Jump to content

Схема за ел. фарове


ИСО

Recommended Posts

Въпросчета към кабелджии, жичкаджии, токаджии и други ... :lol:

Имаме две машинки за ел. фарки за Ауди 80,90, coupe и т.н., две букси към тях и един бутон за управление на екстрата...

Всичко е монтирано и кабелите са пуснати, НО кое къде се връзва !?!? :gruebel:

Моля за малко(много) помощ. :respekt:

Това е машинката и буксата до нея !?(и бутончето)Три кабела !?Кой, какъв и къде !?

es86cn.jpg

Това е буксата на бутона. Пет кабела ! Кой къде ?!

ci8at.jpg

Бутончето отзад :

34dl7ir.jpg

2, 3, 4, 5, 6!? Кое, къде ?!

Ще ви бъда благодарен, а и смятам, че темата ще е полезна и за други !

Моля за цветно обяснение... :bia:

:)

Редактирано от ИСО
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен ги свързах така:

P1100985.JPG Motorcheta-Farove_B3.jpg

Май не е точно както са казали германците, но работи.

Ако приемем, че разликата между сиво и синьо бутонче

е само от естетически характер, би трябвало да стане и

при тебе.

Ако не, поне обяснението е цветно :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не си спомням , имах и син и сив бутон , но сивия го подарих , защото не ми трябваше. Моторчетата ми са свалени от ауди 100 , бутонът беше син и затова си оставих него. Все още стоят в шкафа ми и не съм се наканил да ги сложа. Би трябвало моторчета , които са свалени от кола със син бутон да не работят коректно със сив заради различните стойности.

Сега измерих на синия какви са - степен 0 - 2.03 kOhm , степен 1 - 1.86 kOhm , степен 2 - 1.63 kOhm и степен 3 - 1.37 kOhm . Някой колега може да напише и стойностите на сив бутон.

Редактирано от iovkom
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко СПАМ: :hilezh: Може ли някой, имащ екстрата да сподели колко пъти я е ползвал? На едното ауди я ползвах 2 пъти за 3 години, на Шкодата- 1 път, след като свалях фаровете, за да проверя, че не съм прецакал нещо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Пример: Онази вечер карах по тъмно по едни второ/третокласни пътища(не моята кола) до едно място и обратно, да се прибере багаж...И на отиване и на връщане се наложи да се цъкат фарките нагоре/надолу.Първо заради дупките, да ги виждаш по-добре и второ заради натоварената кола.

Друг момент за ползването на ел. реглаж е, че е по-добре в градски условия да караш с по-свалени фарове, а извън града с малко по-високи.Естествено без да пречиш на останалите.

Трети момент е, че обичам да си цъкам разни копчета и да се кефя... :lol:

Редактирано от ИСО
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ги ползвам сравнително често, повече защото ме кефи,

но и се е налагало наистина, особено като седне някй

голям човек отзад.

Сложих моторчетата и отидох да ми регулират фаровете с апарат.

Карам аз гордо с професионално нагласени фарове, а

колегите се разцепиха да ми светкат и да ме псуват.

Отивам пак, пичовете викат перфектно е.

Накрая си ги снижих сам за да не преча на хората.

Но след реглажа+релета колата наистина светна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моторчето се управлява с промяна на съпротивлението от бутона в купето. Представи си , че на нулева степен от бутона идва съпротивление от около 2 kOhm към моторчето и то ти вдига фара в най-горно положение. Когато замениш този бутон с друг , със съпротивления , които не отговарят на тези , е възможно на 2 или 3 степен фаровете да са в най-горно положение или въобще да не реагират на командата. Затова казах , че е добре някой да измери и съпротивленията на сивия бутон (какъвто е твоят ) , за да видим какви са . Мерил съм ги отдавна и не си спомням какви бяха разликите в тях .

Редактирано от iovkom
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Ето пресни замервания на СИВ бутон:

Степен 0 - 2.01

I - 1.84

II - 1.71

III - 1.43

Сериозни ли са тези разлики в сравнение със СИНИЯ бутон !?

:)

Редактирано от ИСО
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не , очевидно са еднакви с тези на синия , малките разлики идват от уредите ни. Ще попитам колегата , на когото подарих копчето , какви са стойностите при него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На път си да си отговориш сам.

Аз съм с фарове от б4 (син) и с бутон от б3 (сив) и работят чудесно.

Ползвам ги когато не ми харесва колко са ми високи фаровете и често не са точно на 2, ами на 2 и половина да кажем, без да преча на насрещните разбира се. В града ги държа максимално забити надолу.

Редактирано от oooo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с фарове от б4 (син) и с бутон от б3 (сив) и работят чудесно.

Това е добра новина, защото и аз съм така горе-долу... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето какво се получи днес:

Машинка HELLA :

dr6sw.jpg

1 - маса

2 - управление

3 - + къси светлини

Монтираме машинката на фара, хващаме си + от жълтия кабел на буксата във фара и маса от кафявия. На другата машинка същото. :lol:

Средното пинче и на двете машинки свързваме заедно и с един кабел отиват до 4-ти пин на бутона в купето.

Бутона(снимката по-горе в постовете) :

2-ри пин не съм ползвал(той е маса) и е заедно с 6-ти пин.

3-ти пин - пускаме кабел до лостчетата на фарове/мигачи и от лявата букса(там, където се пускат фаровете) намираме жълтия кабел-къси светлини, връзваме там.

5-ти пин хващаме +(на контакт) от съседен бутон.

6-ти пин маса, пак от съседен бутон.

Всичко заработи по тази схемичка ! Това е. :)

Благодарности на колегата shado за схемата по-горе, която леко промених. :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да сложиш по един предпазител от 5А за всяка машинка на захранването от късите светлини. Така ако изгори/блокира моторчето вътре и "окъси" няма да ти изгасне съответния фар :).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 months later...

Знам че темата е стара, но да споделя малко "полезно" инфо ...

В бутона има една крива крушка без никакви обозначения по нея !

Смяната и е още по-крива ...

"Затваряте" зъбчетата на кабелните обувки на бутона, и следва фън-а !

С някакви невероятни умения разделяте буксата от самата платка, и разбирате че някое от 5-те крачета също е дало фира ...

После самата платка е захваната за светловода на 4 места - там аз направо рязах "пъпките" с макетното ножче (после не се наложи поне при мен да лепя с нещо платката - пак си щТракна) !

После самото "колело" на което са степените се фиксира в някое положение от една пластинка, на която има една хипер-ултра-мега малка съчма !

Внимавайте с нея - при разглобяването светлодода да е легнал, а платката да е "отгоре" !

И вече разделената платка и светловод са ви в ръцете ...

Евентуално и някоя букса от самият бутон както споменах !

Крушката си има гнездо, и не всяка автомобилна крушката става ...

С разпространените 1,2/2 W няма да свършите работа, тъй като ОЕМ крушката е ф4, а "гнездото" е малко по-голямо ! Въпросните крушки са ф5 и маааалко не влизат ... Навлажнени също :hilezh::hilezh:

Тааа на мен ми сложиха една малка крушка (като от бутона за ел. стъклата), спойки - и сме пей сърце !

Тааа малко не е предвидено както каза Исо за разглобяване, което не значи че не може да се разглоби ! :hilezh::bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някъде бях стоварил тема със снимки за разглобяване на този бутон, както и на аналогичния за подгряване на седалките.

П.С. да се похваля, че и на Шкодата използвах регулирането на фаровете цял един път за 8 месеца :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бабата я научих да пътува нощем, и понякога сме повече кочове в кочин, и се вирнат и фаровете съответно, нищо че съм една идея надолу под необходимият реглаж ...

Мммм, а и брат ми си нема работа да ме пита има ли Алудито такава "екста" :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 years later...
На 21.03.2012 г. at 22:29, iovkom написа:

Между пинове 4 и 6 .

колега гледам неговото сиво копче  и моето  обаче при мен 6ти пин е свободен заети са от 1ви до 5ти  а при него  1ви е свободен а са заети от 2ри до 6ти 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...