Jump to content

AUDI 100/C4 разбита предница


cappy

Recommended Posts

здравейте отскоро се сдобих с проблем по иначе доста безпроблемното ми 100таче 2.5 тдй ,започна доста сериозно да ми шари по пътя в последствие на пролетните дупки и мизерии по нашите страхотни бг пътища.това което знам със сигурност е че лявият ми накрайник е за смяна доста одавна просто не ми оставаше време да го сменя,( и една вметка карам с 17ки 225 45,кйто доста осезаемо придърпват по неравностите наляво-надясно...) днес реших да поразгледам и установих че при загасена кола и леко въртене наляво надясно на волана освен накрайника ми чука и рейката (поне така мисля) ТА въпросът ми е какво може да и стане и евентуално става ли от бензиново ауди 100 рейка да си взема от някои на части.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо си смени накрайници и т.н. и иди на реглаж с тези джанти и гуми с които ще караш,и тогава мисли за рейка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега.И при мен го има това дърпане наляво надясно от както се качих на 17",като и гумите ми са като твоите-доста ниски.Няколко гумаджии ми казаха,че е нормално да придърпват по неравностите.

На изгасен двигател и моята рейка почуква,но това мисля ,че е нормално.Като запаля,няма нито луфт,нито нищо.Смени си разбитите накрайници и виж как ще е.Ако рейката не е потекла-не я закачай.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смени си разбитите накрайници и виж как ще е.Ако рейката не е потекла-не я закачай.

:zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

:zustimm:

не съм правил реглаж с тях но ги карам 2-ро лято и проблема го нямаше до преди 2 седмици и миналата година(цялото лято карах с тоя разбития накрайник и с 17 ките (смятам че тва придърпване което го има и колегата е нормално все пак разликата в широчината е голяма,но въпроса е че при леко въртене и завиване вече колата подмята наляво надясно и е отврат за шофиране)ще сменя каквото има и ще направя реглаж.само някои да каже евентуално стават ли рейките от другите 100-йчовци.

Редактирано от cappy
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата мина реглаж и обстоен преглед на предницата,като нищо особено не бе открито.Според мен проблемът идва от нископрофилните гуми,които обират директно неравностите по пътя и от там идва дърпането наляво и надясно.На равно колата не помръдва от правата линия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами на 2 атм. придърпва повечко при мен,а и ме е страх така да карам,защото вече поизкривих едната джанта(за щастие леко и поправимо).

На 3 атм. не дърпа ,но вози кофти,та си я карам на 2,5-някакъв компромисен вариант :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лятото карам с 235/40/18 ,това с дръпването насам натам по неравности го имам и аз.

Когато я купих беше с 195/65/15 и тогава го нямаше това "дръпване" :zustimm:...........

Сега като се замисля зимните са ми 205/55/16 и с тях май го няма това мърдане :rolleyes:

Явно си е от широките гуми

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все пак си провери налягането на гумите с друг манометър - може да не отчита вярно, което често се случва и да ти е по-високо налягането от колкото мислиш. Аз карам моите гуми на 100-ка на 2.3атм, но съм с 195х65х15.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега имаш лагер за смяна на главината на макферсоните отпред-като се увеличи луфта и прави така-копира неравностите по пътя и дърпа наляво-надясно.Лятото карам 100-ка с 245/45/18 ,8,5J на 2,7 Bar и не съм забелязял да има подобен ефект.Поздрави.

  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стига бе лагери накрайници :stupid: Аз съм на 16-ки по 205 и с тях дърпа! Зимните 15-ки не дърпат. Колата ми с 16" си е дърпала винаги. Заради смяна на задни носачи минах и реглаж...Точно това дърпане исках да видя дали ще се промени или изчезне, но уви разлика никаква. На колата поне по веднъж месечно и правя оглед на ходовата част, и пак казвам при здраво окачване така си е била винаги.

ПП - В темата се говори за дърпане на волана когато се движим в нагънат на коловози от тирове асфалт. Допирайки по-високите части на коловоза с 15-ки не се случва нищо, но с 16+ и скорост над 60км/ч колата буквално тръгва извън пътя. Аз вече толкова съм свикнал, че не обръщам внимание :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Широката гума си има това "свойство" като недостатък, но си има и своите предимства.

При мен със 195 няма нищо подобно, но на 205 се усеща. Карах едно BMW, което бе на 225 (или нещо подобно) ...е там какво беше не е истина :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз оставам с това впечатление,че проблемът идва от гумите.С предишните джанти и летни гуми(195/65/15) не помръдваше,със зимните(205/60/15)-също.

Вальо,меря налягането освен с манометъра на компресора и с един мой манометър.Проверявам винаги откакто миналата година на един Шел ми напомпаха и четирите гуми на по 4 атмосфери заради грешен манометър. :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и при мен го има това дарпане по неравностите аз го намирам само от гумите защото сам сменил цялото окачване инямам мищто разбито.карам сас R17 225 45

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

дърпането си е от големите джанти и гуми,моя проблем беше в зверски разбит накрайник.и за мое нещастие от хлопането на накрайника съм си разбил и рейката. сменяйте навреме защото после стават по големи бели. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен също имаше дърпане и то много сериозно когато мина на летните гуми - 16. Зимата на 15-ки няма никви ядове. Но това което е писано нагоре по темата всичко е от значение.

Първо си смених лагерите на макферсона понеже бяха много зле - не само припукваха, но скърцаха и тракаха + цялото задно окачване (карах доста време с изпуснали амота отзад Т и пружините ми заминаха). Следващото лято вече имаше значилтелна разлика в поведението, много по-добре беше. Малко преди тази зима смених предни дискове + всички накрайници и все едно се качих на чисто нов автомобил. Това лято съм на 17-ки и колата е като ютия на пътя. Преди като пътувах по отсечката София - Ботевград по магистралата и винаги имах притеснения, че ще излетя от пътя - там всики знаем за какви бабуни, коловози и пропадания става дума.

Сега колата си държи пътя и удоволствието от шофирането е в пъти!

П.С. Колото са ти по-големи гумите, токова по-сино се усеща и разликата в налягането. Със 17-ки при разлика от 0,1 колата унася в по-острите завой.

:bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карам моята с 205/55/16 и не дърпа на никъде. Даже до вчера на предните имах разлика от 0.4 (2,4лява--2,0дясна). Сега са и 2-те на 2,7 и единственото,което се усети, е че ми олекна волана :nixweiss:

Редактирано от radi_nrj
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко са крайни тези стойности на налягането, но всеки си решава сам.

Аз се доверявам на стойностите, дадени от производителя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Производителя за моята кола не е дал стойности за 16 цола. На капачката имам следните размери:

195/65 R15

205/60 R15

215/60 R15

Препоръчителното налягане на предни гуми при размер 205/60 при натоварена кола са 2,7 атмосфери. Затова реших 16-ките, които са по-ниски да ги карам на толкова.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...