012 Благодаря, но тези теории не са мои. Тези теории се учат в училище.Да ти обесня по-подробно, да може да го разбереш - валовете предават въртящ момент, осите не. Валът на компресора предава въртящ момент от ремъчната шаиба към буталата на компресора. И като не се върти не става ос. Точка.За "клапани, видове компресори и т.под" нищо няма да разяснявам. Има Гугъл.За ремонта си напълно прав - ако не си наясно - в сервиза. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Pav3l Публикувано 18 Януари 2012 Доклад Share Публикувано 18 Януари 2012 ...Да ти обесня по-подробно, да може да го разбереш - валовете предават въртящ момент, осите не. Валът на компресора предава въртящ момент от ремъчната шаиба към буталата на компресора. И като не се върти не става ос. Точка. ...Ще ме извиняваш, но технически погледнато, когато "валът" на компресора не се върти заедно с ремъчната шайба, той не предава въртящ момент, нали?Следователно в това си положение дефакто си е "ос". При задействането на електромагнитния съединител нещата вече са различни.Но докато не е "включен" компресора, валът който задвижва буталата за фреона, си е ос. Точка (нали така беше...)Оси са и всички болтове, закрепващи ролките за ремъците, нали така?Ако бъркам - поправи ме. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Evgeni K. Публикувано 18 Януари 2012 Доклад Share Публикувано 18 Януари 2012 Благодаря, но тези теории не са мои. Тези теории се учат в училище.Да ти обесня по-подробно, да може да го разбереш - валовете предават въртящ момент, осите не. Валът на компресора предава въртящ момент от ремъчната шаиба към буталата на компресора. И като не се върти не става ос. Точка.За "клапани, видове компресори и т.под" нищо няма да разяснявам. Има Гугъл.За ремонта си напълно прав - ако не си наясно - в сервиза.Като си тръгнал да се правиш на умен към бутала не се предава въртящ момент. Имал 5 по Физика за 12-и клас и издребнява за неща които даже не са по основната тема. Те тези неща не се учат в гугъл умньо. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zili Публикувано 19 Януари 2012 Доклад Share Публикувано 19 Януари 2012 към бутала не се предава въртящ момент.Сега ти издребняваш...Обяснявам го по-неглиже да може и такива като теб да го разберат. технически погледнато, когато "валът" на компресора не се върти заедно с ремъчната шайба, той не предава въртящ момент...Следователно в това си положение дефакто си е "ос"Какви глупости се пишат тук... "технически погледнато" ,"дефакто" - стига сте се излагали бе хора. Вал, ос, боже, боже...валът бил ос...абе това на компресора е вал, какво го мислите толкова...какво толкова се обиждате като някой ви обяснява нещо. И никой от разбирковците не обясни как работи компресора без ел.съединител... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
werti Публикувано 29 Април 2012 Автор Доклад Share Публикувано 29 Април 2012 (Редактирано) Здравейте.Все още се боря с проблема и няма оправия.Вече времето се стопли и включих буксата която захранва с "+12V" шайбата на компресора и тя веднага щракна и зацепи.Всичко работи климатроника си охлажда супер ,перката отпред си работи на ниски обороти когато е включен климатроника на охлаждане.Но тъпия компресор не ще и не ще да изключи и това е.Дори когато климатроника е ИЗЦЯЛО ИЗКЛЮЧЕН и няма символи на диплея-компресора(щайбата е зацепена) върти и тръбите са ледени(вътре в купето се чува леко съскане).Откача ли кабела отпред към компресора-веднага шайбата спира да се върти и компресора изключва.Но от бутона вътре"снежинката" не мога да го спирам и пускам.Самия бутон си работи,защото като го натисна оборотите на двигателя леко се покачват ,щраква някакво реле и се пуска ел.перката за охлаждане на фреона.Но когато климатроника е изключен,а компресора работи постоянно -вдига налягане във системата ме е страх да не се спука нещо.Има ли реле за управление на компресора "шайбата"?Може ли това реле да е залепнало постоянно и да дава постоянен "+" на компресора и отам да идва проблема?Ако има къде се намира това реле?Блока на управлението на климатроника е изпълнен с интегрални схеми и видимо няма изгорели елементи и писти по платката(пък и самото управление си работи безпроблемно).Чета тука из нета за елемнта"Пресостат" не ми ясен как действа какво всъщност прави той може ли той да ми държи постоянно включен компресора?Моля дайте съвет. Редактирано 29 Април 2012 от werti Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
дани---д Публикувано 29 Април 2012 Доклад Share Публикувано 29 Април 2012 (Редактирано) Ето една схема от Аутодата:Реле к143 е за електромагнитния съединител.В случая не се занимавай с пресостата. Редактирано 29 Април 2012 от дани---д Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
werti Публикувано 30 Април 2012 Автор Доклад Share Публикувано 30 Април 2012 Освен релетата под кората отдолу на Волана другаде има ли релета на А4 Б5? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Pav3l Публикувано 30 Април 2012 Доклад Share Публикувано 30 Април 2012 Точно там е: Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
werti Публикувано 30 Април 2012 Автор Доклад Share Публикувано 30 Април 2012 (Редактирано) Релето е намерено.Но проблема не е в него.Замерих го токущо работи си нормално.Това е най-обикновенно 40А "нормално отворено" реле,което задейства шайбата на компресора.Проблема е ,че до него винаги има 12V и то стой постоянно включено.Още като дам колата "на контакт" и веднага идват 12V на управляващата верига на релето и то щраква"задейства компресора"Та сега проблема е от къде идват тия постоянни 12V, които държат винаги Релето залепено.От управлението на климатроника ли?От "Пресостат"?Или някой друг дефектирал елемент пуска 12V към релето? Дайте съвет къде да търся?ПП. Временно съм сложил едно ключе което прекъсва управлението на релето и така спирам и пускам компресора принудително,ама не е работа това. Редактирано 30 Април 2012 от werti Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 30 Април 2012 Доклад Share Публикувано 30 Април 2012 От управлението на климатроника е вероятно, може да е изгорял транзистора, който управлява релето. Опитай за проба с друго управление на климатроник - от работеща кола. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
дани---д Публикувано 30 Април 2012 Доклад Share Публикувано 30 Април 2012 По схема захранване за релето идва от управляващия блок на климатика по зелен-кафяв кабел. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
werti Публикувано 30 Април 2012 Автор Доклад Share Публикувано 30 Април 2012 Да май е така захранването идва по тънкия зелен-кафяв кабел от снимката.Но страното е ,че по него не върви "+" а маса.Може би блока управлява релето със подаване на маса,а "+" да си седи постоянен на релето.А това е блока за управление.Изпълнен е изцяло с интегрални схеми няма транзистори в него.Ако някой от Пловдив,Асеновград и околноста има такъв и е съгласен за 5 мин. проба да се обади ще почерпя. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Pav3l Публикувано 30 Април 2012 Доклад Share Публикувано 30 Април 2012 Не е странно - повечето вериги се управляват по минус, но и аз не знам защо.Което ме навежда на една друга мисъл - разкачи буксите на управлението и виж дали пак ще е включен компресора от релето.Ако пак е включен - зелено-кафевия е опрял на маса.Тогава ще трябва да проследяваш кабели, или да пуснеш нов до там. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Shubert Публикувано 1 Май 2012 Доклад Share Публикувано 1 Май 2012 Не е странно - повечето вериги се управляват по минус, но и аз не знам защо....За да може след, като мине чичо мишо и си хапне изолацийка колата да пламне чак като се качиш и дадеш контакт. Руснаците го бяха измислили с плюс на всекъде, за да може палавника да бъде наказан моментално барабар с колата. Ето ти един вариант по въпроса. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване