cappy Публикувано 28 Май 2012 Доклад Share Публикувано 28 Май 2012 здравейте отскоро се сдобих с проблем по иначе доста безпроблемното ми 100таче 2.5 тдй ,започна доста сериозно да ми шари по пътя в последствие на пролетните дупки и мизерии по нашите страхотни бг пътища.това което знам със сигурност е че лявият ми накрайник е за смяна доста одавна просто не ми оставаше време да го сменя,( и една вметка карам с 17ки 225 45,кйто доста осезаемо придърпват по неравностите наляво-надясно...) днес реших да поразгледам и установих че при загасена кола и леко въртене наляво надясно на волана освен накрайника ми чука и рейката (поне така мисля) ТА въпросът ми е какво може да и стане и евентуално става ли от бензиново ауди 100 рейка да си взема от някои на части. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Geeppii Публикувано 28 Май 2012 Доклад Share Публикувано 28 Май 2012 Първо си смени накрайници и т.н. и иди на реглаж с тези джанти и гуми с които ще караш,и тогава мисли за рейка. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
KM5 Публикувано 28 Май 2012 Доклад Share Публикувано 28 Май 2012 Здравей колега.И при мен го има това дърпане наляво надясно от както се качих на 17",като и гумите ми са като твоите-доста ниски.Няколко гумаджии ми казаха,че е нормално да придърпват по неравностите.На изгасен двигател и моята рейка почуква,но това мисля ,че е нормално.Като запаля,няма нито луфт,нито нищо.Смени си разбитите накрайници и виж как ще е.Ако рейката не е потекла-не я закачай. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Geeppii Публикувано 28 Май 2012 Доклад Share Публикувано 28 Май 2012 КМ5 а правил ли си реглаж с тези гуми и джанти? Не мисля,че е нормално да придърпва. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tanuco Публикувано 28 Май 2012 Доклад Share Публикувано 28 Май 2012 Смени си разбитите накрайници и виж как ще е.Ако рейката не е потекла-не я закачай. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
cappy Публикувано 28 Май 2012 Автор Доклад Share Публикувано 28 Май 2012 (Редактирано) не съм правил реглаж с тях но ги карам 2-ро лято и проблема го нямаше до преди 2 седмици и миналата година(цялото лято карах с тоя разбития накрайник и с 17 ките (смятам че тва придърпване което го има и колегата е нормално все пак разликата в широчината е голяма,но въпроса е че при леко въртене и завиване вече колата подмята наляво надясно и е отврат за шофиране)ще сменя каквото има и ще направя реглаж.само някои да каже евентуално стават ли рейките от другите 100-йчовци. Редактирано 28 Май 2012 от cappy Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
KM5 Публикувано 29 Май 2012 Доклад Share Публикувано 29 Май 2012 Колата мина реглаж и обстоен преглед на предницата,като нищо особено не бе открито.Според мен проблемът идва от нископрофилните гуми,които обират директно неравностите по пътя и от там идва дърпането наляво и надясно.На равно колата не помръдва от правата линия. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 1 Юни 2012 Доклад Share Публикувано 1 Юни 2012 Другия вариант е много напомпани гуми . 1 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
KM5 Публикувано 1 Юни 2012 Доклад Share Публикувано 1 Юни 2012 Ами на 2 атм. придърпва повечко при мен,а и ме е страх така да карам,защото вече поизкривих едната джанта(за щастие леко и поправимо).На 3 атм. не дърпа ,но вози кофти,та си я карам на 2,5-някакъв компромисен вариант Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stojan Публикувано 1 Юни 2012 Доклад Share Публикувано 1 Юни 2012 Аз лятото карам с 235/40/18 ,това с дръпването насам натам по неравности го имам и аз.Когато я купих беше с 195/65/15 и тогава го нямаше това "дръпване" ...........Сега като се замисля зимните са ми 205/55/16 и с тях май го няма това мърдане Явно си е от широките гуми Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 1 Юни 2012 Доклад Share Публикувано 1 Юни 2012 Все пак си провери налягането на гумите с друг манометър - може да не отчита вярно, което често се случва и да ти е по-високо налягането от колкото мислиш. Аз карам моите гуми на 100-ка на 2.3атм, но съм с 195х65х15. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
