Jump to content

Схема за ел. фарове


ИСО

Recommended Posts

Въпросчета към кабелджии, жичкаджии, токаджии и други ... :lol:

Имаме две машинки за ел. фарки за Ауди 80,90, coupe и т.н., две букси към тях и един бутон за управление на екстрата...

Всичко е монтирано и кабелите са пуснати, НО кое къде се връзва !?!? :gruebel:

Моля за малко(много) помощ. :respekt:

Това е машинката и буксата до нея !?(и бутончето)Три кабела !?Кой, какъв и къде !?

es86cn.jpg

Това е буксата на бутона. Пет кабела ! Кой къде ?!

ci8at.jpg

Бутончето отзад :

34dl7ir.jpg

2, 3, 4, 5, 6!? Кое, къде ?!

Ще ви бъда благодарен, а и смятам, че темата ще е полезна и за други !

Моля за цветно обяснение... :bia:

:)

Edited by ИСО
Link to comment
Share on other sites

При мен ги свързах така:

P1100985.JPG Motorcheta-Farove_B3.jpg

Май не е точно както са казали германците, но работи.

Ако приемем, че разликата между сиво и синьо бутонче

е само от естетически характер, би трябвало да стане и

при тебе.

Ако не, поне обяснението е цветно :hilezh:

Link to comment
Share on other sites

Разликата не е в естетическия характер. Съпротивленията в двата бутона са различни при съответните степени.

Link to comment
Share on other sites

Не си спомням , имах и син и сив бутон , но сивия го подарих , защото не ми трябваше. Моторчетата ми са свалени от ауди 100 , бутонът беше син и затова си оставих него. Все още стоят в шкафа ми и не съм се наканил да ги сложа. Би трябвало моторчета , които са свалени от кола със син бутон да не работят коректно със сив заради различните стойности.

Сега измерих на синия какви са - степен 0 - 2.03 kOhm , степен 1 - 1.86 kOhm , степен 2 - 1.63 kOhm и степен 3 - 1.37 kOhm . Някой колега може да напише и стойностите на сив бутон.

Edited by iovkom
Link to comment
Share on other sites

Малко СПАМ: :hilezh: Може ли някой, имащ екстрата да сподели колко пъти я е ползвал? На едното ауди я ползвах 2 пъти за 3 години, на Шкодата- 1 път, след като свалях фаровете, за да проверя, че не съм прецакал нещо.

Link to comment
Share on other sites

Пример: Онази вечер карах по тъмно по едни второ/третокласни пътища(не моята кола) до едно място и обратно, да се прибере багаж...И на отиване и на връщане се наложи да се цъкат фарките нагоре/надолу.Първо заради дупките, да ги виждаш по-добре и второ заради натоварената кола.

Друг момент за ползването на ел. реглаж е, че е по-добре в градски условия да караш с по-свалени фарове, а извън града с малко по-високи.Естествено без да пречиш на останалите.

Трети момент е, че обичам да си цъкам разни копчета и да се кефя... :lol:

Edited by ИСО
Link to comment
Share on other sites

Аз ги ползвам сравнително често, повече защото ме кефи,

но и се е налагало наистина, особено като седне някй

голям човек отзад.

Сложих моторчетата и отидох да ми регулират фаровете с апарат.

Карам аз гордо с професионално нагласени фарове, а

колегите се разцепиха да ми светкат и да ме псуват.

Отивам пак, пичовете викат перфектно е.

Накрая си ги снижих сам за да не преча на хората.

Но след реглажа+релета колата наистина светна.

Link to comment
Share on other sites

Моторчето се управлява с промяна на съпротивлението от бутона в купето. Представи си , че на нулева степен от бутона идва съпротивление от около 2 kOhm към моторчето и то ти вдига фара в най-горно положение. Когато замениш този бутон с друг , със съпротивления , които не отговарят на тези , е възможно на 2 или 3 степен фаровете да са в най-горно положение или въобще да не реагират на командата. Затова казах , че е добре някой да измери и съпротивленията на сивия бутон (какъвто е твоят ) , за да видим какви са . Мерил съм ги отдавна и не си спомням какви бяха разликите в тях .

Edited by iovkom
Link to comment
Share on other sites

Ето пресни замервания на СИВ бутон:

Степен 0 - 2.01

I - 1.84

II - 1.71

III - 1.43

Сериозни ли са тези разлики в сравнение със СИНИЯ бутон !?

