Jump to content

Температурата на таблото се мени


Sako8222

Recommended Posts

Колеги, от една седмица забелязвам следното ненормално поведение на стрелката на температурата на таблото:

Колата си загрява нормално, парно има, духа си доста добре.

Понякога обаче вече не стига 90 градуса.

Ето пример отпреди малко:

Карам си из града и при загрял двигател показва 65-75градуса. Гася мотора. След 1 мин го паля (местя колата на паркинга), след което показва 90гр?

Имаме ли идея, термостата ли е пак за смяна (сменял съм го с BEHR)или някой датчик?

Ако е датчик, къде се намира?

Поздрави,

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

или е термостат или е температурен датчик. По това което обясняваш изглежда да е датчика. Виж я на Ваг-а дали има грешка от него, но обикновенно не записва.

При мене падаше от 90 на 50 и обратното, неква такава схема. Смених го за 10 мин работа и вече нямам проблем.

Ако проблема е в термостата, там обикновенно ефекта е че не може да охлади колата и дига над 100 градуса температура

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако проблема е в термостата, там обикновенно ефекта е че не може да охлади колата и дига над 100 градуса температура

Точно обратното ,не може да загрее до 90гр.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно обратното ,не може да загрее до 90гр.

термостат-а обикновенно се отваря като стигне 90 градуса за да охлади колата. Освен ако не е запекъл и седи отворен постоянно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

термостат-а обикновенно се отваря като стигне 90 градуса за да охлади колата. Освен ако не е запекъл и седи отворен постоянно.

мда, като я купих колата беше останал на положение отворено и трудно загряваше напълно, особено при междуградско каране.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

термостат-а обикновенно се отваря като стигне 90 градуса за да охлади колата. Освен ако не е запекъл и седи отворен постоянно.

За това става въпрос,когато е запекъл отворен-трудно достига 90гр(работят 2-та кръга),което е в 90% от случаите при развален термостат.Когато е обратното,запекъл затворен(рядко,но става),ще загрява бързо д0 90 гр(защото работи само 1-я кръг),може и да прегрее,аконе се влючат перки и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За това става въпрос,когато е запекъл отворен-трудно достига 90гр(работят 2-та кръга),което е в 90% от случаите при развален термостат.Когато е обратното,запекъл затворен(рядко,но става),ще загрява бързо д0 90 гр(защото работи само 1-я кръг),може и да прегрее,аконе се влючат перки и т.н.

Именно, всичко това е така, само тази стрелка показва шашави неща.

Днес например, сутрешно студено палене - ОК, загрява си нормално, парното духа здраво, даже го намалям, стрелкичката на температурата показва точно 90 гр.

Т.е. всичко е наред, но все пак искам да знам защо се мени, когато трябва да показва 90гр.?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Именно, всичко това е така, само тази стрелка показва шашави неща.

Днес например, сутрешно студено палене - ОК, загрява си нормално, парното духа здраво, даже го намалям, стрелкичката на температурата показва точно 90 гр.

Т.е. всичко е наред, но все пак искам да знам защо се мени, когато трябва да показва 90гр.?

отиди на диагностика при някой които разбира - например Жоро Аудито

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен е малко по различно колта загрява на -12 за около 13км и 15мин каране има парно на 4мин но като съм с пуснато парно на място или в града от 90 пада на 60,извън града в обороти без проблем.1.9 тди 110к.с и аз се чудя датчик или термостат?Забравих да спомена че колкото по силно духа парното и на по големи градуси колата загрява по бавно и изтива по бързо на място.

Редактирано от Никитоо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При теб по скоро е термостат,а при колегата Sako8222 на датчик мяза да е....,и с ВАГ-КОМ май не се хващаше.

Редактирано от plambata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега смени си тем. датчик и ще се оправи,работа за десет минути :zustimm:и аз мисля че,ВАГ КОМА него хваща

Редактирано от bori
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Грешка в температурния датчик се записва в регистрите на ваг-ком, датчика е G2 и излиза на Instruments.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Грешка в температурния датчик се записва в регистрите на ваг-ком, датчика е G2 и излиза на Instruments.

А не е ли G62 или аз се бъркам нещо?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

твърдо ЕСТ сензор демек температурния за смяна! след смяната се занулява грешката , ако я има в таблото!

пише че G62 се заменя с G2!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

твърдо ЕСТ сензор демек температурния за смяна! след смяната се занулява грешката , ако я има в таблото!

