Jump to content

Предни тампони В4 - опорни втулки


Recommended Posts

ХАХАХАХАХА :lol: колега направи 10 обиколки на блока(къщата), 50 лицеви опори и щи мине.

Извинявам се за оффа но не се сдържах :D :D :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой няма ли да напише тема "как се отървах от мързела" че ми писна вече?

Ето я поговорката, която да ти служи за девиз

"Мързела не мори, а мъчи" :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мързела е коварна болест, поради горната причина...

Само не разбрах, как/що се пръкна поста на синистер в тая тема !?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се за офтопика но искам да питам нещо!

Някой няма ли да напише тема "как се отървах от мързела" че ми писна вече?

Мързела води до дълголетие, не пробвай да правиш тампон на макферсъна от полиамид вече е пробвано и финала е криво стебло но амортисьора. Митака го е обяснил повече от правилно, подложките в или на пружината освен стабилност при определени "състезателни" условия водят до счупване на пружината при по дълъг пробег, тоест всекидневно каране.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не съм "батка" нали, ама... от скромния ми опит с няколко 80-ки съм стигнал до извода, че за стабилността на предницата с висока скорост и в завои особено са най-важни:

- амортисьори (газовите са за предпочитане)

- тампон на макферсона

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм го казал с лошо, просто попитах, защото не става ясно за всички други, освен вас двамата...Явно си е ваша закачка, няма проблем :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, такава бе и идеята. Аз в такива моменти гледам да не драскам :hilezh:

пп: Митак, утре у скайпето ще си дрънкаме по един проблем че да не ти спамя темата още, и излишно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Митак,дано има ефект от побългаряването.Винаги съм се чудил на това празно място там около тампона :gruebel: и дори се усеща как при неравности по пътя или спиране ,колелата просто "МЪРДАТ",което води до заносване на тампоните.По принцип съм скептик,решение е оригинални части и добри пътища,но и двете вече ги няма.Всички маняци от нас тъй или иначе профилактино всяка година лягат и си ги сменят :hilezh: ,но дано има разлика в поведението на пътя ,докато не се износи стената на тази добавка(може да е умесно малко грес по контактните площи)

Относно МЪРЗЕЛА ....явно нямаш проблем с него :zustimm:

Идеята ти е добра :flehan: бих пробвал и аз .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разлика в поведението на предницата има и то се усеща усезаемо! Макар да минах едва 750км и усещането за въпросната разлика намалява постепенно, защото свиквам предполагам. Като изкарвах по-рано колата от нас (има скосение 15-20см) и баща ми все се взираше в колелата и ме информираше че мърдат! :hilezh: Казвах му че тоя модел са така. Сега обаче няма и помен от подобно нещо!

Относно материала и износването - полиамида има превъзходни качества и ги е доказал при детайли подложени на доста по-високо и интензивно натоварване, в доста по-агресивна (абразивна дори бих казал) среда. Ъгловото изместване на носачите от крайно долно, до крайно горно положение на окачването предполагам е в рамките на 60°, че да не е и по-малко, а нормално през повечето време хода е по-малко, така че триенето от въртенето не е страшно. Мисълта ми е, че няма нужда от смазка определено! Основно втулките са натоварени на натиск. А освен това смазка на това място ще налепи хуп прахоляк и мръсотия от пътя, което според мен ще е много по-неблагоприятно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко графитен прах. :zustimm:.

Ще разпитам Шамана(един колега доста ги чува материалите и химията)и ако може намери ,да се пробва. :dance:

Редактирано от georgi 80 avant
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз мисля че не е нужна смазка,полиамида е доста износоустойчив материал.Матриците в които се шприцват разни пластмасови изделия,във фирмата която работя,имат втулки и водачи от този материял.А отваряне и затваряне на матрицата има на всеки 20 секунди с огромна сила.Лошото е че не може да се пристъпи към масово производство. :2gunsfiring_v1:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може, въпроса е, че няма да е оправдано, заради цената на инструментите. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разликата във волана е, че стана малко по-отзивчив и ударите при минаване през дупки се усещат по-малко на него.

Те братята германци наслагали тампони където им падне! :hilezh:

Повечето коли нямат тампони на кормилните щанги, с ябълковидни болтове са и от двете страни. Също така магаретата са завити на твърдо към купето, а те нашите и там сложили тампони! Но нали от имане глава не боли! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

E, чак да се заваря е много грубиянско!

На бИгачкитИ махат тампоните и на тяхно място монтират стоманени(или алуминиеви) втулки и моста се стяга на твърдо към купето на оригиналните места, с оригиналните болтове.

За да не е съвсем на твърдо, съм си мислил от същия тоя полиамид да врътна едни тампони и да го завия с тях. Вероятно ще го направя следващия път когато ми се наложи да го звалям от колата. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да не е съвсем на твърдо, съм си мислил от същия тоя полиамид да врътна едни тампони и да го завия с тях. Вероятно ще го направя следващия път когато ми се наложи да го звалям от колата. :)

Мисля че с изработката ще те изпреваря /вътрешните втулки ще се ползват за разпорни/ лошото е че тестовете ще са след месец.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Давай, тъкмо ще споделиш какво е положението след интервенцията! :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес монтирах опорни втулки от вътрешната страна на носачите и за няколкото километра тест мога да кажа,че колата е доста по-послушна!Управлява се по-добре,стъпва стегнато и тресенето при потегляне изчезна.Ако някой реши да монтира такива втулки предварително да свали носача и да мери,защото при мен на тампони Лемфиордер външните втулки не влязоха и просто ги захвърлих.Мисля че само с вътрешните ефекта е същия,аксиалния луфт липсва и в двете посоки.Чудя се дали няма да има нужда да се променя сходимоста на предния мост при това положение,с мърдащите тампони параметрите са едни а сега през цялото време ще върви леко "отворена"?

Благодаря на Митака за отделеното време и сподленото инфо по въпроса!Много се чудех с какво да зпълня тоя луфт и всичко дойде на тепсия! :zustimm:

  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На първата страница още казах, че може да има (тоест има) разлика в размерите на различните марки тампони! ;)

Но в момента както си сложил само от вътре втулки е крайно неприятно натоварването което поема самия носач!!!

Мери кой размер трябва да се коригира и монтирай и външните втулки, че да не се окажат носачите ти после изкривени!

Сходимоста на предния мост с нищо не се променя, така че за нея не се притеснявай.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мястото е доста ограничено, за да се твори много по формата и конструкцията на самите втулки.

Носача се сваля за 10мин! 3 болта са все пак, а и с нищо свалянето не разцентрова предницата или каквото и да било по нея. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди време 2-3 год.слагах на единият носач нещо като шайба от от материал подобен на вид(незнам как се казва но се използва в самолетите), защото имах луфт в носача, всичко беше ОК, но след време 10-15к се наложи да сменя тампони на магарето, от страната на тази шайба единият тампон на магарето беше тотално скъсан.

Немога на 100% да твърдя че причината е тази шайба, но се породиха съмнения че поради по-твърдата връзка, носач-магаре усилията отиват в тампоните на магарето и я махнах.

Евала колега за труда и усилията, но следи си тампоните на магарето за да кажеш има ли ефект в/у тях.

Редактирано от zorba
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...