:)

Edited by ИСО
Link to comment
Share on other sites

Не , очевидно са еднакви с тези на синия , малките разлики идват от уредите ни. Ще попитам колегата , на когото подарих копчето , какви са стойностите при него.

Link to comment
Share on other sites

На път си да си отговориш сам.

Аз съм с фарове от б4 (син) и с бутон от б3 (сив) и работят чудесно.

Ползвам ги когато не ми харесва колко са ми високи фаровете и често не са точно на 2, ами на 2 и половина да кажем, без да преча на насрещните разбира се. В града ги държа максимално забити надолу.

Edited by oooo
Link to comment
Share on other sites

Аз съм с фарове от б4 (син) и с бутон от б3 (сив) и работят чудесно.

Това е добра новина, защото и аз съм така горе-долу... :)

Link to comment
Share on other sites

Ето какво се получи днес:

Машинка HELLA :

dr6sw.jpg

1 - маса

2 - управление

3 - + къси светлини

Монтираме машинката на фара, хващаме си + от жълтия кабел на буксата във фара и маса от кафявия. На другата машинка същото. :lol:

Средното пинче и на двете машинки свързваме заедно и с един кабел отиват до 4-ти пин на бутона в купето.

Бутона(снимката по-горе в постовете) :

2-ри пин не съм ползвал(той е маса) и е заедно с 6-ти пин.

3-ти пин - пускаме кабел до лостчетата на фарове/мигачи и от лявата букса(там, където се пускат фаровете) намираме жълтия кабел-къси светлини, връзваме там.

5-ти пин хващаме +(на контакт) от съседен бутон.

6-ти пин маса, пак от съседен бутон.

Всичко заработи по тази схемичка ! Това е. :)

Благодарности на колегата shado за схемата по-горе, която леко промених. :bia:

Link to comment
Share on other sites

Може да сложиш по един предпазител от 5А за всяка машинка на захранването от късите светлини. Така ако изгори/блокира моторчето вътре и "окъси" няма да ти изгасне съответния фар :).

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Знам че темата е стара, но да споделя малко "полезно" инфо ...

В бутона има една крива крушка без никакви обозначения по нея !

Смяната и е още по-крива ...

"Затваряте" зъбчетата на кабелните обувки на бутона, и следва фън-а !

С някакви невероятни умения разделяте буксата от самата платка, и разбирате че някое от 5-те крачета също е дало фира ...

После самата платка е захваната за светловода на 4 места - там аз направо рязах "пъпките" с макетното ножче (после не се наложи поне при мен да лепя с нещо платката - пак си щТракна) !

После самото "колело" на което са степените се фиксира в някое положение от една пластинка, на която има една хипер-ултра-мега малка съчма !

Внимавайте с нея - при разглобяването светлодода да е легнал, а платката да е "отгоре" !

И вече разделената платка и светловод са ви в ръцете ...

Евентуално и някоя букса от самият бутон както споменах !

Крушката си има гнездо, и не всяка автомобилна крушката става ...

С разпространените 1,2/2 W няма да свършите работа, тъй като ОЕМ крушката е ф4, а "гнездото" е малко по-голямо ! Въпросните крушки са ф5 и маааалко не влизат ... Навлажнени също :hilezh::hilezh:

Тааа на мен ми сложиха една малка крушка (като от бутона за ел. стъклата), спойки - и сме пей сърце !

Тааа малко не е предвидено както каза Исо за разглобяване, което не значи че не може да се разглоби ! :hilezh::bia:

Link to comment
Share on other sites

Някъде бях стоварил тема със снимки за разглобяване на този бутон, както и на аналогичния за подгряване на седалките.

П.С. да се похваля, че и на Шкодата използвах регулирането на фаровете цял един път за 8 месеца :hilezh:

Link to comment
Share on other sites

Аз бабата я научих да пътува нощем, и понякога сме повече кочове в кочин, и се вирнат и фаровете съответно, нищо че съм една идея надолу под необходимият реглаж ...

Мммм, а и брат ми си нема работа да ме пита има ли Алудито такава "екста" :hilezh:

Link to comment
Share on other sites

  • 7 years later...
На 21.03.2012 г. at 22:29, iovkom написа:

Между пинове 4 и 6 .

колега гледам неговото сиво копче  и моето  обаче при мен 6ти пин е свободен заети са от 1ви до 5ти  а при него  1ви е свободен а са заети от 2ри до 6ти 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...