пише че G62 се заменя с G2!

Тва G2 колега според теб трябва да е новият датчик така ли? Питам понеже аз преди време сменях темп датчик ама като го купувах никой не ми каза че новият му е такова названието, а си мисля че G2 е съвсем друг датчик в колицата.... а може и да се бъркам или да са ми спестили информация. Новият дето го сложих е зелен на цвят... имаше и сини, но не в наличност.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 years later...

На АЕБ на водния радиатор има термодатчик, на който се опитвам да разбера какво му е предназначението. Излиза ми на някои места като G2. Някой знае ли за какво е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, колега skype86!

При мен проблема е, че загрява до 102-106 градуса. Наблюдавам го на дисплея на климатика. Смених термостат и водна помпа, но без ефект. Имам спомени, че съм чувал перка да работи след гасене на колата за около 10-20 секунди, но не съм сигурен. Отдавна не съм я чувал перката така. При мен едната перка е с виско, а другата е за климатика. Знам, че виското е механично задвижвано. Коя от двете перки включва този датчик и как? Има ли бушон или реле? Гледах някъде по сайтовете, че има някакво реле 212, което отговаря за подобен датчик, но там има радиаторче, което с подобен датчик включва перката, но при мен това радиаторче е на виско съединителя.

При студен двигател на 49 канал на климатика ми показва 45 градуса, а навън е 1-2 градуса. На 51 канал "температура на двигателя ми показва 27 градуса. След палене, като загрее и достигне тези градуси, започват нормални показания. Тези стойности са минимални зададени или трябва да показват актуалната температура, примерно 2-3 градуса, колкото показва термометъра, при студен двигател?

Знаеш ли канали 49 и 51 от кои датчици взимат информация?

Въпросният датчик мога ли да го проверя на някой от каналите на климатика?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе майсторе, смени си температурните датчици ве, тооооооооолкова изписано има из форума, досега не се ли научихте да търсите......:steinigung:

Каза ти се за какво е датчика на радиатора, но той не работи сам, компютъра на мотора заедно с компютъра на климатроника използват данни както от споменатите два и от още няколко други температурни датчици(от втория зад мотора, на входящия въздух,за външната температура, за температурата в купето и от светлинния диод на таблото). Виското ти няма нищо общо с ел. системата на колата, затова е и вискозен съединител (в нета има изписано епциклопедии за понятието!), пълен е с гел, който студен е течен, сторли .ли се се сгъстява и "увлича" перката.

Пак да повторим задачката закачка - сменяш и ТРИТЕ датчика,оня  на радиатора и двата зад мотора и пееш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, NIKO, не знам с какво съм те подразнил за да ми пишеш така!? Аз не съм майстор и за това търся помощ от колеги. Ако ти си майстор, заповядай, ще ти платя колкото кажеш ако ми решиш проблема. Само да не е като "майсторите", които пробваха до момента, дето ми казаха смени това, смени онова и като не решат проблема да вдигат рамене и да се оправдават с некачествени части.

 

1. Мога да кажа, че знам как да търся. Търсил съм достатъчно преди да пиша. Не само във форума.

2. Колегата каза, че датчика включва перката на радиатора. Аз знам, че при мен е с виско съединител и питах дали включва перката на климатика. Има модели, които се включват по друг начин, който се опитах да опиша. Ако е неразбираемо ще го опиша пак. Исках да разбера дали този датчик включва перката на климатика или според колегата  skype86, датчика е за главната перка, която за моята кола няма как да стане, но при други модели работи.

3. Това дето си писал за виското и за многото датчици според мен е излишно за тази тема.

4. Зададох конкретни въпроси, които са пряко свързани с проблема по темата. Ако някой може да отговори ще ми помогне, а и не само на мен.

 

НИКО, темите във форума, в които няма излишни обяснения и отклонения от темата се броят на пръсти. Съгласен ли си? Имам един кашон с работещи части, сменени по същия съвет, който ми даваш, струващи още една кола, като моята. При мен няма трети датчик. Зад  двигателя е само един, който е сменян скоро. Ако ми намериш обяснение за датчика на радиатора, който мисля че е G2 ще съм ти благодарен ако мен насочиш, къде да прочета.

 

По-горе колегите са писали, че им излизат грешки за датчиците, а при мен няма нищо. Ако сменям датчика на радиатора ще сменя и другия, въпреки, че го сменях скоро и то пак напразно, но може и да имам запушен радиатор (който също е сменян скоро).

