Jump to content

Гасне при спиране


Geremi

Recommended Posts

Здравейте, колеги! Преди малко ми се случи нещо странно с АБК-то. При рязко спиране с цел да избегна преминаването с голяма скорост през новопоставен "лежащ полицай" колата изгасна. Запали доста трудно, но все пак я закарах до вкъщи. Проблема стана на газ (АГУ). Пробвах я след това на място - форсира се нормално, но пусна ли газ оборотите падат до 0 и след това подскачат няколко пъти до 1200-1300 и се нормализират. Пак форсиране, пак пускане на газта и същото положение. Вдигнах капака всичко ми се стори нормално, но все пак ми направи впечатление, че колекторите бяха доста по-студени от главата на ДВГ и маркучите :hilezh: Странно, досега сякаш винаги бяха и те горещи. Т на двигателя беше 85 гр. Някакви идеи? :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен така ми правеше като ми беше леко напукан гофрирания маркуч.После като се цепна нацяло постоянно ми падаха оборотите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен така ми прави от 2 години, така я купих колата, смених 3 маркуча гофрирани, 2 дебитомера, 2 стъпкови мотора, чистене на дроселова клапа, свещи кабели капачка и без никакъв резултат, прави го и на бензин и на гас, сега в последно време държи много високи обороти и гасне само на гас, дано намериш откаде е проблема та да намажа и аз покрай тебе :hilezh:

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята го прави това от време на време,утре като запалиш няма да имаш проблем ..... Вчера на срещата ми го направи и с колегата (bagera979) я закачихме в момента на комп-а за да видим грешката.Грешката която ми даде на мен беше : 00516 Closed Throttle (idle) Position Switch (F60) 30-00 - Open or Short to Plus .Днес попитах колегата (VBI) и той ми обясни,че това е TPS-a,което е ключе на дросвловата клапа и цъка при отпускане на газта.И ако е повредено или е тръгнало да се поврежда или просто не е затегнато както хората и стават подобни неща.Ако можеш закачи я с комп,за да видиш дали и твоя проблем е като моя. Успех :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

6А и АБК нямат общо !

Проблема и при теб и при нас е ТПС, но двата ТПС са на различни принципи !

http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=110628&st=0&p=1670706entry1670706

Ето темата на Дани !!!

Не забравяйте да оцените положеният труд, тъй като това е едно доста полезно инфо !!! :hilezh:

Редактирано от Vitcig
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново! Тази сутрин колата се държеше перфектно до момента в който стигна работна температура. След това веднага започнаха проблемите от снощи – мъчи се да гасне на празен ход и се форсира сама(това на газ). Явно се влияе от Т на двигателя. Прехвърлих на бензин за няколко секунди и след това на газ и проблемите изчезнаха (най-вероятно временно). Ако това наистина са симптоми на TPS, хич няма и да ходя на елкон. Кажете поне може ли по-някакъв начин да се почисти, ремонтира и т.н., защото е много неприятно. Интересното е че есента пак го правеше този номер за около седмица и оттогава досега без проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти чете ли темата на Дани !?

Въпросното нещо е с едни писти като тези на дебитомера ! И като се износят - виждаш какво се получава !

Не се ремонтира ! Подмяна, и после адаптация, че да схване тъпата ЕЛКА че има нов датчик за дросел клапите !

Може да го свалиш и да огледаш, но не подлежи на ремонт ...

Или поне никой не е споделил как да се оправи !

Замери синият датчик какви показания дава ! Или направо го смени !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

И нека да си ъпна темата с ново проблемче. От два дена оборотите на празен ход откачат и стоят на 2200-2500. :wall: От едната в другата крайност. Няма значение студена топла, просто го прави и след време се оправя. Някак си сама си подава газ, защото дори и на скорост я усещам как си върви без газ. Като махнах буксата на стъпковото моторче се нормализираха, пръснах на буксата ВД40 и след това бяха нормални.Утре ще видя как е, засега се съмнявам в стъпковото моторче - ще го промия. Огледах всички вакуми-на място са. Може ли пак да е от тъпия ТПС?

Редактирано от Geremi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е ТПС няма как да се оправя от самосебеси. Но няма как да е и стъпково моторче, защото то не играе роля при движение. Във форума има няколко теми как да го изчистиш най-ефикасно. В какво състояние ти е дебиЛомера?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

<_<

Добре де, посъветвах те като го направи, да и теглиш един шут на педала на газта !

Като шамар един вид !

И ако случайно се оправи - ни лук яла, ни мирисала, си за нов датчик на дросел клапите !

Като махнеш буксата на стъпковото моторче, при мен на бензин гасне, на газ работи някак си като асматик - стабилно, ама пред умиране :hilezh: !

Не си споделил проблема като се появи на какво гориво го направи !

И стига с това ВД ! Уууууу, начи получавам обриви като го чуя ! Тук ВД, там ВД, и навсякъде ВД !

Ми за всичко си има препарати - специално за моторчето ти трябва спрей за карбуратори ! Около 10 лева му е цената ! Буксата ако се пръска, се прилага контактен спрей !

Закачва ли я на компютър да видиш как е положението с ламбда сондата и другите датчици ????

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

<_<

Добре де, посъветвах те като го направи, да и теглиш един шут на педала на газта !

Като шамар един вид !

