Митака Публикувано 20 Май 2012 Доклад Share Публикувано 20 Май 2012 На всички е ясно, че каквито и тампони да се сложат на предните носачи на В4, при 15-20000км годишно, се налага и годишна смяна на въпросните тампони. Според мен (а и несамо според мен) бързото разбиване на тампоните се дължи на големия аксиален ход на носача, който тампоните му позволяват - при тръгване и при спиране. За това реших да направя втулки, които да служат за опори и да не позволяват на носача да се движи толкова много по оста на тампоните. Материала, който използвах е полиамид, мнго добре се обработва чрез рязне, има много добра жилавост и достатъчна еластичност. Едно парче около 250мм ф50 излезе около 15-16лв (продават го на килограм)Смъкнах единия носач, и свалих нужните на пръв поглед размери, скицирах двете втулки и започнах:Изработих по 4 втулки за всеки носач (2 вътрешни и 2 външни), сложих новите тампони на сваления носач и тръгнах да го монтирам:оказа се обаче, че не му се влиза съвсем до край, понеже съм пропуснал един момент, а именно това, че няма достатъчно равно място в гнездата на моста (особено вътрешните) за да легне втулката която е диаметър ф52мм. За това се наложи малка корекция в скицата и доработване на всички втулки:След доработката всичко си дойде по местата:-от ляво-от дясноСега остава да мине технологичното изчакване от една година (или ~20000km) и да си покаже дали има смисъл цялата интервенция! А освен всичко втулките така "заграждат" тамона, че при него няма как да отиде мръсотия, което също е положително! п.п. Струва ми се, че следващия "тунинг" ще е на тампоните на магарето. 3 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ngoro Публикувано 20 Май 2012 Доклад Share Публикувано 20 Май 2012 серийно производство ? че съм наточил поръчки за 3 кочини Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
quattro85 Публикувано 20 Май 2012 Доклад Share Публикувано 20 Май 2012 Браво клолега.много добре се е получило. трябва да помислиш за серийно производство. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Митака Публикувано 20 Май 2012 Автор Доклад Share Публикувано 20 Май 2012 То добре звучи това серийно производство, пичове, но има няколко "НО"-та! При различните марки тампони може да има разлика в размерите, макар и малка, но достатъчна, за да попречи.(аз имам 2 вида налични и една от гумените им периферии се различава с 1мм) Същото е и положението с носачите. На единия при мен например се наложи на втулка вътрешна да й се промени размера ф44 на ф45+ за да влезе. Това поради деформация на втулката в която се набива тампона, явно при предишни смени е удряна и наранена. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tanuco Публикувано 20 Май 2012 Доклад Share Публикувано 20 Май 2012 Интересна идея, но по този начин не се ли получава скърцане и по-голямо натоварване на тампоните от втулките след монтажа Аз на единия носач сложих ЛЕМФЬОРДЕР (заради зверски удар в дупка) и вече около 15 000 км. няма никакви луфтове. Другия ми носач, с който ми е колата от Италия е над 62 000 км. и той е супер....То вярно, че карам много извънградско, но в предвид отсечка като Ихтиман- Пловдив надали има значение. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Митака Публикувано 20 Май 2012 Автор Доклад Share Публикувано 20 Май 2012 Покарах едва няколко километра по силно разбит път, за сега скърцане няма, а и едва ли ще има от триене на полиамида в магарето. Що се отнася до натоварването, не само че няма да е по-голямо, ами точно обратно. Втулките елиминират аксиалното натоварване на тампоните! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tanuco Публикувано 21 Май 2012 Доклад Share Публикувано 21 Май 2012 Дано да има полза, като покараш ще кажеш Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bagera979 Публикувано 21 Май 2012 Доклад Share Публикувано 21 Май 2012 Аз да питам, с окачване на носача наподобяващо твърда връзка,появиха ли се въбрации,има ли разлика в поведението на колата въобще. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Митака Публикувано 21 Май 2012 Автор Доклад Share Публикувано 21 Май 2012 Днес покарах малко - до работа и обратно към 30-35км. Предницата се усеща по съвсем различен начин! Усеща се разлика при спиране и при тръгване. Имам много малко изкривяване в денсия спирачен диск, което при намаляне на скороста много леко от 80-100км/ч беше причина за треперене на волана и играене на колелото, което си се усещаше, сега вече това нещо го няма! При тръгване доста често се получаваше претрисане, за което мислех, че е виновен съединителя, но и то изчезна, явно не е била в него причината. При спиране - колата спира, предницата се вдига и до там, а преди - колата спира предницата се вдига и колата мръдва леко назад(с толкова колкото мърдат аксиално носачите)с окачване на носача наподобяващо твърда връзкаМного е далеко от твърдата връзка! Тампона във всички направления перпендикулярни на оста си работи по същия начин както и без опорните втулки. Аксиално също има движение, но то е ограничено в рамките на деформациите на гумените периферии на тампоните и на деформациите на самите опорни втулки. Просто в момента грубо казано аксиалния ход е в рамките на милиметри, а не на сантиметри! За сега това са ми отзивите, само положителни, но все пак мнението ми може да не е много обективно, понеже аз съм си ги правил тези втулки! Скиците ги има в първия пост, ще се радвам още някой да се оборудва с тях и също да сподели какво е положението. Хубаво е даже ако е със сменени нови тампони колата, да е покарано така и след слагането на втулките да се види каква е разликата. Аз сега като ги сложих смених всички тампони естествено, но само един от старите беше тотално разбит, останалите все още се държаха. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SinisteR Публикувано 21 Май 2012 Доклад Share Публикувано 21 Май 2012 Тия дни ако се поокопитя, ще си застържа едни такива аксиални опори и ще дам второ мнение. Естествено, трябва да преборя и мързела, там ще е голямата борбЪ пп: Митак евала, страотно си се справил Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Митака Публикувано 21 Май 2012 Автор Доклад Share Публикувано 21 Май 2012 Преборвай го тоА мързел, защото специално твоето мнение по темата определено ще означава много! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bagera979 Публикувано 21 Май 2012 Доклад Share Публикувано 21 Май 2012 Ще ме запалите и мен,Разбирам че управлението на колата е по директно и реагира по адекватно.Тъкмо имам магаре с носачи в гаража,само материал да си намеря . Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
eic-idimitrov Публикувано 21 Май 2012 Доклад Share Публикувано 21 Май 2012 Митак, отново изумяваш с можене Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Митака Публикувано 21 Май 2012 Автор Доклад Share Публикувано 21 Май 2012 управлението на колата е по директно и реагира по адекватно.абсолютно Някой беше писал в една тема, цитирам по памет "седни да покараш малко В5 и ще разбереш колко `плаваща` предница има В4" Плаваща, плаваща, колко да е плаваща!? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
radil Публикувано 23 Май 2012 Доклад Share Публикувано 23 Май 2012 (Редактирано) Ако позволи Митака прилагам един чертеж за хора които ще ходят на стругар и трябва да покажат какво искат,и да попитам от къде мога да си набавя полиамид Редактирано 23 Май 2012 от radil Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
paci_4444 Публикувано 23 Май 2012 Доклад Share Публикувано 23 Май 2012 И аз искам да разбера от къде да си купя полиамид .Колегата е златен Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Митака Публикувано 23 Май 2012 Автор Доклад Share Публикувано 23 Май 2012 Полиамида го купих от магазин за крепежни елементи(железария) в гр. Г.Оряховица, който се намира на ул.Княз Борис до пресечката и с ул.Родопи (до светофара). Що се отнася до останалите градове, който има информация къде се намира подобно нещо, нека да сподели. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SinisteR Публикувано 23 Май 2012 Доклад Share Публикувано 23 Май 2012 аз пазарувам от тия младежиhttp://www.baktrade.com/bg/product/%D0%98%D0%BD%D0%B6%D0%B5%D0%BD%D0%B5%D1%80%D0%BD%D0%B8-%D0%BF%D0%BB%D0%B0%D1%81%D1%82%D0%BC%D0%B0%D1%81%D0%B8/Polipa-%E2%80%93-PA6-%28%D0%9F%D0%BE%D0%BB%D0%B8%D0%B0%D0%BC%D0%B8%D0%B4%29.htmlНов магазин в гр. София:ул. "Илиянско Шосе" 2a Карта на адреса тел.: 0878 699538 и 02 491 85 21 E-mail: sofia@baktrade.com Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
buzzi Публикувано 23 Май 2012 Доклад Share Публикувано 23 Май 2012 Всички сте луди,стискам ви ръка,въпросното клатене доста дълго съм го мислил с какви тампони да го излъжа,след доста ровене по каталози се отказах, а ключа от батраката бил Митака,Според мен решението ще е повече от успешно,с подобно укрепване на моста ,колата ще е супер директна като поведение,най-голямата битка е опрния тампон на макферсона,ако там го измислите,давате втора младост на Б 3 И Б4 придружена със силно намаляване на цената на тампоните по магазините заради изтичане срока им на годностБраво на васМитак, ако може и просветление за кокалите на А4, А6,според мен ,там проблема е същия ,мисля ако не забравя да направя видео с гърча който отнасят кокалите в един канал Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Митака Публикувано 23 Май 2012 Автор Доклад Share Публикувано 23 Май 2012 При кокалаците тип В5, все си мисля, че проблема е в шарнирните болтове. Не заминават ли първо те!? Не са ми минавали много през ръцете, но повечето са били с абсолютно здрави тампони и разхлопани шарнири. А и размера им е доста по-сериозен + че са и повече на брой. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ИСО Публикувано 30 Май 2012 Доклад Share Публикувано 30 Май 2012 Встрани от темата, извинявам се на автора :Уретановия буфер разпределя натоварването и поема ударите от дупките по пътищата като предпазва амортисьорите и също така дава ефект на въздушна възглавница на вашият автомобил...Свойствата на материала се запазват за дълго време и може да се разчита на дълъг експлоатационен срок...Какво мислите за това !? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ngoro Публикувано 30 Май 2012 Доклад Share Публикувано 30 Май 2012 прилича ми на пружино-трошачка 1 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Митака Публикувано 30 Май 2012 Автор Доклад Share Публикувано 30 Май 2012 Уретановия буфер разпределя натоварването и поема ударите от дупките по пътищата като предпазва амортисьорите и също така дава ефект на въздушна възглавница на вашият автомобил...Свойствата на материала се запазват за дълго време и може да се разчита на дълъг експлоатационен срок...Какво мислите за това !? Може би е Полиуретанов, а не Уретанов този буфер, но кой знае. Та да карам по ред на изречението - кое натоварване, как и къде го разпределя? Ударите от дупките ги поема първо гумата, после джантата, главината, лагера, шенкела и т.н. по веригата в която в един момент се оказва и тоя буфер, който при удара възпрепятства свиването на окачването, от което следва, че останалите неща назад по веригата го поемат по гоУем! Дали предпазва амортисьорите-не знам, може би, а що се отнася до "ефекта на въздушна възглавница" (каквото и да значи това) той вероятно е толкова колкото е ефекта на Нео сокет С две думи поредната находчиво измислена щуротия. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ИСО Публикувано 30 Май 2012 Доклад Share Публикувано 30 Май 2012 Питането ми последва от това, че днес получих мейл със заглавие: Повишете комфорта на Вашия автомобилВ мейла - бла, бла, бла и накрая, посетете ни на http://amortisior.com/ Замислих се, дали наистина има някакъв полезен смисъл от тези буфери и затова реших да попитам.п.п. В предния ми пост съм цитирал от този сайт. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tanuco Публикувано 30 Май 2012 Доклад Share Публикувано 30 Май 2012 То и аз мислех за такива буфери, но се отказах имено заради страх от счупване на пружина....а на Б4 с едни хубави газови амортисьори, читави тампони и добър монтаж предницата не е далеч от стабилността на Б5 с нормално окачване (щото при тях често има ниско и твърдо окачване, съответно по-стабилно в завои)По този въпрос и друг път съм спорил, но няма да си променя мнението, защото съм покарал доста и от двата модела коли.... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts