Jump to content

Предни тампони В4 - опорни втулки


Recommended Posts

На всички е ясно, че каквито и тампони да се сложат на предните носачи на В4, при 15-20000км годишно, се налага и годишна смяна на въпросните тампони. Според мен (а и несамо според мен) бързото разбиване на тампоните се дължи на големия аксиален ход на носача, който тампоните му позволяват - при тръгване и при спиране. За това реших да направя втулки, които да служат за опори и да не позволяват на носача да се движи толкова много по оста на тампоните. Материала, който използвах е полиамид, мнго добре се обработва чрез рязне, има много добра жилавост и достатъчна еластичност. Едно парче около 250мм ф50 излезе около 15-16лв (продават го на килограм)

Смъкнах единия носач, и свалих нужните на пръв поглед размери, скицирах двете втулки и започнах:

4789362A.jpg

4789363u.jpg

4789364i.jpg

Изработих по 4 втулки за всеки носач (2 вътрешни и 2 външни), сложих новите тампони на сваления носач и тръгнах да го монтирам:

4789365l.jpg

4789366n.jpg

4789374o.jpg

оказа се обаче, че не му се влиза съвсем до край, понеже съм пропуснал един момент, а именно това, че няма достатъчно равно място в гнездата на моста (особено вътрешните) за да легне втулката която е диаметър ф52мм. За това се наложи малка корекция в скицата и доработване на всички втулки:

4789378j.jpg

След доработката всичко си дойде по местата:

-от ляво

4789375e.jpg

4789376N.jpg

4789377E.jpg

-от дясно

4789380O.jpg

4789381M.jpg

4789382E.jpg

Сега остава да мине технологичното изчакване от една година (или ~20000km) и да си покаже дали има смисъл цялата интервенция! :hilezh:

А освен всичко втулките така "заграждат" тамона, че при него няма как да отиде мръсотия, което също е положително! ;)

п.п. Струва ми се, че следващия "тунинг" ще е на тампоните на магарето. :gruebel:

  • Like 3
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То добре звучи това серийно производство, пичове, но има няколко "НО"-та! При различните марки тампони може да има разлика в размерите, макар и малка, но достатъчна, за да попречи.(аз имам 2 вида налични и една от гумените им периферии се различава с 1мм) Същото е и положението с носачите. На единия при мен например се наложи на втулка вътрешна да й се промени размера ф44 на ф45+ за да влезе. Това поради деформация на втулката в която се набива тампона, явно при предишни смени е удряна и наранена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересна идея, но по този начин не се ли получава скърцане и по-голямо натоварване на тампоните от втулките след монтажа :gruebel:

Аз на единия носач сложих ЛЕМФЬОРДЕР (заради зверски удар в дупка) и вече около 15 000 км. няма никакви луфтове. Другия ми носач, с който ми е колата от Италия е над 62 000 км. и той е супер....То вярно, че карам много извънградско, но в предвид отсечка като Ихтиман- Пловдив :hilezh: надали има значение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Покарах едва няколко километра по силно разбит път, за сега скърцане няма, а и едва ли ще има от триене на полиамида в магарето.

Що се отнася до натоварването, не само че няма да е по-голямо, ами точно обратно. Втулките елиминират аксиалното натоварване на тампоните! :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз да питам, с окачване на носача наподобяващо твърда връзка,появиха ли се въбрации,има ли разлика в поведението на колата въобще. :gruebel:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес покарах малко - до работа и обратно към 30-35км. Предницата се усеща по съвсем различен начин! Усеща се разлика при спиране и при тръгване. Имам много малко изкривяване в денсия спирачен диск, което при намаляне на скороста много леко от 80-100км/ч беше причина за треперене на волана и играене на колелото, което си се усещаше, сега вече това нещо го няма! При тръгване доста често се получаваше претрисане, за което мислех, че е виновен съединителя, но и то изчезна, явно не е била в него причината. При спиране - колата спира, предницата се вдига и до там, а преди - колата спира предницата се вдига и колата мръдва леко назад(с толкова колкото мърдат аксиално носачите)

с окачване на носача наподобяващо твърда връзка

Много е далеко от твърдата връзка! Тампона във всички направления перпендикулярни на оста си работи по същия начин както и без опорните втулки. Аксиално също има движение, но то е ограничено в рамките на деформациите на гумените периферии на тампоните и на деформациите на самите опорни втулки. Просто в момента грубо казано аксиалния ход е в рамките на милиметри, а не на сантиметри! :)

За сега това са ми отзивите, само положителни, но все пак мнението ми може да не е много обективно, понеже аз съм си ги правил тези втулки! Скиците ги има в първия пост, ще се радвам още някой да се оборудва с тях и също да сподели какво е положението. Хубаво е даже ако е със сменени нови тампони колата, да е покарано така и след слагането на втулките да се види каква е разликата. Аз сега като ги сложих смених всички тампони естествено, но само един от старите беше тотално разбит, останалите все още се държаха.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тия дни ако се поокопитя, ще си застържа едни такива аксиални опори и ще дам второ мнение.

Естествено, трябва да преборя и мързела, там ще е голямата борбЪ :hilezh:

пп: Митак евала, страотно си се справил :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преборвай го тоА мързел, защото специално твоето мнение по темата определено ще означава много! :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще ме запалите и мен,Разбирам че управлението на колата е по директно и реагира по адекватно.Тъкмо имам магаре с носачи в гаража,само материал да си намеря :hilezh:.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

управлението на колата е по директно и реагира по адекватно.

абсолютно :zustimm:

Някой беше писал в една тема, цитирам по памет "седни да покараш малко В5 и ще разбереш колко `плаваща` предница има В4" :hilezh:

Плаваща, плаваща, колко да е плаваща!? :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако позволи Митака прилагам един чертеж за хора които ще ходят на стругар и трябва да покажат какво искат,и да попитам от къде мога да си набавя полиамид

a48ef839d5d718f3.jpg

Редактирано от radil
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Полиамида го купих от магазин за крепежни елементи(железария) в гр. Г.Оряховица, който се намира на ул.Княз Борис до пресечката и с ул.Родопи (до светофара). Що се отнася до останалите градове, който има информация къде се намира подобно нещо, нека да сподели.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:) аз пазарувам от тия младежи

http://www.baktrade.com/bg/product/%D0%98%D0%BD%D0%B6%D0%B5%D0%BD%D0%B5%D1%80%D0%BD%D0%B8-%D0%BF%D0%BB%D0%B0%D1%81%D1%82%D0%BC%D0%B0%D1%81%D0%B8/Polipa-%E2%80%93-PA6-%28%D0%9F%D0%BE%D0%BB%D0%B8%D0%B0%D0%BC%D0%B8%D0%B4%29.html

Нов магазин в гр. София:

ул. "Илиянско Шосе" 2a Карта на адреса

тел.: 0878 699538 и 02 491 85 21

E-mail: sofia@baktrade.com

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички сте луди,стискам ви ръка,въпросното клатене доста дълго съм го мислил с какви тампони да го излъжа,след доста ровене по каталози се отказах, а ключа от батраката бил Митака,Според мен решението ще е повече от успешно,с подобно укрепване на моста ,колата ще е супер директна като поведение,най-голямата битка е опрния тампон на макферсона,ако там го измислите,давате втора младост на Б 3 И Б4 придружена със силно намаляване на цената на тампоните по магазините заради изтичане срока им на годност:hilezh:

Браво на вас:flehan:

Митак, ако може и просветление за кокалите на А4, А6,според мен ,там проблема е същия ,мисля ако не забравя да направя видео с гърча който отнасят кокалите в един канал:stupid:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При кокалаците тип В5, все си мисля, че проблема е в шарнирните болтове. Не заминават ли първо те!? Не са ми минавали много през ръцете, но повечето са били с абсолютно здрави тампони и разхлопани шарнири. А и размера им е доста по-сериозен + че са и повече на брой.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Встрани от темата, извинявам се на автора :

cbe9caa6_94d59885_58c7_4e97_957b_497b899d0c20.jpg

10923_tm.jpg

Уретановия буфер разпределя натоварването и поема ударите от дупките по пътищата като предпазва амортисьорите и също така дава ефект на въздушна възглавница на вашият автомобил...Свойствата на материала се запазват за дълго време и може да се разчита на дълъг експлоатационен срок...

Какво мислите за това !? :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уретановия буфер разпределя натоварването и поема ударите от дупките по пътищата като предпазва амортисьорите и също така дава ефект на въздушна възглавница на вашият автомобил...Свойствата на материала се запазват за дълго време и може да се разчита на дълъг експлоатационен срок...

Какво мислите за това !? :)

Може би е Полиуретанов, а не Уретанов този буфер, но кой знае. Та да карам по ред на изречението - кое натоварване, как и къде го разпределя? Ударите от дупките ги поема първо гумата, после джантата, главината, лагера, шенкела и т.н. по веригата в която в един момент се оказва и тоя буфер, който при удара възпрепятства свиването на окачването, от което следва, че останалите неща назад по веригата го поемат по гоУем! Дали предпазва амортисьорите-не знам, може би, а що се отнася до "ефекта на въздушна възглавница" (каквото и да значи това) той вероятно е толкова колкото е ефекта на Нео сокет :hilezh:

С две думи поредната находчиво измислена щуротия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Питането ми последва от това, че днес получих мейл със заглавие: Повишете комфорта на Вашия автомобил

В мейла - бла, бла, бла и накрая, посетете ни на http://amortisior.com/

Замислих се, дали наистина има някакъв полезен смисъл от тези буфери и затова реших да попитам.

п.п. В предния ми пост съм цитирал от този сайт.

:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То и аз мислех за такива буфери, но се отказах имено заради страх от счупване на пружина....а на Б4 с едни хубави газови амортисьори, читави тампони и добър монтаж предницата не е далеч от стабилността на Б5 с нормално окачване (щото при тях често има ниско и твърдо окачване, съответно по-стабилно в завои)По този въпрос и друг път съм спорил, но няма да си променя мнението, защото съм покарал доста и от двата модела коли....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...