Jump to content

Отвити болтове на а4


nevi1983

Recommended Posts

Няма начин сами да се развият болтовете, ако са стегнати както трябва.Само е пипано, някой се е огледал в джантите ти...Колкото до колегите с теорията за температурните колебания на джантите, някак си все си мисля,че швабата я е чувал тая лекция и е преценил каква сплав да ползва. Сега ми стана интересно да проверя колко е коифициента на линейна дефермация на алуминия и по-известните му сплави.

  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Алуминия има около 2 пъти по-голямо линейно топлинно разширение от стоманата. А коефицента му на топлопроводимост е 3-4 пъти по-висок от този на стомана.

  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

моите болтове са охлабвали но го отдавам на това че са къси и са за метални джанти.. не са се развивали сами но като съм пробвал да ги дозатегна са правили по половин оборот след 2 3 месеца каране.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

добре затегнати болтове било то на ръка или със "нормален" пистолет, едва ли биха се саморазтегнали - мое мнение базирано на обща техническа грамотност и скромен личен опит с което неангажирам никого. На мен веднъж са ми се развивали болтовете предна гума на желязна джанта до степен да ги загубя ... и връщайки времето назад една седмица се сетих как свалях гумата за да проверя накладките ... затегнах болтовете леко с ключа за да прибере хубаво джантата докато беще на крик, после я свалих ... и отидох да проверявам другата гума :) пропуснах хубавото притягане.

Преди време сменях гумите при гумаджия който след като затегна болтовете само с пистолет ... и на мен след месец ми се наложи да сваля гумата разказах играта на два ключа и на кръста си - така ме сряза че трудно се изправях една две седмици, наложисе да ползвам трети ключ и тръба от 1 метър - бях решил че или ще се развиваме или ще се късаме. На следваща смяна смених майстора, той смазва леко болтовете с масло (с герс не ги мажете !!!) стяга ги с пистолет и ги проверява на ръка с ключа и аз вече нямам проблеми със развиването на болтове.

  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На следваща смяна смених майстора, той смазва леко болтовете с масло (с герс не ги мажете !!!) стяга ги с пистолет и ги проверява на ръка с ключа и аз вече нямам проблеми със развиването на болтове.

:zustimm:

Само не знам защо те притеснява греста? Аз мажа с грес като през 3-4 развивания избърсвам болтовете от старата и намазвам с нова.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако НЕ СЕ ПРИТЕГНЕ СЪС КРЪСТАЧКАТА,БОЛТЪТ НЕ СЕ ЗАКОНТРЯ И ОСТАВА ХЛАБАВ.

:hilezh:

На мен ми се е случвало да ми се разхлабят болтове, т.е. след известно време да трябва да се донатегнат.

НО бях с 30мм проходни фланци от дуралуминий.

На оргинална джанта, с оригинални болтове няма как да се получи "саморазвиване".

Виждал съм коли от чужбина, на които болтовете са със сива смазка.

Аз лично топвам леко болтовете в синтетика на мотул:).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От 25 години съм зад волана и никога не са ми се развивали болтове на джанти. Не ги смазвам с нищо, стягам ги само с кръстачката. В предвид това че съм около 100кг. ги стягам здраво, чуя ли че прискърцват - спирам. Но преди месец на комшийката и бяха стегнали така здраво гумата с гайковерта че когато се опитах да и развия болтовете единия се скъса и стана весело :rolleyes: - сваляне на главина, разпробиване на бормашината точно в центъра на скъсания болт със свредла докато се стигне до малко по малък отвор от този преди да е нарязана резбата, минаване с метчик и така.

П.П. Комшийка - какво да я правя....е, каза че ще черпи ама да видим :hilezh:

  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:hilezh:

На мен ми се е случвало да ми се разхлабят болтове, т.е. след известно време да трябва да се донатегнат.

НО бях с 30мм проходни фланци от дуралуминий.

На оргинална джанта, с оригинални болтове няма как да се получи "саморазвиване".

Виждал съм коли от чужбина, на които болтовете са със сива смазка.

Аз лично топвам леко болтовете в синтетика на мотул:).

Да,но болтовете са от желязна джанта,а алуминиевите се купувани допълнително. Изглежда има разлика в конусите на болтовете,защото съм минал през хляда сервиза и всички се кълнът че болта е "бетон". Да.....ама,не. На мен се слува всяко лято,а както изглежда и на други хора.Проблемът съществува, ама тука веднага има кой да те оплюе и нарече некадърник.

Даже вече ще спра да се занимавам тук,понеже на простия човек акъл не можеш да му налееш

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Не се карайте колеги,помогнете на човека.

Според мен е от дължината на болтовете.С нормални джанти /железни/ , болтовете пасват и се завиват до край в главината,а с алуминиеви не се завиват до край или идват по дълги, зависи от ширината на фланците на алум джанти.От там когато не са в идеално положение джанта-болт-главина,е нормално да се очакват проблеми.Решение е да се отнеме от фланеца на алу джанти със струг или да се добави допълнителен фланец за достигане на точния размер джанта-болт-главина.

болтовете на каквито и да е джанти се завиват БЕЗ СМАЗКА!!!

всички оригинални болтове за джанти са САМОНАТЯГАЩИ СЕ!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен пък, една жена ми каза, че има малка разлика

в болтовете за алуминиева и желязна джанта.

.....

И аз съм си говорил с тая жена. :zustimm:

Да,но болтовете са от желязна джанта,а алуминиевите се купувани допълнително. Изглежда има разлика в конусите на болтовете....

Точно. Самите болтове се водят самонатягащи, каквото и да означава това :).

Затегнати докрай без използване на допълнителна сила (лостове, скачана, ритане,чук) не трябва да се развиват сами.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето мнение съвпада с част от горните:

Или някой ти ги е развил, или болтовете са неподходящи (стъпка на резбата, дължина на болта, форма на главата и др.)

Аз имах съмнения за разхлабени болтове, пристягах си ги и накрая си купих за 100 лева всички чисто нови и край на темата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и ако НЕ СЕ ПРИТЕГНЕ СЪС КРЪСТАЧКАТА,БОЛТЪТ НЕ СЕ ЗАКОНТРЯ И ОСТАВА ХЛАБАВ.

Ужас! Наистина ли го написа това?

Ако ще бизнесът ти да е свързан с внос и търговия на платина, има много неща, които ще научиш за автомобилите в този форум. Но определено тонът ти не ми харесва. Ще те помоля в бъдеще да го пробутваш само измежду приятелски кръгове извън АКБ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...