комбито Публикувано 2 Юни 2012 Доклад Share Публикувано 2 Юни 2012 Колега имаш лагер за смяна на главината на макферсоните отпред-като се увеличи луфта и прави така-копира неравностите по пътя и дърпа наляво-надясно.Лятото карам 100-ка с 245/45/18 ,8,5J на 2,7 Bar и не съм забелязял да има подобен ефект.Поздрави. 1 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Vankata_84 Публикувано 2 Юни 2012 Доклад Share Публикувано 2 Юни 2012 Стига бе лагери накрайници Аз съм на 16-ки по 205 и с тях дърпа! Зимните 15-ки не дърпат. Колата ми с 16" си е дърпала винаги. Заради смяна на задни носачи минах и реглаж...Точно това дърпане исках да видя дали ще се промени или изчезне, но уви разлика никаква. На колата поне по веднъж месечно и правя оглед на ходовата част, и пак казвам при здраво окачване така си е била винаги. ПП - В темата се говори за дърпане на волана когато се движим в нагънат на коловози от тирове асфалт. Допирайки по-високите части на коловоза с 15-ки не се случва нищо, но с 16+ и скорост над 60км/ч колата буквално тръгва извън пътя. Аз вече толкова съм свикнал, че не обръщам внимание Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
eic-idimitrov Публикувано 2 Юни 2012 Доклад Share Публикувано 2 Юни 2012 Широката гума си има това "свойство" като недостатък, но си има и своите предимства. При мен със 195 няма нищо подобно, но на 205 се усеща. Карах едно BMW, което бе на 225 (или нещо подобно) ...е там какво беше не е истина Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
KM5 Публикувано 2 Юни 2012 Доклад Share Публикувано 2 Юни 2012 И аз оставам с това впечатление,че проблемът идва от гумите.С предишните джанти и летни гуми(195/65/15) не помръдваше,със зимните(205/60/15)-също.Вальо,меря налягането освен с манометъра на компресора и с един мой манометър.Проверявам винаги откакто миналата година на един Шел ми напомпаха и четирите гуми на по 4 атмосфери заради грешен манометър. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 2 Юни 2012 Доклад Share Публикувано 2 Юни 2012 Пробвай временно на 2.2атм да видиш дали ще има подобрение. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
intera a6 Публикувано 3 Юни 2012 Доклад Share Публикувано 3 Юни 2012 и при мен го има това дарпане по неравностите аз го намирам само от гумите защото сам сменил цялото окачване инямам мищто разбито.карам сас R17 225 45 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
cappy Публикувано 3 Юли 2012 Автор Доклад Share Публикувано 3 Юли 2012 дърпането си е от големите джанти и гуми,моя проблем беше в зверски разбит накрайник.и за мое нещастие от хлопането на накрайника съм си разбил и рейката. сменяйте навреме защото после стават по големи бели. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
RaSHiTo Публикувано 8 Юли 2012 Доклад Share Публикувано 8 Юли 2012 При мен също имаше дърпане и то много сериозно когато мина на летните гуми - 16. Зимата на 15-ки няма никви ядове. Но това което е писано нагоре по темата всичко е от значение.Първо си смених лагерите на макферсона понеже бяха много зле - не само припукваха, но скърцаха и тракаха + цялото задно окачване (карах доста време с изпуснали амота отзад Т и пружините ми заминаха). Следващото лято вече имаше значилтелна разлика в поведението, много по-добре беше. Малко преди тази зима смених предни дискове + всички накрайници и все едно се качих на чисто нов автомобил. Това лято съм на 17-ки и колата е като ютия на пътя. Преди като пътувах по отсечката София - Ботевград по магистралата и винаги имах притеснения, че ще излетя от пътя - там всики знаем за какви бабуни, коловози и пропадания става дума.Сега колата си държи пътя и удоволствието от шофирането е в пъти!П.С. Колото са ти по-големи гумите, токова по-сино се усеща и разликата в налягането. Със 17-ки при разлика от 0,1 колата унася в по-острите завой. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
radi_nrj Публикувано 9 Юли 2012 Доклад Share Публикувано 9 Юли 2012 (Редактирано) Карам моята с 205/55/16 и не дърпа на никъде. Даже до вчера на предните имах разлика от 0.4 (2,4лява--2,0дясна). Сега са и 2-те на 2,7 и единственото,което се усети, е че ми олекна волана Редактирано 9 Юли 2012 от radi_nrj Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
eic-idimitrov Публикувано 9 Юли 2012 Доклад Share Публикувано 9 Юли 2012 Малко са крайни тези стойности на налягането, но всеки си решава сам.Аз се доверявам на стойностите, дадени от производителя. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
radi_nrj Публикувано 9 Юли 2012 Доклад Share Публикувано 9 Юли 2012 Производителя за моята кола не е дал стойности за 16 цола. На капачката имам следните размери:195/65 R15205/60 R15215/60 R15Препоръчителното налягане на предни гуми при размер 205/60 при натоварена кола са 2,7 атмосфери. Затова реших 16-ките, които са по-ниски да ги карам на толкова. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivo_Dinkov Публикувано 9 Юли 2012 Доклад Share Публикувано 9 Юли 2012 Аз карам на 2,5. Няма грижи. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
eic-idimitrov Публикувано 9 Юли 2012 Доклад Share Публикувано 9 Юли 2012 2.2- 2.5 е ОК, но около 2.7- 3.0 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване