Jump to content

Изолиране на EGR клапан


Recommended Posts

Преди последното ми влизане в сервиза имах омасляване около ЕГР клапана и го изолираха. Как - не знам. Омасляването изчезна, но мисълта ми е добре ли е това като цяло или ще доведе до някакви лоши последствия? Не знам дали има връзка, но допреди да го изолират въпросния клапан колата ми не пипаше маслото(3000 км не беше мръднало) , а онзи ден реших да проверя нивото му и забелязах, че се е понижило малко(беше на максимума на щеката, даже над него, сега е 2 мм под максимума приблизително). Възможно ли е да е от горепосочената манипулация или да търся проблема другаде(ако има такъв) ?

Kолата е А4 Б6 1.9 ТДИ 131 к.с. AWX.

Редактирано от dimitrov788
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

забелязах, че се е понижило малко(беше на максимума на щеката, даже над него, сега е 2 мм под максимума приблизително).

Не знам какви специалисти пълнят маслото над максимум,но това не е дабре за който и да е двигател.Преди време на една Ланчия Тема ТД в един сервиз и сменяли маслото и шефа се провикнал , "долейте 1,5 литра масло".Ок,но никой не е предположил че двама души ще чуят това и двамата наляли по 1,5 литра без да знаят,че и колегата му го е направил-общо 3 литра.Последствията бяха картера на земята със всичкото масло.

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това ми беше първата смяна и отидох при най-близкия сервиз до КАТ, след като я регистрирах. Направих го да свърша повече работа по колата наведнъж(грешка). Бяха си почти гаражни майстори според мен, макар, че сервиза беше горе-долу голям. Това ми беше първо и последно посещение там.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност, като се замисля не знам дали маслото е било над максимума, просто не се виждаха никакви деления на щеката. Може да си е било точно на максимума. Не, че има някакво значение в случая.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма проблем в тези 1-2 мм, по-важното да са я направили както трябва. По принцип след 5000 км. почва да го пипа маслото, като много зависи от качеството на самото масло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма проблем в тези 1-2 мм, по-важното да са я направили както трябва. По принцип след 5000 км. почва да го пипа маслото, като много зависи от качеството на самото масло.

Castrol Magnatec 5W40(505.01 стандарт), колко е качествено самото масло(оригинално или менте) - не знам. Да разбирам ли, че изолирането на ЕГР -а няма връзка с харча на масло?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам представа, някой по-запознат нека да каже, а относно маслото изчакай още 3000 и тогава прецени дали да се притесняваш и да търсиш проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип изолирането на ЕГР клапана е много добре за колата, защото вече няма да влизат изгорели газове в двигателя и да се трупат гадости по всмукателните колектори, всички които познавам с по стари дизели нямат вече ЕГР, твоята явно е по нова и трябва и със софтуера да са си играли нз, но не трябва да имаш проблем. Междудругото при мен също капеше от клапана явно турбото е горяло малко масло и от колектора е влизало по някакъв начин. Установих че има разлика каква марка масло ползваш, с по хубава марка наистина харчи по-малко :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип изолирането на ЕГР клапана е много добре за колата, защото вече няма да влизат изгорели газове в двигателя и да се трупат гадости по всмукателните колектори, всички които познавам с по стари дизели нямат вече ЕГР, твоята явно е по нова и трябва и със софтуера да са си играли нз, но не трябва да имаш проблем. Междудругото при мен също капеше от клапана явно турбото е горяло малко масло и от колектора е влизало по някакъв начин. Установих че има разлика каква марка масло ползваш, с по хубава марка наистина харчи по-малко :)

Със сигурност са пипали софтуера, даже ми казаха, че са ъпдейтвали нещо, но не знам какво. Специалист съм по ъпдейтването и префлашването, но на телефони и компютри :D Гледам, че сме от един град, ще ти пиша ЛС да те питам нещо за да не трупаме темата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

EGR е система за връщане на част от изгорелите газове отново в смукателните тръби. Съкращението идва от английски Exhaust gas recirculation.

По време на работа на мотора на празен ход или при ниско натоварване на мотора част от изгорелите вече газове чрез ЕГР системата се връщат обратно в смукателните тръби. По този начин се намалява количеството Кислород в горивната смес постъпваща в цилиндъра. Това води на намаляване на локални температури което от своя страна води до по малко азотни окиси (NOx) в емисийте на мотора. Същевременно се увеличава малко пушенето и количеството непълно изгоряла смес. С две думи ЕГР-а е нужен единствено за подобряване на екологичността на автомобила и спазване на зададените по закон ЕКО норми.При празен ход или малко натоварване на мотора ЕГР клапана е отворен. Колкото повече мотора се товари толкова повече ЕГРа затваря. Като при рязко натискане на газ или постоянно натоварване на мотора ЕГРа е затворен.

Държанието на колата при рязко ускорение (тоесто голямо натоварване) си е едно и също както със затапен ЕГР така и със функциониращ ЕГР (стига да не е повреден ЕГРа и да не затваря) защото и в двата случая клапанът е затворен. Тоест всичките тия приказки и така наречени трикове, че от затапването на ЕГР клапана се печели мощност за 100% глупости ! Ако обаче някой си е купил кола на старо и тя е с нефункциониращ ЕГР (незатварящ хубаво) то след затапването му се чувсtва значителен прираст на мощност която в никакъв случай не надминава мощността на същия автомобил с изрядно функционираща ЕГР система.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И в допълнение към последния пост, или по-скоро уточнение, при затапен ЕГР въпросното "повишаване" на мощността идва само в ниските обороти до към 1600. Причината е, че вместо да навлизат изгорелите газове, постъпва чист въздух с по-голямо съдържание на кислород, от там и съвсееем лекото подобрение на мощността, което неопитен шофьор не би усетил. Пък и малко са хората които карат до 1600 об. за да намерят разликата. И последно, при затапен ЕГР, дебитомера дава по-високи стойности, затова постъпва повече чист въздух в двигателя, което води и до съвсем леко по-висок разход, който ще се отрази, отново ако колата се кара само до 1600об. И както казаха по-горе, ЕГР системата е заложена заради ЕКО изисквания. По-принцип със изолиран такъв клапан не би трябвало да минеш технически преглед, както и при липсата на катализатор, но... живеем в България :) А колега, относно маслото, да не са пипали нещо около него, че сега нивото да е паднало или пък да не си сверяваш маслото, когато колата е под наклон :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

И в допълнение към последния пост, или по-скоро уточнение, при затапен ЕГР въпросното "повишаване" на мощността идва само в ниските обороти до към 1600. Причината е, че вместо да навлизат изгорелите газове, постъпва чист въздух с по-голямо съдържание на кислород, от там и съвсееем лекото подобрение на мощността, което неопитен шофьор не би усетил. Пък и малко са хората които карат до 1600 об. за да намерят разликата. И последно, при затапен ЕГР, дебитомера дава по-високи стойности, затова постъпва повече чист въздух в двигателя, което води и до съвсем леко по-висок разход, който ще се отрази, отново ако колата се кара само до 1600об. И както казаха по-горе, ЕГР системата е заложена заради ЕКО изисквания. По-принцип със изолиран такъв клапан не би трябвало да минеш технически преглед, както и при липсата на катализатор, но... живеем в България :) А колега, относно маслото, да не са пипали нещо около него, че сега нивото да е паднало или пък да не си сверяваш маслото, когато колата е под наклон :P

Аз като минавах преглед бях с работещ ЕГР, не че ако беше изолиран нямаше да мина. :) Разлика след изолирането му не намирам нито във вървене, нито в горене - в това съм сигурен. За маслото - под наклон е, да, но винаги един и същ и е лек. На равно пак е така. Сега се сещам, че пипаха нещо, но забравих какво(май нещо по щеката пластмасово беше счупено). Предполагам, че загуба на 300 грама масло за 5000 км е нормално и това не ме притеснява толкова, колкото това, че някъде из форума бях чел, че след изолиране на ЕГР клапана турбото тръгвало да си заминава. Общо взето обичам да си търся проблеми по колата, дори след като ми е казано, че такива няма. :D

Редактирано от dimitrov788
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със изололиран ЕРГ клапан и без катализатор ми бяха много ниски стойностите и без проблем се минава прегледа :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С изолиран ЕГР при дизела няма как да се получи по-висок разход на гориво, защото когато няма допълнително вкарани отработени газове в цилиндъра, температурата в горивната камера се повишава, т.е. горивото изгаря по-пълноценно, т.е. разхода трябва да се понижи.

При ускорение, ЕГР-а е затворен!, винаги. Защото ако влизат отработени газове, които не могат да изгорят втори път, се намаля и експлозивността на сместта, т.е. по-малко мощност. ЕГР-а е отворен при константни оборори, при връщане на газта или на празен ход, но мисля само на 20 % иначе мотора няма да има стабилен празен ход и след 4 минути е затворен напълно (изписва 450мг/такт от дебитомера)

Газоанализа в България е пълна пародия. Ще ми мери нещо си на празен ход..ала бала, истинския газоанализ при дизела (евро 1,евро 2 и евро 3 се прави

на ограничител на оборотите като се задържа 2-3 секунди). При евро 4 се прави през обд-то като се чете рединес кода и ако няма грешки, колата минава, ако има, тогава се прави като при предишните норми. Т.е. без катализатор, няма как да всичко да е наред с отработените газове..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Заповядайте в Германия за преглед!!!

Последния път ми написаха:

Настройка на фарове за мъгла! :D

Омаслен мотор! :gruebel:

Светнала ламБа на балоните! :stupid:

ЕГР-а при някои автомобили се отразява и на загряването на мотора след студен старт.

При Опел системата си е доста интересна, по -точно ЕкоШпека!!! :wall:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

В крайна сметка не разбрах най-важното, което ме интересува, а именно: Скапва ли турбото или нещо друго по колата изолирането на ЕГР клапана? Ако някой колега може да ми отговори, ще му бъда много благодарен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм специалист, но колегите преди теб са написали. Нищо не ти скапва затапването, не търси проблем (ако има) от там. ЕГР-а е еко насочен. Разхода на масло ти е малък, за да има проблем, поне според мен. :)

Ето инфо какво е ЕГР: http://www.diesel-club.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=14

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...