Батка, не си мисли, че не съм те послушал - раздавах и здрави шутове, но не и не има си собствено мнение :stupid: Прави го на бензин и на газ. Почвам да си мисля дали не е нещо от студа, колкото и тъпо да звучи. А за спрея ще те послушам. :flehan: Защо да гледам ламбда и датчици след като го прави и на АГУ? Преди 2 месеца бях на диагностика, дебитомера е перфектен, а от тогава не е гърмяла.

Редактирано от Geremi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом го прави и на двете горива, е лесно за намиране !

На чесън стигнах до извода че само моторчето за ПХ влияе на този симптом !

А то взима акъл от компа, той от ТПС и дебиломера ! Казваш че последният е ОК, начи остава предпоследното ! !

Чете ли темата на Дани (за втори път) !

Там е обяснено как да измериш въпросният ТПС датчик и съответно да разбереш дали има проблем !

Редактирано от Vitcig
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чете ли темата на Дани (за втори път) !

Там е обяснено как да измериш въпросният ТПС датчик и съответно да разбереш дали има проблем !

Да чел съм я темата, проблема е че нямам мултицет, тези дни ще търся и да сядам да меря. Незнам при вас в София как е, но тук във Варна почнаха кожи да свалят с тези диагностики - под 50лв няма :steinigung: . Накрая ще се прежаля да купя един кабел и да я пробвам аз с лаптопа, колкото и да съм скаран с техниката. Ако има колега с Vagcom от Варна, който да иска да я закачи :respekt::bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако колата ти гасне след като натиснеш спирачка, това може да се дължи на нехерметичност на сервото и маркуча към него - двигателя започва да смуче въздух, който не е отчетен от дебитомера....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, явно отначало искаме да почнем !

Джеръми, огледай си гумената връзка м/у дебитомера и дросел клапите на запален двигател !

Палиш колата и го стискащ няколко пъти - всичко е наред ако няма промяна в работата на мотора !

После вперваш поглед в клапата за празен ход (а.к.а. моторчето за ПХ), и му стискаш маркуча който отива в това гумено съединение на дебитомера ! Стискаш го леко и постепенно, докато не усетиш как вече моторчето се отваря повече заради недостига на въздух !

После си проверяваш "кихалката" на газовата дали не е заминала на някъде !

После колегата каза за серво-маркуча !

Друго за въздуха няма ...

Отварян ли е дебитомера, в смисъл може ли да свалиш капачката отгоре !?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...........Друго за въздуха няма ...

Има,има и то още много места,откъдето може да смуче въздух и да ти разгони фамилията,докато го установиш:

-системата за картерна вентилация и особено клапана на главата

-системата за рециркулация на бензиновите пари

-системата за подаване на загрят въздух към двигателя...

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е убаво де ...

Миснал съм една две ... :hilezh:

Мислех да те питам още в предната тема като спомена за топлия ?!

Откъде ве маме пък там може да стане фал ???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.......

Мислех да те питам още в предната тема като спомена за топлия ?!

Откъде ве маме пък там може да стане фал ???

Е как откъде,та нали там клапата се управлява с вакуум от смукателния колектор и ако е разрушена мембраната на клапата,или пък терморегулатора е разхерметизиран,директно ще се засмуква неотчетен въздух.

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, явно отначало искаме да почнем !

.....огледай си гумената връзка м/у дебитомера и дросел клапите на запален двигател !

Палиш колата и го стискащ няколко пъти - всичко е наред ако няма промяна в работата на мотора !

После вперваш поглед в клапата за празен ход (а.к.а. моторчето за ПХ), и му стискаш маркуча който отива в това гумено съединение на дебитомера ! Стискаш го леко и постепенно, докато не усетиш как вече моторчето се отваря повече заради недостига на въздух !

Отварян ли е дебитомера, в смисъл може ли да свалиш капачката отгоре !?

Oгледах гофрирания маркуч днес, стисках го - никаква промяна. Гледах всякакви други малки маркученца и гумени маркучета - всичко си е на мястото и не зиглежда сцепено. Интересното е, че днес като я запалих на бензин и след около 30 сек. пак качи оборотите на 1800-2000 изключих буксата на моточето за ПХ и промяна нямаше държеше си все високи. След около 5 мин на високи ги свали на 1000-1100 и така до вкъщи. КИхалката е ОК. Дебитомера е отварян няколко пъти от диагностици и от тях знам че е супер. Два пъти са въртяли и зъбното колело, но това преди време и от тези манипулации ефекта е бил изцяло положителен. От друга страна откакто почнаха последните мизерии почна да върви повече :gruebel::stupid: Маркуча на моторчето за ПЬ не съм го стискал, утре и това ще пробвам.Лека вечер на всички! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дани, ако е закъсана мембраната, проблема ще е постоянен ...

Иначе не бях мислил от таз гледна точка ...

Ама то колко въздух да засмуче през тез 2мм тръбичка ? Или казваш достатъчно ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....Ама то колко въздух да засмуче през тез 2мм тръбичка ? Или казваш достатъчно ...

Той проблема ще е постоянен,но този въздух ще бърка системата по различен начин при различните режими на работа.Едно ще е,когато колата работи с богата смес при студено палене и този въздух почти няма да влияе и съвсем друго ще бъде,когато сместа обеднява при топъл двигател.Иначе,въздуха през наглед малката тръбичка,влияе и то много.

Моят съвет,за да се изключи напълно възможността за засмукване на допълнителен въдух,е да се изключат от смукателния колектор и дросела всички тези допълнителни "еко" системи,отворите да се затапят и да се покара за проба без тях.Ако нещата не се подобрят,значи проблема не е от тях,но ако проблема изчезне ще се хване много лесно причината.

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...