 

Термостата го смених по съвет на майстора, стария току що го пробвах в тенджерата с термовизионна камера. На 85 градуса започна да се отваря, а на 90 градуса беше напълно отворен. Работи си без проблем, но го смених по начина, по който ти ме съветваш. А проблема си остана с високата температура. Така, че те моля да не продължаваме да съсипваме поредната тема с излишни коментари. Нали форума е да си помагаме! Не да се хулим! Замисли се колко малко са темите, в които някой е решил даден проблем и после е писал, че проблема е решен. Малко са. Повечето колеги, като си решат проблема, забравят за форума и не пишат, за да помогнат на останалите.

 

При мен проблема с температурата на таблото си е наличен и търся решение от лятото. Смених доста неща и сега искам да разбера как точно се случват нещата защото ми омръзна да наливам напразно пари без ефект.

 

Който може нека помогне.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ма ти направо ми се накара:pale:.

Едно бързо въпросче, след като имаш термокамера, топлото на самият мотор проверявал ли си? Как така си толкова сигурен във "високата температура"? Да не стане така, че "на дисплея на климатика(всъщност климатроника) да не дава коректната стойност, просто щото "новия" датчик е или неподходящия, или некачествен, а температурката да си е най-нормалната?

Грешка за датчик ще ти излезе САМО тогава, когато е или напълно отказал, или има прекъснато окабеляване, или дава нелогични данни извън заложените в компа гранични стойности.

И недей влита с шутовете от вратата, това, че си го сменил датчика зад мотора, не значи, че си сложил качествения, понякога и майсторите в кавички имат попадения. И термостат "започнал да отваря на 85 градуса" е пълен брак. Има немалко споделени случаи на неколкократна смяна на въпросния велик елемент, докато се попадне на качествен(или поне коректно работещ) такъв. НИКАКВА (за съжаление) гаранция нямаш, че новият е и работещ.

Въпросната "перка" на климатроника минава през реле, през което минават и сума други неща, като инжекторите, компресора, бензиновата помпа и още нещо имаше, сега забравих, та въпросното реленце цака често нещата. Но пък няма връзка с температурата, или поне не дотолкова, доколкото не пуска/спира вентилатора и/или компресора.

За да я караш така тая кола, постоянно над сто градуса, досега да си я прегрял хиляда пъти. Виж върни се към четеното и пак прочети.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

22 hours ago, Vidin Hristov said:

Колега, NIKO, не знам с какво съм те подразнил за да ми пишеш така!?

Просто не му обръщай внимание,пак е спал накриво.По-скоро обърни внимание дали виското ти работи добре.При мен работи малко повече отколкото трябва на студен двигател върти и спира трудно,но нямам проблеми с температурата и не го закачам.При теб може да се случва обратното,на топъл двигател да не увлича достатъчно добре гела и да не охлажда достатъчно,въпреки че при тези температури навън 106 градуса си е постижение.Водната помпа прегледана ли е?И термостат,който започва да отваря на 85 градуса не е никакъв брак,това е термостат не ЦК ключе.В офроуд форума има описан един бабешки метод с вестник навит на руло,при топъл двигател опитваш да спреш виското с него,ако не успееш и започне да къса вестника значи вискомуфата работи.

Редактирано от Gostrex
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Gostrex, както виждаш никой не ти забранява да си даваш мненията, доколко са качествени и на място, вече е друг въпрос, но умишлените лични коментарии в тона на този последният ти, са против форумните правила, така че ще помоля да се въздържаш от първосигнални личностни реакции. Благодаря.

И пак да проиграем скеча - напълно уверен ли си в твардението си, че термостат ЗАПОЧВАЩ да ОТВАРЯ на 85 градуса е НАРЕД? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При различните термостати е различно, но и същевременно подобно, НИКО.

Термостатът на Алфата ми започва да отваря на 82 градуса и е напълно отворен при 88 градуса. На Реното ми започва да отваря на 84 градуса и е напълно отворен пак при 88 градуса. Аудито ми е само от няколко месеца и още не съм се занимавал с термостата му, но не виждам защо да е нередно един изправен термостат да започне да отваря на 85 градуса, след като оптималната температура на охладителната течност е 90 градуса. А ти как мислиш - какъв според теб е проблема един термостат да започне да отваря на 85 градуса?

Редактирано от nickgaidarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...